Aihe: Orange Tiny Terror
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17
aristoteles666
03.07.2009 23:53:16 (muokattu 03.07.2009 23:53:39)

overdrive/boosteriksi käytän vain ja ainoastaan hughes&kettnerin tube factor pedaalia. se on loistava ja reagoi volumepotikkaan ihan eri tavalla kuin transistori vehkeet
Dunga
04.07.2009 00:01:42
aristoteles666: overdrive/boosteriksi käytän vain ja ainoastaan hughes&kettnerin tube factor pedaalia. se on loistava ja reagoi volumepotikkaan ihan eri tavalla kuin transistori vehkeet

OT: Kerro toki miten se reagoi?
War... war never changes.
aristoteles666
04.07.2009 00:11:34

kokeile niin tiedät, kuuloaistimuksia on vaikea kuvailla sanoin.
aristoteles666
04.07.2009 00:36:00 (muokattu 04.07.2009 00:39:39)

toi reagoi jopa plektraan, lyöt hiljaa-puhdas soundi, kovempaa-säröytyy, kovaa-särö
ja jos tiputtaa volaa kitarasta, ei tule sitä "unohdin ottaa vahvistimen suojan pois " soundia vaan yläpäätkin säilyy.
edit joka halvatun tube screameriin, sd-1, mesan v-mikä se olikaan(jep,tää on putki), ym.
esim tube screamerin alapää on löysä, paksut kielet päästää vain umbh äänen eikä pysy läjässä.
Dunga
04.07.2009 00:44:24
aristoteles666: toi reagoi jopa plektraan, lyöt hiljaa-puhdas soundi, kovempaa-säröytyy, kovaa-särö
ja jos tiputtaa volaa kitarasta, ei tule sitä "unohdin ottaa vahvistimen suojan pois " soundia vaan yläpäätkin säilyy.
edit joka halvatun tube screameriin, sd-1, mesan v-mikä se olikaan(jep,tää on putki), ym.
esim tube screamerin alapää on löysä, paksut kielet päästää vain umbh äänen eikä pysy läjässä.

"Tubescreamereita" on moneen lähtöön. Kyllähän nuo on saavutettavissa putkettomillakin särölootilla jos tietää mitä ostaa. Toki vahvarikin vaikuttaa dynamiikkaan ja esim. treble bleed modilla saa yläpäät säilymään. Mutta eipä siinä, hyvä jos on löytynyt mainio peli omaan makuun. Omat parhaat kokemukset ovat olleet esim. little green wonder, Timmy, Hot cake ym, jotka ovat toimineet kuvailemallasi tavalla.

Mutta takasin Tiny Terroriin? ;)
War... war never changes.
Ukkeli90
04.07.2009 12:05:40
Mitenkä Tiny Terror soveltuu kerrostaloon? Etsin putkivahvistinta ainakin toistaiseksi pelkästään kotisoittoon. Olisiko Blackstar HT-5 parempi vaihtoehto?
rheinone
04.07.2009 12:20:20
Mutta takasin Tiny Terroriin? ;)

Ootteko joutuneet palauttelemaan TT:eita valmistajalle?

http://www.orangeamps.com/news.asp?ID=38
Tande
04.07.2009 14:43:21 (muokattu 04.07.2009 15:22:13)
aristoteles666: overdrive/boosteriksi käytän vain ja ainoastaan hughes&kettnerin tube factor pedaalia. se on loistava ja reagoi volumepotikkaan ihan eri tavalla kuin transistori vehkeet

Siis, jos hommaan trankkupedaalin putkivahvistimen kaveriksi, putkivahvistimen dynamiikka katoaa? Tavoitteenani ei ole saada juurikaan lisää säröä, vaan lisää tiukkuuttta ja "poweria" soundiin.
McNulty
04.07.2009 17:03:45
Void: Kyllähän nuo on saavutettavissa putkettomillakin särölootilla jos tietää mitä ostaa.

Jep. Esim. 99,9% fuzzeista on toteutettu muuten kuin putkilla ja paremman pään laitteissa on enemmän dynamiikkaa tarjolla kuin monikaan soittaja osaa hyödyntää. Nimenomaan juuri fuzzeissa moni arvostaa sitä, että soundi "puhdistuu" kun pikkaa kevyesti tai rullaa kitaran volaa pienemmälle.

Sama tosiaan laadukkaissa Boost, OD ja Distortion speduissa. Itse olen ollut kovasti tyytyväinen esim. Robert Keeleyn tuotteisiin (Katana Boost ja 2-Knob Compressor) jotka ovat hyvinkin herkkiä reagoimaan soittajan käskytykseen ja tatsiin.

Jäsen Void osui kyllä naulankantaan tuolla "...jos tietää mitä ostaa"-kommentilla.
"Koska minä olen kiva!" -Pikku Myy
Tande
04.07.2009 21:27:25
Mitä boosteria/od:ta Terrorin omistajat olette käyttäneet?
Tande
18.07.2009 22:09:30
Hemmetti! Olisin tänään mennyt Musamaailmaan TT:tä kokeilemaan, nutta se olikin ehtinyt loppua varastosta. Todennäköisesti olisin myös KO laitteen ostanut, kun heinäkuun palkka on kolahtanut tilille. Pystyykö Terroria testaamaan missään muussa pääkaupunkiseudun musaliikkeessä, kuin Musamaailmassa? Ei viitsisi sokkona ostaa.
Ziggy Bubba
19.07.2009 03:31:23

Tande: Pystyykö Terroria testaamaan missään muussa pääkaupunkiseudun musaliikkeessä, kuin Musamaailmassa? Ei viitsisi sokkona ostaa.

Kallion Soundstoressa olen noita nähnyt pariin otteeseen, kannattaa ottaa yhteyttä jos heillä on noita tällä hetkellä liikkeessä.
The Crookmachine Project
Tande
23.07.2009 22:44:04
Kävin Musamaailmassa testaamassa comboa ja hyvältähän se kuulosti. En muistanut katsoa vain yhtä asiaa. Onko comboversiossa liitäntää ylimääräiselle kaapille? Olisi hienon näköistä jos kombon voisi laittaa Orangen 1x12 kaapin päälle ja tietenkin soundi olisi myös isompi.
Kalm
23.07.2009 22:59:32
Tande: Mitä boosteria/od:ta Terrorin omistajat olette käyttäneet?

Boss SD-1, SD-2, BD-2, DF-2, GE-7 ja Zoom PD-1.

Toistaiseksi järkevin purnukka TT:n eteen on ollut tuo EQ-pedaali...ainakin näin oletusputkituksella ja perus LP/SG osaston kanssa. Enemmän on yksikelaisten kaveri tuo pikkutero...
mugena
24.07.2009 16:23:39
Hemmetti! Olisin tänään mennyt Musamaailmaan TT:tä kokeilemaan, nutta se olikin ehtinyt loppua varastosta. Todennäköisesti olisin myös KO laitteen ostanut, kun heinäkuun palkka on kolahtanut tilille. Pystyykö Terroria testaamaan missään muussa pääkaupunkiseudun musaliikkeessä, kuin Musamaailmassa? Ei viitsisi sokkona ostaa.

Olen pahoillani, ostin juuri tuon viimeisen kappaleen=D Mutta lisää kyllä lupailivat liikkeeseen.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
Tande
24.07.2009 18:34:44
mugena: Olen pahoillani, ostin juuri tuon viimeisen kappaleen=D Mutta lisää kyllä lupailivat liikkeeseen.

No voi harmi! :D No mun pitää muutenkin odotella elokuulle, kun heinäkuun palkka tulee. Toivottavasti hinta on silloin yhtä edullinen.

Mulla on edelleen epäselvää, että onko combossa liitäntää ylimääräiselle kaapille. Dv247 specsien mukaan vehkeessä on: Speaker Outputs: 1 x 16 ohm, 2 x 8ohm, mutta Thomannin haun mukaan External Speaker Output puuttuu.
nikovirtala
24.07.2009 19:03:04

Tande: No voi harmi! :D No mun pitää muutenkin odotella elokuulle, kun heinäkuun palkka tulee. Toivottavasti hinta on silloin yhtä edullinen.

Mulla on edelleen epäselvää, että onko combossa liitäntää ylimääräiselle kaapille. Dv247 specsien mukaan vehkeessä on: Speaker Outputs: 1 x 16 ohm, 2 x 8ohm, mutta Thomannin haun mukaan External Speaker Output puuttuu.

Valmistajan sivujen mukaan ( http://www.orangeamps.com/products.asp?Action=View&ID=103 ) Speaker Outputs: 1 x 16 ohm, 2 x 8ohm eli oletettavasti liitäntä lisäkaapille löytyy.

Thomannin kuvaukset laitteista on monesti todella puutteellisia, välillä jopa harhaanjohtavia.
What is life? - A bad trip.
Jamzku
24.07.2009 20:36:09

Tässä enemmän hämäystä taitaa aiheuttaa Orangen merkinnät, jotka ovat ehkä äkkiseltään hieman harhaanjohtavia, mutta täysin loogisia ja ohjekirjassa hyvin selitettyjä. Vehkeeseen saa siis kiinni joko yhden 16 ohmisen kaapin, yhden 8 ohmisen kaapin tai kaksi 16 ohmin kaappia rinnan. Combon oma "kaappi" (=elementti) on 16 ohminen, joten jos haluat kytkeä comboon rinnalle lisäkaapin tulee sen olla 16 ohminen. Tällöin molemmat kaapit (myös combon oma) tulee kytkeä 8 ohmin lähtöihin, koska rinnankytkettyjen kaappien impedanssi on tällöin 8 ohmia. Toisin sanoen kytkennät tehdään niihin lähtöihin joita vastaa koko piirin eikä yksittäisten kaappien impedanssi. Selkeää, eikö?

Ainakin Rockerin ohjekirjassa mainitaan näin ja olettaisin myös terrorin toimivan samalla tavalla.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
nikovirtala
24.07.2009 20:55:32

offtopic Orangen pääsuunnittelija Ade Emsley on tänään keikalla Helsingissä. Mies soittaa kitaraa Memphis Mafia Band nimisessä orkesterissa, joka esiintyy tänään Bar Loosessa. /offtopic
What is life? - A bad trip.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)