no_notes 07.07.2009 22:51:06 | |
---|
Halvimmat on aika paskoja, "kertakäyttökamaa". Hintavammista löytyy toki laatuakin, mutta on sitä hintaakin. Mitä piuhaa suosittelet, hyvää hinta-laatusuhdetta haetaan. |
Juicy 07.07.2009 22:52:20 | |
---|
no_notes: Halvimmat on aika paskoja, "kertakäyttökamaa". Hintavammista löytyy toki laatuakin, mutta on sitä hintaakin. Mitä piuhaa suosittelet, hyvää hinta-laatusuhdetta haetaan. Cordialin piuha Neutrikin plugeilla. Hyvä JA halpa. "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
oiva tumpeloinen 07.07.2009 22:52:50 | |
---|
Näistä on ollut aika paljon keskustelua täällä aiemminkin. Itsekasattu Neutrik + Cordial on aika suosittu vaihtoehto, Spectraflexiä käyttää jotkut ja osa George L:ää. Tuo Neutrikista ja Cordialista kasattu kaapeli on noista halvin vaihtoehto. |
no_notes 07.07.2009 22:53:35 | |
---|
Juicy: Cordialin piuha Neutrikin plugeilla. Hyvä JA halpa. Oletko ostanut T-kaupasta vai kotimaasta? |
Vladi 07.07.2009 22:55:26 | |
---|
Investoin tässä vähän aikaa sitten planet wavesin piuhoihin. Hintaa on tietty hieman enemmän, mutta kun kuulin soundieron selvästi, ei ollut mikään turha hankinta. Kyllä se siitä. |
koponen 07.07.2009 22:55:33 | |
---|
George L alusta loppuun. Loistava soundi kohtuuhintaan. Pedaalilaudassa lyömätön. I'm endorsed by Marshall |
no_notes 07.07.2009 22:59:50 | |
---|
Mistä ostatte piuhat? |
Terry Pantheras 07.07.2009 23:00:24 (muokattu 07.07.2009 23:03:42) | |
---|
Planet Wavesit olen havainnut itse hyviksi. Kolmisen kymppiä kuuden metrin "Instrument"-sarjan kaapelista, eikä ole jäykät kuten esim. saman hintaluokan Cordialit... Muox: Hkin Levytukussa hoisin pusinekset. Saa noita T-kaupastakin - ehkä myös muualtakin... |
Numb 07.07.2009 23:01:00 | |
---|
Hotline, lähimmästä musiikkiliikkeestä. Peruslaku. A waist is a terrible thing to mind. |
Juicy 07.07.2009 23:03:57 (muokattu 07.07.2009 23:04:29) | |
---|
no_notes: Oletko ostanut T-kaupasta vai kotimaasta? T-kaupasta tulee melkein aina tilattua samalla muiden romppeiden mukana. Halpiskaapeleista ihtellä on toiminut Warwickin RockCable: http://saitenkatalog.de/shop1/index … c50137d52374494ad470372&sort=5a Ihan ok piuhoja nuokin, sijoittuu laadultaan SSSnaken ja Cordial/Neutrik-combon väliin. Noissa sentään pystyy plugin avaamaan ja korjaamaan... "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
Sam Hotman 07.07.2009 23:05:10 | |
---|
Cordialin piuhat, joissa neutrikin kullatut plugit. Ihan kotosuomesta ostanut muistaakseni F-musiikista. Ihan tarpeeksi hyvä minulle, mitään ongelmia en ole huomannut. ''rockilla saa pillua ja hevillä karvasia äijiä moshaamaan lavan eteen''- hibernance |
hapan 07.07.2009 23:05:18 | |
---|
Viime keikalla käytin Staggin "vintage coating" piuhoja. Toimivat, eivätkä jäänee kanittamaan joka kulmaan. Yleisesti käytän Planet Wavesin Instrument- ja Classic-sarjaa, kohtuu hintaisia ja hyvälaatuisia lakuja. On mulla yks halvemman hintaluokan Cordial+neutrik piuhakin, sekin tuntuis toimivalta. Spedulaudan piuhat päivitin George L:ään uskomattoman hypen takia. Toimii ne siinä missä vanhatkin piuhat. |
Juicy: Cordialin piuha Neutrikin plugeilla. Hyvä JA halpa. Sama täällä. Koko bändillä tuommosia on satsi. Ei ole vielä pettäneet. Sanokaas nyt vielä, että jos raskisi kerran pistää sen 50e, niin kannattaisiko pistää samantien Monster Cablen piuha kitaran ja vahvistimen väliin ja mahdollisesti vahvistimen ja kaapinkin väliin? En käytä pedaaleita. |
Da Make 07.07.2009 23:08:04 | |
---|
Juicy: Cordialin piuha Neutrikin plugeilla. Hyvä JA halpa. Sama. Lisäksi tulee käytettyä Georg Ls piuhaa patch leadeina, ja tilanteesta riippuen kitarapiuhana joko "Kivi-style" vintage-soundista mikkipiuha customia ja jotain Hi-Fi cordialia jossa on reippaasti kirkkaampi ja napakampi soundi. |
Juicy 07.07.2009 23:09:48 | |
---|
Icy-Sun: Sama täällä. Koko bändillä tuommosia on satsi. Ei ole vielä pettäneet. Sanokaas nyt vielä, että jos raskisi kerran pistää sen 50e, niin kannattaisiko pistää samantien Monster Cablen piuha kitaran ja vahvistimen väliin ja mahdollisesti vahvistimen ja kaapinkin väliin? En käytä pedaaleita. Mä en henkilökohtaisesti usko überkalliiden kaapeleiden tuovan soundiin mitään, mitä ilman ei pärjäisi. Mutta mä olenkin mä, soundia tummentavat pedaalitkin kompensoin kääntämällä lisää presenceä. =) "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
ReBeat 07.07.2009 23:13:24 | |
---|
Cordial + Neutrik täälläkin virallisena piuhana. |
kimurantti1 07.07.2009 23:13:49 (muokattu 07.07.2009 23:15:03) | |
---|
Pyytäkää musakaupassa että saatte testata ne piuhat. Väännätte vahvistimeen hi-gain soundin ja volaa reippaasti, ja sitten ravistelkaa kunnolla niitä piuhoja. Kokeilkaa nyt ainakin käsittelyäänet ja hurinat, niissä nimittäin on ihan selkeitä eroja. Ihan just muutamia halvempia ja pari kalliimpaa piuhaa em. tavalla kokeilleena voin sanoa, että sieltä useiden kymppienkin hintaluokasta löytyy (hintalappuun nähden) aika luokatonta tavaraa. |
McNulty 08.07.2009 00:30:00 | |
---|
Itse käytän Spectraflexiä. Sellainen Vintage- ja Fatsoflex-sarjainen tarttui joskus muinoin kaupasta mukaanja kun ei ole vuosien saatossa hajonnut niin ko. merkkiin on tullut luotettua. Ei halvin, ei kallein... mutta kestävä, ei hukkaa signaalista ylä- tai alapäätä matkallaan ja ennen kaikkea toimii päivästä toiseen. "Koska minä olen kiva!" -Pikku Myy |
kunnasja 08.07.2009 00:33:10 | |
---|
Cordial on toiminu vuosia sekä instrumenttikaapelina, että räkissä patch-piuhoina. Jenkistä tarttui mukaan Monster Cable, jossa on (siellä päin maailmaa) elinikäinen takuu... tuskin täällä Suomessa. Taitaa olla yks Planet Waves myös. Ei KOSKAAN mitään jossa on ns. lukittuva jakki - siis sellainen joka on turvotettu plugin juuresta. Ne syövät kitaroista ja vahvistimista jakit löysiksi. |
Ziggy Bubba 08.07.2009 00:41:08 (muokattu 08.07.2009 00:45:53) | |
---|
Cordial/Neutrik on täälläkin pääasiallinen piuha. Jotkut välipiuhoista on mallia Cordial/Rean. Yksi joku perus aiemmin mainittujen Cordialien oloinen Stagg. Ovatko nuo Reanin plugit selkeästi Neutrikkejä kehnompia? Itellä on noiden piuhojen suhteen kai vähän töhnäset korvat :P Sen verran paljon tulee nauhoiteltua pitkän efekti/piuha -jonon läpi, että ei haluais sinne väliin mitään selkeästi kehnoa kamaa... |