re infecta 27.02.2004 12:43:33 | |
---|
Mitkä muut myymälät pääkaupunkiseudulla mmyvät Yamahan sähkökitaroita? Voisi katsoa, jos näkisi livenä, miltä tuo punainen WX näyttää... If I begin to feel lighter / Hold me down / And I'll be yours for evermore |
MacGyver 27.02.2004 12:55:47 | |
---|
Mitkä muut myymälät pääkaupunkiseudulla mmyvät Yamahan sähkökitaroita? Voisi katsoa, jos näkisi livenä, miltä tuo punainen WX näyttää... Fasu taitaa olla Yamahan maahantuoja, joten sieltä luulisi melko pitkälti löytävän eniten valikoimaa. DLX:ssä olen pari Yamahaa nähnyt, ja satunnaisesti muuallakin, esimerkiksi Aron Soittimessa. -MacGyver |
askomiko 27.02.2004 14:37:11 | |
---|
Ja vintagetyylistä talloista tynnyritallapaloineen neuvoisin pysymään erossa. Ainakaan minun vatkatessa eivät pysy ollenkaan vireessä, kevyemmällä tatsilla saattavat pysyäkin. Eli onko sen tallan malli nyt sitten "american standard", jossa on sellaiset blokkimalliset tallapalat? Huomattavasti paree IMHO. Tuo vintagetalla on mielestäni muutenkin jäänne jostain kivikaudelta. Eihän se vireessä kestä, mutta twangia irtoaa enemmän. |
Eli onko sen tallan malli nyt sitten "american standard", jossa on sellaiset blokkimalliset tallapalat? Huomattavasti paree IMHO. Tuo vintagetalla on mielestäni muutenkin jäänne jostain kivikaudelta. Mutta ehkäpä perinnetietoiset kitaristit haluavat pysyä vanhoissa aikanaan kelvollisiksi todetuissa ratkaisuissa. Paljon parempiakin on tosin nykyään tarjolla. Parempi sinun mielestäsi, niinkuin kyllä sanoitkin. Itse ottaisin vintagetallan todella paljon mieluummin kuin american standardin. |
kulmahiomakone 27.02.2004 19:52:16 | |
---|
Parempi sinun mielestäsi, niinkuin kyllä sanoitkin. Itse ottaisin vintagetallan todella paljon mieluummin kuin american standardin. Juu, niinkuin tuossa jo mainitsinkin, minun käytössä vintagetalla pidä virettään. Ja kuten myös mainitsin, pehmeämmällä tatsilla voi toimia hyvinkin. Makuasiota ja juuri mielipiteitä säikeen aloittaja ilmeisesti kaipasikin..? Mielipiteet on hyvä perustella, muuten niistä ei juuri paljoa ole kysyjälle iloa. Enemmistö kun voi olla väärässäkin. Saundin takiako ottaisit vintagetallan vai? Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
re infecta 27.02.2004 23:18:21 | |
---|
Voi elämä kun nyt miestä ahdistaa! Siis niin kovin mielelläni pääsisin eroon tästä lahjakortista. Himottaa Schecterin kitarat ja niitähän ei Fasulta saa (vai voivatko tilata?). Siis jos joku nyt on ostamassa jotain Fasulta, niin ostakoon ihmeessä multa tää lahjakortti pois. Lähtee nyt hyvään hintaan! :/ If I begin to feel lighter / Hold me down / And I'll be yours for evermore |
Shaft 28.02.2004 13:00:36 | |
---|
Saundin takiako ottaisit vintagetallan vai? Joo, jäi vähän perustelematta. Halusin vain korostaa, että nämä ovat todellakin mielipidekysymyksiä kun tunnuit olevan niin vahvasti vintagetallaa vastaan. Soundin takia pääasiassa kyllä. Toinen syy on, etten pidä kelluviksi säädettyjen modernien tallojen tuntumasta. Antaa liikaa periksi esimerkiksi kieliä venytettäessä. Säätämällä nämäkin saa kyllä paremmiksi, mutta itse olen päässyt parempiin tuloksiin vintageversiolla. Toki osa moderneistakin versioista on oikein hyviä, esimerkiksi Wilkinson VSV-tallat (teräsblokilla). Tämä virejuttu jakaa vähän mielipiteitä. Itselläni ei ole ollut mitään suurempia ongelmia vireen pysyvyyden kanssa, vaikken todellakaan soita erityisen kevyellä tatsilla. Hyvin tehty luusatula ja lukittavat virittimet toki auttavat asiaa. Harvemmin kuitenkaan teen mitään dive-bombeja tuolla kitaralla. |