Aihe: Kesäillan Valssi 2009
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1015 16 17 18 19
tope2
18.06.2009 13:39:20
Kyä se niin on laillaansa notta, ettei mitään monitoreja ees tarvita. Kilpailu vaan päälle siitä, kuka vetää lujimpaa ja se laulaa jolla on kovin/kantavin ääni. Ja naiset saa kovin pelimies, kovimmalla pelimiehellä on myös mandaatti "torpedoida" muiden säädöt.. ;)

Tai sit se, jolla on kamat, määrää kenen soitto/laulu tulee lujimpaa. Näinhän se on aina ollu ja näin määki tekisin.

Jos nimittäin mulla olis auto ja kamat ja myyn ite keikat, ni mä määrään koska lähetään ja pidetäänkö taukoja ja saako keikkabussis ryypätä. Ja sit mä säädän levelit keikalla "sopiviksi" ja ylipäätään humppakeikalla on ihan turha mitään bassarisaundeja säätää ku rajuin biisi on kuitenkin joku "Illan Viimmmeinen thango". ;)

Sit kiinteä keikkaliksa kehiin, eli rivijäsenen palkka riippumaton on keikan myyntihinnasta.

Meneeköhän muuten jo otsikon vierestä!??
jjussila
18.06.2009 14:26:29
Ukko: Mallintavat kitaralle/bassolle, digihaitari/keyboard ja midirummut kehiin sekä soittajille nappimonitorit. Minä kannatan tätä kamapolitiikkaa. Jää noi kuulovauriot historiaan. Annetaan yleisön nauttia desibeleistä. Ja on se kivaa kun stagella voi kommunikoida soiton lomassa huutamatta. Ja on vähemmän roudattavaa.

Puhuit vähän, mutta ....asiaa!
..ei helev...olisko noin?.....
jakeni
18.06.2009 14:30:10
Hyvin menee Tope>>>osuu!

Mäkin luulin 20-vuotta, et näin se aina toimii,kunnes viimeiset 1,5- vuotta ovat opettaneet,miten hommat hoidetaan silloin kun on viimeisen päälle ammattilaiset kehissä!

-näin mulla,kävi tsägä päästä amma-kehiin,hienojen muusikoiden ja työympäristöön,jossa ei ketään sorreta ja jossa vallitsee demokratia.
Lisäksi saan koko ajan ilmaiseksi uutta opittavaa!
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
Pete V.
18.06.2009 15:11:06
tope2: Kyä se niin on laillaansa notta, ettei mitään monitoreja ees tarvita. Kilpailu vaan päälle siitä, kuka vetää lujimpaa ja se laulaa jolla on kovin/kantavin ääni. Ja naiset saa kovin pelimies, kovimmalla pelimiehellä on myös mandaatti "torpedoida" muiden säädöt.. ;)

Tai sit se, jolla on kamat, määrää kenen soitto/laulu tulee lujimpaa. Näinhän se on aina ollu ja näin määki tekisin.

Jos nimittäin mulla olis auto ja kamat ja myyn ite keikat, ni mä määrään koska lähetään ja pidetäänkö taukoja ja saako keikkabussis ryypätä. Ja sit mä säädän levelit keikalla "sopiviksi" ja ylipäätään humppakeikalla on ihan turha mitään bassarisaundeja säätää ku rajuin biisi on kuitenkin joku "Illan Viimmmeinen thango". ;)

Sit kiinteä keikkaliksa kehiin, eli rivijäsenen palkka riippumaton on keikan myyntihinnasta.

Meneeköhän muuten jo otsikon vierestä!??

Juu, hienosti taitaa mennä ooffiiksi, mutta tämä asiasuuntaus on mieliaiheitani, ja palalien tähän toisaalla, kohta kun olen kotiutunut, joskus ehkä yösydännä, tai sitten voipi mahd. mennä vaikka ihan pyhien jälkeen ...
tope2
18.06.2009 15:36:18
Pete V.: Juu, hienosti taitaa mennä ooffiiksi, mutta tämä asiasuuntaus on mieliaiheitani, ja palalien tähän toisaalla, kohta kun olen kotiutunut, joskus ehkä yösydännä, tai sitten voipi mahd. mennä vaikka ihan pyhien jälkeen ...

Luultavasti menee mullakin seuraava pitempi kirjootusrupeama lähemmäks heinäkuuta, ku lähen ihan oikeelle lomareissulle, enkä millekään humppamuusikon säälittävälle "lomalle" joka tarkoittaa samaa ku ei vaan satu oleen keikkaa. ;)

Kantsis varmaan palata sit josaiv vaihees otsikon alle, eli ko. telkkari-ohjelman esiintyjien arwosteluun..

Senverran offia vielä ettei tää huttu-scenekään ole (enää) mitään solidaarisuus-peliä, vaan kylmää kapitalismia jossa kovimmat öyhöttäjät pärjää vaiks ei musiikillista talenttia oliskaan suotu!! ;)
Pete V.
18.06.2009 16:05:30 (muokattu 18.06.2009 16:06:56)
tope2: Luultavasti menee mullakin seuraava pitempi kirjootusrupeama lähemmäks heinäkuuta, ku lähen ihan oikeelle lomareissulle, enkä millekään humppamuusikon säälittävälle "lomalle" joka tarkoittaa samaa ku ei vaan satu oleen keikkaa. ;)

Kantsis varmaan palata sit josaiv vaihees otsikon alle, eli ko. telkkari-ohjelman esiintyjien arwosteluun..

Senverran offia vielä ettei tää huttu-scenekään ole (enää) mitään solidaarisuus-peliä, vaan kylmää kapitalismia jossa kovimmat öyhöttäjät pärjää vaiks ei musiikillista talenttia oliskaan suotu!! ;)

Yess, olet lähellä ydintä ... palaillaan ...
isojussi
18.06.2009 20:33:08
jakeni: Hyvin menee Tope>>>osuu!

Mäkin luulin 20-vuotta, et näin se aina toimii,kunnes viimeiset 1,5- vuotta ovat opettaneet,miten hommat hoidetaan silloin kun on viimeisen päälle ammattilaiset kehissä!

-näin mulla,kävi tsägä päästä amma-kehiin,hienojen muusikoiden ja työympäristöön,jossa ei ketään sorreta ja jossa vallitsee demokratia.
Lisäksi saan koko ajan ilmaiseksi uutta opittavaa!

Sama se, koska oppii, kunhan oppii.

Mä oon nyt kaks kertaa käyny laulutunnilla ja ... aivan huikeeta. Mutta huikee on opettajakin.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Esse
26.06.2009 21:01:58
No mutta missäs viipyvät kaikkitietävien asiantuntijoiden kommentit viime lauantain Kesäillan Valssista? Tuliko pötkötettyä jurrissa ohjelman aikana vai olivatko kaikki muka "keikalla"?
Niin, piti vain omasta puolesta mainita, että kyllä A. Aallon soundi on korvia hivelevää, soitto sopivan eleetöntä ja ohjelmisto pääasiassa vanhaa tuttua, jota osaa odottaa ja arvostaa jo vanhastaan. (Eleettömyys -luonnehdinnan ulkopuolelle rajataan rumpali; hän on kaikkea muuta) Hyvä, A .Aalto!
KoskPaavo
26.06.2009 21:05:53
"Taivaanvuohi"- vibrato on vähentynyt.
Humppamuseon intendentti
pekkajau
27.06.2009 01:43:29
v_m_kangas
27.06.2009 03:21:19

Esse:... A. Aallon soundi on korvia hivelevää, soitto sopivan eleetöntä ja ohjelmisto pääasiassa vanhaa tuttua,..

Oli kyllä hieno saundi, 100-0 verrattuna...johonkin, mutta yllättävän monta oikean äänen vierestä kitaralla.
Humppaa tai soita humppaa
Anonymous-jazz
27.06.2009 03:51:25

Viime jakson katsoneena huomasin vaan että Kesäillan Valssin housebändi ei saanut sitä Terhi Matikaisen esittämää diskobiisiä groovaamaan/svengaamaan. Mutta sanokaas joku tanssiorkesteri jonka rummut-basso komppiryhmä toimii samalla sykkeellä kuin Anssi Nykänen ja Harri Rantanen. Mutta eihän sen tanssimusan periaatteessa kuulu groovata ja ei ne tanssijat tule valittamaan että; "edellinen kappale ei svengannut tarpeeksi". Se niille vain riittää että komppi pysyy kasassa ja usein valittavat liian kovasta bändin soittovolyymista.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Martso
27.06.2009 03:54:53
Anonymous-jazz: Mutta sanokaas joku tanssiorkesteri jonka rummut-basso komppiryhmä toimii samalla sykkeellä kuin Anssi Nykänen ja Harri Rantanen.

Unohda toi "tanssi"-etuliite ja rupee käymään ihan yleisesti läpi noita bändejä, äläkä mustamaalaa alaa.
tarmo
27.06.2009 09:34:44
Anonymous-jazz: Viime jakson katsoneena huomasin vaan että Kesäillan Valssin housebändi ei saanut sitä Terhi Matikaisen esittämää diskobiisiä groovaamaan/svengaamaan. Mutta sanokaas joku tanssiorkesteri jonka rummut-basso komppiryhmä toimii samalla sykkeellä kuin Anssi Nykänen ja Harri Rantanen. Mutta eihän sen tanssimusan periaatteessa kuulu groovata ja ei ne tanssijat tule valittamaan että; "edellinen kappale ei svengannut tarpeeksi". Se niille vain riittää että komppi pysyy kasassa ja usein valittavat liian kovasta bändin soittovolyymista.

Eikös tää oo se suomessa eniten tanssimusiikkia levyttänyt komppipari tai jtn? Ei varmaan jatzzsit irtois...

Tanssimusa on Suomessa sen verta yleistävä termi, että miltei jokainen on joskus vedellyt kyseistä musaa. Suurin osa varmaan vetelee nykyäänkin enemmän tai vähemmän - enemmän jos on leipä kiinni musasta ja vähemmän, jos tekee jotain muuta ohessa.

Kyllä noihin dancebändeihin mahtuu nykäs-rantas -groovea ihan yhtä paljon, kun minkä tahansa muun musagenren bändiin.

Mutta onhan se niinkin, ettei nimenomaan jotkut SM,EM,MM tms. "mestaribändit" ole mitään muuta kuin vähän hullunkurinen tuote, ja soiton kanssa saattaa olla hyvinkin niin ja näin. Idea on varmaan siinä, ettei viihdyttäjää haettaessa haeta virtuoosisoittajia, vaikka niitäkin toisinaan sekaan eksyy. Kaikenmaailman samettitakkisankarit liimatukkineen on kuitenkin ihan eri asia, kuin tanssimusaa soittavat yleisesti.

Yleisöstä olen osin samaa mieltä :)
Ihan sama.
vesku.ka
27.06.2009 10:30:40
Esse: Hyvä, A .Aalto!

Perskele, sielläkö oli Aalto vetämässä.
Täytyy tsiigata areenasta ensi tilassa.
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9.
EP
27.06.2009 10:39:05
vesku.ka: Perskele, sielläkö oli Aalto vetämässä.
Täytyy tsiigata areenasta ensi tilassa.

Sama mielessä, ei ole aikoihin kuullutkaan niitä, mikähän on nyky meno?
mack the knife
03.07.2009 21:44:59
jon lord: Sen verran olen seurannut ohjelmaa, että ihmettelen sitä miksi kaikki paikat pitää tehdä saman näköisiksi. Ihan sama missä on kuvattu, kaikki saman näköisiä. Ei mitään mikään erottaisi paikat toisistansa.

Eikö tuo Honkahovikin ole yleensä ihan käyttämättömänä. Me tehtiin yks Pielavedellä, sitäkään lavaa ei ollu kahteen vuoteen käytetty ennen sitä kuvausta. Ja saivat senkin sen näköiseksi, että joka viikko on vähintään kahdet kovat tanssit.
COVS n:o 1.
pekkajau
03.07.2009 22:11:46
Edellisellä sivulla puhuttiin komppiparista. Hyvä termi. Esim: Nappi Ikonen-Tapio "jäpikkä" Salo, Vesa Aaltonen-Pekka Pohjola. Esko "rusina" Rosnell-Pekka Sarmanto, "Kuka tahansa"-Häkä Virtanen jne...
jon lord
03.07.2009 22:12:16
mack the knife: Eikö tuo Honkahovikin ole yleensä ihan käyttämättömänä. Me tehtiin yks Pielavedellä, sitäkään lavaa ei ollu kahteen vuoteen käytetty ennen sitä kuvausta. Ja saivat senkin sen näköiseksi, että joka viikko on vähintään kahdet kovat tanssit.

Nyt ne on kai ruvennu pitää jotain tansseja siellä Honkahovissa. Eihän siellä ole ikkunoita, pelkät luukut vaan jotka aukaistaan. Sellainen purkutuomion saaneen näköinen hökötys sen on. Joskus oltiin siellä Jämsän Paronin kanssa keikalla.
COVS jäsen N.o 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)