Coprobasso 29.06.2009 22:03:35 | |
---|
Hommasin Tuossa äskettäin käytetyn vahvistimen ulkomailta. Ja vahvistin kyllä toimii, mutta.. Kääntäessä kovemmalle volyymille, muuttuu soundi p*skaksi. Pienellä volyymillä aika kohtuullinen middle-crunch särö muuttuu volyymiä nostaessa fuzziksi, suorastaan rutinaksi.. Kokeiltu kolmella eri pääteputkiparilla, Ei ollut niistä kiinni. Kysäisin asiaa eräältä jenkkiläiseltä vahvarimieheltä, joka tarjosi syylliseksi huonoa päätemuuntajaa, ja ehdotti uuden tilaamista MercuryMagneticsilta.. jotka puolestaan ehdottivat että mun kantsii kokeilla toisella (halvalla) päätemuuntajalla, ja sitten tilata niiltä hyvä semmoinen. Asia olisi selvää kauraa, paitsi että.. Kun kytkin erillisen etuasteen säröksi nupin sisääntuloon, soundi pysyi hyvänä isommallakin volalla. Mutta ei jos nosti volaa säröttäen nupin etuastetta. ..aika outoa.. ?? Ei olisi iso vaiva tai raha tilata uutta päätemuuntajaa ja heittää kiinni, mutta ei huvittaisi vintage-vehjettä muutella jos vika eo olekkaan pääteasteessa, tarkemmin päätemuuntajassa.. Onko kellään ollut vastaavaa kokemusta?.. |
Numb 29.06.2009 22:28:37 | |
---|
Ehkä lähin vahvistinkorjaaja voisi sitä vilkaista? On vähän semmoisia hommia nämä, että vaikea on näkemättä & kokematta sanoa. Tai helppo on sanoa, mutta onko sillä sanomisella mitään tekemistä ongelmasi kanssa onkin jo toinen juttu. A waist is a terrible thing to mind. |
Coprobasso 29.06.2009 22:58:40 | |
---|
Olisko kellään ehdottaa mitään testiä millä satavarmasti toteaa että päätemuuntaja on heikossa hapessa, vaikka vielä toimiikin jotenkin? |
tommiot 29.06.2009 23:35:20 | |
---|
Ootko vaiheenkääntöputkea kokeillut vaihtaa? How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
sepisti 29.06.2009 23:37:05 | |
---|
Ehkä tyhmä kysymys, mutta ootko kokeillut vaihtaa etusputkia? Onko vahvarissa efektilenkkiä, jos on niin kokeile ajaa jollain erillisellä etusella pelkkää päätettä. Ei kuulosta päätemuuntaja vialta kuitenkaan sun kuvauksen perusteella. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
OK, palaan treenikselle ja vaihdan kaikki pikkuputket... Vehkeessä ei o efektilenkkiä. Line out on, mutta sehän ei auta, sikäli kun vika ilmestyy ainoastaan volaa nostamalla.... Se kyllä kielis päätteen puolella olevasta viasta, että ilmenee vasta volan noustessa "rumpalitasolle".. JOS oikein muistan...niin... -hiljaisella volalla (yli makuuhuonevolan, muttei korvatulppavola.) vehkeestä lähtee tosi komea rock-crunch.. -kytkettäessä stanbysta käyttöön kuluu selkeä ja äänekäs hurina. -Kovemmalla, eli bändisoittovolalla soundi menee fuzziksi ja rutinaksi. -Jos pitää tauon, niin pari sointua soundi on ok ja muuttuu sitten paskaksi. (ehkä...ei aina) -Yleisesti mitä kovemmalle laittaa sen rutisevammaksi muuttuu. Kyseessä on vanha 50w putkivahvistin mastervolalla. Sovtek mig-50H. (Toi on mulle tommonen "terapiaprojekti" josta vois tulla hyvä keikkavehje pikkupaikkoihin. :D kiirettä mulla ei oo kun on muitakin vahvistimia..) |
Sax-pappa 30.06.2009 09:31:36 | |
---|
Coprobasso: OK, palaan treenikselle ja vaihdan kaikki pikkuputket... Vehkeessä ei o efektilenkkiä. Line out on, mutta sehän ei auta, sikäli kun vika ilmestyy ainoastaan volaa nostamalla.... Se kyllä kielis päätteen puolella olevasta viasta, että ilmenee vasta volan noustessa "rumpalitasolle".. JOS oikein muistan...niin... -hiljaisella volalla (yli makuuhuonevolan, muttei korvatulppavola.) vehkeestä lähtee tosi komea rock-crunch.. -kytkettäessä stanbysta käyttöön kuluu selkeä ja äänekäs hurina. -Kovemmalla, eli bändisoittovolalla soundi menee fuzziksi ja rutinaksi. -Jos pitää tauon, niin pari sointua soundi on ok ja muuttuu sitten paskaksi. (ehkä...ei aina) -Yleisesti mitä kovemmalle laittaa sen rutisevammaksi muuttuu. Kyseessä on vanha 50w putkivahvistin mastervolalla. Sovtek mig-50H. (Toi on mulle tommonen "terapiaprojekti" josta vois tulla hyvä keikkavehje pikkupaikkoihin. :D kiirettä mulla ei oo kun on muitakin vahvistimia..) Tämä on nyt ihan arvailua, mutta olisiko poweripuolen vika? Anodijännite kyykkää isommilla tehoilla. |
pekurides 30.06.2009 12:29:39 | |
---|
Sax-pappa: Tämä on nyt ihan arvailua, mutta olisiko poweripuolen vika? Anodijännite kyykkää isommilla tehoilla. ....siinä laitteessa kunnon sag. Tunteella päin vittua. |
Coprobasso 30.06.2009 15:47:53 | |
---|
PERRSKELES... Toi kuulostaa siltä että et voi ollakkin, se kuulostaakin "sagittamiselta"... mutta,,, Mun pitää testailla vähän lisää..... |
Zeeboo 30.06.2009 20:43:49 | |
---|
Coprobasso: ... Kyseessä on vanha 50w putkivahvistin mastervolalla. Sovtek mig-50H... Minkähänlaisessa kuosissa virtalähteen elkot mahtaa olla? "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Coprobasso 30.06.2009 23:25:10 | |
---|
Zeeboo: Minkähänlaisessa kuosissa virtalähteen elkot mahtaa olla? Khhääähhh... mikä on elko? |
Dropped C 01.07.2009 00:08:54 | |
---|
Elektrolyyttikondensaattori. Niissä on sisällä johtavaa nestetta, eli elektrolyyttiä, joka kuivuu ajan myötä. Eli konkka ei enää toimi. Koko teoriahässäkkä varmasti löytyy netistä. |
mattim 01.07.2009 06:01:45 | |
---|
Coprobasso: Hommasin Tuossa äskettäin käytetyn vahvistimen ulkomailta. Ja vahvistin kyllä toimii, mutta.. Asia olisi selvää kauraa, paitsi että.. Kun kytkin erillisen etuasteen säröksi nupin sisääntuloon, soundi pysyi hyvänä isommallakin volalla. Mutta ei jos nosti volaa säröttäen nupin etuastetta. ..aika outoa.. ?? Kuvailemasi oire viittaa etuasteongelmaan. Jos ongelmana olisi pääteaste tai poweri, menisi soundi rikki myös erillisen etuasteen kanssa ajettaessa luulen ma. Matti |