K.Suninen 02.07.2009 19:14:28 | |
---|
Vic Firth: No ei nyt sentään :) Yks basisti-kaveri asuu tän Suutarisen naapurissa.. Mutta on kuulemma ollut todella kova taso. Kaikki paikat on ansaittuja! ei sen paikan taso ole varsinaisesti mikään pysyvä, vaan kaikki paikat on täytettävä joka vuosi. taso on hakijoista kii. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
K.Suninen: ei sen paikan taso ole varsinaisesti mikään pysyvä, vaan kaikki paikat on täytettävä joka vuosi. taso on hakijoista kii. Totta, totta. Mutta siitä juuri olen kuullut huhua, että tänä vuonna on ylipäätään ollut kovia poikia(ja tyttöjä) hakemassa. |
damn u 14.07.2009 01:26:00 | |
---|
Kuulemma yhteensä n. 200 hakijaa, joista n. 50 rumpaleita... Niistä vain muutama kuulemma pystyi vetämään esim. malletteja. |
fish-eye 15.07.2009 19:27:25 | |
---|
Ei siellä kysytty, että osaako vetää? Tai siis minulta ainakaan. Rumpaleita oli kyllä hulluna hakemassa sinne. Kovasti osasivat monet soittaa (itseäni lukuunottamatta.) |
Syncopation 08.09.2009 22:10:38 | |
---|
Joo.. siellä ei kysytty et soittaako malletteja. Mun ainaki ite piti näyttää ne biisit niille, joista yks oli mallettien (ksylari) nuotti. Mut pääsimpäs sinne.. JES!!! Tässä heräs varmaa aika hullu kysymys.. Mut huhuja olen kuullut, et jotkut ovat voineet suorittaa muusikon tutkinnon soittiksessa?!?! Onko tässä mitään perää?? Vai ihan väärin ymmärryksen väärin ymmärrys? Drummers never die! |
moderndrummer88 08.09.2009 22:17:33 | |
---|
Syncopation: Mut pääsimpäs sinne.. JES!!! Tässä heräs varmaa aika hullu kysymys.. Mut huhuja olen kuullut, et jotkut ovat voineet suorittaa muusikon tutkinnon soittiksessa?!?! Onko tässä mitään perää?? Vai ihan väärin ymmärryksen väärin ymmärrys? Tuskinpa.. Soittokunnassahan ei vissiin taideta opettaa noita teoria-aineita, eikä myöskään tehdä mitään oppareita tai näyttöjä jotka kuitenkin kuuluu tohon muusikon perustutkintoon. Relaxin' At Camarillo... |
Miracle 08.09.2009 22:24:21 | |
---|
Mut huhuja olen kuullut, et jotkut ovat voineet suorittaa muusikon tutkinnon soittiksessa?!?! Onko tässä mitään perää?? On. Töihin kun jää niin oppisopimuksella voi käyä työn ohessa koulua ja ottaa joskus paperit ulos. |
Syncopation 08.09.2009 22:34:34 | |
---|
okei.. tämä selevä. ei unelmoida liikoja sitte. :DD Drummers never die! |
moderndrummer88 09.09.2009 00:10:18 | |
---|
Miracle: On. Töihin kun jää niin oppisopimuksella voi käyä työn ohessa koulua ja ottaa joskus paperit ulos. Niin no se on sitten eri asia kun tuolla on palkkalistoilla... Relaxin' At Camarillo... |
Epämuusikko 09.09.2009 00:15:10 (muokattu 09.09.2009 00:15:47) | |
---|
Syncopation: Joo.. siellä ei kysytty et soittaako malletteja. Mun ainaki ite piti näyttää ne biisit niille, joista yks oli mallettien (ksylari) nuotti. Mut pääsimpäs sinne.. JES!!! Tässä heräs varmaa aika hullu kysymys.. Mut huhuja olen kuullut, et jotkut ovat voineet suorittaa muusikon tutkinnon soittiksessa?!?! Onko tässä mitään perää?? Vai ihan väärin ymmärryksen väärin ymmärrys? Soitto-oppilasjärjestelmää ei enää ole, ja sotilasmuusikon ura, muusikon ammattitutkinto ja varusmiessoittokunta eivät ole sama asia. edit: siis jos on ammatissa siellä ja koulun rinnalla siis kuten Miracle näköjään sanoi niin siis siis. "Greetings from Niger". Kesy animaali #1 |
Syncopation 10.09.2009 16:25:52 | |
---|
Näinhän se on. Vähän erilaista koulutusta soittiksessa saa, mitä muusikon koulutukseen tarttee. Varmaan just ne teoria puolen opetukset jää poispoikkeen kokonaan.. vai mitä? :) Drummers never die! |
fish-eye 11.09.2009 00:27:21 | |
---|
Hahaa... Itse ainakin mielelläni jätin ne malletit kotiin, ja yritin rumpalina sisään. :) Jätän surutta puhallinorkesterit sun muut niille, jotka paremmin hommat hoitavat. Kai sitä sitten setillä vedetään siellä, kun ne mut siihen hommaan ottivat? Mutta mistäs sitä ikinä tietää... |
fish-eye 11.09.2009 00:30:29 | |
---|
Pakko vielä lisätä, etten todellakaan halunnut kirjoituksellani ärsyttää ketään. Ja sama se on, mihin hommaan mut siellä ottavat. TOIVOTTAVASTI kuitenkin enemmän marimbahommia treenanneet kaverit pääsisivät niihin tarkoitettuihin yhtyeisiin. |
fish-eye 02.11.2009 19:30:44 | |
---|
Pitäisiköhän se trad. grippi osata tuonne mentäessä, osaako kukaan sanoa? |
DrmBug 02.11.2009 20:17:03 | |
---|
fish-eye: Pitäisiköhän se trad. grippi osata tuonne mentäessä, osaako kukaan sanoa? Hyvä se on olla edes auttavasti hallussa. Vielä ehtii treenata! |
totomiettinen 02.11.2009 20:28:03 | |
---|
fish-eye: Pitäisiköhän se trad. grippi osata tuonne mentäessä, osaako kukaan sanoa? Ai Lahteen? Jos mielit kuviomarssihommissa eturiviin eli marssivirvelin soittajaksi tulee tradilla pystyä vetämään. Soolovirvelin soittajalla sama juttu. Kuviomarssibändissä on myös ainakin lautasten ja bassarin soittaja, joten rooleja on myös niille joilla trad. ei pölähdä. Erinäisissä bändeissä kuten showbändissä tai tanssiorkassa on sitten aivan sama millä otteella soittaa, sikäli kun settiä pääsee kolaamaan. Periaatteessa sinne mentäessä sinun ei vielä ole pakko hallita tradia, sillä treenijakso on kohtuullisen pitkä ja siinä on kyllä aikaa treenata ja ottaa ote haltuun ainakin jollain tasolla. Jos Lahteen pääsee, rooleja löytyy kyllä kaikille rumpaleille. Osasipa tradin hyvin tai huonosti. Muista kuin tuosta Lahden varusmiessoittokunnasta minulla ei ole kokemusta tai tietoa. -I like my sugar with coffee and cream- |
fish-eye 05.11.2009 06:43:19 | |
---|
Lahteen nimenomaan menossa, ja rumpaliksi vissiin ottivat. Pitäisi varmaankin sitten alkaa opettelemaan tradia... Varmaan ohjeita siihen löytää, kun etsii. Luulen vain, ettei sormeni oikein kunnolla taivu siihen leikkiin. :) |
sammakko54 03.01.2010 15:29:37 | |
---|
Vähän aiheeseen liittyen: Mitkä olisivat hyvät kapulat rumpupäristys/soittokunta/orkesterimeininkiin? Kevyet pitäisi mielestäni olla, mutta samalla myös paksut. Jostain kuulin että soittokunnalla olisi jopa jotkut suositeltavat mallit? Jeps |
markkuliini 03.01.2010 16:05:02 | |
---|
sammakko54: Vähän aiheeseen liittyen: Mitkä olisivat hyvät kapulat rumpupäristys/soittokunta/orkesterimeininkiin? Kevyet pitäisi mielestäni olla, mutta samalla myös paksut. Jostain kuulin että soittokunnalla olisi jopa jotkut suositeltavat mallit? Muistaakseni Lahdessa marssisoitossa käytettiin Vic Firthin SD1:iä, mutta valkoiseksi maalattuina. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Pieni rumpalipoika 03.01.2010 17:11:11 | |
---|
markkuliini: Muistaakseni Lahdessa marssisoitossa käytettiin Vic Firthin SD1:iä, mutta valkoiseksi maalattuina. Ainakin Panssarisoittokunnassa oli noita. Itsehän ymmärrän marssivirvelöinnistä vielä vähemmän kuin hyrräkeloista, mutta tuo jäi mieleen kun yhden parin otin muistoksi : ) Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w |