Aihe: Pedaaleja hommaamassa
1 2 3
Sammakko
26.02.2004 13:09:36 (muokattu 26.02.2004 13:14:03)

Kannattaa teettää fuzz.. (n. 100€) Ei noista kaupan fuzzeista oo mihinkään. Ellet customsoundsilta osta. Usalainen Big Muff on ok.

Hyvä särö setti ois tämmönen:

Vox Valvetone (must!) ja alkuperänen rat. En tiedä vastaako tuo vintage rat sitä alkuperästä. Rat II ei ainakaan vastaa.
Teissä ei oo mitään muuta positiivistä ku HIV.
piiroinenj
26.02.2004 13:33:34
Big Muff ei taida olla ihan ehta fuzz.

Vitunko väliä mikä se on.
MONO SOUND
kulmahiomakone
26.02.2004 14:34:37 (muokattu 26.02.2004 14:41:19)
Toi SD-1 on vaan pikkasen liian "hevi" mulle niinku perussäröksi. Taidanpa ostaa toisen SD-1:sen ja teettää kumpaakin TS-808 modifionnit.

Jessus! Jos sd-1 on liian hevi perussäröksi, niin sitä suuremmalla syyllä suosittelen ostamaan perusesivahvistimen! Sillä ajaa vahvistimen kauniisti rosoiseksi - tai sitten vain buustaa ilman rosoja. Rippuu tietysti vahvistimesta, jotkut nyt alkavat surista, kun pitää kitarasta volan täysille. Katsoin tuota kamalistaasi ja luulen, että tuosta rauhantekijästä löytyy aika pitkälle perussäröt ja vähän muutkin ilman sen kummempia säröpurkkeja. En ole kyllä kokeillut, enkä pahemmin kuullutkaan.

Overdrivea, kuten sd1:stä, voi tietysti käyttää buustina, mutta mielestäni se on vähän sama kuin käyttää tiskiharjaa hampaiden pesuun - onnistuu ainakin jossain määrin, lopputulos ei ole paras mahdollinen.

Ehdotetut Procon rotta ja Voxin valvetone ovat hyviä purkkeja, ja voithan kasata vaikka nurkat täyteen overdrive tyylisiä speduja...

Hyvä esivahvistin on hyvän vahvistimen kanssa pirun monikäyttöinen. Jos minun pitäisi valita yksi pedaali aution saaren keikalle, niin se olisi mxr:n microamp.

ed. Tässä vielä tämä Nobelsin purkki. Kuten sanoin en ole kokeillut. Paria Nobelsia olen kokeillut, tremoloa ja jotain säristintä, ja ne olivat Bossin veroisia.

http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_pre-1
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Niskamies
26.02.2004 16:47:56
Jessus! Jos sd-1 on liian hevi perussäröksi....

Sori, tarkotin tietysti DS-1:stä. SD-1 on justiinsa passeli.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Niskamies
26.02.2004 21:38:35
Millanenkos toi Proco vintage ratti on? Hinta oli muistaakseni jotain sadan dollarin luokkaa...

Olen nyt päättänyt jo että ainakin ostan toisen sd-1:n ja Bigg Muff jenkin. Vielä ainakin chorus ja joku säristin.
Kapane
26.02.2004 22:32:26

sori pojat tarkotin oikeeta vintage eli vanhaa mallia. ei uusia ja ei sitä vintage rattia. sori mun moka. ja musta se cf7 on hyvä, jos sitä efektiä ei tunge sinne liikaa. tykkään asinaski ite, että sitä chorusta on vaan hintsusti X)
mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?- -kun korvat tinnitävät smoke on the wateria-
Huevos
27.02.2004 09:55:12 (muokattu 27.02.2004 09:55:21)

Vitunko väliä mikä se on.

no, jos kaveri haluaa ostaa fuzzin eikä säröpedaalia, sillä nimenomaan on väliä.

big muff ei ole oikea fuzz.
Joees
27.02.2004 10:41:29
no, jos kaveri haluaa ostaa fuzzin eikä säröpedaalia, sillä nimenomaan on väliä.

