Aihe: Autiotalo Intro -osaako joku? | |
---|
|
Apua tarvittaisiin Autiotalo introssa.. Onko tiedossa nuotit introon? En pääse jyvälle siitä (soittajassa vikaa..). Ja mikä olisi hyvä soundi/ääni? Joku syna.. -T, Roland E-09 |
baron 04.07.2009 12:45:08 (muokattu 04.07.2009 12:49:48) | |
|
make22: Apua tarvittaisiin Autiotalo introssa.. Onko tiedossa nuotit introon? En pääse jyvälle siitä (soittajassa vikaa..). Ja mikä olisi hyvä soundi/ääni? Joku syna.. -T, Roland E-09 Mulla on mutta stadissa, nyt oon mökillä. Meen Ma stadiin, jollet siihen mennessä ole saanut tai itse plokannut, pistä pikaviesti jossa e-mailosoitteesi niin saat. Edit: Oon näköjään joskus joutunut transpaamaan sen H-molliin ja ne laput on mun mökkiläppärille, saat heti kun pistät osoitteesi. Tai itse asiassa ne on Finalella, saat haluamassasi sävellajissa kun vain ilmoitat mikä se on. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
|
Eikös se Emollia ole koko intro? miksi pitäisi vetää eri sävelestä? en ole oikeen ymmärtäny sitä, mikä sen hyöty on? Em:ssä vaihtelee sitä ylimpää nuottia jos perus Em niin siinä c ja b, en tiiä termejä, jotenkin tollee ni kyllä ne sieltä aukee sit. |
|
Oon näköjään joskus joutunut transpaamaan sen H-molliin Tarkoitat varmaan B-molliin? :D |
|
tliedes: Tarkoitat varmaan B-molliin? :D En, tarkoitan H-mollia. Se on sävel, joka on puoli sävelaskelta C:n alapuolella! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
|
tliedes: Eikös se Emollia ole koko intro? miksi pitäisi vetää eri sävelestä? en ole oikeen ymmärtäny sitä, mikä sen hyöty on? Em:ssä vaihtelee sitä ylimpää nuottia jos perus Em niin siinä c ja b, en tiiä termejä, jotenkin tollee ni kyllä ne sieltä aukee sit. eri sävellajista vetämisen hyöty on esimerkiksi siinä että jos laulaja ei kykene laulamaan niin matalalta/korkealta kuin biisin alkuperäinen sävellaji vaatii. Tällöin kappaletta voidaan TRANSPONOIDA (eli sävellajia muutetaan) ylös- tai alaspäin. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
|
baron: En, tarkoitan H-mollia. Se on sävel, joka on puoli sävelaskelta C:n alapuolella! oli pakko antaa plussa, kun joku puolustaa näitä oikeita suomalaisia säveliä eikä lähde mukaan tähän yleismaailmalliseen sekoiluun. Juuri sen vuoksi että porukka sekoittaa h:n ja B:n ja Bb:n niin bändissä käytämme puhtaasti H ja Bb nimityksiä (vaikka Bb onkin oikeasti Bes, mutta siihen törmää niin harvoin) niin kaikki tietää että mistä puhutaan. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
baron 04.07.2009 18:08:37 (muokattu 04.07.2009 18:18:44) | |
|
Synastikki: oli pakko antaa plussa, kun joku puolustaa näitä oikeita suomalaisia säveliä eikä lähde mukaan tähän yleismaailmalliseen sekoiluun. Juuri sen vuoksi että porukka sekoittaa h:n ja B:n ja Bb:n niin bändissä käytämme puhtaasti H ja Bb nimityksiä (vaikka Bb onkin oikeasti Bes, mutta siihen törmää niin harvoin) niin kaikki tietää että mistä puhutaan. Meillä ihan sama logiikka: H on yksiselitteinen, sitä ei voi sotkea, samoin Bb, harva sotkee sitä tupla-alennettuun H-säveleen eli enharmonisesti A:han. Sen sijaan pelkän B:n voi sotkea, riippuen minkä maalaista käytäntöä harrastaa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
|
Mistä toi H muka tulee, en ymmärrä, abc - loogista. mulle h = b |
baron 04.07.2009 20:48:15 (muokattu 04.07.2009 20:50:13) | |
|
tliedes: Mistä toi H muka tulee, en ymmärrä, abc - loogista. mulle h = b Se on aika vaikeatajuista, tuskin ymmärtäisit vaikka yrittäisi selittää. Mutta siinä on ihan oikea logiikka joka myös anglosakseille on ollut ylivoimaista. Jos musiikkia aiot harrastaa, parasta oppia molemmat merkinnät, tuut niitä kohtaamaan. Edit: Tästä on teoriapastalla niin useasti tapeltu, että turha aloittaa uudestaan, etsi haulla ne lukuisat vanhat ketjut. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
|
baron: Mulla on mutta stadissa, nyt oon mökillä. Meen Ma stadiin, jollet siihen mennessä ole saanut tai itse plokannut, pistä pikaviesti jossa e-mailosoitteesi niin saat. Edit: Oon näköjään joskus joutunut transpaamaan sen H-molliin ja ne laput on mun mökkiläppärille, saat heti kun pistät osoitteesi. Tai itse asiassa ne on Finalella, saat haluamassasi sävellajissa kun vain ilmoitat mikä se on. Hei Baron, laitan sulle pikaviestin. Paljon kiitoksia. Ei ole tulipalokiire, pääasiassa että pääsen vähän eteenpäin. |
|
make22: Hei Baron, laitan sulle pikaviestin. Paljon kiitoksia. Ei ole tulipalokiire, pääasiassa että pääsen vähän eteenpäin. A-mollilaput lähti You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
|
baron: Se on aika vaikeatajuista, tuskin ymmärtäisit vaikka yrittäisi selittää. Mutta siinä on ihan oikea logiikka joka myös anglosakseille on ollut ylivoimaista. Jos musiikkia aiot harrastaa, parasta oppia molemmat merkinnät, tuut niitä kohtaamaan. Edit: Tästä on teoriapastalla niin useasti tapeltu, että turha aloittaa uudestaan, etsi haulla ne lukuisat vanhat ketjut. Kyllä toi h on ihan yhtä tuttu, vähän mielipide kumpaa nyt sitten käyttää kukakin, mutta jos sanon että Bm niin kyllä sen silti tajuaa jokainen että se on Hm, ja toisin päin. Musiikkiahan mä nimenomaan harrastan, en halua ottaa siitä turhia paineita ja tressiä teoria puolelta. mua ei saa kirveelläkään piano tunneille (vaikka varmaan ois ihan paikallaan) ja vaikka en osaa nuotteja lukea (ainakaa nopeaa) niin korvakuulolta löytyy nopeesti biisi ja treeniä treeniä. |
|
tliedes: Kyllä toi h on ihan yhtä tuttu, vähän mielipide kumpaa nyt sitten käyttää kukakin, mutta jos sanon että Bm niin kyllä sen silti tajuaa jokainen että se on Hm, ja toisin päin. Just niin. Jokainen saa käyttää kumpaa haluaa, mutta toinenkin pitää tajuta. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
JPQ 05.07.2009 17:59:27 | |
|
sbc tosiaan loogista. ps. pitäs jonkun viimein saada tähänkin kuten rumpujenkin kirjoitukseen kunnon kansainväliset standardit. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
|
JPQ: sbc tosiaan loogista. ps. pitäs jonkun viimein saada tähänkin kuten rumpujenkin kirjoitukseen kunnon kansainväliset standardit. Mistä on olemassa standardit? Kuka ne on tehnyt? Ja kuka niitä noudattaa? Sointumerkinnätkin on mitä sattuu, ootko sattunut ranskalaisia kohtaamaan? Ei muuta vaihtoehtoa kuin oppia/opetella kaikki. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
|
baron: Mistä on olemassa standardit? Kuka ne on tehnyt? Ja kuka niitä noudattaa? Sointumerkinnätkin on mitä sattuu, ootko sattunut ranskalaisia kohtaamaan? Ei muuta vaihtoehtoa kuin oppia/opetella kaikki. Näin se on. Kantriäijät pistää astemerkintöjä eikä soinnun nimiä. Maj7 on joskus kolmio, molli on mi ja kaikennäköistä muuta. Ei kun kaikki haltuun vaan, ei riitä pelkkä skandinaavinen merkintä. COVS n:o 1. |
JPQ 06.07.2009 08:59:46 | |
|
baron: Mistä on olemassa standardit? Kuka ne on tehnyt? Ja kuka niitä noudattaa? Sointumerkinnätkin on mitä sattuu, ootko sattunut ranskalaisia kohtaamaan? Ei muuta vaihtoehtoa kuin oppia/opetella kaikki. joo. millaisia ranskalaiset on siis sointumerkinnät jos niitä tarkoitat ? ps. jostain on jotain sopimuksia mutta jostain ei yhtään kunnollista eli edes puolittain noudatettua. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
|
JPQ: joo. millaisia ranskalaiset on siis sointumerkinnät jos niitä tarkoitat ? ps. jostain on jotain sopimuksia mutta jostain ei yhtään kunnollista eli edes puolittain noudatettua. No onko ré min tuttu? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
|
Vastasiko kukaan kysymykseesi? "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|