BigPapa 04.07.2009 19:37:01 (muokattu 04.07.2009 19:37:15) | |
---|
Illu: Sun riffeistäsi en tiedä, minä puhuin vain omasta puolestani. Juu ei toi ollu sulle tarkootettu ensinkhän. They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
Illu 04.07.2009 19:51:37 (muokattu 04.07.2009 19:52:04) | |
---|
BigPapa: Juu ei toi ollu sulle tarkootettu ensinkhän. Juu, meinasin vaan kun tuon Hideawayn nostin esille omana vaikuttimenani. Olen tainnut tuon Rideawaynkin joskus kuunnella, mutta en niin tarkkaan muista, että olisi osannut tuon sinun skabavedon likin yhdistää biisiin. |
WanhaWetäjä 04.07.2009 20:48:44 | |
---|
BigPapa: Mitä fiduu? Toi on ihan kuule mun oma riffi. Ei Hideawaystä paitsi soinnun sormitus. Kaikki muu siinä tauko kohdassa on ihan Coupe De Villen Rideaway- nimisestä biisistä. Niinno mielestäni ihan asiallisesti asiaa tiedustelin koska en aluetta tunne, ja tossa breikkikohdassa oli samoja elementtejä myös muilla, vaan herneet siitä sitten vedit, miksi ihmeessä? Tälläset vähän niinku pistää kelaamaan, että kannataaks tässä mitään enää soittaa kun on vuonna 1980 lopettanu humpan veivaamisen ja keskittynyt pelkästään asiaan. sitten tällästä.....ei helv.... No kylläpä sä teet taas kärpäsestä härkäsen...sovitaan niin että mä en enää koskaan kommentoi mitenkään sun soittoasi, JOS kommentointi ei sisällä vain positiivisia asioita, kun se kerran on sulle noin iso asia, pahoittelut jos jotenkin loukkasin sua, en vaan nyt ihan ymmärrä mistä tässä on oikeen kyse? |
Tuomo_ 04.07.2009 21:52:12 | |
---|
Eihän teidän ammattimuusikoiden (BP ja WW) tarvitsisi tuollai täällä tapella. Mielestäni kumpikin vetää omalla, persoonallisella tavalla näitä vetoja pro-meiningillä. Jos omaisin taitonne, en ehkä täällä soittelisikaan. Pukkaisi meinaan keikkaa sen verran, että ei ehtisi tänne enää. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
Korggari 04.07.2009 22:10:04 | |
---|
No voi hittolainen, oli tarkoitus kyllä äänestää, mutta meni ohi kun luulin että olis sunnuntai-iltaan asti aikaa äänestää, mutta eipä olisi kärkipään järjestystä meikäläisen äänestys muuttanu. |
liljam 04.07.2009 22:35:44 | |
---|
Korggari: No voi hittolainen, oli tarkoitus kyllä äänestää, mutta meni ohi kun luulin että olis sunnuntai-iltaan asti aikaa äänestää, mutta eipä olisi kärkipään järjestystä meikäläisen äänestys muuttanu. Jep!! niin jäi meikäläiseltäkin äänestämättä kun jotenkin otaksuin aikaa olevan sunnuntaihin. Pahoittelen!!! On tuo luetun ymmärtäminen vaikeaa : ) ei muuta ku eteenpäin |
MadMatt 04.07.2009 23:08:50 | |
---|
Ai katos vaan, En miäkään ehtinyt äänestää joten virallinen voittaja on siis Forest joka vetää seuraavan skaban... |
BigPapa 04.07.2009 23:58:44 (muokattu 04.07.2009 23:59:28) | |
---|
WanhaWetäjä: Niinno mielestäni ihan asiallisesti asiaa tiedustelin koska en aluetta tunne, ja tossa breikkikohdassa oli samoja elementtejä myös muilla, vaan herneet siitä sitten vedit, miksi ihmeessä?
No kylläpä sä teet taas kärpäsestä härkäsen...sovitaan niin että mä en enää koskaan kommentoi mitenkään sun soittoasi, JOS kommentointi ei sisällä vain positiivisia asioita, kun se kerran on sulle noin iso asia, pahoittelut jos jotenkin loukkasin sua, en vaan nyt ihan ymmärrä mistä tässä on oikeen kyse? Vastakommentista muodostu härkäsen sijaan sinivalas näköjään. Älä nyt ota kaikkea niin kuoleman vakavasti. Hymiöthän täällä on kaiketi kielletty ajat sitten. Itseasiassa ton tapanen soolobreikki on eräällä Matt Murphyn soololevyllä biisissä Matt's Boogie, tai joku sen niminen veto. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
MadMatt: Ai katos vaan, En miäkään ehtinyt äänestää joten virallinen voittaja on siis Forest joka vetää seuraavan skaban... Foresti laittoi viestiä, että on lomailemassa, joten joku muu voisi hoitaa seuraavan skaban. |
WanhaWetäjä 05.07.2009 02:10:22 | |
---|
BigPapa: Vastakommentista muodostu härkäsen sijaan sinivalas näköjään. Älä nyt ota kaikkea niin kuoleman vakavasti. Hymiöthän täällä on kaiketi kielletty ajat sitten. Itseasiassa ton tapanen soolobreikki on eräällä Matt Murphyn soololevyllä biisissä Matt's Boogie, tai joku sen niminen veto. Juu ei, tää on mulle ihan harrastus, mä oon ihan turisti näissä ympyröissä, en kuuntele musaa juuri ollenkaan, ja jos kuuntelen se ei ole luokiteltavissa roots-musiikiksi, tosin mä oon pudonnut kelkasta jo aikaa sitten oikeestaan ihan kaikesta musasta.Mutta kiva näitä skaboja on soittaa, ja kun on outo genre, oppii ehkä vielä jotain uutta wanhoilla päivillä. Ja voihan se olla ihan hyväkin asia että saa soittaa ikäänkuin "puhtaalta pöydältä", ei ole ennakkoasenteita, ei ole idoleita, saati "jumalia" joiden juttuja ois plokkaillut, ts ei ole varsinaista tietoa mitä/miten pitäs vetää, toki yli 30 vuotta humppamuusikkona antaa tiettyä perspektiivia asioihin, osaa kuunnella erilaisia asioita taustasta, kuten harmonioita ja rytmiikkaa, toisaalta joutuu joskus tosissaan miettiin mitä vetää, tai soittaa vaan selkärangasta silleen kun itestä tuntuu hyvältä ja mikä kulloiseenkin taustaan tuntus istuvan edes jotenkin, joskus toimii, joskus ei. Sun kokemuksellasi blues-lickit ja riffit putoo tod.näk. automaattisesti, jos olet jo vuodesta 80 asiaa vakavasti harrastanut, sudenkuoppana tuossa vois olla se että saattaa joutua huomaamattaan genrensa vangiksi ja alkaa toistaan itseään, tästä lienee lukuisia esimerkkejä ihan maailmanluokan superkitaristeissa, genresta riippumatta.No joo, itekkin vedän lähes aina samalla saundilla ja varmaan samoja juttuja, joten se siitä. Tää nyt oli vaan tällästä mietiskelyä, ei kuolemanvakavasti mutta kuitenkin, ja ilman hymiöitä. |
tigi_ 05.07.2009 11:32:17 | |
---|
Sori, ei kerenny äänestämään kiireitten takia. |
Tuomo_ 05.07.2009 11:32:51 (muokattu 05.07.2009 11:33:02) | |
---|
Voisin laittaa skaban pystyyn, jos kenelläkään ei ole sitä mitään vastaan. Odottelen kommentteja. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
Kuha 05.07.2009 11:38:51 | |
---|
tahtah: Voisin laittaa skaban pystyyn, jos kenelläkään ei ole sitä mitään vastaan. Odottelen kommentteja. Elä turhaan odottele, pystyyn vaan. |
latuska90 05.07.2009 11:59:47 | |
---|
WanhaWetäjä: ...saattaa joutua huomaamattaan genrensa vangiksi ja alkaa toistaan itseään, tästä lienee lukuisia esimerkkejä ihan maailmanluokan superkitaristeissa, genresta riippumatta.No joo, itekkin vedän lähes aina samalla saundilla ja varmaan samoja juttuja, joten se siitä. Se on just sitä kun meikäläiselta tulee nuo järvisjutut soittoon mukaan lähes automaattisesti, vaikka taustaan ei moiset duuriterssit sopiskaan. Sillon pitää olla muuntautumiskykyinen ja pyrkiä soittamaan jotain erilaista. Se on hienoa, että jengi on silti digannut sekä mun järvistyylistä soittoa että sitä vähän muunlaistakin. Tossa eilenkin kokeilin soittaa vähän erityylistä roots-sooloilua. Enemmän molli-p:tä ja vain pieni ripaus duuria sekaan. Tulee erilainen soppa. :D "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
BigPapa 05.07.2009 12:00:33 (muokattu 05.07.2009 12:01:22) | |
---|
saattaa joutua huomaamattaan genrensa vangiksi ja alkaa toistaan itseään, tästä lienee lukuisia esimerkkejä ihan maailmanluokan superkitaristeissa, genresta riippumatta. Täähän kai tavallaan kuuluu asiaan. Oma tyyli niin sanotusti edellyttänee tietynlaista toistoa. Joistakin se on hyvä ja toisista se on paha, ota näistä nyt sitten selvää. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Väsykäsi 05.07.2009 13:01:22 | |
---|
voisko joku kertoa mikä tuon Järvis tyylin "avain" mitä skaaloja käytti jne? Sairaan hidas, mutta värikäs ;) |
Tuomo_ 05.07.2009 13:37:54 | |
---|
voisko joku kertoa mikä tuon Järvis tyylin "avain" mitä skaaloja käytti jne? Kattelin äsken Järvis-DVD:tä ja näytti olevan monessa kohtaa käytetty ainakin kaljapullon avainta. Jossain vaiheessa ehkä vähän liikaakin. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
Turpahöylääjä 05.07.2009 13:52:54 | |
---|
Esitän myös omalta osaltani pahoittelut viime kisan äänestyksen laiminlyömisestä! Kyllä nyt on niin, että kyllä näin on. |
Väsykäsi 05.07.2009 14:50:21 | |
---|
tahtah: Kattelin äsken Järvis-DVD:tä ja näytti olevan monessa kohtaa käytetty ainakin kaljapullon avainta. Jossain vaiheessa ehkä vähän liikaakin. Täydellinen repeäminen :D Saman olen itse huomannut kanssa :D Sairaan hidas, mutta värikäs ;) |
Tuomo_ 05.07.2009 15:12:04 | |
---|
Ei muuten, silloin kun mies oli kunnossa ei Suomesta saati EU:n alueelta löytynyt Järvisen voittanutta. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |