Aihe: Sikahalvat stratot?
1 2
jra
26.06.2009 20:19:00
Y@ri: Squierin voinee unohtaa täysin, mutta hieman modattuna tuo 60S saattaisi siis jopa toimiakin...
Kunhan ensin katsastaa ennen tilausta... Onko Helsingissä missä näitä halpa-Stratoja?

Omasta mielestä ei kannata Classic Vibe Skujua unohtaa ennen kuin on kokeillut (eikä varsinkaan sen jälkeen;). Se on merkistä huolimatta ihan oikea kitara, ja kannattaa ottaa mukaan vertailuun liikkeessä kun käy esim. edullisia Meksikon Fendereitä kokeilemassa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Yrms
26.06.2009 21:16:20
Usemmassakin liikeessä oon testannut rinnakkain Classic Vibeja ja American Standardeja ja joka kerta Squju tuntunut HUOMATTAVASTI paremmalta käteen, viimeistely on nätimpää jne. Tosin nuo tuntuivat aika hyvin säädetyiltä kaikki kun taas Fenderit vaikuttivat olleen vähän "sinne päin" korkeintaan.

Parhaita kitaroita tuossa hintaluokassa ja pieksee kalliimpiakin malleja.
www.mikseri.net/blindways
duc
27.06.2009 08:55:15
Yrms: Usemmassakin liikeessä oon testannut rinnakkain Classic Vibeja ja American Standardeja ja joka kerta Squju tuntunut HUOMATTAVASTI paremmalta käteen, viimeistely on nätimpää jne. Tosin nuo tuntuivat aika hyvin säädetyiltä kaikki kun taas Fenderit vaikuttivat olleen vähän "sinne päin" korkeintaan.

Eh, täälläpäin eivät kyllä ole olleet laadultaan lähelläkään Am. Standardien tasoa. Meksikolaisten ehkä, mikä on sekin ihan hyvä saavutus sinällään. Hintaluokassaan toimivia vehkeitä molemmat.
OTT
27.06.2009 10:07:47 (muokattu 27.06.2009 10:36:10)
Yrms: Usemmassakin liikeessä oon testannut rinnakkain Classic Vibeja ja American Standardeja ja joka kerta Squju tuntunut HUOMATTAVASTI paremmalta käteen, viimeistely on nätimpää jne. Tosin nuo tuntuivat aika hyvin säädetyiltä kaikki kun taas Fenderit vaikuttivat olleen vähän "sinne päin" korkeintaan.

Joku aika sitten kiertelin Helsingin kaupat läpi stratoja testailemassa. Jostain syystä suurin osa American Standardeista oli todella surkeassa kunnossa, ja tuon vertailun perusteella tosiaan tuntui, että Squier Classic Vibet ovat ihan yhtä hyviä kitaroita. Myöskään Mexicon stratot eivät oikein vakuuttaneet.

Lopulta löytyi se kunnon säädöissä oleva American Standard johon verrattuna ei Squierilla ollut mielestäni enää mitään jakoa. Hintaero huomioon ottaen näin pitää tietysti ollakin.
Riku Rotten
27.06.2009 14:08:16
OTT: Lopulta löytyi se kunnon säädöissä oleva American Standard johon verrattuna ei Squierilla ollut mielestäni enää mitään jakoa. Hintaero huomioon ottaen näin pitää tietysti ollakin.

Säädöt vaikuttaa soitettavuuteen tietysti todella paljon. Itte oon luullu osaavani säätää kitarani, mutta sitten vein yhden "huonon" kipponin kitarasepälle. Siitä tuli aivan eri peli.
Tuomoo
02.07.2009 11:27:30
Y@ri: Eli tuommoista kannattaisi kokeilla ihan soitettavaksi Stratoksi, kunhan mikit luonnollisesti lähtee vaihtoon?
http://www.thomann.de/fi/fender_mex60_strat_bk_egitarre.htm

Strato tulee satunnaiseen, mutta ihan "oikeaan" käyttöön. Satunnaiseen, koska muuten on soiteltu raskaampaa osastoa toistakymmentä vuotta. Tämä olisi satunnaisiin blues-jameihin ja myös kotiäänityksiin. Hinta olisi siihen sopiva + uudet mikit, mutta mitään aloittelijan kitaraa en ole todellakaan hakemassa. Käytön vähyyden takia 1k€ hinnat ovat liikaa...

No jos minun mielipidettäni kysytään, niin kyllä tuollaisella aika hyvinkin soittaa, itsellä meksikolainen on eikä moitittavaa kauhean paljoa ole. Ehken ihan ammattimuusikolle voisi tuota suositella, mutta yleensähän heidän budjetit liikkuvat hieman eri sfääreissä mitä makuuhuonekitaristien. Kyllä tuolla stratolla varmasti soittelee pitkälle, mutta mikit on makuasia. Itselle ainakin vakiomikit ovat olleet hienoinen pettymys, ja suunnitelmissa on vaihtaa mikit laadukkaampiin. Toinen ongelma näissä meksikolaisissa yleensä ottaen on tallan heikkous. Näin olen ymmärtänyt ja itsekin kokenut, että kyllä talla alkuun on kelpo peli soitteluun, mutta ajan saatossa löystyy ja alkaa menettämään virettään, johtuen ilmeisesti huonosta metallin laadusta. Mutta tuskin tallan vaihtoon kenenkään henkilökohtainen talous luhistuu. Eikä itselläkään vuoden aktiivisen soittelun jälkeen tallassa ole vielä suurempia ongelmia, näillä näkymin menee vielä toisenkin vuoden.
Rajataan ongelma määrittelyn ulkopuolelle ja ongelmaa ei ole olemassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)