beatle66 02.07.2009 13:46:46 | |
---|
Olen tässä käynyt vertailemassa akustisia n. 700-1100€ hintaluokkaan. Martinin D16Gt tuntuu soivan miellyttävästi. Seagulia kävin kokeilemassa. Ei vakuuttanut - soundi ei ollut niin rikas, eikä bassoa löytynyt saman verran kuin Martinissa. Vasta 2000 maksavassa Seagulissa oli sointia, muttei bassoa kuitenkaan niin täyteläisesti kuin Martinissa. Olikohan sitten muissa Seaguleissa vanhat kielet (?), kun soundi oli niin tunkkainen.. Larriveeta jotkut tällä kehuu, en ole tutustunut vielä. Olen pohtinut tuota Martinin D16GT:n otelautaa ja tallaa, jotka eivät olleet ruusupuuta, vaan jotain Micartaa. Onkohan sillä väliä? Mulle tärkeintä kitarassa on rikas ja täyteläinen (ja voimakas tarvittaessa) soundi,se ei ole ykköskriteeri miltä se kädessä tuntuu. 29 vuotta olen akustista soittanut. Onko näkemyksiä asioitten suhteen? |
weelie 02.07.2009 15:15:12 | |
---|
Seagullit on täälläpäin ylihinnoiteltuja. Mulle micarta kelpaa. 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
weelie: Seagullit on täälläpäin ylihinnoiteltuja. Mulle micarta kelpaa. Ei kai siinä Micartassa ole muuta kuin että se on kova, ei-luonnollinen materiaali? Plussaa että kestää. Miinusta - ei puun rikkaampaa sointia. Onko siinä sitten enemmän klangia, vai miten se muuttaa soinnin? |
hapan 02.07.2009 20:07:07 | |
---|
Kannattaa testata myös K.Yairit ja Alvarezin tossa hintaluokassa. Musta hevonen yllätti meinaa oman akustisen kitaran ostossa viimeisen kierroksen vikassa kaarteessa. |
Topi Nambur 03.07.2009 09:14:04 | |
---|
beatle66: Olen tässä käynyt vertailemassa akustisia n. 700-1100€ hintaluokkaan. Tuossa hintaluokassa Furch ja BSG ovat jokseenkin lyömättömiä. Musik ist tönend bewegte Form, das auf fruchtbaren Boden fällt. Was? Quatsch! Nur wo Füchse und Hasen gute Nacht sagen. |
Fedrom 04.07.2009 00:53:09 | |
---|
Vaikka joskus onkin halveksittuja, tuohon tonnin pintaan löytyy kyllä aivan uskomattoman nättisoundisia landoloitakin, jos jaksaa etsiä ja kokeilla (kaipa se on yksilöstä kiinni). Itselleni ainakin kolahtaa enemmän kuin saman hintaluokan marttineilla. |