texjazz 26.06.2009 10:21:54 | |
---|
Flash: kokonaisuutena. Jes, kokonaisuus is the word, sanoisi Lennon-vainaa. Älleh ellus allo nodhat. |
Makkari 26.06.2009 15:33:42 (muokattu 26.06.2009 15:35:35) | |
---|
Molemmat on sitä eniten Fab 4-Beatles-osastoo ja molemmat albumit on samankaltasia koostumukseltaan, muutama hittibiisi, muutama muuten vaan aika nerokas biisi ja sitten loput täytettä. Onhan se näinkin, tosin A Hard Days Night on sata kertaa parempi... Ehkä ennemmin parittaisin With the Beatlesin ja Beatles for Salen. Nimet ja kannet muistuttavat toisiaan. Samoin biisimateriaali. Ja molemmilla on yks Chuick Berryn biisi. Hämmästyttävää muuten miten paljon paremmin Beatles jyräsi rock 'n' roll musicilla, kuin väkinäisellä Roll Over Beethovenilla. Molemmilla on suht paljon covermateriaalia ja se yks superhitti. Soundeiltaan For Sale on ehkä muhkeampi. Niin ja sittenhän voisi yhdistää A Hard Days Nightin ja Helpin. Molemmat leffojen soundtrackeja ja muutenkin materiaali on aika samantyyppistä. Ainiin, mitä kansiin tulee, niin Beatles for sale ja Rubber Soul on aika ilmeinen pari. :) Myöhemmistä levyistä on vaikeampi löytää samankaltaisuuksia. Ehkä juuri Sgt Pepper Magical Mystery Tour voisivat olla pari. Mutta kaiken kaikkiaanhan noissa on variaatiota, mikä on enimmäkseen hieno asia. Kun yksi asia oli koluttu loppuun, niin siirryttiin seuraavaan. Ja tietenkin itse levytkin ovat kivan monipuolisia. Suorat rock 'n' rollit, Georgen intiat ja folkrockit, Ringon countryrockit, pilvihäröilyt ja hienot balladit sekoittuvat levyillä mukavasti. Pitäisikö sanoa, että hieno bändi?! :D |
kepe-5 26.06.2009 19:00:14 (muokattu 26.06.2009 19:01:11) | |
---|
Cygnet: Ainut mikä tulee Pepperillä mieleen täytteenä on ehkä Good Morning, Good Morning ja Mysteryllä Baby You're A Rich Man jos nyt jotain täytettä pitää keksiä. Kumpikaan nyt ei kuitenkaan ole mitään Revolution 9 tyylistä shittiä. Pöh. Minusta Revolution ysi on aina ollut hieno biisi. Sellaista hypnoottista yömusiikkia, jota on mukava kuunnella pöhnissä tai muuten vaan tunnelmoidakseen; pituuttakin on sen verran, ettei tarvitse olla ihan heti raitaa kääntämässä. And you don't stand an outside chance |
jyrki_i 26.06.2009 21:09:34 (muokattu 26.06.2009 21:13:44) | |
---|
|
velipesonen 26.06.2009 23:03:53 | |
---|
kepe-5: Pöh. Minusta Revolution ysi on aina ollut hieno biisi. Sellaista hypnoottista yömusiikkia, jota on mukava kuunnella pöhnissä tai muuten vaan tunnelmoidakseen; pituuttakin on sen verran, ettei tarvitse olla ihan heti raitaa kääntämässä. Olen kuunnellut aika paljon avantgardemusiikkia eikä toista tuon piisin kaltaista kappaletta ole vastaan tullut. Siinäkin musassa on omat apinoijansa ja kopioijansa ja muoti-ilmiönsä. Jollain lailla vitsikkäältä tuntuu se jatkuva epäselvä puheenpölinä jossain siellä taustalla. Toimii. |
Mechanizm 26.06.2009 23:11:53 | |
---|
|
Eli Jackson omisti edelleen 50 % osuuden kustannusoikeuksista. Odotetaan siis mielenkiinnolla, periikö Macca tuon osuuden vai ei? |
Planetist 05.07.2009 01:27:29 | |
---|
|
jyrki_i 10.07.2009 22:12:42 (muokattu 10.07.2009 22:14:58) | |
---|
|
sub zero 10.07.2009 22:52:17 (muokattu 10.07.2009 22:52:33) | |
---|
miten suomessa nää teinityttöfanit suhtautu tähän beatlesin musiikin kehittymiseen? kelpasko niille revolver siinä missä hard days naittikin? entäs sekoilumatka? mr. finland, walk on by, your ideapark dream.
mr. finland, walk on by, your alko store supreme |
Jokapaikanapina 11.07.2009 16:01:43 | |
---|
jyrki_i: Saivat sitten lopulta hierottua "Now And Then" -biisin valmiiksi. http://www.aamulehti.fi/uutiset/kul … si-beatles-kappale-valmistui/149260 EDIT: Tampere Beatles Happening Tampere-talo 29.-30.1.2010 http://www.beatles.fi/ Jää kyllä väliin 69 euron lipun hinnalla. Millonhan biisi julkaistaan? Kiinnostava tietää miten se on muuttunu Paulin käsittelyssä (ja tietty muidenkin, vaikkakin luulisin Paulin olleen eniten sitä hiomassa). Beatles-tapahtuma olis pirun kova sana mutta hyi helvetti joku 69 euroa! |
velipesonen 12.07.2009 15:33:47 | |
---|
Nyt voi syyskuussa ilmestyviä bokseja l. laatikoita tilata etukäteen. Esimerkiksi Elusivedisciltä tai HMV:ltä. Tuskinpa ne tuosta kauheasti halpenevatkaan. |
zekeode 12.07.2009 15:36:31 | |
---|
Beatles-tapahtuma olis pirun kova sana mutta hyi helvetti joku 69 euroa! Eiköhän tossa ole laskettu, että 10 kävijää, niin tulevaisuus on varmistettu. |
Calliope 12.07.2009 15:38:38 | |
---|
zekeode: Eiköhän tossa ole laskettu, että 10 kävijää, niin tulevaisuus on varmistettu. Kauhea hinta. Tyydyn lukemaan sivulta löytyviä artikkeleita.. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
Decades 12.07.2009 19:27:27 | |
---|
Jokapaikanapina: Magical Mystery Tour on kyllä ainakin mun mielestä hemmetin paljon parempi kuin Pepper. Pepperillä on mun mielestä vaan kourallinen hyviä biisejä, loput on täytettä (tosin Beatles-täytettä, kyllä niitä kuuntelee). Mystery Tour taas on tunnelmaltaan miellyttävämpi ja biisit on kaikki todella hyviä. Valitettavasti en oo kumpaakaan kuullu LP:nä, pelkästään näinä vanhoinha CD:inä. Uusia masterointeja odotellessa.. Flying on muuten varmasti parhaita instrumentaaleja populäärimusiikin puolelta! Komppia tälle. Ja olen jonkun kuullut pokkana väittävän, että MMT olis koostettu jostain Pepperin ylijäämäbiiseistä. Eli på finska jämistä. Hei haloo!! Beatles ei kyllä uransa aikana huonoa älpeetä tehnyt. Lähimpänä keskinkertaisuutta ovat valkotupla ja anna sen olla. Kerrassaan ihme, ettei tosta Flyingistä ole editoitu jonkin sortin tanssiklubimixausta, en ainakaan ole kuullut. Sehän on iha valmista kauraa jo melkein sellaisenaan. Voi toki olla, että lupaa remixiin on pyydetty moneltakin taholta, mutta sitä ei ole herunut. |
velipesonen 12.07.2009 19:53:40 | |
---|
Decades: Komppia tälle. Ja olen jonkun kuullut pokkana väittävän, että MMT olis koostettu jostain Pepperin ylijäämäbiiseistä. Eli på finska jämistä. Hei haloo!! ... Kerrassaan ihme, ettei tosta Flyingistä ole editoitu jonkin sortin tanssiklubimixausta, en ainakaan ole kuullut. Sehän on iha valmista kauraa jo melkein sellaisenaan. Voi toki olla, että lupaa remixiin on pyydetty moneltakin taholta, mutta sitä ei ole herunut. Jos puhumme MMT-LP:stä, niin Strawberry Fields ja Penny Lane ovat Pepperin ylijäämäraitoja sikäli, että ne oli tarkoitettu Pepperille mutta julkaistiin singlenä aiemmin koska single oli "pakko" saada ulos. Joo, Flying on todellista esi-ambient-chillout-mitä lie. Kuulostaa jotenkin sveitsiläiseltä käkikellolta ja Lennonin hassu hattu tukee sitä vaikutelmaa. |
HaloOfFlies 12.07.2009 20:07:27 | |
---|
YLEX:ltä tuli tänään 2 tuntia Beatles-covereita. Joitakin hyviä siellä oli, kuten Michael Jacksonin versio Come Togetherista ja Nick Caven Let It Be. Mutta Sean Conneryn In My Life oli sitä luokkaa että kestää jopa originaaliin vertailun kevyesti. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Jokapaikanapina 12.07.2009 22:57:49 | |
---|
danny: YLEX:ltä tuli tänään 2 tuntia Beatles-covereita. Joitakin hyviä siellä oli, kuten Michael Jacksonin versio Come Togetherista ja Nick Caven Let It Be. Mutta Sean Conneryn In My Life oli sitä luokkaa että kestää jopa originaaliin vertailun kevyesti. http://www.youtube.com/watch?v=6NUpOovSItA HOho, taattua kamaa :DDD |
Kärpäsruoska 13.07.2009 00:26:18 (muokattu 13.07.2009 01:21:27) | |
---|
Jacksonin Come Togetherin olinkin kuullut aiemmin, mutta kahta muuta en. Conneryn versiointi ei itseäni juuri puhuttele, mutta tuo Caven Let It Be oli oikein mainio. Entäs Beatles-coverit noin yleensäottaen, mikä on kuulemisen arvoista? Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34
S.M.A.K. |
Jokapaikanapina 13.07.2009 01:02:39 | |
---|
Kärpäsruoska: Entäs Beatles-coverit noin yleensäottaen, mikä on kuulemisen arvoista? Mun mielestä Across The Universe-leffan soundtrack on hankkimisen arvoinen, lähes kaikki kappaleet on täyttä rautaa. Ja Aerosmith on tehny aika hyviä Beatles-covereita. I'm Down, Helter Skelter ja Come Together |