HK 26.06.2009 17:54:26 | |
---|
Morjens. On alkanut kovasti kiinnostamaan joku laadukas jokapaikanhöylä-tyyppinen softasyntsa/samplepaketti pc:lle ja eri vaihtoehtojen vertailun jälkeen on alkanut EastWestin Goliath kiinnostamaan erityisesti. Olisiko tästä kertoa kokemuksia, tai kenties ehdottaa jotain muuta hyväksi todettua vastaavantyylistä ratkaisua? Peltikorva puupäässä. |
JPQ 26.06.2009 20:50:25 | |
---|
Kaikessa hyvää ei olekkaan joudun totemaan. Ja olettavasti heikkoudet on siellä mitä goliathin demoissa ei soi eli kutina orkesterin herkempi puoli ainakin. ja itsellä yleis softaromplerina (myöhemmin ehkä lisää katsoo nyt) on ik multimedia total workstation 2. Tässä heikkouksena ethniset ja rock/jazz jne rummut varsinkin ehkäpä bassorummut ja tomit mutta haitsut ja pellit taas menee hyvin. vaikka muutaman sellaisen olen löytänyt josta pidänkin jo ihan tarpeeksi jossain ideatasolla olevissa asioissa. minulle ei riitä se että yksi toimiva bassorumpu jne eri ideat vaatii omat soundinsa joskus. Suurimmat heikkoukeudet mainiten. ja hyvä puoli käsittääkseni goliathiin nähden laajemmat efektit eikä muuten mutta itsellä ei oo korvaa täysin miellyttävää phaser,flanger,chorus efektiä löytyny (ja envelope flanger vai mikä se oli on kanssa maukas). noh ilmaisena ja maksullisia ei juuri nyt ole mahdollista heti miten saada vaikka haluaisikin. ps. play moottori jota eastwest nykyään suosii on kait melko raskas ja tämä minusta aika olematon rasitukseltaan mitä itse käytän. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Sytrus 27.06.2009 00:04:04 | |
---|
Tee päätös pikaseen, sillä EastWest tarjoaa kotisivuiltaan 2 instrumenttia yhden hinnalla tämän kesäkuun ajan!! Erinomainen tarjous, ostin Symphonic Orchestra Goldin sekä Goliathin, maksoin vain toisen :) Itselläni tuo ollut vasta muutaman päivän joten vasta tutustumisvaihe meneillään, mutta sisältö on käyty läpi ja sanoisin että paketista löytyy soundeja jotka ovat mahtavia ts. "wow. tätä oon aina halunnu" mutta joukosta löytyy kuitenkin pettymyksiä, eli sellaisia kuivia soundeja joita löytää joka synasta. Kysy jos haluat tarkempaa tietoa! 2 for 1 tarjous voimassa EastWestin sivuilta tilattuna: http://www.soundsonline-europe.com/ |
Sytrus: Tee päätös pikaseen, sillä EastWest tarjoaa kotisivuiltaan 2 instrumenttia yhden hinnalla tämän kesäkuun ajan!! Erinomainen tarjous, ostin Symphonic Orchestra Goldin sekä Goliathin, maksoin vain toisen :) Kiitos vinkistä! Peltikorva puupäässä. |
JPQ 27.06.2009 22:13:16 | |
---|
Sytrus: Tee päätös pikaseen, sillä EastWest tarjoaa kotisivuiltaan 2 instrumenttia yhden hinnalla tämän kesäkuun ajan!! Erinomainen tarjous, ostin Symphonic Orchestra Goldin sekä Goliathin, maksoin vain toisen :) Itselläni tuo ollut vasta muutaman päivän joten vasta tutustumisvaihe meneillään, mutta sisältö on käyty läpi ja sanoisin että paketista löytyy soundeja jotka ovat mahtavia ts. "wow. tätä oon aina halunnu" mutta joukosta löytyy kuitenkin pettymyksiä, eli sellaisia kuivia soundeja joita löytää joka synasta. Kysy jos haluat tarkempaa tietoa! 2 for 1 tarjous voimassa EastWestin sivuilta tilattuna: http://www.soundsonline-europe.com/ Mitä nuo kuivat on täydennystä myöhemmin varmaan halajava. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Sytrus 28.06.2009 15:43:29 (muokattu 28.06.2009 15:49:36) | |
---|
JPQ: Mitä nuo kuivat on täydennystä myöhemmin varmaan halajava. No joo, kun aloin uudestaan etsimään, ei niitä montaa ollutkaan! Päällimmäisenä oli jäänyt mieleen Church Organ ja Harpsichord, joista harpsi onkin kuitenkin oikein hyvä soundi. Miinuksena siitä puuttuu key off -samplaus. Church Organ on aika ohut, ei-niin-massiivinen kuin voisi olla. Kyllä sillä kuitenkin varmasti jotain tekee. Goliathin parhaimpiin kuuluu mielestäni Stormdrone-maalailupadit, joilla saa aika värisyttäviä ambient-soundeja. Etnisistä perkussioista tykkäsin myös, löytyy jos minkä sortin kilistintä, kalistinta ja kumistinta tosi puhtailla sampleilla. Saa makeita rumpulooppeja esim. elokuvamusaan (jos KUNNON rumpuja haluaa, kannattaa hommata StormDrum 2 vaikka tämän 2for1 offerin mukana). Keyboardistina Vintage Organ -osion B3-mallinnukset oli aika nannaa, kuten myös kivan pehmeet FM e-pianot. Kuoroistakin löytyy ihan käyttökelpoista tavaraa. Monet Synth Paditkin on ihan kivoja. Myös kitarat ja bassot on oikein käytettynä (löytyy eri sampleja eri voimakkuuksille ja myös "FX"-sampleja) tosi aidon kuuloisia. Niin ja säkkipilli ja didgeridoo oli parhaimpia mitä oon softainstruista kuullu! |
JPQ 28.06.2009 16:00:13 | |
---|
Sytrus: No joo, kun aloin uudestaan etsimään, ei niitä montaa ollutkaan! Päällimmäisenä oli jäänyt mieleen Church Organ ja Harpsichord, joista harpsi onkin kuitenkin oikein hyvä soundi. Miinuksena siitä puuttuu key off -samplaus. Church Organ on aika ohut, ei-niin-massiivinen kuin voisi olla. Kyllä sillä kuitenkin varmasti jotain tekee. Goliathin parhaimpiin kuuluu mielestäni Stormdrone-maalailupadit, joilla saa aika värisyttäviä ambient-soundeja. Etnisistä perkussioista tykkäsin myös, löytyy jos minkä sortin kilistintä, kalistinta ja kumistinta tosi puhtailla sampleilla. Saa makeita rumpulooppeja esim. elokuvamusaan (jos KUNNON rumpuja haluaa, kannattaa hommata StormDrum 2 vaikka tämän 2for1 offerin mukana). Keyboardistina Vintage Organ -osion B3-mallinnukset oli aika nannaa, kuten myös kivan pehmeet FM e-pianot. Kuoroistakin löytyy ihan käyttökelpoista tavaraa. Monet Synth Paditkin on ihan kivoja. Myös kitarat ja bassot on oikein käytettynä (löytyy eri sampleja eri voimakkuuksille ja myös "FX"-sampleja) tosi aidon kuuloisia. Niin ja säkkipilli ja didgeridoo oli parhaimpia mitä oon softasynista kuullu! Noh mitens nuo piano ja jousi soundit toimiiko? no sen tuntien että täsmä jutut on parhaimpia yleensä kaikessa. ps. stormdrum 2 sisältääkös se myös ei jyrisevää osastoa.:) Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Sytrus 28.06.2009 16:32:58 (muokattu 28.06.2009 16:35:52) | |
---|
JPQ: Noh mitens nuo piano ja jousi soundit toimiiko? no sen tuntien että täsmä jutut on parhaimpia yleensä kaikessa. ps. stormdrum 2 sisältääkös se myös ei jyrisevää osastoa.:) Pianot toimii, esim. http://www.youtube.com/watch?v=26Q-USkCCMs Jouset toimii kohtalaisesti. Jos jousi/orkesterimusiikkia tekee niin ehdottomasti hankkii Symphonic Orchestran tai muun vastaavan. Goliathissa on vain murto-osa EWQLSO:n soundeista, eli jotain niillä tekee, mutta raja tulee varmasti jossain vastaan kun ei ole käytössä kuin 1-2 artikulaatiota per instrumentti, esim. normaali ja staccato. Mutta jos pelkän pianon tai pelkän jousten takia on ostamassa, kannattaa Goliath jättää hyllylle :) EDIT: StormDrum 2:a en omista, mutta olen varma että siitä löytyy myös ei-jyrisevää osastoa :)) Jos normaaleja rumpusettejä (funk, rock jne.) haluaa, Goliathista löytyy montaa sorttia ja hyvältä kuulostaa! |
JPQ 28.06.2009 16:51:53 | |
---|
Sytrus: Pianot toimii, esim. http://www.youtube.com/watch?v=26Q-USkCCMs Jouset toimii kohtalaisesti. Jos jousi/orkesterimusiikkia tekee niin ehdottomasti hankkii Symphonic Orchestran tai muun vastaavan. Goliathissa on vain murto-osa EWQLSO:n soundeista, eli jotain niillä tekee, mutta raja tulee varmasti jossain vastaan kun ei ole käytössä kuin 1-2 artikulaatiota per instrumentti, esim. normaali ja staccato. Mutta jos pelkän pianon tai pelkän jousten takia on ostamassa, kannattaa Goliath jättää hyllylle :) EDIT: StormDrum 2:a en omista, mutta olen varma että siitä löytyy myös ei-jyrisevää osastoa :)) Jos normaaleja rumpusettejä (funk, rock jne.) haluaa, Goliathista löytyy montaa sorttia ja hyvältä kuulostaa! Sekatavaraa mietin kuten itsekin ilmaisit jos tarkkaa lajia hakee niin olen samaa mieltä että täsmäsofta paras. ja normaali rumpusetti komenttikin hyvä nekin mielessä. (ehkä eniten rock,jazz, funk henkistä se mitä akustisilta rummuilta mietin jos klassinen ja etninen unohdetaan) ps. aika hyvin mulla jousiakin on. myös kontakt 3 kuulostaa ihan hyvältä en omista mutta demot. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
John Titor 30.06.2009 12:55:38 (muokattu 30.06.2009 12:57:29) | |
---|
Goliathin suurin ongelma on se Eastwestin uus PLAY-systeemi, joka on ihan vitun hirveä. Pro-versio vissiin antaa enemmän mahdollisuuksia, mutta silti EW:n ratkaisu tehdä sämpleistä yhteensopimattomia muiden sämplereiden kanssa on ihan anaalista. Ongelma on siis se, että Play tarjoaa vain erittäin, erittäin alkeelliset mahdollisuudet muokata saundeja, jolloin presetti joko toimii tai ei toimi ja vaikka tietäisi, miten toimimattomuuden saisi korjattua, ei asialle voi tehdä mitään. Aikaisemmin kaikki sämplet pystyi aukaisemaan esmes Kontaktilla ja tekemään niille mitä lystää, jolloin esmes mäppäysrajoituksia ei ollut. Goliath itsessään oli mulle aika iso pettymys, mutta kyllä sieltä tiettyjä kivoja saundeja löytyy, varsinkin synaosastolta. Aiemmin mainittu Kontakt 3 ei ole huono ostos, mukana tulee kaiken maailman mageita saundeja, jotka voi sitten pilkkoa ihan atomeiksi halutessaan. Saattaa olla tosin monipuolisuudessaan hiukan pelottava softa aluksi. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
JPQ 30.06.2009 21:39:08 (muokattu 04.07.2009 12:12:36) | |
---|
John Titor: Goliathin suurin ongelma on se Eastwestin uus PLAY-systeemi, joka on ihan vitun hirveä. Pro-versio vissiin antaa enemmän mahdollisuuksia, mutta silti EW:n ratkaisu tehdä sämpleistä yhteensopimattomia muiden sämplereiden kanssa on ihan anaalista. Ongelma on siis se, että Play tarjoaa vain erittäin, erittäin alkeelliset mahdollisuudet muokata saundeja, jolloin presetti joko toimii tai ei toimi ja vaikka tietäisi, miten toimimattomuuden saisi korjattua, ei asialle voi tehdä mitään. Aikaisemmin kaikki sämplet pystyi aukaisemaan esmes Kontaktilla ja tekemään niille mitä lystää, jolloin esmes mäppäysrajoituksia ei ollut. Goliath itsessään oli mulle aika iso pettymys, mutta kyllä sieltä tiettyjä kivoja saundeja löytyy, varsinkin synaosastolta. Aiemmin mainittu Kontakt 3 ei ole huono ostos, mukana tulee kaiken maailman mageita saundeja, jotka voi sitten pilkkoa ihan atomeiksi halutessaan. Saattaa olla tosin monipuolisuudessaan hiukan pelottava softa aluksi. Jälleen lisääntyi negatiivinen käsitys pray eikun play enginestä. ps. kontakt 3 vois olla siis ratkaisuni siinä tuntuu olevan myös ok rumpuja... (minulle tärkeä alue) tai sitten indepence pro. kun indepence free maistiasisessakin haitsut miellyttää. Tosin pitää vielä katsoa saisiko addictive drumsin demolla toistettua erään sointivärin haitsuissa en tosin usko kun haitsut tuntuu aika lyhyiltä. ja ehkä muutakin äänenväri ongelmaa vaikea sanoa... noh en sitten tiedä onko mulla väärä käsitys rumpujen äänestä... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 15.08.2009 04:04:12 (muokattu 15.08.2009 04:04:24) | |
---|
Täydennän itseäni siis suljetun haitsun ääni lyhyt ja hiljaa soittaminen auttaa tuon haitsuihin kun volume huipussaan noin 90-100 alkaa soundi olla ihan ok. outoa että auttaa. myös Dimension pro kuulostaa nykyään käyttökelpoiselta johonkin hommiin. silti eräät soundit makuuni hieman viiltäviä eräät synasoundit lähinnä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |