Aihe: Tulevaisuus on pay-per-play, eikä se välttämättä ole paha asia
1 2 3
Leikari
18.01.2006 22:45:22
onneksi voi kuunnella radiota - homma on ilmaista eikä tarvitse vaivata päätään, että mitä kuuntelisi. Ja PK-seudulla ainakin tulee illalla ihan ylitarjontana hyvää musiikkia.

kävin päivällä kirjastossa ja siellä kirjahyllyjen välissä totesin, että tulee niin paljon mielenkiintoista luettavaa, että ei niiden hankkimiseen millään riitä raha eikä kyllä tilatkaan pian - - miksi kaikki pitäisi ostaa itselle??
Soitetaan jamia!
Leikari
19.01.2006 12:03:44 (muokattu 19.01.2006 12:07:19)
Julma tosiasia on että musiikki tuotteena kärsii kovaa inflaatiota ja tulot on tulevaisuudessa kerättävä jostain muualta. Keikkoja, paitoja, julisteita, sponsoreita (?).

johan nyt on, että musiikkia tarvitaan vain siteeksi esim. mainosradioissa - musiikki on välineellistä ohjelmavirran tuottamisessa. * Levy-yhtiiöt kilpailevat, että kuka saa tuotteensa kuuluviin radioissa (ja sitten vielä valittavat kun kukaan ei niitä viitsi enää ostaa). Radioasemien lisäksi musiikki tulee olemaan oheistuote myös puhelimissa yms. monimedialaitteissa. Harvaa oikeasti kiinnostaa musiikin kuuntelu - kunhan jotain tulee ja "aina soi tapettia". Musiikki liittyy elämäntapaan - musiikilla on kätevä viestittää mihin ryhmään kuuluu - se on helpompaa kuin vaatteilla ilmaisu. Muut asiat ovat sitten jo vaikeampia ja harrastuksiin toki kannattaa raha laittaa + kommunikointiin (= kapakat, matkustelu, puhelut, yhteiset harrastukset kuten leffat...) ystävien kanssa

musiikkia tehdään niin paljon, että riittää vara valita - ja suosituksi saadaan sen, kenet viimekädessä radio haluaa. Tärkeintä on, että musiikki on sopivan keskivertoa so. ettei ärsytä ketään pois - ei ole väliä vaikka kukaan ei niin eritysesti fanita vaan että ei karkota...

muistan kun tulivat syntikat ja samplerit ja muusikot itkivät kuinka työpaikat "syödään" - - ja kuinka paljon enemmän nyt ihmisiä saa nyt elantonsa musiikin parista. Teknologian kehitys on muuttanut musiikin tekotapoja - historia ei ole suoraviivaista ja analogista (tuo olisi hyvä Teostonkin muistaa kaiken valituksensa keskellä - vaan kun eivät näe uusien asioiden mahdollisuuksia niin ei sitten...)

Musiikki on nyt kaikkialla ja aina - siksi tekijöille on hommaa - musiikki vaan on enimmäkseen siellä jossain ohessa - ei sitä diggailumielessä kuuntel edelleenkään kuin pieni (ja kylläkin innokas) porukka.

*) edit: kait olette huomanneet kuinka vähän musiikkia oikeasti mainosradioissa soitetaan - joo: ei siellä mitään asiaakaan puhuta, mutta musiikin osuutta hämää, että suuri osa ajasta tulee mainoksia, kanavatunnusmössöä, höpötystä ja puffeja, että mitä hittibiisejä vielä mainostauon jälkeen/tällä tunnilla/aamupäivän aikana kuullaan (ja painopiste on nimenomaa tuolla pidemmällä aikajänteellä) - - kuuntelijoita roikutetaan muutamalla loppuunkuluneella biisillä pysymään koko aja aina kullakin kyseisellä asemalla
Soitetaan jamia!
migreeni
19.01.2006 19:32:05 (muokattu 19.01.2006 19:32:40)

Susta tulee miljonääri. Paras idea mitä olen pitkään, siis todella pitkään aikaan kuullut.

Jos toi toteutuu, niin vihdoinkin artisti saa omasta vaivannäöstään itse ansaitsemansa palkan. Levy-yhtiöiden merkitys katoaa, tuotantoyhtiöt saavat lisää asiakkaita jotka haluavat hyvälaatuista kamaa tohon verkostoon, uusia yksityisiä studioita/studioyrittäjiä tulisi aika hyvään tahtiin ja hinnat laskisivat kilpailun vuoksi. Kyllä!

Tota on ehdotettava, mutta kenelle? Olisin itse kyllä ihan hartauksella mukana!
migreeni
19.01.2006 19:35:40

Niin, ja tää olis mun mielestä hyvä pistää PYSYVÄKSI.
secondarymind
19.01.2006 19:54:04
Niin, ja tää olis mun mielestä hyvä pistää PYSYVÄKSI.

Jaa niinku pysyvä haaveiluketju?
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
migreeni
19.01.2006 19:59:54

Jaa niinku pysyvä haaveiluketju?

Eikun ettei tätä vahingossakaan kukaan unohtaisi ja joku muistaisi tehdä asialle jotain.
blastoff
04.07.2009 18:39:37
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1261 päivää vanhaan ketjuun!

Eihän siinä hirveän kauaa kestänytkään. Hyvin visioitu!
Henkka370
04.07.2009 20:40:45
Eikse spotify maksa kuuntelujen mukaan?
Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus?
Teijo K.
04.07.2009 23:45:34

Henkka370: Eikse spotify maksa kuuntelujen mukaan?

Eikös se ole ilmainen, tai kiinteällä kuukausimaksulla?
Aina saa kärsiä ja hävetä.
SirElwood
04.07.2009 23:47:06
Teijo K.: Eikös se ole ilmainen, tai kiinteällä kuukausimaksulla?

Ei vaan siis spotify maksaa artisteille kertyneiden kuuntelukertojen mukaan. Näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt.
CSatan
05.07.2009 11:25:15 (muokattu 05.07.2009 11:25:40)
Eli voinko tukea suosikki yhtyettäni, laittamalla repeatille niiden levyt soimaan joka yö, kun menen nukkumaan :D
Se on helppoa kun sen osaa.
varakeef
05.07.2009 15:12:09
CSatan: Eli voinko tukea suosikki yhtyettäni, laittamalla repeatille niiden levyt soimaan joka yö, kun menen nukkumaan :D

Tai omaa yhtyettäsi... :)
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Teijo K.
05.07.2009 15:12:45

varakeef: Tai omaa yhtyettäsi... :)

Mikäpä voisi olla itselle mieluisampi.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)