Kysyn nyt neuvoa ihmisiltä, jotka ovat tehneet paljon keikkoja akustisella kitaralla: Mulla on elektro-akustinen, jossa siis mikrofoni itsessään, mutta ei eq:ta tai volumen säätöä. Kytken akkarin suoraan pa:han. Kun säädämme bändini kanssa sopivan balanssin kompit kuuluvat, mutta soolot jäävät auttamatta jalkoihin. Onko yleinen tapa tällaisissa tapauksissa käyttää volumepedaalia tai boosteria vai luotetaanko siihen, että miksaaja nostaa tasot kulloinkin kohdalleen? Olisiko suositeltavaa, jos akustisen kanssa käytössä olisi jonkinlainen etuaste? Vai onko ratkaisu jokin ihan toinen? Kiitän etukäteen vastauksista. |
panadol 29.06.2009 20:30:10 | |
---|
Itselläni on ollut käytössä L.R.Baggsin Para D.I. etuvahvistin/D.I. boksi, jossa on eq:n lisäksi feedback notch. Laite toimii joko 9V paristolla tai phantom-virralla, ja sen efektiloopiin voi kytkeä passiivisen ei paristoa tarvitsevan volume-pedaalin (itselläni on boss), jolla voin hoitaa balanssit lavalta käsin, tai mykistää linjan, esim. kitaraa vaihtaessa. Olen ollut tyytyväinen, ja äänimiehet ovat kehuneet kitarani soundia. |
kimurantti1 29.06.2009 22:54:05 | |
---|
Kyllähän se niin on, että jos soittaa samalla tatsilla sointukomppauksen ja soolot, niin komppi tulee paljon lujempaa. Ei kai siinä muuta, kuin joko opettelee komppaamaan vähän hiljempaa sekä soittamaan soolot inasen kovammalla tatsilla, tai sitten ostaa joku muljutin, jolla kompensoi sooloissa volumea. Musta molemmat tavat on jees. Ensimmäistä kannattaa harjoitella, ja sellainen muljutin on myös hyvä olla olemassa. Ehdottomasti kitara kannattaa ajaa DI:n tai jonkinlaisen etuasteen läpi ennen pöytää. Tech 21:n Para Driverista olen kuullut hyvää, itse en ole kokeillut. |
masterhat 29.06.2009 23:17:29 (muokattu 29.06.2009 23:18:00) | |
---|
kimurantti1: Kyllähän se niin on, että jos soittaa samalla tatsilla sointukomppauksen ja soolot, niin komppi tulee paljon lujempaa. Ei kai siinä muuta, kuin joko opettelee komppaamaan vähän hiljempaa sekä soittamaan soolot inasen kovammalla tatsilla, tai sitten ostaa joku muljutin, jolla kompensoi sooloissa volumea. Musta molemmat tavat on jees. Ensimmäistä kannattaa harjoitella, ja sellainen muljutin on myös hyvä olla olemassa. Ehdottomasti kitara kannattaa ajaa DI:n tai jonkinlaisen etuasteen läpi ennen pöytää. Tech 21:n Para Driverista olen kuullut hyvää, itse en ole kokeillut. Sansamp on todella jees värkki with akkari, siis just toi paradriver http://muusikoiden.net/dyn/users/47810.jpg ylhäällä keskellä ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |