Aihe: Alice in Chains
1 2 3 4 522 23 24 25 2655 56 57 58 59
Borlag
30.06.2009 15:33:02

Tilaukseen menee... Saas nähdä millainen albumi tulossa tällä kertaa :)
HaloOfFlies
30.06.2009 17:03:49

Kyllä toimii!!!
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Borlag
30.06.2009 18:13:48

www.aliceinchains.com

Uuden biisin saa ilmaiseksi jos vaan viitsii sähköpostinsa antaa julki.
käsi
30.06.2009 18:20:03

odottavan aika on pitkä. lupaavalta levy tosiaan vaikuttaa.
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
reino
30.06.2009 21:01:37
Näin vanhana fanina iski samantien kylmät väreet kun kuuli tuon Cantrellin about 1000 kiloa painavan riffin. Ei muutenkaan ollenkaan hassumpi biisi, levyä odotellessa.
ding-dong
Mohla
30.06.2009 21:28:45

reino: Näin vanhana fanina iski samantien kylmät väreet kun kuuli tuon Cantrellin about 1000 kiloa painavan riffin. Ei muutenkaan ollenkaan hassumpi biisi, levyä odotellessa.

Kyllä! Vaikuttaisi siltä, että AIC jatkaa juurikin siitä mihin se viimeisellä studiolevyllään jäi.

Duvalliin pitää totutella, mutta hyvin se vetää ja hyvin se tohon sekaan sopii.

Tätä biisiä pitää varmaan luukuttaa repeatilla jonkun aikaa.

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
teg
30.06.2009 22:18:01
Loistavuutta. Ja nyt ukot Suomeen keikalle, kiitos.
muulipetteri
30.06.2009 22:35:44 (muokattu 30.06.2009 22:56:20)

Hä, siis kuinka tuo itunesista ostaminen tapahtuu? Ei ilmoita hintaa kipaleelle ja valittaa ettei oo itunes plussaa, vaikka pitäis kyl olla viimeisin versio.

E: No otin kuitenkin ton ilmasen version virallisilta sivuilta. Jumaliste miten kassit vaa heiluu sällit veivaa! Ihan vitun hyvä!
arsu
01.07.2009 08:36:01
No juuh... toimiihan tämä. Ei Laynea henkiin saa mut en ois voinut parempaa vokalistia toivoa. Jossain euroopan Sonispheressäkin esiintyvät, oisivat saaneet Poriinkin eksyä.
Juzzu
01.07.2009 10:10:06
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo sävellys on kuitenkin aika vaatimaton... Kyllähän se AIC:ltä kuulostaa, mutta mutta.. Ei mikään maailman upein piisi.
Aakoo
01.07.2009 10:57:12
Juzzu: Olenko ainoa, jonka mielestä tuo sävellys on kuitenkin aika vaatimaton... Kyllähän se AIC:ltä kuulostaa, mutta mutta.. Ei mikään maailman upein piisi.

Mun mielestä toi on juurin AIC:n juttu. Ei Biisit ei ole ilotulitusta, vaan yksinkertaisia ja toimivia. Mutta joo.. vaatimatonhan tuo on, ennen kertosäettä oleva väliosa on erityisesti tyyliä hatusta vedetty. Myös lopussa kun DuVall laulaa jotain tyyliin "That's why you never tell me".. tms särähtää ikävästi meikäläisen korvaan...

Mutta edelleenkin hieno biisi.. Ei mikään We Die Young tai Man in the Box, mutta nostaa kovasti odotuksia tulevasta levystä.. Kunhan pysyisivät heivmmässä kamassa ja välttäisivät rallatuksia, joita alkoi tulemaan Dirtin jälkeen...
jannu
01.07.2009 11:32:51
Juzzu: Olenko ainoa, jonka mielestä tuo sävellys on kuitenkin aika vaatimaton... Kyllähän se AIC:ltä kuulostaa, mutta mutta.. Ei mikään maailman upein piisi.

Täällä mökissä ei kanssa ihan hirmusti liikututtu. Jotenkin just semmonen "Alice In Chains soittaa Alice In Chainsia"-meno.
MV
01.07.2009 18:43:06
Ei mikään We Die Young tai Man in the Box, mutta nostaa kovasti odotuksia tulevasta levystä.. Kunhan pysyisivät heivmmässä kamassa ja välttäisivät rallatuksia, joita alkoi tulemaan Dirtin jälkeen...

We die young on toki tajunnanräjäyttäjä, mutta tuo Man in the box on aika tylsä ja rasittava veisu mielestäni. Tämä uusi oli kyllä aika läski ja tyly paskiainen, vaikka vähän laahasikin. Uusi laulajakin vetää vähintään yhtä hyvin kuin Staley. Siitä sitten voidaan puhua, onko kyseessä yhtä kova keulakuva.
Are you madferit?
inkognito
01.07.2009 23:29:49 (muokattu 01.07.2009 23:30:31)
Hämmästyttävää miten bändi onnistuu ilman Laynea kuulostamaan Alice in Chainsilta näinkin paljon! Yllätyin positiivisesti!
www.mikseri.net/sotaleski
inkognito
02.07.2009 07:08:40
j2ri: Tottakai Jee-jee-jerry Cantrell haluaa tehdä mahdollisimman Alice In Chainsin kuuloisen levyn.. Ei sillä ole vaihtoehtoja. Sitten se hokee sille semi-laulajalle, että vedä nyt vaan pliis niinku Layne veti.

