Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: korvamonitorit
1
Illusia
05.06.2006 23:09:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin kiinnostunut mahdollisista tiedoistanne/vinkeistänne koskien korvamonitorien hankintaa. Hinnan pitäisi olla suhteellisen edullinen. En tietty mitään kertakäyttö-korvatulppia tarvitse, että semmoiset hyvät hinta-laatu suhteeltaan.
Minulla ei ole kyseisestä kapistuksesta mitään aikaisempaa kokemusta. Mutta on alkanut tuntua vähitellen siltä, että keikan miksaajan ja minun välit olisivat huomattavasti lämpimämmät jos en jatkuvasti kitisisi kun en kuule itseäni/bändiä lavalla. ;)
Kiitos!!
Decadence?
06.06.2006 03:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiserin iem300 g2 on mulla. Tosi hyvät. Korvanapit vois olla vähän laadukkaammat mut kyllä näilläkin tulee toimeen. Vähän alle tonnilla ostin. Shurella myös laadukkaita.
 
Suosittelen In-Eareiden hankintaa varsinkin laulajille. Ed. mainitut merkit ainakin laadukkaita. Tarkista ainakin että on mahdollisuus stereo kuunteluun.
 
Kannattaa myös ostaa oma pieni mikseri johon voit pyytää miksaajalta tarvitsemasi signaalit ja voit itse tehdä oman monitorimiksaukses. Voit sitten myös rakentaa mahdollisilla mikserin efekteillä mukavan lauluympäristön päähäsi. Ei tarvi miksaajalle enää paljon puhua ja kuulet täydellisesti itses.
 
LNA
06.06.2006 21:06:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiserin iem300 g2 on mulla. Tosi hyvät. Korvanapit vois olla vähän laadukkaammat mut kyllä näilläkin tulee toimeen. Vähän alle tonnilla ostin. Shurella myös laadukkaita.
 
Suosittelen In-Eareiden hankintaa varsinkin laulajille. Ed. mainitut merkit ainakin laadukkaita. Tarkista ainakin että on mahdollisuus stereo kuunteluun.
 
Kannattaa myös ostaa oma pieni mikseri johon voit pyytää miksaajalta tarvitsemasi signaalit ja voit itse tehdä oman monitorimiksaukses. Voit sitten myös rakentaa mahdollisilla mikserin efekteillä mukavan lauluympäristön päähäsi. Ei tarvi miksaajalle enää paljon puhua ja kuulet täydellisesti itses.

 
Hifi-ihminen. Kiitämme arvokkaasta tietoudesta. Hankintaan tulossa asaigsm (as soon as I've got some money) tälläkin.
Apricot
06.06.2006 23:58:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiserin iem300 g2 on mulla. Tosi hyvät. Korvanapit vois olla vähän laadukkaammat mut kyllä näilläkin tulee toimeen. Vähän alle tonnilla ostin. Shurella myös laadukkaita.
 
Suosittelen In-Eareiden hankintaa varsinkin laulajille. Ed. mainitut merkit ainakin laadukkaita. Tarkista ainakin että on mahdollisuus stereo kuunteluun.
 
Kannattaa myös ostaa oma pieni mikseri johon voit pyytää miksaajalta tarvitsemasi signaalit ja voit itse tehdä oman monitorimiksaukses. Voit sitten myös rakentaa mahdollisilla mikserin efekteillä mukavan lauluympäristön päähäsi. Ei tarvi miksaajalle enää paljon puhua ja kuulet täydellisesti itses.

 
Ei sen mun mielestä tarvii noin hieno systeemi olla. Monosignaalikin riittää. Stereoo tarvii vain jos haluaa kuulla hienoja kaikuja.
 
Mitkä tahansa tavalliset nappikuulokkeet on parempisoundiset kuin Sennheiserin vaahtomuovieristetyt napit. Jos kuitenkin tarvitsee kuulosuojaimen niihin nappeihin, niin Shurelta löytyy parempia sellaisia.
 
Niin, ja on mainittava että jo pelkkä laadukkaiden korvatulppien (esim. Elacin) käyttö parantaa kuuluvuutta huomattavasti. Jos käyttää eristäviä kuulokenappeja, niin tilanne on akustisesti sama joka tapauksessa. Pelkillä kuulosuojaimilla säästää pitkän pennin, jos totuttautuu laulamaan niitä käyttäen. Ja niitä voi käyttää myös pienemmillä keikoilla joilloin kaikkia soittimia ei välttämättä ole kytketty pa:han. Korvamonitorointihan vaatii, että kaikki muut soittimet on mahdollista ajaa kuunteluun, mutta korvatulpilla kuulee aina luonnollisesti kaiken mikä siinä tilassa soi. Oma ääni vain erottuu paremmin.
 
Mutta jos päätyy in-ear -monitorointiin, niin minäkin liputan Sennheiserin puolesta.
 
No problemo!
Decadence?
08.06.2006 20:11:36 (muokattu 08.06.2006 20:16:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei kaikki/tarpeeksi instrumentteja (Kitara,keyb jne) mene mikserin kautta (yleensä menee) mä laitan mun varalivekonkkamikin (shure sm86) sopivaan paikkaan ja sieltähän sitten tulee koko miksaus pään sisälle. Kunhan kuulee että on suunnilleen samassa temmossa ja sävellajissa muun bändin kans.
 
Ja laulu efekteillä maustettuna jonkin verran isommalle eareihin ja kaikilla on kivaa. Miksaaja voi sitten miksata yleisölle miten haluaa ja oma suoritus on paras mahdollinen ku voi keskittyä kuunteluongelmien ja muun sähellyksen sijasta olennaiseen;)
 
Pasifisti basisti
09.06.2006 12:50:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan tämmönen setti mistään kotoisin?
http://www.thomann.de/thoiw3_shure_ … 00_e2_set_inearsystem_prodinfo.html
 
Ton hintaluokka alkaa olla aika lailla maksimi...
Synastikki
09.06.2006 13:05:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan tämmönen setti mistään kotoisin?
http://www.thomann.de/thoiw3_shure_ … 00_e2_set_inearsystem_prodinfo.html
Ton hintaluokka alkaa olla aika lailla maksimi...

 
Kyllähän tuo vaikuttaa varsin hyvältä :) ostaisin itelle kyllä tuollaiset jos olisi vaan budjetissa tilaa tuolle :P
 
On se vaa niin HEAVYA!!
chief
09.06.2006 14:34:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta on alkanut tuntua vähitellen siltä, että keikan miksaajan ja minun välit olisivat huomattavasti lämpimämmät jos en jatkuvasti kitisisi kun en kuule itseäni/bändiä lavalla. ;)
Kiitos!!

 
Tarkoitus ei ole hyppiä varpaille mitenkään mutta jos et kuule bändiä lavalla niin jotain on kyllä hiukan pielessä. Tuleeko rummut liian kovaa ettei kuule kiippareita/kitaraa etkä itseäsi vai mikä teillä on ongelmana?
 
En mitenkään väheksy korvamonitorointia. Se taitaa laulajille olla varsin mukava ratkaisu.
 
"It's the ear, not the gear. "
Pasifisti basisti
09.06.2006 16:54:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus ei ole hyppiä varpaille mitenkään mutta jos et kuule bändiä lavalla niin jotain on kyllä hiukan pielessä. Tuleeko rummut liian kovaa ettei kuule kiippareita/kitaraa etkä itseäsi vai mikä teillä on ongelmana?
 
En mitenkään väheksy korvamonitorointia. Se taitaa laulajille olla varsin mukava ratkaisu.

 
Laulajamme tilanne taitaapi pikemminkin olla se, että omat monitorit/äänimies puuttuvat. Meitin bändillä on kyllä todella hiljainen lavaäänenpaine, ja Kaikki kuulee yleensä toisensa varsin mallikkaasti. Olisi vaan laulajan kannalta varmasti mukavampaa kun voisi tehdä monitoreihin miksauksen itse, kun selitellä kokoajan vaihtuville äänimiehille toiveita monitoroinnin suhteen.
 
Ei tässä ole siis sinänsä mitään ongelmaa ratkaistavaksi vaan pikemminkin kysely mitkä korvamonitorit olisivat hyvät. Täytyyhän laulajillakin olla jotain GASitettavaa.... ;)
Tumppi38
03.03.2009 14:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tässä ole siis sinänsä mitään ongelmaa ratkaistavaksi vaan pikemminkin kysely mitkä korvamonitorit olisivat hyvät. Täytyyhän laulajillakin olla jotain GASitettavaa.... ;)
 
Onkjo kukaan tollasiin törmänny ? Mitä maksaa mistä saa ?
 
http://www.jts.com.tw/_english/02_p … ts/04_spec.php?MainID=1&SID=11&ID=3
 
Time you enjoy wasting, was not wasted !
Tuuka
02.07.2009 16:36:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=33015
 
Tuosta löytyy ainakin. Luulisin, että toi on alhaisimpia hintoja millä JTSää Suomesta uutena saa, useimmiten menee kuitenkin vähän päälle 500€n nuo.
 
I_Carbon
16.07.2009 18:53:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö kokemuksia korvamonitoreista musassa jossa vajaa puolet vokaaleista on örinää? Toisaalta sitten on runsaasti belttausta aika kovalla äänenpaineella, ja myös jonkin verran suht hiljaisellakin volumella/matalalta laulettua cleania. Eli häiritseekö tommonen dynamiikka paljon monitorien kanssa? Optimaalista olisi, jos cleanit hiljaiset saisi aika selkeästi kuuluviin ja ainakin örinät suht pienellä volumella. Ongelmana vaan se että jos aina säätäisi näitä erikseen, volumea joutuisi säätämään yleensä useita kertoja biisin aikana. Ja se vaikuttaa aika pöllöltä touhulta se.
 
-Tiiä toimiiko se...mutta voihan sitä kokkeilla!
Johnson D
17.07.2009 13:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meneekös noiden langattomien käyttämisestä joku vuosimaksu, kuten mikeissä?
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Timi
18.07.2009 12:02:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnson D: Meneekös noiden langattomien käyttämisestä joku vuosimaksu, kuten mikeissä?
 
Täh????
Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
40 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta.
Johnson D
20.07.2009 12:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Täh????
Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!

 
http://www.digitoday.fi/viihde/2009 … langattomia-mikrofoneja/20094341/66
 
Thomannilla langattomien korvamonitorien specsien lopussa lukee näin:
 
This wireless system is only licensed for use in Germany - please enquire about countries/frequencies.
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
BigAgib
26.08.2009 20:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu
 
Nykyään taajuuksista pitää lain mukaan maksaa, mutta se on vain muutama kymppi / 3 vuotta
 
Asiasta löytyy lisää viestintäviraston sivuilla!
 
Mullakin on Senheiserin G2 300 sarjan langaton kuuntelu= Hyvä soundi
 
Mutta jos ostaa thomanilta jonkun shuren alle 500 eur paketin, niin kyllä silläkin selviää varmasti ihan ok!
 
roka
08.10.2009 23:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha on topic, mutta jos jotku vielä pähkäilee niin kannattaa tutusta Finfonicin custom korvanappeihin.
 
http://www.finfonic.fi/
 
Hinnat ei ole päätä huimaavia ja kaverin kuulokkeet on ainaki ollu hyvä hankinta. Itse olen ostamassa myös.
 
strophe
21.10.2009 14:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I_Carbon: Löytyykö kokemuksia korvamonitoreista musassa jossa vajaa puolet vokaaleista on örinää? Toisaalta sitten on runsaasti belttausta aika kovalla äänenpaineella, ja myös jonkin verran suht hiljaisellakin volumella/matalalta laulettua cleania. Eli häiritseekö tommonen dynamiikka paljon monitorien kanssa? Optimaalista olisi, jos cleanit hiljaiset saisi aika selkeästi kuuluviin ja ainakin örinät suht pienellä volumella. Ongelmana vaan se että jos aina säätäisi näitä erikseen, volumea joutuisi säätämään yleensä useita kertoja biisin aikana. Ja se vaikuttaa aika pöllöltä touhulta se.
 
Auttaisikohan kenties kompressori/limitteri? Kompressorin pointtihan on se, että se yksinkertaistettuna voimistaa heikkoja ääniä ja leikkaa kovia, jolloin tuloksena saatu dynamiikkaero on tasaisempi. Limitteri on sitten periaatteessa kompressori, mutta "ääriasetuksilla", eli tekee soundista käytännössä volaltaan tasaisen.
 
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ www.mikseri.net/sapiska
Nahkareesus
23.11.2009 22:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostais kovasti hommailla korvamonitoreita ja jotenkin suosittelun perusteella olen kallistumassa Sennheiserin puoleen. Budjetti ei oo ihan rajaton ja olen tutkaillut tuota EW 300 G2:sta.
 
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_ew_300_iem_g2eband.htm
 
Varsinainen kysymys oliskin, että osaisko joku sanoa, mitä eroa on noilla E-band ja D-band versioilla? Taajuudet näyttäis olevan erilaiset, mutta kumpi pitää/kannattaa hommata?
 
Roki
27.12.2009 19:24:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nahkareesus: Varsinainen kysymys oliskin, että osaisko joku sanoa, mitä eroa on noilla E-band ja D-band versioilla? Taajuudet näyttäis olevan erilaiset, mutta kumpi pitää/kannattaa hommata?
 
D-band on taajuuksiensa puolesta Suomessa laillinen versio.
 
Been there - done that - don't ask.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «