Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarasankarit ilman mahtavaa soittotaitoa..
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Andy Six
28.06.2009 19:39:39 (muokattu 28.06.2009 19:55:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloituslausunto:Tämän ketjun tarkoitus ei ole väheksyä yhdenkään kitaristin soittotaitoa,vaan tuoda julki tuntemuksia,joita muut kuin Hendrix,Clapton ,Page,Beck..loputon lista Mestareita..;ovat tuottaneet sinulle..Aloitan ilmeisimmillä,koska olen pappa joka muistaa punkin tulon 1977..Steve Jones..Mies,V..umaista asennetta vaikka jakaa,ja se Les Paul soundi..Jones itse sanoi eräässä haastatelussa jotenkin näin:"Älä vaan kysy multa mitään kitaran soittamisesta;mä väännän potikat kybälle ja alan möykkäämään..Jos se ei mielytä jotakuta,painukoon V..un.."Olis kiva lukea muiden tuntemuksia näistä "Ei tekniikkaa vuosia hioneista" Kitarasankareista..Joten antakaa palaa..
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
asna
28.06.2009 20:00:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ole kokenut punkin tulemista itse, mutta Johnny Ramonen soundit iskee. Se olikin mun aloitusaikoina se kova juttu. Nyt on "paremmastakin" tietoa, mutta tuohon Johnnyn sahaamiseen aina vaan jotenkin palaa takaisin. Tykkään hirmu paljon!
 
Nice girls don't play rock and roll
Andy Six
28.06.2009 20:09:10 (muokattu 28.06.2009 20:11:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asna: Mä en ole kokenut punkin tulemista itse, mutta Johnny Ramonen soundit iskee. Se olikin mun aloitusaikoina se kova juttu. Nyt on "paremmastakin" tietoa, mutta tuohon Johnnyn sahaamiseen aina vaan jotenkin palaa takaisin. Tykkään hirmu paljon!
 
Voi kiitos ekasta kirjoituksesta...=9Johnny Ramonea parempaa ei ole...=) se on täydellistä kitarointia...=)Minäkin tykkään hirmu paljon.... tai siis hieman vähätellen perustan olemassaoloni Johnny Ramonen kitaroitiin...Siitä ei voi poistaa;siihen ei voi lisätä;se on siis täydellistä.....=)
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
BigPapa
28.06.2009 20:09:55 (muokattu 28.06.2009 20:10:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän Neil Young kuulu tähän ketjuun....joku voi väittää vastaankin mutta tää on vaan mun mielipide..
 
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Andy Six
28.06.2009 20:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Eiköhän Neil Young kuulu tähän ketjuun....joku voi väittää vastaankin mutta tää on vaan mun mielipide..
 
Samaan tahtiin tässä mennään ,Papa....Mies,jonka soittoa kuuntelee kylmät väreet selässä,mutta joka ei ole koskaan ollut kitaran mestari tekniikkamielessä....
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
aivokuolio
28.06.2009 20:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asna: Mä en ole kokenut punkin tulemista itse, mutta Johnny Ramonen soundit iskee. Se olikin mun aloitusaikoina se kova juttu. Nyt on "paremmastakin" tietoa, mutta tuohon Johnnyn sahaamiseen aina vaan jotenkin palaa takaisin. Tykkään hirmu paljon!
 
Kyllä! Vaikka Ramonesin biiseistä ei yksinkertasempia sais vääntämälläkään niin silti jotkut näistä jutuista on itteasiassa aika vaikeita soittaa. Meinaan jos aikoo vetää yhtä tiukasti ja alaspäin Johnnyn tatsilla. Ei lähe joka jannulta.
 
Pakko myös mainita Ron Asheton. Mies joka ei saanu periaatteessa yhtään järkevää "sooloa" aikaseksi soitti todella väkeviä ja väkivaltasia juttuja tatsilla ja otteella mihin monet ei tuu ikinä pääsemään. Noin niinkuin persoonallisuuden ja tunnistettuvuuden suhteen. TJEU: Funhouse.
 
Oiskai näitä vaikka ketä mutta nuo tuli nyt ekana mieleen...
Dog Breath
28.06.2009 20:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ Juuri olin Ashetonia tulossa tarjoamaan. Johnny Thunders oli toinen joka äkkipäätään tuli mieleen.
 
Shake some action
padaa@dadaa!
28.06.2009 20:31:54 (muokattu 28.06.2009 20:45:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CeeCeeÄr: Samaan tahtiin tässä mennään ,Papa....Mies,jonka soittoa kuuntelee kylmät väreet selässä,mutta joka ei ole koskaan ollut kitaran mestari tekniikkamielessä....
 
Ääni tälle. Lisäksi Neil ei ole fakkiutunut vain sähkökitaristiksi tai trubaduuriksi vaan molemmat taipuvat omalla karun romuluisella tyylillä.
 
Ja oma lisäys. Ei ollut Marc Bolankaan mikään tekniikkavirtuoosi, mutta suht menevää tavaraa parhaina vuosinaan tuotti. Tai Syd Barrett.
 
Andy Six
28.06.2009 20:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LeoFender: Ääni tälle. Lisäksi Neil ei ole fakkiutunut vain sähkökitaristiksi tai trubaduuriksi vaan molemmat taipuvat omalla karun romuluisella tyylillä.
 
Ja oma lisäys. Ei ollut Marc Bolankaan mikään tekniikkavirtuoosi, mutta suht menevää tavaraa parhaina vuosinaan tuotti.

 
Miten tiesit iskeä oikeaan suoneen...=9Voisin kirjoitella kaksi viikkoa Bolanista noin yleensä;viikon hänen kitaransoitostaan...;mutta...;;; KYLLÄ!!!! Tämä mies ei ollut mahtava ässä soittajana,mutta minä sentimentaalinen vanha mies palvon joka ääntä jonka hän Epiphonestaan/Hummingbirdistään/Useista Les Pauleistaan/KyyneltarraStratostaan irroitti....
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
Abysmal
28.06.2009 20:48:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dog Breath: Johnny Thunders oli toinen joka äkkipäätään tuli mieleen.
 
Johnny Thunders ehdottomasti.
 
Jokapaikanapina
28.06.2009 20:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

John Lennon ja Juice Leskinen vetos melodioillaan ja helpoilla kitaroinneillaan. Myöhemmin myös Cobainin Kurt samoista syistä.
 
rheinone
28.06.2009 20:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ööööö kitarasankari? Vierastan termiä koko sydämeni kyllyydestä, mutta taidan tietää mitä tarkoitat; Kitaraa soittavia neroja, jotka oivaltavat rokkenrollin ajatuksen omaamatta/näyttämättä huikeaa, sirkustemppujen tasolle yltävää, tekniikkaa.
 
Malcolm Young.
 
BigPapa
28.06.2009 20:53:24 (muokattu 28.06.2009 20:54:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipäs unohdeta Pete Townshendia tuulimyllyineen....Who's Next on mahtavuutta...ja Live At Leeds..
 
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Simo78
28.06.2009 20:57:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Myöhemmin myös Cobainin Kurt samoista syistä.
 
Ääneni Cobainille. Taitaa olla viimeisin todellinen rockvaikuttaja, joka "yksin" muokkaisi rockkenttää? Kukahan on se seuraava?
 
Andy Six
28.06.2009 20:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: John Lennon ja Juice Leskinen vetos melodioillaan ja helpoilla kitaroinneillaan. Myöhemmin myös Cobainin Kurt samoista syistä.
 
Jees,Cobain oli kyllä ehdottamasti mies,jonka soitto kuulosti uudelta ja oudolta Nirvanan alkutaipaleella...Tää nyt on ehkä turha välihuomautus,mutta Smells like...kuulosti rajuimmmalta rockbiisiltä koskaan vuonna 1991,kun MTV luukutti sitä tauotta....
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
HaloOfFlies
28.06.2009 20:58:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ace Frehley kuuluu myös tähän kategoriaan. Ei ehkä soittotaidoltaan mikään maailman huippu, mutta silti oma persoonallinen ja tunnistettava soundi.
 
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Andy Six
28.06.2009 21:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Eipäs unohdeta Pete Townshendia tuulimyllyineen....Who's Next on mahtavuutta...ja Live At Leeds..
 
Odotin,uskaltaako joku heittää Townshendin....mies joka siis ihan soittamalla päätti näyttää skitalle kuka käskee.....
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
BigPapa
28.06.2009 21:00:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai toi Billy Joe Armstrongkaan mikään kauhee tekniikka peto oo...
 
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Andy Six
28.06.2009 21:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Ööööö kitarasankari? Vierastan termiä koko sydämeni kyllyydestä, mutta taidan tietää mitä tarkoitat; Kitaraa soittavia neroja, jotka oivaltavat rokkenrollin ajatuksen omaamatta/näyttämättä huikeaa, sirkustemppujen tasolle yltävää, tekniikkaa.
 
Malcolm Young.

 
Kyllä siihen mitä tarkoitin tällä ketjulla,ja kyllä myös vanhempaan Nuoreen...=) Rock And Rollia;ei soittotaidolla brassailua....
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
Ukko
28.06.2009 21:07:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän vaiheeseen on pakko heittää kysymys. Mitä tarkoitetaan lauseella kitarasankarit ilman mahtavaa soittotaitoa ? Soittamisessa kun ei aina ole olennaista se mahtava virtuositeetti vaan enempikin kyky vaikuttaa soitollaan kuuntelijoihin. Eipä tuo Claptonkaan ole mikään mahtitekijä soittamisen saralla mutta homma vaan puree yleisöön.
 
COVS jäsen nro 6
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «