Aihe: Uutta konkkamikkiä ja mikkietuastetta
1
Mikael
27.06.2009 13:37:31 (muokattu 27.06.2009 13:37:57)

reksa: Nauhoittelen kotistudiossa pääasiassa paljon akustista kitaraa sekä vokaaleja. Mitä mikrofonia ja etuastetta ihmiset suosittelisivat hankittavaksi näitä painottaen? Nauhoittelen tällä hetkellä Röde Nt2a-mikillä behringer ub802 mikkietusien läpi. äänikorttina toimii m-audio audiophile 2496.

En tarvitse moniraitanauhoitusmahdollisuutta joten äänikortin pitäisi ehkä olla riittävä äänenlaatua ajatellen?
Olen ajatellut mikkipäivitystä röde ntk tai k2 mikkiin.
Uudeksi mikkietuasteeksi olen ajatellut jotakin laadukkaampaa ja vähemmän kohisevaa mikseriä, jossa olisi 4 tai useampi mikkietunen. Sellainen jota voisi käyttää myös pienillä akustisilla livekeikoilla..

Löytyykö mitään suosituksia?

Kiitos vastauksista!

Onks sulla sellainen olo että NT2A:n kanssa on joku ongelma? Sinuna mä hankkisin joko toisen samanlaisen jolloin mahdollisuudet stereohommien kautta monipuolistuisivat, tai sit vaihtaisin merkkiä jos selkeetä muutosta soundiin oot hakemassa. Audio Technican AT40xx-sarjalaiset ovat aina miellyttäneet mua ja eivät ole kovinkaan kalliita. AKG C414 on myös varma valinta. Itellä on NTK ja en kyllä sitä varauksetta suosittelis tohon parannukseksi, noi em. vaihotehdot olis mielestäni parempia. AT4047 on esimerkiksi erittäin huippumikki...

Mackien Onyx ja VLZ ovat varmaan ihan kelpoisia noista pikkumiksereistä... mut kandee myös harkita jonkun yhden hyvän etuasteen hankkimista jos äänitykset on pääsääntöisesti 1-2 kanavaa kerrallaan.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
ejhfi
27.06.2009 14:09:52

Mikael: mut kandee myös harkita jonkun yhden hyvän etuasteen hankkimista jos äänitykset on pääsääntöisesti 1-2 kanavaa kerrallaan.

Jos pelkkä etunen riittää, eikä tarvetta channel stripille, niin FMR RNP8380. Lyö laudalta myös VLZ-etuset mennen tullen.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)