lvis 11.06.2009 13:07:13 | |
---|
Mitä varten Wanted-osastolla haetaan vain soittjia/laulajia rock-hevi bändeihin? Eikö enää ole olemassa jazz-bändejä tms mitä niitä nyt on super-taiteellisia juttuja? En siis väitä, etteikö rock-hevi-punk-jne osasto olis taidetta. Haen tässä sitä, että hevirok ja rok ja hevibändejä on yhtä paljon kun meressä on mutaa tai hiekkarannalla hiekkaa. Missä on entisajan runoilija-laulajat ja viulu-kitara-piano-laulu yhdistelmät? Onko ne todella entisaikaa? Tulipa vaan mieleen, kun löysin tuolta wanted-osastolta jotain ihan muuta kun mitä etsin. Kai tässä pitää alkaa soittamaan/laulamaan jotain ihan muuta kun Ikkunaprinsessa, Blue Moonia ja Moon Riveriä ja muita kuu-piisejä, Tango Desiréetä ja Kolmatta linjaa takaisin. Pyh. Tukka on ihmisen tärkein elin.
Pikkumies |
Sergei Fallinen 11.06.2009 16:18:32 | |
---|
teoria: joissain hevigenreissä laulajalta vaaditaan niin paljon muita muusikoita enemmän taitoa et ne haluaa niin kovan äänialan ja muutenkin hyvän laulajan bändiinsä ettei ne voi mennä kaveriporukan vähiten huono laulaa -meiningillä. niinpä niitten pitää ettiä laulajaa wantedist. |
monotone 12.06.2009 15:38:33 | |
---|
Hevi on kaikkialla. Mulla oli joskus ilmoitus otsakkeella "pop/rock-laulua" tyyliin. Ja eniten yhteydenottoja tuli - yllätys, yllätys - hevibändeiltä. Toisessa tapauksessa otin yhteyttä ilmoituksen perusteella, jossa oli mainittu country/southern rock tyyleinä. Ja kuinkas ollakaan, "vähemmän vedetään tota kantria, enemmän sellasta hard rockia". Joka siis tietysti olisi ollut....heviä. Hmpfff... |
MrsJones 14.06.2009 00:58:01 | |
---|
On täällä muitakin, jotka eivät hevistä niinkään. Mutta jäseniä ei kyllä ole mnetin kautta haettu. |
tanjuli 14.06.2009 22:54:30 | |
---|
MrsJones: On täällä muitakin, jotka eivät hevistä niinkään. Mutta jäseniä ei kyllä ole mnetin kautta haettu. Ja aika monella sen 'muun' genren (esim. jazz, pop, klasari jne.) tyypillä on jonkinlaisia opiskeluajan yhteyksiä, jota kautta ne kanssamuusikot löytyy ikään kuin kaveripiiristä ja sen hollilta. [i hear voices but at least they're on tune] |
strophe 15.06.2009 18:52:23 | |
---|
Ylläolevaa viestiä kompaten uskaltaisin juurikin väittää, että rock- ja heavymuusikot ovat todella usein itseoppineita, kun taas jazz ja klasari ovat ehdottomasti sellaisia lajeja, joiden soittajat opiskelevat konsalla jne. Itse en tunne yhtä ainutta opistokouluttua raskaamman musiikin soittajaa, mutta kaikki tuntemani opistomuusikot taasen soittavat muita lajeja. Kyllä se Kirk Hammett saa nuoret innostumaan, ei Miles Davis (joskin jälkimmäinen on n. miljoona kertaa parempi muusikko). ~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ |
badcompany 16.06.2009 10:05:49 | |
---|
strophe: Ylläolevaa viestiä kompaten uskaltaisin juurikin väittää, että rock- ja heavymuusikot ovat todella usein itseoppineita, kun taas jazz ja klasari ovat ehdottomasti sellaisia lajeja, joiden soittajat opiskelevat konsalla jne. Itse en tunne yhtä ainutta opistokouluttua raskaamman musiikin soittajaa, mutta kaikki tuntemani opistomuusikot taasen soittavat muita lajeja. Kyllä se Kirk Hammett saa nuoret innostumaan, ei Miles Davis (joskin jälkimmäinen on n. miljoona kertaa parempi muusikko). et varmaan tunne näitä mutta nämä ovat konsiksessa olleita raskas muusikin soittajia http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauri_Porra http://fi.wikipedia.org/wiki/Marco_Hietala |
no justice for all 16.06.2009 15:04:00 (muokattu 16.06.2009 15:04:18) | |
---|
Mitä enemmän oppii, sitä enemmän löytää asioita joita ei osaa.
Fear of your farts.... fear of your farts... I have a phobia your gas is always near.... |
Minä kyllä sujuvasti kuuntelen heviä, uuttakin, mutta vanhana Purple/Heep -hemmona en kauaa jaksa tätä nykypäivän surinaa kuunnella. Tuossa kun oltiin tekemässä levyä vanhoista rokkibiiseistä (Purple/Free jne) niin jotkut meinasivat, että nykyajan mausteilla. Minä sanoin, että I´m outta here, jos tuotte yhtään näitä tämän päivän pedaaleita ovesta sisään. ;-)) Eivät tuoneet. Ou jee soo ist das leeben |
ZK 10.07.2009 04:57:45 | |
---|
Itselleni kelpaisi kyllä muukin kuin rock/hevi meininki.. tosin kuuntelen hyvin monipuolista musiikkia ja ehkä siksi ei niin rajoja olekkaan. Soitan ja laulan nyt kuitenkin hevibändissä koska se on ollut aina mun juttu mutta en koskaan ole pois sulkenut muita musiikkilajeja joita sitten teen joko yksin tai jonkun vaikkapa esim. yhden konemusa frendin kanssa. -Mr.Self-Destruct- |