Sbatan 18.06.2009 18:29:56 | |
---|
DrmBug: Onko tossa oikeasti mitään järkeä kääntää setti nurin päin? Eikö olisi järkevämpää opetella soittamaan niiden looppien kanssa ihan oikein päin? Jos independenciä haluaa treenata, niin siihen löytyy kyllä huomattavasti järkevämpiäkin treenejä. Kirjojakin on aiheesta varmasti pilvin pimein. Kyl miulle yks kaveri tota ehdotti, joka oli silleen tehnyt ja pitää sanoa, että sillä on kyllä hyvin molemman käden tekniikat hallussa. Itselläni on todellakin erittäin paskat tuo vasurin "tatsi", joka ilmenee soitossa ja nytten on alkanut paranemaan noiden hommien johdosta. Mutta jos on ehdotuksia nuista muista treenistä, tai sivuja/kirjoja aiheesta, niin kerro ihmeessä. Näissä hommissa tieto ei lisää tuskaa. |
moderndrummer88 18.06.2009 18:47:46 | |
---|
Sbatan: Mutta jos on ehdotuksia nuista muista treenistä, tai sivuja/kirjoja aiheesta, niin kerro ihmeessä. Näissä hommissa tieto ei lisää tuskaa. http://www.drumnetwork.com/rudi1.htm siitä vaan niin voi unohtaa tuommoset setinkääntöhullutukset. "Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista" |
moderndrummer88: http://www.drumnetwork.com/rudi1.htm siitä vaan niin voi unohtaa tuommoset setinkääntöhullutukset. Ehkä olen hieman samaa mieltä. Mun mielestäni rudimenttien yksi tarkoitus on myös aktivoida aivot hereille sen perkeleellisen pärinän lisäksi. Samat menetelmät ja periaatteet on urheilijoilla, kun verrytellään. Siinä liikkeet tehdään vaan pelkillä käsillä ja jaloilla. Sekoittamalla esim. käsiä ovvv vooo ja jalkoja... aivot herää. Sanoisin, että ainakin voimistelijoille ja kamppailulajien harrastajille tuttua aivovoimistelua. Kroppa ei toimi maksimaalisesti, kun toinen aivolohko nukkuu. Aivot herää väkisin. Kyse on jostain vasemman ja oikean aivolohkon toiminnan aktivoinnista, kun toinen puoli yleensä elpyy toisen toimiessa,... Siis ei siihen tarvitse edes rumpuja yleensä. Itse teen niitä voimistelijoiden salaisia liikkeitä, ennen rumpalointia. Mutta parit rudimentit snareen ja menoksi... Minusta setin kääntö ajaa saman asian tottakai, mutta saman harjoitteen voi ehkä tehdä pelkällä snarella tai käsiä läiskimällä. |
Sbatan 16.07.2009 20:15:59 | |
---|
Niin se on selvästikkin tehtävä. Nytten kyllä tärähtää se tauko väliin, niin kuin monet tässä ovatkin suositelleet. Ei sitä kyllä piä reenata, jos ei vaan natsaa eikä huvita. Silloin nuo hommat, mitkä jotenkin on perillä, alkavat myös mennä päin mäntyä ja sitten ei enää soitto kiinnostakkaan. Soittelin vielä keikankin niin pitkin kuusistoa, että ei järkee. Vaikka ns pitäisi hyvässä soittokunnossa olla, kun on tullut tahkottua. Näköjään piti vain todeta tämäkin kantapään kautta, eikä uskoa muita. Tajus tosissaan siinä vaiheessa vähän hölläillä, kun käväsi mielessä settien myyntikin jo kerran, mutta se nyt tietenkin oli semmoinen hetken mielijohde. Rentous katoaa näköjään samalla, kun katoaa kiinnostuskin hommaan ja menee suorittamiseksi koko juttu. En siis tarkoita että olisin ihmeellisempi soittaja ikinä ollutkaan, mutta ennen siitä sentään sai fiiliksiä. |
Ruutikallo 17.07.2009 09:16:32 | |
---|
Sbatan: Rentous katoaa näköjään samalla, kun katoaa kiinnostuskin hommaan ja menee suorittamiseksi koko juttu. En siis tarkoita että olisin ihmeellisempi soittaja ikinä ollutkaan, mutta ennen siitä sentään sai fiiliksiä. Suosittelen kyllä tapauksessasi ottamaan erätauon soittamisesta. Itse pidän vuoden aikana tarkoituksella muutaman breikin kokonan soittohommista sekä kamoista. Vastaavaa "turtumista" ei ole itselle käynyt enkä sitä toivokaan. Mutta, tauko silloin tällöin tekee gutaa. Ja kun on ottanut hieman etäisyyttä välillä, niin luovuuskin kukoistaa positiivisesti kun jälleen palaa sorvin ääreen. Näin omalla kohdalla käy. Tuota tauko hommaa en nuorempana tajunnut ja silloin oli niin kunnianhimoinen, ettei malttanut pysyä poissa vaikka pädin äärestä päivääkään. Sitten kun teloin vasemman käteni ja selkäni muutama vuosi sitten, olin pakotettu pitämään taukoa joka sitten osoittautui vallan mainioksi "työkaluksi". Tosin nyt kun ikää karttuu niin pidemmän tauon jälkeen saman "sheipin" palautuminen vie hieman enemmän aikaa, mutta työnsä väärtti. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Vallu-Veke 18.07.2009 20:29:46 | |
---|
henydrum: Suosittelen kyllä tapauksessasi ottamaan erätauon soittamisesta. Itse pidän vuoden aikana tarkoituksella muutaman breikin kokonan soittohommista sekä kamoista.
No ei mitään taukoja. Kannattaa kokeilla soittaa välillä sitä musiikkia, mitä rakastaa. Musiikkia ei voi tehdä väkisin. Jos ei pidä mistään musiikista, niin sitten kannattaa lopettaa. |
OPJ1974 18.07.2009 22:57:58 | |
---|
henydrum: Suosittelen kyllä tapauksessasi ottamaan erätauon soittamisesta. Itse pidän vuoden aikana tarkoituksella muutaman breikin kokonan soittohommista sekä kamoista. Mä pidin kymmenen vuoden paussin. Ja taas maistuu, ehkä liikaakin. Siis soitto, viina ei olekaan juuri koskaan sen kummemmin... Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |