Aihe: Fendereiden Floyd Rose?
1 2
mattiz
06.07.2006 12:01:10
Olisiko kellään tietoa onko tällaisessa stratossa ( http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176765.html ) AITO Floyd Rose-talla, vai onko tuokin niitä lisenssituotteita? Thomannin sivuillahan lukee että Floyd Rose tremolo, mutta aika monissa tapauksissa tuo talla onkin paljastunut lisenssihärpättimeksi.
Tee se tänään , sillä huomenna se voi olla laitonta.
ballfish
06.07.2006 12:02:33 (muokattu 06.07.2006 12:03:55)
Lisenssi on. Tietääkseni.
rosberg
06.07.2006 12:13:39
se on lisenssi.
miksi?
McNulty
06.07.2006 12:15:11
Fenderiltä ei saa OFR tallalla muuta kuin customina. Tuo Stanu on mehiko-osastoa ja kuten edellä jo mainittiinkin, se on lisenssirautaa.
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
Sammo
06.07.2006 12:16:34
Lisenssi on. Tietääkseni.

Fender osti muistaakseni 1992 (yksin)oikeudet Floyd Rosen tuotteisiin, joten luulisin että Fendereissä on aidot Floikat. En tosin tiedä miten FR:n kitaranvalmistus on vaikuttanut sopimuksiin ...
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Tompsi
06.07.2006 13:00:25
Savonlinnan Soitinkulmassa muuten roikkuu tällä hetkellä semmoinen Original Floyd Rosella ja S/S/H-mikityksellä varustettu American Floyd Rose Classic Stratocaster. Siitä jollekulle Maiden-fanille ritsa alle sopuhintaan? :)
kari10
06.07.2006 15:21:02
mattiz
06.07.2006 20:10:34
Savonlinnan Soitinkulmassa muuten roikkuu tällä hetkellä semmoinen Original Floyd Rosella ja S/S/H-mikityksellä varustettu American Floyd Rose Classic Stratocaster. Siitä jollekulle Maiden-fanille ritsa alle sopuhintaan? :)

Osaatko sanoa kuinka paljon kauppa tuosta kepistä pyytää?
Tee se tänään , sillä huomenna se voi olla laitonta.
Tompsi
06.07.2006 20:11:33 (muokattu 06.07.2006 20:14:03)
Osaatko sanoa kuinka paljon kauppa tuosta kepistä pyytää?

Kaipa se voisi johonkin 700-800 jöröön irrota, riippuu kai kuinka raivokkaasti osaa tinkiä.

Edit: Minkäänmoista hintalappua en kyseisessä laitteessa vielä ole nähnyt. Lienee vielä vähän hämärän rajamailla, kuinka paljon putiikki siitä haluaa.
apuri
08.07.2006 13:09:50
Fender käyttää PING merkkisiä Floydeja noissa halvemmissa malleissaan.
Pingin floydit on tehty OFR:ää vääntävän Schallerin valvonnassa ja on ainut "lisenssi" missä lukee Floyd Rose. Kampiholkin vieressä on pieni logo

Kattokaa kuvaa.

http://www.meanstreetguitars.com/floyd_rose_tremolo.htm
Rypsolisti
08.07.2006 15:36:31
Niin onko kellään kokemuksia noista Fenderin lisenssi floikista? Meinaan että miten toimii pidemmän päälle? Huonoja vai hyviä?
losalvaros
04.07.2009 18:51:54 (muokattu 04.07.2009 18:55:25)
Iski vain silmään, että tällaistakin olisi Thomannilla tarjolla. Mietityttää tuo hinta sekä maininta Floyd-tallasta, näinköhän on originaali? Auttakaas joku viisaampi, tässä linkkiä:

http://www.thomann.de/fi/fender_stdstrat_fr_hss_rw_aw_2009.htm

E: siis onko sama lisenssitalla kyseessä mitä aiemmin käydyssä keskustelussa, sitä ajan takaa.
"You're no one unless you're difficult".
Samu S.
04.07.2009 18:58:09
losalvaros: Iski vain silmään, että tällaistakin olisi Thomannilla tarjolla. Mietityttää tuo hinta sekä maininta Floyd-tallasta, näinköhän on originaali? Auttakaas joku viisaampi, tässä linkkiä:

http://www.thomann.de/fi/fender_stdstrat_fr_hss_rw_aw_2009.htm

E: siis onko sama lisenssitalla kyseessä mitä aiemmin käydyssä keskustelussa, sitä ajan takaa.

