Aihe: Orange AD5 Combo myyntikiellossa Suomessa
1
Bonebag
27.06.2009 17:15:38
Hommasin itselleni T-kaupasta Orange AD5 Combon.

Laite lähetettiin minulle ihan normaalisti, mutta siinä oli pientä häiriötä (ääni pätki)

Epäiltiin syyn olevan vahvistinosan ja kaiutinelementin välisessä johdossa, joka he lupasivat minulle lähettää.

Ihan muista asioista olin yhteydessä Musamaailmaan joka on Orangen maahantuoja Suomessa.

He sitten kertoivat minulle, että by the way: tuo ostamasi vahvistin ei täytä jotakin EU:n asettamia sähköturvallisuusnormeja, se on turvallisuusriski eikä sitä saa myydä Suomessa.

Myös T-kaupan olisi asia pitänyt tietää.

Otin sitten yhteyttä heihin ja he pahoittelivat asiaa kovasti, mutta eivät kiistäneet.

UPS:n kuriiri kävi hakemassa vaffarin pois (T-kaupan laskuun) ja rahat luvattiin palauttaa tilille.

Nyt tietysti joku ajattelee, että jos se ei täytä EU:n sääntöjä, niin miksi sitä ylipäätään saa markkinoida. Vastausta siihen en tiedä. Minulle riitti Musamaailman info ja rahojen palautus T-kaupasta (toivottavasti palautuvat).

Lisätietoja näihin asioihin saa Turvatekniikankeskuksesta (www.tukes.fi).

Heillä on myös rekisteri vaarallisista sähkölaitteista. En nopeasti hakemalla juuri ko. vahvistinta siellä nähnyt, mutta pari muuta kylläkin

esim. Tiny Terror Verkkomuuntajassa (Model: TINY TERROR BS31-MAIN) pinta- ja ilmaväli puutteita.

Turvallisuusluokka:Sähköisku, Turvallisuustaso erittäin alhainen. Myyntikieltosivulla tämäkin.

ps. Hommaisin itselleni Blackheart HT-5 Combon ja ei muuten vaihto harmita yhtään. Aivan käsittämättömän hieno peli ja uskomaton saundi.
On joko saatava jotain aikaiseksi tai noustava pois potalta.
weelie
27.06.2009 21:06:22
Peavey Classicia muistaakseni on myös kielletty suomessa, mutta kyllähän niitä EU:stä olisi saanut.
'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl)
duc
27.06.2009 21:17:43
Lähtekööt henki, mutta Orangistani en luovu.
ravensoul
27.06.2009 21:26:54 (muokattu 27.06.2009 21:27:04)
Juu, Classichän on myös mustalla listalla. Mutta paskaako noista byrokraattien kiemuroista, vikavirtasuojaa väliin ni ei henki lähe. Ja etenkään putkivehkeitähän ei koskaan käytetä maadoittamattomissa rasioissa, eihän? :)
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
epi2
27.06.2009 22:04:03
ravensoul:Ja etenkään putkivehkeitähän ei koskaan käytetä maadoittamattomissa rasioissa, eihän? :)

Mites ne sit soitti ennen kuin nuo maadotet pistorasiat yleisty? :O
Jucciz
27.06.2009 22:25:44
epi2: Mites ne sit soitti ennen kuin nuo maadotet pistorasiat yleisty? :O

Paremmin, mun mielestä.
rheinone
27.06.2009 23:36:50 (muokattu 27.06.2009 23:39:45)
Bonebag:

Lisätietoja näihin asioihin saa Turvatekniikankeskuksesta (www.tukes.fi).

Heillä on myös rekisteri vaarallisista sähkölaitteista. En nopeasti hakemalla juuri ko. vahvistinta siellä nähnyt, mutta pari muuta kylläkin

esim. Tiny Terror Verkkomuuntajassa (Model: TINY TERROR BS31-MAIN) pinta- ja ilmaväli puutteita.

Turvallisuusluokka:Sähköisku, Turvallisuustaso erittäin alhainen. Myyntikieltosivulla tämäkin.

Joo, huhuja on tosiaan kuulunut että Tiny Terrorissa on ollut jotain sähköturvallisuusongelmia. Olenkin ihmetellyt ettei asiasta ole täällä keskusteltu. Vai onko?

E: http://www.orangeamps.com/news.asp?ID=38
s8na
28.06.2009 02:16:00

Jucciz: Paremmin, mun mielestä.

Munsta Marsu soi paremmin maadottamattomasta.
jra
28.06.2009 03:07:26 (muokattu 28.06.2009 03:12:05)
Tukesin lisäksi EU-alueella viallisiksi havaittuja sähkölaitteita ja muita tuotteita löytyy myös täältä:
http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rapex/create_rapex.cfm?rx_id=210
http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rapex/rapex_archives_en.cfm

Pelottavan paljon leluja listoilla. Mutta vain kaksi kitaravahvistinta, Tiny Terror ja Peavey Classic 30, molempien vika muuten näköjään huomattu ensin Suomessa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Murgo
28.06.2009 08:25:14

Saattaa kyllä tuon myyntikiellon syy olla myös esim. R.O.H.S-direktiivi joka kieltää mm. lyijyjuottet tai muu vastaava. Jos näin on, niin mitään todellista vaaraa ei laite aiheuta, onpahan vain "ympäristöuskovaisten" mielestä "paha". Tunnetustihan Suomessa tartutaan pilkuntarkasti jokaiseen kieltoon ja rajoitukseen jonka EU-byrokraatti keksii kirjata, kun taas muissa EU-maissa niitä tulkitaan vähän vapaammin.

Eikä joku sähköturvallisuusmääräysten vastainen rakennekaan vielä välttämättä tarkoita että laite olisi oikein käytettynä vaarallinen käyttäjälle. Osa noista määräyksistä on toki ihan asiallisia ja tarpeellisia turvallisuuden kannalta, mutta aika suuri osa EU:n "turvallisuusmääryksistä" taitaa kyllä olla laadittu kauppapoliittisista syistä vaikeuttamaan EU:n ulkopuolelta tuotavan tavaran markkinointia.

Esimerkkinä ajoneuvojen valojen E-hyväksyntäpakko, ei kai kukaan tosissaan usko että vaikkapa auton takavalo joka muualla maailmassa täyttää tehtävänsä moitteettomasti muuttuu hirvittävän vaaralliseksi liikenneturvallisuusriskiksi kun ajoneuvo tuodaan EU-alueelle vain siksi että lasista puuttuu se E-merkki?
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Kiinankeisari
28.06.2009 11:39:01
EU-salaliitoista en tiedä, mutta ainakin AD30 oli joku aika sitten myös tuolla myyntikieltolistalla.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Numb
28.06.2009 11:43:21

Kiinankeisari: EU-salaliitoista en tiedä, mutta ainakin AD30 oli joku aika sitten myös tuolla myyntikieltolistalla.

On vieläkin.
A waist is a terrible thing to mind.
jarmo vh
28.06.2009 11:57:20
Tilasin paikallisen kautta AD30:sen huhtikuussa, silloin sanottiin, että hyväksytty malli pitäis tulla toukokuun lopulla maahan. Ei ole tullut vielä.
Kitarat Amerikasta, vahvistimet Englannista.
Lilli
29.06.2009 06:44:54
Tähän aiheeseen jollakin tapaa liittyen: Onko Dr.Z-vahvistimilla maahantuojaa Suomessa eli onko maahantuonnin ja myynnin tulpana olleita sähköturvallsuusongelmia (tmv) saatu valmistajan taholla eliminoitua?
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
Bluesmies
29.06.2009 09:00:39
Mulla on AD 15/12, onkohan sekin jossain kiellossa?
Andy J.
29.06.2009 15:57:11
Jucciz: Paremmin, mun mielestä.

Ensimmäinen asia, jolle nauroin ihan ääneen tänä iltapäivänä kun eniten v***ttaa kaikki. :)
roopeok
30.06.2009 12:36:47
epi2: Mites ne sit soitti ennen kuin nuo maadotet pistorasiat yleisty? :O

Erittäin sähköisellä tunnelmalla, kysy vaikkapa Keith Relf - vainaalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)