Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: charvel san dimas
1 2
fuzz
30.06.2009 17:46:37 (muokattu 01.07.2009 20:15:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ … rkkokauppa/product_details.php?p=79
 
Kesätyörahoilla viisastuneena olen päättänyt investoida uuteen kitaraan ja tuollainen pisti silmään uusimmassa Riffissä. Onko kellään kokemuksia?
 
Houkutteleee superstraton olemus. Tehty USA:ssa, laatumikit yms. Floikkatallasta en osaa mitään sanoa, koska sellaista en ole koskaan omistanut. Onko tuo hyvä? Pysyykö vire? Original Floyd Rose lukee tiedoissa. Mitä huoltoa yms. floikkatalla vaatii? Virittäminen on ainakin työläämpää.
 
Myös muita keppejä voi ehdottaa, mutta tuo kaasuttelisi jo ihan mukavasti.
 
Kertokaa viisaat kitarasta jos on kokemusta, ja saa toki neuvoa tuosta floikasta. Vähän olen jo täältä lukenut mutta kun ei kaikkea muista. Kiitos.
 
E: lehden nimi Soundista Riffiin
 
elämän tarkoitus on 42
Quill
30.06.2009 17:57:45 (muokattu 30.06.2009 18:06:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ei kyseiseen kitaraan ja yleisesti tuohon Floyd Rose -tallaan ole kokemuksia.
Mutta, kyllä tuon Originalin pitäisi hommansa hoitaa kiitettävästi, mitä nyt olen artikkeleita yms. lukenut.
Tuolta kannattaa katsoa eroja "normaalin" tallan ja Floydin hoitamisesta http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886, samoin tämä linkki http://i.org.helsinki.fi/lassial/oh … 090417-Floyd_Rose_tallan_saataminen
Ja jos englanti sujuu (ellet ole sitten jo lukenut): http://reviews.harmony-central.com/ … /Charvel/San+Dimas+Style+1+2H/10/1, http://www.ultimate-guitar.com/revi … charvel/san_dimas_2h_usa/index.html -> käyttäjien arvosteluja kitarasta.
 
Eiköhän noi lukemalla alkuu pääse. Itse kitaraa hipelöimään päässeet kertokaa omia mielipiteitä, minulla kun niitä ei ole.
Ei sulla itselläsi olisi mahdollisutta päästä kitaraa testaamaan Ouluun?
 
fuzz
30.06.2009 18:09:51 (muokattu 01.07.2009 19:42:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tattista, hyvää infoa tallasta. Harmony-centralista jo katselin arvosteluja. Hyväksi todenneet pelin. Kuten lähes kaikista vehkeistä, joista olen sieltä arvostelua lukenut ;)
 
Ouluun on parisataa kilsaa, joten ei ole ongelma lähteä testaamaan peliä, siellä kun muutenkin tulee käytyä silloin tällöin. Kyseinen liikekin on tuttu joten pitää vain katsoa kalenterista sopiva sauma ja suunnata Oulun kaupunniin.
 
elämän tarkoitus on 42
duc
30.06.2009 19:40:32 (muokattu 30.06.2009 19:40:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa on kaula ja soittotuntuma aika lähellä American Stratocasteria. Myös Tele-tyylisissä on straton kaula, valitettavasti.
Thule
30.06.2009 19:49:31 (muokattu 30.06.2009 20:02:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: JCF Onlinessa on puitu näitä malleja läpikotaisin, sieltä infoa!
 
Zakk
01.07.2009 10:22:35 (muokattu 01.07.2009 10:23:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on Charvelin So-Cal mallinen, eli tota samaa sarjaa. Hyvä keppi kyllä on, orginaali floikka ja kaula älyttömän hyväsoittonen, sopii ainakin mun käteeni. Se kannattaa huomioida, että floikan alle ei ole koverrettu mitään reikää joten se on siinä kannen päällä ja jos kovin tykkää taaksepäin kammeta, joutuu sen säätää aika korkealle.
 
