Aihe: Mistä uusi Yamaha Maple Custom Abs. 14x5,5 snare?
1 2
TD12
02.07.2009 23:31:57
Mistä kyseisen virvelin saa ostettua ja kotiin nopeasti? Thomannin varasto huutaa tyhjää ja muutenkin mieluummin ostaisin Suomesta. Kaikki uudet lienee tota Absoluttia? Mitä eroa vanhaan ja saako sitä perus maple customia enää uutena mistään? Onko hyvä virveli kevyen musiikin soittoon?
hemmo
03.07.2009 07:26:27

Velli
03.07.2009 16:39:33
TD12: Saako sitä perus maple customia enää uutena mistään? Onko hyvä virveli kevyen musiikin soittoon?

F-musiikista pitäisi saada. Maple Custom-virveli on mun mielestä paljon parempi kuin Maple Custom Absolute. Se on ehkä monipuolisin virveli minkä tiedän. 14"x5,5" MC taittuu ihan kaikkeen musiikkiin jazzista humpan kautta heviin. Pidä kuitenkin kiirettä sillä noita Maple Customeita saa enää tänä vuonna. Ensi vuonna niitä ei enää valmisteta.
ostany
03.07.2009 23:34:39 (muokattu 03.07.2009 23:39:37)
Velli: Pidä kuitenkin kiirettä sillä noita Maple Customeita saa enää tänä vuonna. Ensi vuonna niitä ei enää valmisteta.

Yamahan nettisivuilta Maple Custom onkin jo poistunut ja tyrkyttävät Phoenix-sarjaa parhaimpana, mitä rahalla saa.

Sääli.
Velli
04.07.2009 01:02:09
ostany: Yamahan nettisivuilta Maple Custom onkin jo poistunut ja tyrkyttävät Phoenix-sarjaa parhaimpana, mitä rahalla saa.

Juu, se on poistunut jo sivuilta, mutta Maple Customeita saa vielä tilaamalla tämän vuoden loppuun saakka. Vuodenvaihteen jälkeen ei saa enää ollenkaan.

Uudet lugit ja yessit ovat aivan hirveitä näissä uusissa PHX-rummuissa, harmi.

Lugit ovat omasta mielestäni siedettävät, mutta tuo uusi YESS on kyllä munkin mielestä järkyttävän ruma. Aivan sama vaikka se vähän parantaisikin sustainia. Ulkonäköä se kuitenkin rumentaa niin paljon, että itse ainakin haluaisin pönttöni paljon mieluummin vanhalla YESS:illä.
TD12
05.07.2009 21:57:19
Kiitos vastauksista. Harrastus on ollu pitkään jäissä ja nyt on tarkotus ostaa laatu laatu virveli ja peltisatsi, muut palaset löytyy. Jos saan MC:n hommattua niin minkälaisilla kalvoilla lähtee mielestänne hyvät soundit? Tarkoitus on treenata monipuolista virvelin käyttöä reunalyönteineen ja pärinöineen (hyvät termit mulla). Haen myös melko korkeaa ääntä. Entäs nuo pellit. Kumpi parempi peltisetti mielestänne kevyeen ja kevyehköillä iskuilla soittamiseen, SABIAN HH PERFORMANCE SET vai SABIAN HHX EVOLUTION PERFORMANCE SET, ja tuleeko parempia ehdotuksia mieleen. Agents kuvaa ehkä parhaiten musiikkityyliä jota joskus aion vielä jossain bändissä soittaa. Tarkoitus ei silti ole matkia rumpujen soundia tarkalleen.
Velli
05.07.2009 22:34:35
TD12: Jos saan MC:n hommattua niin minkälaisilla kalvoilla lähtee mielestänne hyvät soundit?

Jos aiot Agents-tyyppistä kitaravetoista iskelmä/rautalanka-musaa soittaa, niin silloin ehdottomasti Remo Ambassador Coated. Siinä on pehmeä ja miellyttävä soundi.

Tarkoitus on treenata monipuolista virvelin käyttöä reunalyönteineen ja pärinöineen (hyvät termit mulla). Haen myös melko korkeaa ääntä.

Maple Custom toimii varmasti erittäin hyvin. Toinen mitä kannattaa katsella on Ludwig Jazz Festival ja Ludwig Pioneer (ehkä jopa Acrolite). Ne toimisivat Agents-tyyppisessä musassa ehkä vielä Maple Customiakin paremmin. Kuten sanoin, Maple Custom on todella monipuolinen ja taipuu ihan kaikkeen, mutta jos aiot soitella pelkästään vanhan tyylistä kevyttä iskelmää, niin silloin Ludwig Pioneer tai Jazz Festival olisi oma valintani. Maple Custom Absolutea en noihin hommiin sotkisi missään vaiheessa, se on liian räyhäkkä ja diskanttinen.

Entäs nuo pellit. Kumpi parempi peltisetti mielestänne kevyeen ja kevyehköillä iskuilla soittamiseen, SABIAN HH PERFORMANCE SET vai SABIAN HHX EVOLUTION PERFORMANCE SET, ja tuleeko parempia ehdotuksia mieleen.

HH Performancesta en osaa sanoa, mutta HHX Evolution haitsu on ainakin ihan hemmetin raskas ja heavy. Se ei taivu hyvin kevyeen soittoon.
sahkuifk
05.07.2009 23:33:04
TD12: Kiitos vastauksista. Harrastus on ollu pitkään jäissä ja nyt on tarkotus ostaa laatu laatu virveli ja peltisatsi, muut palaset löytyy. Jos saan MC:n hommattua niin minkälaisilla kalvoilla lähtee mielestänne hyvät soundit? Tarkoitus on treenata monipuolista virvelin käyttöä reunalyönteineen ja pärinöineen (hyvät termit mulla). Haen myös melko korkeaa ääntä. Entäs nuo pellit. Kumpi parempi peltisetti mielestänne kevyeen ja kevyehköillä iskuilla soittamiseen, SABIAN HH PERFORMANCE SET vai SABIAN HHX EVOLUTION PERFORMANCE SET, ja tuleeko parempia ehdotuksia mieleen. Agents kuvaa ehkä parhaiten musiikkityyliä jota joskus aion vielä jossain bändissä soittaa. Tarkoitus ei silti ole matkia rumpujen soundia tarkalleen.

Paistetta kehiin. Yläpää on ainakin mun korvaan paras. Joku tuolla kalvoista ehdotti ambassador coatedia, mulla on niitä ja hyvin toimii. Mutta kokeilemalla oppii ja laatukaman saa aina kaupaksi jos ei omaa korvaa miellytäkkään.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
TD12
06.07.2009 09:57:20
sahkuifk: Paistetta kehiin. Yläpää on ainakin mun korvaan paras. Joku tuolla kalvoista ehdotti ambassador coatedia, mulla on niitä ja hyvin toimii. Mutta kokeilemalla oppii ja laatukaman saa aina kaupaksi jos ei omaa korvaa miellytäkkään.

Mitä Paisteen sarjaa ja kokoja suosittelet? Budjetti on 1000€. Tyylinä edelleen "Agents".
moderndrummer88
06.07.2009 11:56:33
TD12: Mitä Paisteen sarjaa ja kokoja suosittelet? Budjetti on 1000€. Tyylinä edelleen "Agents".

Paisteelta ehkä vanha kunnon 602, Traditional ja se uusi Twenty -sarja voisi sopia tuollaiseen menoon, muut on kyllä mun mielestä ihan liian kirkkaita sellaiseen rautalankaan.
Relaxin' At Camarillo...
Simbe
06.07.2009 12:17:22 (muokattu 06.07.2009 12:21:01)
TD12: Mitä Paisteen sarjaa ja kokoja suosittelet? Budjetti on 1000€. Tyylinä edelleen "Agents".

2002 toimii, 20-tuumaiset crash ja medium on mulla usein setissä varsinkin pienemmissä paikoissa ja medium toimittaa riden virkaa. Toimii nimenomaan agentshommeleihin, virvelinä useimmiten jazzfestival tai supra. Haitsuna 15" 2002. Isokokoisina niissä on miuellyttävä tumma soundi mutta riittävästi yläpään terää ja potkua tanssittamaan yleisöä, ilman että pitää polkea ihan hullun kovaa.

Yamahan vanhaa paksurunkoista Maple Customia vastaava snare löytyy Sensitive Series -virvelisarjasta. Hyvä ja monipuolinen virveli on sekin.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Thyrblast
06.07.2009 12:19:43

Ehdottaisin Paiste Traditionals- sarjaa. Myös Zildjianin K- sarjasta löytyy hyviä vaihtoehtoja.
Toki ovat kalliita sarjoja, mutta tarkoituksesihan on hankkia laatukamaa, ja yleensä siitä joutuu maksamaan.
18 tuumaa pienempiä crashejä ei kannata tässä tapauksessa välttämättä käyttää.

Tässä jotain suositeltavia kokoja:
haitsu 14"
ride 20"-22"
crash 18"-20"

Tonnin budjetilla saa jo käypän peltisetin, erityisesti käytettynä. Kannattaa satsata ensin kunnon rideen ja haitsuun.
Ja viimeiseksi crash, jos esim. budjetti ei riitä heti kaikkeen kerralla.
zandel
06.07.2009 15:59:20
Yamaha 14 x 6.5 Maple Custom Snare Drum - Vintage Natural

http://www.youtube.com/watch?v=jfj-Ph6BmL8&feature=channel

Pearl 14 x 6.5 Masters Series MCX Natural Maple Snare Drum

http://www.youtube.com/watch?v=7RjWWJw40dE&feature=channel

Liekö noissa paljon eroa?
markkuliini
06.07.2009 21:14:27

zandel: Yamaha 14 x 6.5 Maple Custom Snare Drum - Vintage Natural

http://www.youtube.com/watch?v=jfj-Ph6BmL8&feature=channel

Pearl 14 x 6.5 Masters Series MCX Natural Maple Snare Drum

http://www.youtube.com/watch?v=7RjWWJw40dE&feature=channel

Liekö noissa paljon eroa?

Mun korvan Yamaha kuullostaa paljon paremmalta. Pearl oli jotenkin epämääräinen, Yamaha paremmin kasassa.

Pearlin virveleistä ei hirveästi kokemusta mulla, Yamahoista kyllä ja ne ovat olleet kautta linjan tosi hyviä.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
sahkuifk
06.07.2009 22:06:02
Tuossa jo tulikin paljon sellasta mikä kuulostaa hyvältä, 2002 olis haaveena mullakin. Tonni on hyvä raha lähtee kaupoille. Oletkos ajatellu hommata esim. tamburiinia ja sellasta sälää? Agentsien levyillä ne on tosi mukavasti mukana ja joku pikku triangeli tai nää puukapulat antaa mukavaa lisää, näistä ei vaan paljoa puhuta, mikä on vitun harmi.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
TD12
06.07.2009 22:46:49 (muokattu 06.07.2009 22:57:58)
Kyllä munkin mielestä Yamaha kuullostaa noista kahdesta paremmalta videoiden perusteella. Minkä kokoinen virveli muuten soveltuu parhaiten iskelmään/rautalankaan? Harmi kun ei löydy samanlaista videota tosta 5,5 customista. Ton absolute-ajatuksen olen jo melkein kuopannu jos kerran ammattimiehet kerran sanoo että perusmalli on selvästi parempi. Eli ohi topicin menee, antakaa mennä vaan muutkin. Sana on vapaa! Kertokaapa vielä muutkin ehdotuksia Agents-pelleiksi. Mikäköhän rumpu-/peltisetti mahtaa muuen olla noissa Youtuben Laulava sydän -pätkissä? http://www.youtube.com/watch?v=UrWmjKvHuNM (kuunnelkaa ihmeessä hyvillä kuullokkeilla jos omistatte, I like...)

Ja vastaus vielä ylempään kysymykseen: En ole vielä ehtinyt miettimään muita härpäkkeitä. Pitää saada ensin pitkään jäähyllä ollut rumpuharrastus käynnistettyä ja satoja tunteja treeniä...
moderndrummer88
06.07.2009 23:05:19
En nyt tuosta linkin videosta ihan tarkkaan nähny, mutta Agentsin rumpalilla on yleensä ollu niissä pätkissä joita olen nähnyt niin Zildjianin A-Custom -sarjaa pelteinä. Varmaan sieltä ohuemmasta päästä...
Relaxin' At Camarillo...
t.heiska
07.07.2009 15:25:35
TD12: Harmi kun ei löydy samanlaista videota tosta 5,5 customista.

http://www.youtube.com/watch?v=MI-17Nzln3Y&feature=channel

Syvyys vissiin väärin otsikossa.

Mikä on absolute sarjojen ja normaalien sarjojen ero? Ohuemmat rungot vai?
Sky Blue Sky
07.07.2009 15:49:55
Kaikki Yamahan Absolute-virvelit, joita olen soittanut ovat olleet mielestäni huonoja. Oma arvaukseni on, että valuvanteet tappavat ohuen rungon soinnin täysin. En ostaisi, mutta tuskin minulta kysytäänkään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)