Ei kukaan voi laulaa niin kuin Layne. Ja Layne oli Alice In Chainsin sielu.

Ja sori vaan, mutta Alice In Chains:iä ei ole enää olemassa....Turha puhua kuinka joku "kuulostaa" samalta. Helvetti soikoon kun sielu puuttuu, niin sitä ei voi korvata.

Mutta nauttikaa nyt tuosta.

Sori vaan, mutta tuollaiset sielupuheet kuulostaa lähinnä huuhaalta. Mikä hemmetin sielu?

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että bändin parhaimmat biisit ovat lähtöisin Cantrellin kynästä ja laulajanakinhan hän miltei Staleyn veroinen osana yhtyeen kokonaissoundia. En epäile laisinkaan, etteikö perinteisiä AIC-tyylisiä lauluharmonioita voitaisi säveltää myös ilman Staleyta, jonka pystyi osin havaitsemaan jo uudestakin matskusta.

Toki laulaja on aina keulakuva ja siitä voidaan olla montaa mieltä miten DuVall kyseiselle tontille istuu, mutta itselleni se on yksi ja sama jos bändi suoltaa hyvää ja nimenomaan itsensä kuuloista musiikkia.
www.mikseri.net/sotaleski
jassi
02.07.2009 08:52:21
Tuon ylläolevan allekirjotan ja kursivoinkin vielä. Ihan nuorisolehtien tuubaa tuommonen sieluhupatus. Staleystä tuli jonninmoinen sankari ku huumehet vei nuorena, mutta totuushan on että siihen pystyy kaikki. Piikkiä hihaan, niin onnistut varmasti! Cantrellin bändihän tuo on ja jos laulajalla ääni kulkee, niin siinä sitä sielua piisaa.
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
Zenrooster
02.07.2009 09:39:40
Tuo on kyllä ihan hyvä biisi. Vähän ehkä... En mä tiedä. Ei ehkä niin hieno kun odotin. Mutta kyllähän tuo Duvall laulaa osaa!

Ps. On totta että Layne toi bändiin sen tietyn fiiliksen, mutta ei voi kyllä väittää että Layne olisi ollut sen koko jutun ydin. Jos mietitään vaikka että mitä siitä tulis jos Cantrell olisi kuollu?
arsu
02.07.2009 18:40:09
Itse olen aina ollut sitä mieltä, että bändin parhaimmat biisit ovat lähtöisin Cantrellin kynästä ja laulajanakinhan hän miltei Staleyn veroinen osana yhtyeen kokonaissoundia

Ihan samaa mieltä. Samankuuloiset äänet herroilla, ja kuulostavat yhteislauluissa helvetin hyviltä. Mutta itse asiassa mun mielestä Layne laulaa Madseasonin levyllä paremmin kuin yhdelläkään AIC:n levyllä. Ja kun niiden haastatteluja ym. matskua tutkii -95 vuoden jälkeen, niin bändi oli kyllä ihan hajalla jo kauan ennen Laynen kuolemaa. Mutta, pakkohan tuohon "sielu" juttuun on sen verran yhtyä, että kyllähän tuo Laynen ääni melkoinen bändin tavaramerkki on. Ja sanoitukset sitä huumeongelmaisen itsetutkiskelua ja angstia. Siis en mä osaa Soundgardeniakaan kuvitella ilman Chris Cornellia. Mutta en mä silti tätä uutta AIC laulajaa lähtis dissaamaan, pirun hyvä ääni ja ihme munat että uskalsi lähteä Laynen saappaita täyttämään. Ja uuden biisin soundeista sen verran, että täytyyhän AIC:n siltä itseltään kuulostaa, jos comebackiä tehdään. Cantrell ois varmaan julkissut sooloa tai musiikkia ihan eri nimen alla jos se ei tältä kuulostaisi. Mä nostan kavereille hattua korkeelle, jos loppulevy on tätä luokkaa vaikkei tämä nyt tietenkään sinne Dirtin asteille ylläkkään.
professori
02.07.2009 20:42:25
Uus biisi pieksee. Spottaatteko tekin jotain Staleyn kuuloista tuolta neljästä minuutista eteepäin? Kuulostaa ihan vanhalta kunnon änisijältä.
"Paljon pilasit, kaiken munasit, nyt pillusi on kylmennyt" - Pekka Siitoin (muistokirjoitus vaimonsa kuolinilmoitukseen Turun Sanomissa)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)