Zakk
01.07.2009 10:28:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Noissa on kaula ja soittotuntuma aika lähellä American Stratocasteria. Myös Tele-tyylisissä on straton kaula, valitettavasti.
 
Kyl tossa mun mielestä on aivan eri soittotuntuma kuin American Standard Startoissa, siis tossahan on ohut ja aika leveä kaula. Tehty vastaamaan niitä kasari Charveleiden kaulan speksejä, Compound radius yms.
 
duc
01.07.2009 11:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zakk: Kyl tossa mun mielestä on aivan eri soittotuntuma kuin American Standard Startoissa, siis tossahan on ohut ja aika leveä kaula. Tehty vastaamaan niitä kasari Charveleiden kaulan speksejä, Compound radius yms.
 
Ohut ja leveähän se on stratossakin... Radiukseen en ota kantaa, itellä löytyy eri radiuksella olevia kitaroita ja se ei niin paljon vaikuta soittotuntumaan kuin kaulan muoto.
Zakk
01.07.2009 12:13:27 (muokattu 01.07.2009 12:25:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Ohut ja leveähän se on stratossakin... Radiukseen en ota kantaa, itellä löytyy eri radiuksella olevia kitaroita ja se ei niin paljon vaikuta soittotuntumaan kuin kaulan muoto.
 
Mun entisen American standardin(vm.97) ja Charvelin ero oli kyllä huomattava, tossa tietty vielä käsittelemätön kaula, joten sekin vaikutti tuntumaan, ainakin itelläni. Ja Compund radiushan tarkoittaa sitä että radius kasvaa satulasta bodyyn päin, eli kyllä se vaikuttaa jonkinverran myös tuntumaan. Toiset tykkää toiset ei, mutta en mä sanoisi missään nimessä, että jos testaa Fenderin startoa, tietää miltä ton Charvelin kaula tuntuu, kyllä ne erinlaiset on.
 
McNulty
01.07.2009 15:05:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: ...itellä löytyy eri radiuksella olevia kitaroita ja se ei niin paljon vaikuta soittotuntumaan kuin kaulan muoto.
 
Hienoista komppia tähän, sillä ero esim. 9 ja 10" radiuksella on niin pieni ettei sitä koura kyllä tunnista. Sen sijaan 7,25" vs. 16" on jo selkeämpi. Eli sooloa tahi leadia soittaessa vanhalla Telellä tai Stratolla 7,25" radiuksella tuntuma on ihan eri mitä uudella Jacksonilla tai Charvelilla radiuksen ollessa 16" (tahi 14"). Eli ääripäiden erot ovat selkeät, mutta 10" ja 12" tms. vertailu ei suurta eroa tee.
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
wolfie21
01.07.2009 15:21:48 (muokattu 01.07.2009 15:22:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs noita saisi halvimmillaan tilata?
Amerikasta?
 
jannek
01.07.2009 15:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos saisi sunburstina, niin tykkäisin enempi
 
------------
Zakk
01.07.2009 15:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Hienoista komppia tähän, sillä ero esim. 9 ja 10" radiuksella on niin pieni ettei sitä koura kyllä tunnista. Sen sijaan 7,25" vs. 16" on jo selkeämpi. Eli sooloa tahi leadia soittaessa vanhalla Telellä tai Stratolla 7,25" radiuksella tuntuma on ihan eri mitä uudella Jacksonilla tai Charvelilla radiuksen ollessa 16" (tahi 14"). Eli ääripäiden erot ovat selkeät, mutta 10" ja 12" tms. vertailu ei suurta eroa tee.
 