Tätä minäkin hain takaa.
Groooove is in heart!
Niskamies
27.02.2004 10:59:04

No mikäs olisi sitten "oikea" fuzz? Missäs tota bigg muffia muuten myydään hesassa, vois käydä kokeilemassa.
Huevos
27.02.2004 14:06:11

No mikäs olisi sitten "oikea" fuzz? Missäs tota bigg muffia muuten myydään hesassa, vois käydä kokeilemassa.

oikea fuzz olisi esim. lovetonen fuzz:

http://www.lovetone.com

tuolta löytyy sampleja. big muff on aika erilainen tuohon verrattuna. fuzz on on surina/pörinä pedaali, kun taas big muff on overdrive pedaali, joka periaatteessa jäljittelee vahvistimen säröä.
HulluSimo
27.02.2004 15:13:55
fuzz on on surina/pörinä pedaali, kun taas big muff on overdrive pedaali, joka periaatteessa jäljittelee vahvistimen säröä.

Muff on oikeasti siis distortion. Toimii kyllä mulla fuzzina paremmin.
Niskamies
27.02.2004 16:05:02
Missäs muffia voi testata helsingissä?
Huevos
27.02.2004 16:42:13

varmaan musamaailmasta löytyy.
Volle
27.02.2004 17:26:47
oikea fuzz olisi esim. lovetonen fuzz:

http://www.lovetone.com

tuolta löytyy sampleja. big muff on aika erilainen tuohon verrattuna. fuzz on on surina/pörinä pedaali, kun taas big muff on overdrive pedaali, joka periaatteessa jäljittelee vahvistimen säröä.

Kyllä ainakin mun testaama big muff lähinnä pörisi. En tiedä millä vahvistimilla itse olet soitellut, mutta ainakaan mun testaamista vahvistimista ei ole sellaista pöhinää lähtenyt (ja hyvä niin). Overdrive-pedaali big muff ei ole oikein millään muotoa.

Jos lovetonen fuzz kuulostaa ääninäytteessä erilaiselta kuin big muff, tekeekö se big muffista yhtään vähempää fuzzin?
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
Niskamies
27.02.2004 17:33:10
Mä oon joo päätyny tilaaman Jenkki Bigg Muffin ja toisen SD-1:sen. Vielä se chorus ja ehkäpä vielä joku kiva särötin, kun kerta halvalla saa...
Huevos
27.02.2004 17:38:43

Kyllä ainakin mun testaama big muff lähinnä pörisi. En tiedä millä vahvistimilla itse olet soitellut, mutta ainakaan mun testaamista vahvistimista ei ole sellaista pöhinää lähtenyt (ja hyvä niin). Overdrive-pedaali big muff ei ole oikein millään muotoa.

Jos lovetonen fuzz kuulostaa ääninäytteessä erilaiselta kuin big muff, tekeekö se big muffista yhtään vähempää fuzzin?

no, siis big muff on distortion pedaali. ei fuzz.
Niskamies
27.02.2004 20:12:43
Kuinka pahasti toi bigg muff syö soundia? Ja syökö jenkki ja ryssä saman verran?
Fortune
27.02.2004 20:17:17
Kuinka pahasti toi bigg muff syö soundia? Ja syökö jenkki ja ryssä saman verran?

Venäläisessä ei true bypassia -> syö soundia, ja kunnolla.

Uudessa jenkissä true bypass -> parempi

Dlx musicissa oli ainakin venäläisiä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
G-mies
27.02.2004 20:26:17 (muokattu 27.02.2004 20:29:17)
Jos on laittaa pelimerkkejä peliin niin suosittelisin Voodoo Labsin Sparkle Drive:a, toimii tosi hyvin sekä yksikelaisten (Tele) että humpparien (LP) kanssa.
Main screen turn on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)