Mulla on tommonen uusi Mexico-floikkastrato. Siinä on Pingin valmistama lisenssitalla.
When all you have is a hammer, everything looks like a nail
duc
04.07.2009 19:20:06
Samu S.: Mulla on tommonen uusi Mexico-floikkastrato. Siinä on Pingin valmistama lisenssitalla.

Eikös Pingit ole laadullisesti aika hyviä. Lähellä Schallereita.
Samu S.
04.07.2009 19:38:59
duc: Eikös Pingit ole laadullisesti aika hyviä. Lähellä Schallereita.

Mulla on kokemusta vain tuosta yhdestä Pingistä, enkä tiedä tekevätkö tuon Fendereissä käytettävän tallan lisäksi muita, mutta: minusta tuo Ping tuntuu käteen vähän halvalta verrattuna Schalleriin - joita mulla on ollut useammassakin kitarassa.

Toi Ping vaan ei ole läheskään yhtä jämäkkä laitos kuin Schaller. Pistäisin sen koko lailla samalle viivalle muiden halvempien lisenssitallojen kanssa. Mikä on sekin minusta ihan ok, kyllä tommosella vetää.
When all you have is a hammer, everything looks like a nail
fox
04.07.2009 21:13:45

Samu S.:
Toi Ping vaan ei ole läheskään yhtä jämäkkä laitos kuin Schaller. Pistäisin sen koko lailla samalle viivalle muiden halvempien lisenssitallojen kanssa. Mikä on sekin minusta ihan ok, kyllä tommosella vetää.

Ja yleensä se on aina jonkinmoinen "laadun tae" jos valmistaja nimensä noihin rautoihin laittaa. Muuten olen Samun kanssa yhtä mieltä tuosta.
Esimerkiks sanottakoon, että toisissa thriideissä kovin mainostetut "Wilkinson"-tuotteet on itse asiassa Jing Ho-firman tekemiä. Laitoin juurikin yhen kaverin bassoon Wilkinson/Jing Ho:n virikoneet, ja kylläpä niissä oli tolpassa enempi vähempi klappia. :I
No, kaipa ne toimii/pitää vireen, toivottavasti.
Pingin floikista ei pitkällistä testikokemusta ole, veitset ei ehkä kuitenkaan ole ihan samaa kovuutta kuin Schaller/OFR -talloissa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
aristoteles666
04.07.2009 21:18:42 (muokattu 04.07.2009 21:43:49)

fox: Ja yleensä se on aina jonkinmoinen "laadun tae" jos valmistaja nimensä noihin rautoihin laittaa. Muuten olen Samun kanssa yhtä mieltä tuosta.
Esimerkiks sanottakoon, että toisissa thriideissä kovin mainostetut "Wilkinson"-tuotteet on itse asiassa Jing Ho-firman tekemiä. Laitoin juurikin yhen kaverin bassoon Wilkinson/Jing Ho:n virikoneet, ja kylläpä niissä oli tolpassa enempi vähempi klappia. :I
No, kaipa ne toimii/pitää vireen, toivottavasti.
Pingin floikista ei pitkällistä testikokemusta ole, veitset ei ehkä kuitenkaan ole ihan samaa kovuutta kuin Schaller/OFR -talloissa.

jos sulla on jenkkikitara ja laitoit siihen millimetri mitoituksella olevat wikinsonit niin on klappia
edit: ei ole olemassa mitään floyd rosen tekemää tallaa, (tai teki se prototyyppejä)
kaikki ne on tehty missä sattuu riippumatta mitä niissä lukee.
edit, vai oliko se toisin päin , en enää muista
duc
04.07.2009 21:21:15
aristoteles666: jos sulla on jenkkikitara ja laitoit siihen millimetri mitoituksella olevat wikinsonit niin on klappia

Juu, noille aloittelijoille sattuu usein tuollasia virheitä.
JeK
04.07.2009 21:41:50
Mulla oli noin -95vm. Sambora standard jossa oli Floyd II ja se alkoi muutamassa vuodessa antamaan periksi vähän joka paikasta. Vähän pehmoisen tuntuinen siis oli se..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)