Juu, totta varmasti, mutta onhan tossa nyt jonkinmoinen ero nimenomaan ääripäissä radiuksesa jos american standardissa(ainakin speksien mukaan) 9.5 radius ja noissa Charveleissa 12"-16" radius
 
s8na
01.07.2009 16:12:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannek: jos saisi sunburstina, niin tykkäisin enempi
 
Onneks ei saa niitä iänikuisia sunbursteja. (mielipide anteeksi)
 
fuzz
01.07.2009 16:29:35 (muokattu 01.07.2009 19:42:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo so-cal versio on myös ihan kivan näköinen. Tuolla on vissiin perusväri musta ja muut vaihtelee 3 kk välein. Näin Riffissä väitettiin. Luoja tietää, miten suomesta aikoo saada eri värisen jos haluaa. Kyllä tuo musta mulle kelpaa, mutta olisi kiva nähdä vaihtoehtoja.
 
Löytyykö tuota mistään nettikaupasta? Thomann, dv247 ja guitarcenter kävin läpi mutta ei löytynyt.
 
elämän tarkoitus on 42
zuppermuhle
01.07.2009 16:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fuzz: Tuo so-cal versio on myös ihan kivan näköinen. Tuolla on vissiin perusväri musta ja muut vaihtelee 3 kk välein. Näin Soundissa väitettiin. Luoja tietää, miten suomesta aikoo saada eri värisen jos haluaa. Kyllä tuo musta mulle kelpaa, mutta olisi kiva nähdä vaihtoehtoja.
 
Löytyykö tuota mistään nettikaupasta? Thomann, dv247 ja guitarcenter kävin läpi mutta ei löytynyt.

 
Usassa mattsmusic.com 1099$. Omien arvioiden ja kokemusten mukaan tulisi siis vähän kalliimmaksi sieltä.
 
"Who is your daddy and what does he do?"
duc
01.07.2009 16:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zakk: Juu, totta varmasti, mutta onhan tossa nyt jonkinmoinen ero nimenomaan ääripäissä radiuksesa jos american standardissa(ainakin speksien mukaan) 9.5 radius ja noissa Charveleissa 12"-16" radius
 
No 9.5:n ja 12":n ero ei iso ole, pitää ehkä käydä testaamassa uusiksi että huomaa paremmin minkälainen se ylempänä oleva 16":n radius sitten on. Ensivaikutelma oli kyllä tuollasen kanssa että "täähän on ihan jenkkistrato".
fuzz
01.07.2009 16:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veri_heavy: Usassa mattsmusic.com 1099$. Omien arvioiden ja kokemusten mukaan tulisi siis vähän kalliimmaksi sieltä.
 
Eikös näistä tulisi aika muhevat tullit sun muut? Kitara kun ei ole mikään pieni paketti.
 
elämän tarkoitus on 42
s8na
01.07.2009 16:46:42 (muokattu 01.07.2009 16:47:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fuzz: Tuo so-cal versio on myös ihan kivan näköinen. Tuolla on vissiin perusväri musta ja muut vaihtelee 3 kk välein. Näin Soundissa väitettiin. Luoja tietää, miten suomesta aikoo saada eri värisen jos haluaa. Kyllä tuo musta mulle kelpaa, mutta olisi kiva nähdä vaihtoehtoja.
 
Löytyykö tuota mistään nettikaupasta? Thomann, dv247 ja guitarcenter kävin läpi mutta ei löytynyt.

 
http://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars.asp?brandname=Charvel
 
Ei kyl mitää käsitystä millanen puoti.
 
zuppermuhle
01.07.2009 16:52:20 (muokattu 01.07.2009 16:53:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fuzz: Eikös näistä tulisi aika muhevat tullit sun muut? Kitara kun ei ole mikään pieni paketti.
 
Yleensä toimituskulut ovat luokkaa 150€-250€ ja vielä päälle valtion osuus joka taisi olla luokkaa 25% koko hinnasta.
 
Eli Kitara (779€ + 200€)*1,25 noin 1030€ eli säästöä ei kovinkaan paljoa. Lisäksi aikaa kuluu toki enemmän.
 
Joku joka on oikeasti osanut kokonaisen kitaran usasta osannee kertoa tarkemmin.
 
"Who is your daddy and what does he do?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «