Aihe: kitaraa ja vahvistinta hääkeikka bändille?
1 2
petrin1
06.07.2009 08:52:50 (muokattu 06.07.2009 09:00:58)
elikkä tossa entisten bändi jätkien kanssa suunniteltiin että ruvettais soittelee kaikenlaista humppaa ja rautalankaa yms hääkeikkojen muodossa.
ongelma on siinä että tällä hetkellä omistan vain jacksonin soloistin ja sillä tuskin kehtaa puku päällä soitella mitään tanssi musiikkia.
elikkä millaisia kamoja kannattaa katsella noin 1000€ (kitara+vahvistin)
pitäisi taipua rautalangat ja humpat yms+pedaalilla taikka ilman jonkinlainen kevyempi hevi ja rokki.
olisiko se sitten jotain perus stratocaster+fenderin putkistyrkka linjaa? ehdotuksia?
voxit kiinnostaisi kovasti..
Pluto
06.07.2009 09:05:36
Vaikea tuohon on antaa mitään yleispätevää vastausta, perushyvät soundit kun saa irti aika monistakin kamoista ja yhdistelmistä.

Kitaraa lähtisin miettimään siltä kantilta, että mikä sopii omaan kouraasi. Strato on aika varma valinta, varsinkin jos olet 25,5 -skaalaiseen tottunut. Tosin ei se Jackson ole hääbändille mikään ongelma, varsinkaan jos ulkoasu on hiemankin hillitympi. Tarkoitan siis, että pahimmat hautausmaa-sarjamurhaajagrafiikat voisivat joitakin ehkä vaivata.

Vahvistimeksi valitsisin itse Tech21 TM60:n, vaikka trankku onkin. Muitakin hyviä vaihtoehtoja löytyy kyllä.
Dillon, you son of a bitch!
Tatuo
06.07.2009 16:56:52 (muokattu 06.07.2009 17:03:41)
Ite just juhannuksena musisoin häissä Stratolla ja marsun JCM 800 212 kompolla. Ihan toimiva setti ku soitettiin kyllä vähän rokimpi setti. Eli Kyllä joku hillitty stratomalli ja ei hirveän iso combo toimii. (Tuo marsun 100W oli kyl ehkä vähän liikaa.)

Jos tuosta comboa?

http://www.thomann.de/fi/peavey_windsor_studio.htm
LISÄÄ FUZZIA!
Tami
06.07.2009 18:11:58 (muokattu 06.07.2009 18:12:31)

petrin1:
elikkä millaisia kamoja kannattaa katsella noin 1000€ (kitara+vahvistin)
pitäisi taipua rautalangat ja humpat yms+pedaalilla taikka ilman jonkinlainen kevyempi hevi ja rokki...

Muutamia tuommoisia pippaloita olen soitellut ja omaan käteen on jämähtänyt "tylsäntavallinen" setti eli: strato - särö - delay - putkikombo.
Stratolla saapi soitettua auttavasti melkoisen montaa eri musatyyliä. Säröä tarvitaan jossain vaiheessa iltaa kuitenkin ;D, Delay on sitten niihin rautalankaosioihin ja perus kliinin soundin antava putkikombo on hyvä lähtökohta kaiken soundin pohjaksi.

Himpunverran on rompetta kiertänyt kätösten kautta ja nykysetiksi on jämähtänyt: ClassicVibe 60's strato - MI-audion crunchBox - Boss re-20 - fenkun kombo. Tuo on mun käteen sopiva ja kääntyy riittävän moneen menoon illan aikana. Hinta jääänee kaikkineen melko edukkaaksi. Noita sitte "parantamaan" omien halujen ja varojen mukaan.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Kaihua
06.07.2009 20:35:13
Ite olen pari hääkeikkaa käyny vetämässä ja ihan hyvin oon pärjänny tällä mun normisetillä. Eli: tele, bad monkey ja laneyn vc30 putkikombo. Setissä on ollu Himiä, procol harumia, eppuja, baddingiä, metallicaa yms... Toi aiemmin mainittu delay ois tosin ollu ihan hyvä lisä romppeisiin.

Mä siis ainaki kallistuisin vahvistinpuolella tonne laneyn ja voxin suuntaan. Ainaki toi voxin ac-sarja on vaikuttanu ihan hyvältä vehkeeltä kevyempään roiskeeseen. Kitaroista tietysti stratocasteria on helppo suositella. Yleispätevä vehe jossa ei ole muuta vikaa ku vain se että se ei ole telecaster. Eli hanki tele.. :)
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen ps. oisko sulla myydä mulle japsi-teleä?
Tuomoo
07.07.2009 00:19:46
Kitaraksi teleä tai stratoa, jenkkiläistä jos käytettynä löytyy sopivasti taikka vaikkapa meksikolaista, ne ei uutenakaan hirveitä maksa ja ihan kelpo pelejä pitkälti.

Omana vahvariehdotuksena heitän Blackstarin HT-5 -nupin + kaappi maun mukaan päälle. Yllättävän moneen menoon taipuu tuo Blackstar, joka päivä siitä löytyy uusia ulottuvuuksia kun sillä soittelee. Toki olen itse vasta niin vähän aikaa sellaisen omistanut ettei ole ihmekään tämä kehuminen ja hypetys. Rajoittavin tekijä on ehkä pieni teho, 5 wattia putkitehoa ei välttämättä riitä jokaisen tarpeisiin. Mutta suurena plussana värkissä on helppo roudattavuus.
Rajataan ongelma määrittelyn ulkopuolelle ja ongelmaa ei ole olemassa.
Exhausted
07.07.2009 08:09:49 (muokattu 07.07.2009 08:26:58)

Omasta mielestä hääkeikoilla kitaran mallilla ei ole niin väliksi. Tärkeintä on, että soitto luistaa. Häissä kuitenkin illan tähti, jota kaikkien katseet seuraavat, on hääpari, ei bändi. Tottakai optimi olisi jokin perinteisempi kitara, mutta jos Jackson sopii sinulle hyvin käteen, niin en näe mitään syytä miksei sillä voisi hääkeikkaakin vetää.

Vahvariksi riittänee esimerkiksi edellämainittu Tech 21, josta löytyy puhdas ja särö samassa paketissa eikä liikaa tehoa tai hintaa. Tässäkin jälleen Fenderin tai Voxin tms. putkivahvari olisi se optimaalinen, mutta ei heitellä helmiä sioille ennenkö keikkaa alkaa tosissaan olla paljon. :)
Juicy
07.07.2009 15:12:40

Minusta Jacksonin Soloist on juurikin hillityn tyylikäs, sitähän näkee muuallakin kuin vain hevibändien kitaristeilla. Joku Warrior tai BC Richin War-alkuiset kitaramallit voi jo herättää hilpeyttä yleisössä.

Mockingbird tietty vielä menis täydestä.
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
FensonGibder
07.07.2009 19:46:20
petrin1: tällä hetkellä omistan vain jacksonin soloistin ja sillä tuskin kehtaa puku päällä soitella mitään tanssi musiikkia..

Maalaat sunburstin siihen niin menee täydestä hääväkeen.

Jos et kehtaa, niin kyllähän viidellä huntilla saa vaikka mitä Made in mexico -kitaraa ja -vahvistinta just humppahömppään.
riffi, nyt
ReBeat
07.07.2009 21:16:06

Pelkkiä putkivahvistimia vasta ehdotettu. Miten olis joku mallintava? Iso valvetronixi jalkakytkimen kanssa irtoaa viidellä sadalla (jos nyt jostain syystä budjetin katkaisee just puolivälistä): http://www.dv247.com/invt/57460/
petrin1
07.07.2009 21:27:50 (muokattu 07.07.2009 21:40:26)
ei kyllä se putkipeli sais olla.
mulla on ollut noita tech21:siä jo muutamakin mutta alkaa kuulostaa isommilla volumeilla paskalta niinkuin trankut yleensa tuppaa tekemään..
melkeen tekis mieli ostaa uudestaan englin thunder..
oli sellanen joskus ja oli monipuolinen ja tykkäsin sen soundista mutta myin pois.
jos löytyisi jotain yhtä hyvää/saman tyyppistä samalla hinnalla kuin tuo thunder niin sellaista voisi harkita kun ei viitsisi kuitenkaan ihan samaa uudestaa ostaa..
Icy-Sun
07.07.2009 22:24:03
Onhan sulla HK:kin ollut. Eikö se olisi kans ihan passeli hääkeikkahommaan?
-Juice-
07.07.2009 23:15:18 (muokattu 07.07.2009 23:20:39)
washburn: HK Statesman ja joku perus strato.

Statesman on loistava vahvari, josta lähtee melkeinpä kaikki normi hääkeikoilla tarvittavat soundit...mutta taitaa olla hieman ulkona budjetista, jos jokin kohtuullinen kitarakin pitäisi samalla tonnilla saada.

Tässä omat ehdotukseni, ellei käytettyjä katsele sitten torilta:

http://www.thomann.de/fi/hugheskett … r_edition_tube_25th_anniversary.htm

http://www.thomann.de/fi/fender_60s_classic_player_strat_rw_sb.htm

Ihan hiukan menee siitä tonnista yli, mutta siitä perusvarmat (ja ehkä perustylsät) kamat.

Tai jos nimenomaan voxit kiinnostaa, niin mitenkä olisi
http://www.thomann.de/fi/vox_ac15_cc1.htm ?

Tuohon vielä joku perus mex strato kylkeen, niin siinä on suunnilleen tonnin pintaan aika uskottava hää/humppasetti kasassa.

(Saattaa olla tuo edition tube melko epämiellyttävä roudattava Thomannin pilkkuvirheen takia)
Nyt ollaan jännän äärellä!
washburn
07.07.2009 23:28:00

-Juice-: Statesman on loistava vahvari, josta lähtee melkeinpä kaikki normi hääkeikoilla tarvittavat soundit...mutta taitaa olla hieman ulkona budjetista, jos jokin kohtuullinen kitarakin pitäisi samalla tonnilla saada.

...ellei käytettyjä katsele sitten torilta.

Itse katselisin juurikin käytettyjä torilta. Noita stratoja ja statesmanejakin on ollut ihan kivasti myynnissä viime aikoina torilla. Ellei nyt sitten jo ole kovin kiire kamojen hankinnan kanssa. Käytettynä kuitenkin saa pykälää paremmat kamppeet samalla rahalla.

Yksi Statesman dual el84 on tälläkin hetkellä torilla, mutta on vaan valitettavan ylihintainen, koska samalla rahalla saa uuden briteistä. Mutta ainahan voi tinkiä.

Ja tossa ois hyvä strato http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=332375
Live long and prosper.
-Juice-
07.07.2009 23:40:30
washburn: Itse katselisin juurikin käytettyjä torilta. Noita stratoja ja statesmanejakin on ollut ihan kivasti myynnissä viime aikoina torilla. Ellei nyt sitten jo ole kovin kiire kamojen hankinnan kanssa. Käytettynä kuitenkin saa pykälää paremmat kamppeet samalla rahalla.

Yksi Statesman dual el84 on tälläkin hetkellä torilla, mutta on vaan valitettavan ylihintainen, koska samalla rahalla saa uuden briteistä. Mutta ainahan voi tinkiä.

Ja tossa ois hyvä strato http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=332375

Samoilla linjoilla olen kanssasi, toria kannattaa seurata. Tuo statesman on kyllä todellakin ylihintainen, jossain lähempänä 600 euroa alkaisi hinta olemaan kohdallaan. Statesman on kyllä hyvä ja tuo 20w olisi juurikin hyvän tehoinen useimmille hääkeikoille. Itsellä on tuosta se 40w versio ja useimmiten tuntuu, että siinä on se 20w liikaa.

Torilta stratoja:

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … &price_max=600&x=12&y=9
Nyt ollaan jännän äärellä!
Joees
07.07.2009 23:43:48
www.maxguitarstore.com tais olla tuo 20w statesman vähän reiluun seitsemään hunttiin kai.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
Ziggy Bubba
07.07.2009 23:52:17

Onpa aikas kovat hinnat, ainakin Orangeissa, tuolla Maxilla. Eikun Statesmania torilta tinkaamaan...
The Crookmachine Project
Joees
07.07.2009 23:55:18
sikki-six: Onpa aikas kovat hinnat, ainakin Orangeissa, tuolla Maxilla. Eikun Statesmania torilta tinkaamaan...

Noissa hinnoissa on varaa tingata, luulen ma. On leppoisa äijä itse Robbert nimittäin.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
Ziggy Bubba
08.07.2009 00:14:30 (muokattu 08.07.2009 00:16:14)

sikki-six: Onpa aikas kovat hinnat, ainakin Orangeissa, tuolla Maxilla. Eikun Statesmania torilta tinkaamaan...

Aa, ok. Noissa on vaan vielä reilusti matkaa esim. DV:n hintoihin, mutta se on toki ihan ymmärrettävää. Asetetta pienemmästä kauppiaasta on kuitenkin kyse. DV:llä muuten tuon Rockerverb 50:n hinta on noussut yli 300 euroa sitten tammikuun kun ite nupin ostin... Sitä se kasvanut kysyntä on kait teettänyt, tiedä häntä. Punnan kurssi ei noin isoa nousua kata...

Sori rankka OT.
The Crookmachine Project
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)