Aihe: Monitoriasiaa - taas 1 | |
---|---|
![]() 12.03.2009 21:43:37 | |
Kertoisiko joku kokeneemmista tännepäin seuraavaa (kun itselläni ei ole hajuakaan käytännönn tasolta sähkörumpujen äänentoistosta) : 1) millaisella virityksellä selviää soittotreeneissä: - tarvitaanko omaa monitoria, yhdistetäänkö laulukamoihin kiinni, vai kuulokkeet lisäksi jne. 2) mikä on minimisetti, jolla voi siedettävästi pikkukeikkaa heittää ? - tarvitaanko omat pa:t 3) mitä monitoria suosittelette kotikäyttöön, jos kuulokkeilla soittaminen alkaa välillä tympiä - onko noista kotimonitoreista esim. treeni/keikkakäyttöön Kiitos etukäteen. Rummut on tilattu, mutta monitorin hommaisin vaikka käytettynä, jos osaan päättää, mitä tarvitsen. Auttakee siinä. ps. tuosta basaripedaalista: suositteletteko vahtamaan nuijan huovasta muoviin vai mihin (Rolandin mesh-kalvo) pps. jos pillerikauppias tätä lukee, niin nyt tuli sitten kaupat..rummuista -Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
- Hyvä lääke se on pienikin lääke ! | |
![]() 15.03.2009 21:36:02 | |
TJORMA: Kertoisiko joku kokeneemmista tännepäin seuraavaa (kun itselläni ei ole hajuakaan käytännönn tasolta sähkörumpujen äänentoistosta) : 1) millaisella virityksellä selviää soittotreeneissä: - tarvitaanko omaa monitoria, yhdistetäänkö laulukamoihin kiinni, vai kuulokkeet lisäksi jne. 2) mikä on minimisetti, jolla voi siedettävästi pikkukeikkaa heittää ? - tarvitaanko omat pa:t 3) mitä monitoria suosittelette kotikäyttöön, jos kuulokkeilla soittaminen alkaa välillä tympiä - onko noista kotimonitoreista esim. treeni/keikkakäyttöön Kiitos etukäteen. Rummut on tilattu, mutta monitorin hommaisin vaikka käytettynä, jos osaan päättää, mitä tarvitsen. Auttakee siinä. ps. tuosta basaripedaalista: suositteletteko vahtamaan nuijan huovasta muoviin vai mihin (Rolandin mesh-kalvo) pps. jos pillerikauppias tätä lukee, niin nyt tuli sitten kaupat..rummuista 1) Mulla on ollut vajaan vuoden käytössä Millenium DM-30. Laite on pieni ja kevyt, sellainen on äänikin. Luokkahuoneen kokoisessa tilassa on riittänyt bändireeneissä, kun muut ovat ymmärtäneet pitää volat kohtuullisina. Kiva ominaisuus siinä on, että siihen voi kytkeä toisen ulkopuolisen äänilähteen. Voi sitten reenata kenen kanssa vaan... 2) Pikkukeikkoja olen tehnyt mukanani Rolandin KC-350. Yhdessä paikassa riitti hyvin, kun tälläsin sen ihan lavan kulmaan, josta se jotenkin sai hyvän kaikupohjan. Yleensä tarvii kytkeä pa:n kautta yleisölle. Nyttemmin olen kehittänyt rumpujeni äänentoistoa sijoittamalla vähän moniwattisempaan aktiivikaiuttimeen. Jytisee kotona ja reeneissä jo hienosti. Sen keikkakäytöstä ei vielä ole kokemusta, kokeilen seuraavalla, joka on viikon päästä. Voisin ihan hyvin myydä jomman kumman tai molemmat kohdissa 1 ja 2 mainituista laitteista. | |
![]() 04.07.2009 23:17:02 | |
Ajattelin kirjoittaa tähän kun otsikko viittaa aika läheltä asiaani. Elikkä olisin ostamassa monitoria ja olen melko untuvikko vielä siinä asiassa. Olisi mukava jos saisin tietoa ja avustusta asiassani teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta kavereilta. Olen ajatellut näitä kahta kotona soitteluun: Yamaha ms50drh http://www.thomann.de/fi/yamaha_ms50rh_dtx_monitor_system.htm Roland PM-10 http://www.thomann.de/fi/roland_pm10_drum_monitor_system.htm Kumpikohan noista olisi parempi Yamahan dtxpress IV special setin (http://www.thomann.de/fi/yamaha_dtxpress_iv_special_set.htm) kanssa? Luultavasti tuo Yamahan monitori on parempi sillä onhan se tuolle rumpusetille tehty ja onhan se satasen kalliimpi kuin Rolandin monitori, mutta tuonpahan asian silti esille :) Olisi todella mukavaa jos ehdottelisitta myös muita vaihtoehtoja jotka ajaisivat asian paremmin tai yhtä hyvin kuin nuo edellä mainitut ja mahdollisesti vielä seilailisivat samassa hintaluokassa. Kiitos kaikille vaivannäöstä! | |
![]() 05.07.2009 23:44:28 | |
TJORMA: Kertoisiko joku kokeneemmista tännepäin seuraavaa (kun itselläni ei ole hajuakaan käytännönn tasolta sähkörumpujen äänentoistosta) : 1) millaisella virityksellä selviää soittotreeneissä: jokseenkin millä vaan. - 2) mikä on minimisetti, jolla voi siedettävästi pikkukeikkaa heittää ? ilman supparia en sähkäreillä keikalle lähtis. Se on se, mikä saapi sähkärit erehdyttävästi kuulostamaan rummuilta. 3) mitä monitoria suosittelette kotikäyttöön, jos kuulokkeilla soittaminen alkaa välillä tympiä kotkäyttöön menee mikä vaan. Kunnon luurit tosin on paremmat ko "mikä vaan". One kind of music only - the good kind | |
![]() 17.07.2009 14:56:32 | |
1) millaisella virityksellä selviää soittotreeneissä: - tarvitaanko omaa monitoria, yhdistetäänkö laulukamoihin kiinni, vai kuulokkeet lisäksi jne. Mulla oli treeneissä kuulokkeet päässä. Muille aluksi laulukamojen kautta, myöhemmin Hartken 100-wattinen kiipparivahvari. 2) mikä on minimisetti, jolla voi siedettävästi pikkukeikkaa heittää ? - tarvitaanko omat pa:t Sama setti kuin treeneissä. Seuraava askel lienee joku aktiivikajari tai sitten ihan vahvistin - kajarit -yhdistelmä(mulla on linjamikseri olemassa). Kunhan sais taas bändin kasaan... Relax. http://www.hiljaisetaskeleet.co.nr | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)