Rock n 24.02.2004 18:47:44 | |
---|
Mikä on todellinen syy siihen, että levytetyt biisit loppuvat usein häivytykseen. Halutaanko tällä saada sellainen tunne, että radiosoitossa häivytetty biisi ei mukamas tuntuisi kesken lopetetulta. Ainakin minulle jää sellainen tunne, että häivytetty biisi lopetetaan aikaisemmin kuin mitä olisi sen todellinen pituus. Mielestäni vasta finaali tekee biisistä ehjän kokonaisuuden. |
Il Brutto 24.02.2004 19:05:26 | |
---|
Näin tuntuu myös minusta. Sitten sitä miettii, miten hyö lopettavat sen piisin livenä. There's something in the world today/Don't know what it is but it sure smells rotten/Babylon's burning and the fire seems waterproof -Armstrong/Frederiksen |
kingdom 24.02.2004 19:05:34 | |
---|
Samaa mieltä. On fade out tietysti joskus hyvä vaihtoehto mutta aina löytyy parempiakin ratkaisuja. Varmasti. You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution |
HeavyMan 24.02.2004 19:31:33 | |
---|
Jos ne ei jaksa tehdä biisiä loppuun! :) Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
Fortune 24.02.2004 19:44:21 | |
---|
Jos ne ei jaksa tehdä biisiä loppuun! :) Tai niitä ei huvita tehdä finaalia biisin, kun RadioCityNovaMafian tiskijukka kuitenkin puhuu lopun päälle ja feidaa kuningaslopetuksen kuulumattomiin. Itse asiassa introjakaan ei tarvita, kun se sama möylä puhuu senkin päälle. Kaikkiin biiseihin puoli minuuttia bassosooloa alkuun, säkeistö, kertsi, säkeistö, kertsi kolme kertaa ja lopuksi puoli minuuttia bassosooloa. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
mie 24.02.2004 20:12:02 | |
---|
Kaikkiin biiseihin puoli minuuttia bassosooloa alkuun, säkeistö, kertsi, säkeistö, kertsi kolme kertaa ja lopuksi puoli minuuttia bassosooloa. Mutta sittenhän sitä sooloa ei kukaan kuulisi. Mitäs kivaa siinä sitten olisi? Minua tuo häivitys ei pahemmin häiritse, vaikka semmoiset hauskat ja hienot lopetukset ovat yleensä mukavampia. Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet. |
Fortune 24.02.2004 20:18:06 | |
---|
Mutta sittenhän sitä sooloa ei kukaan kuulisi. Mitäs kivaa siinä sitten olisi?
D'uh. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Deathrace King 24.02.2004 20:31:20 | |
---|
Sitten kyllä tehdään musiikkia aivan väärällä tarkoituksella, jos mietitään jotain radiosoittojuttuja. Eiköhän se ole tyylitajuseikka. Joihinkin biiseihin feidaukset sopivat oikein hyvin. Pitää kuitenkin käyttäää kohtuudella. Livenä sitten lopetetaan hiukan myöhemmin riffin loppuun, very simple :) Thrash and mosh 'til death! |
Aerodactev 24.02.2004 20:36:02 | |
---|
Siis fade-outhan on pakollinen, jos moduloitu kertosäe eunukkikuoroineen ja kitaravingutuksineen toistuu äärettömyyksiin asti. |
kingdom 24.02.2004 22:48:55 | |
---|
Siis fade-outhan on pakollinen, jos moduloitu kertosäe eunukkikuoroineen ja kitaravingutuksineen toistuu äärettömyyksiin asti. Näinhän se tietysti on! You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution |
Topah 24.02.2004 23:00:19 | |
---|
Ai feidauteista täällä kyse. No kuunnelkaa ABBA - GOLD, niin opitte kaiken oleellisen. MUAHAHAHAH! :D ! Joka päivä voi oppia uutta, mutta poisopiskelu on tärkeämpää. "Tapa vanhempasi" |
Errorist 25.02.2004 11:12:19 | |
---|
Näin tuntuu myös minusta. Sitten sitä miettii, miten hyö lopettavat sen piisin livenä. Helposti. Lopettaa vaan kun huvittaa. God I want to be a man
but I don't want to die with a rifle in my hand
and as the planes blacken the sky
it sounds like heaven is falling -Greg Graffin |
paavi 25.02.2004 11:27:09 | |
---|
Joskus fade-out on oikein hyvä "tehokeino". Joskus taas tuntuu, että sitä käytetään vain siksi, ettei keksitty hyvää lopetusta kappaleelle. Oon sitä mieltä, että populaarimusiikissa ei käytetä tarpeeksi kunnon "grand finale"-meininkiä - ottaisivat oppia joistakin klassisen musiikin säveltäjistä. I know the pieces fit |
U.Honey 25.02.2004 11:37:08 (muokattu 25.02.2004 11:37:36) | |
---|
Lopetushan on usein se vaikein juttu tehdä. Children of Baron, the ultimate musical experience! |
kid ego 25.02.2004 11:40:59 | |
---|
Joskus fade-out on oikein hyvä "tehokeino". Extremen Li'l Jack Hornyssa on kyllä paras loppufeidaus. Fade-outin jälkeen feidataan vielä torvet sisään lopettamaan kappale. Vitun jees. Wittu fak!! |
aikavaikea 25.02.2004 11:43:09 | |
---|
Lopetushan on usein se vaikein juttu tehdä. AC/DC:llä on lähestulkoon patentoitu lopetus. Ei löydy kovin monta fade-outia. Luulisin yhden käden sormien riittävän niiden laskemiseen (?). Tahattomasti aiheen vierestä keskustelija sekä vahingossa tosikko. |
Errorist 25.02.2004 16:22:51 | |
---|
Tästä aiheesta tulee mieleen yksi bändi, jonka kanssa joskus oman bändin kanssa soitettiin jollain keikalla (sen yhtyeen nimeä en muista). Jokainen veisu jonka ne soitti, loppuivat samalla tavalla. Ja kaiken lisäksi silleen ärsyttävästi hidastamalla se biisi nollaan ja sitten tietysti se viimeinen sointu soimaan siihen loppuun. God I want to be a man
but I don't want to die with a rifle in my hand
and as the planes blacken the sky
it sounds like heaven is falling -Greg Graffin |
Minua on aina häirinnyt se, että niin monet ZZ Topin muuten loistavista biiseistä loppuvat feidattuun kitarasooloon. |
NORTON 27.02.2004 17:53:02 | |
---|
Feidit on parhaita, varsinkin sellaisissa biiseissä joissa soitetaan vain yhtä ja samaa osaa koko biisin läpi. Anteeksi! |
samwyse 27.02.2004 19:53:28 (muokattu 27.02.2004 19:54:02) | |
---|
Kitarasoolojen feidaukset on perseestä. www.vesabbs.com |