Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tanakka ja lyhyt sointinen basarin kalvo?
1 2
Gruumsh
12.12.2006 16:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä oisitte mieltä? Haen sellasta soundia niinku Slipknotin rumpalilla.
 
Rockster
12.12.2006 16:16:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Millenniumeihin olet soundia etsimässä, niin ei taida kalvo riittää.
 
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
l337dr
12.12.2006 16:16:49 (muokattu 12.12.2006 16:24:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Remo:n Powerstroke 3 +(sen mukana tuleva) Falam Slam. Skulaa.
 
Groovi
12.12.2006 19:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä oisitte mieltä? Haen sellasta soundia niinku Slipknotin rumpalilla.
 
Täytyy muistaa että akustinen soundi ja livenä/levyllä oleva soundi on kaksi aivan eri asiaa, ainakin ko. tapauksen kohdalla.
 
Onneksi löysin Rockn rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Ihmepoika
13.12.2006 23:57:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, Power Stroke 3 ja falam-der-salam, kuten jo äsken neuvottiinkin. Eteen vaikkapa Ambassador tai vastaava. Sitten kunnolliset nuijat pedaaleihin, kumi- tai puupinta antaa terävämmän napseen kuin hupaiset huopatatit.
 
Sointi lyhenee hieman, kun teet resokalvoon asianmukaisen reiän. Ja vielä jos on tarvetta, niin laita basariin jokin pieni rätti (esimerkiksi käsipyyhe) niin, että se koskettaa kevyesti molempia kalvoja.
 
Tanakkuutta antaa myös oikea viritys. Etukalvo niin löysälle kuin mahdollista, kuitenkin niin ettei sen reunoille ala ilmestyä ryppyjä. Resokalvolla voi pelailla myös, mutta kohtuullisen löysäksi voi senkin jättää.
 
Näillä jos ei "tanakka ja lyhyt sointinen" soundi irtoo, ni sit on vikaa jossakin. Esmerkiks basaris.
 
ai ku kiva.
Rumpu-ukko
14.12.2006 11:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Sitten kunnolliset nuijat pedaaleihin...
Miksi aina puhutaan pedaaleista, miksei pedaalista? Onko täällä kaikki tuplapedaalin käyttäjiä? Jos luoja olisi halunnut meidän soittavan tuplapedaalilla, hän olisi luonut meille kaksi jalkaa!
 
Kaikki loppuu aikanaan vaan konsanaan ei milloinkaan.
Brother Michael
14.12.2006 16:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Sitten kunnolliset nuijat pedaaleihin...
Miksi aina puhutaan pedaaleista, miksei pedaalista? Onko täällä kaikki tuplapedaalin käyttäjiä? Jos luoja olisi halunnut meidän soittavan tuplapedaalilla, hän olisi luonut meille kaksi jalkaa!

 
Niin, useimmilla rumpaleilla tällä palstalla on jopa kolme jalkaa !
 
I already have me coat...
 
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
gulfstream650
14.12.2006 16:50:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Sitten kunnolliset nuijat pedaaleihin...
Miksi aina puhutaan pedaaleista, miksei pedaalista? Onko täällä kaikki tuplapedaalin käyttäjiä? Jos luoja olisi halunnut meidän soittavan tuplapedaalilla, hän olisi luonut meille kaksi jalkaa!

 
Niin... Ja jos luoja olisi halunnut meidän soittavan rumpuja, meillä olisi neljä kättä. Me oltaisiin hämyhäkkejä.
 
Eiku: minä myönnän, etten osaa soittaa tuplilla ollenkaan.
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
Kari Vieri
15.12.2006 09:40:54 (muokattu 15.12.2006 09:42:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile Evansin EMAD kalvoa
 
Itselläni toimii hyvin
 
KV
 
EDIT: Ja Gibraltarin basarin nuijaa. Saatavilla DLX musiikista ainakin ;)
 
Olen hämmästynyt kuinka paljon olen kehittynyt viimeaikoina jopa joka päivä huomaa kuinka sitä on kehittynyt paremmaksi ja paremmaksi!
HeavyMachinery
16.12.2006 14:22:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Sitten kunnolliset nuijat pedaaleihin...
Miksi aina puhutaan pedaaleista, miksei pedaalista? Onko täällä kaikki tuplapedaalin käyttäjiä? Jos luoja olisi halunnut meidän soittavan tuplapedaalilla, hän olisi luonut meille kaksi jalkaa!

 
Ota huomioon että se on tuplapedaali siis yksikkö....
 
Mutta asiaan:
IC:n kuminuijat ja Evans eq3 molemmin puolin....
 
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
rumpali_
17.12.2006 16:13:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Remo:n Powerstroke 3 +(sen mukana tuleva) Falam Slam. Skulaa.
 
totta! itselläninkin tuo ja on ihan hyvä kalvo.
 
meinl parhautta!!
vapauskauppias
17.12.2006 16:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IC:n kuminuijat ja Evans eq3 molemmin puolin....
 
EQ3 yhdistelmälle lähtee ääni minultakin. Todella tanakka ja lyhyt soundi. Kokemuksieni mukaan Powerstroke 3 antaa kuitenkin rummun soida pitempään.
 
Resokalvoon kannattaa tehdä reikä, jos haluat lyhyttä sointia.
 
zmb
30.06.2009 20:47:57 (muokattu 30.06.2009 20:55:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Remo:n Powerstroke 3 +(sen mukana tuleva) Falam Slam. Skulaa.
 
Mitä materiaalia tuo ps3 mukana tuleva 2 1/2 " falam slam on?
 
Onko samanlainen kuin muut falam slamit? (ainakiin on vähän eri näköinen)
 
Kumpi on mielestänne paremmat evansin valkoinen kevlar lätkä vai remon falam slam?
 
granut valmistu
moderndrummer88
30.06.2009 20:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zmb: Mitä materiaalia tuo ps3 mukana tuleva 2 " falam slam on?
 
Sitä kevlaria just mistä luotiliivitkin tehdään.
 
Onko samanlainen kuin muut falam slamit? (ainakiin on vähän eri näköinen)
 
Niitä on Remolla kahden eri värisiä ja muutamaa eri kokoa, mutta samaa matskua ne joka tapauksessa on ja kaikki yhtä kestäviä.
 
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
markkuliini
30.06.2009 22:59:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88:
Niitä on Remolla kahden eri värisiä ja muutamaa eri kokoa, mutta samaa matskua ne joka tapauksessa on ja kaikki yhtä kestäviä.

 
Höps. Ne uudemmat (tummat?) on selvästi ohuempaa materiaalia kuin ne vanhemmat valkeat. Tuskin yhtä kestäviä, mutta normaalihommiin rittävän, ja muuttaa soundia paljon vähemmän.
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
moderndrummer88
30.06.2009 23:11:43 (muokattu 30.06.2009 23:11:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini:
 
Höps. Ne uudemmat (tummat?) on selvästi ohuempaa materiaalia kuin ne vanhemmat valkeat.

 
Aika on ajanut minun ohi :D Mulla on uusimmatkin lätkät varmaan parin vuoden takaa.
Mites ne Evansin kangaslätkät? Alkanu tympiä tuo remon lätkien tuoma keskialueen kopina.
 
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
markkuliini
30.06.2009 23:21:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Aika on ajanut minun ohi :D Mulla on uusimmatkin lätkät varmaan parin vuoden takaa.
Mites ne Evansin kangaslätkät? Alkanu tympiä tuo remon lätkien tuoma keskialueen kopina.

 
Ne Remon uudet on ihan eri maailmasta kuin ne vanhat. Ei muuta juurikaan soundia.
 
Evansiilla ne kankaiset ei oikein kestä mutta on niillä muitakin malleja. Itse olen ostanut noita plastic tuplapedaalimalleja, ja leikannut kolmeen osaan. Tulee halvemmaksi.
http://store.daddario.com/category/144731?language_id=1¤cy_id=1
 
Aquarianilla on kans ihan hyvä versio aiheesta. Kikcpad nimeltään. Ei kovin paksu muistaakseni.
http://www.aquariandrumheads.com/products/display.asp?id=24
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
moderndrummer88
30.06.2009 23:26:51 (muokattu 30.06.2009 23:27:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ne Remon uudet on ihan eri maailmasta kuin ne vanhat. Ei muuta juurikaan soundia.
 
Evansiilla ne kankaiset ei oikein kestä mutta on niillä muitakin malleja. Itse olen ostanut noita plastic tuplapedaalimalleja, ja leikannut kolmeen osaan. Tulee halvemmaksi.
http://store.daddario.com/category/144731?language_id=1¤cy_id=1
 
Aquarianilla on kans ihan hyvä versio aiheesta. Kikcpad nimeltään. Ei kovin paksu muistaakseni.
http://www.aquariandrumheads.com/products/display.asp?id=24

 
Jees! Vois käydä huomenna musakaupassa hakemassa uusia lätkiä ja hankailla viikonloppuna vanhat pois basarikalvoista, nuo Evansit vaikuttais ihan kokeilemisen arvoiselta.
 
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
Niq
01.07.2009 15:10:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi Powerstroken kaverina tullut slami oli tosiaan hieman pienempi ja selvästi ohuempaa matskua. Ei vaikuttanut soundiin juuri yhtään, niistä vanhoista en tykkää ollenkaan, liikaa napsua ja demppausta aiheuttivat.
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
Kailis
03.07.2009 00:44:13 (muokattu 03.07.2009 03:58:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Slipknotin rumpalilla.
 
Vastaus kysymykseen; triggeri ja sample. Kalvolla ei paljon paskankaan väliä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «