Aihe: Tehokkaampia mikkejä Gibson LP:hen?
1 2
DireZ
25.06.2009 11:55:27
Eli tällainen keppi ois kyseessä:

- http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm

Mikit eivät taida olla parhaat mahdolliset raskaampaan menoon, joten pitäis hankkia samalla uudet mikit. Musiikkityylinä pääasiassa rock ja metalli, esim. Metallica, Slayer, ACDC, Deep Purple, Black Sabbath yms..

Aktiivien asennus ei liene niin helppo sessio, että mielellään passiivit.
Parasite
25.06.2009 11:58:46
Gibson Dirty Fingersit on ainakin itellä toiminut loistavasti.
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
s8na
25.06.2009 13:44:21 (muokattu 25.06.2009 13:46:26)

DireZ: Eli tällainen keppi ois kyseessä:

Mikit eivät taida olla parhaat mahdolliset raskaampaan menoon, joten pitäis hankkia samalla uudet mikit. Musiikkityylinä pääasiassa rock ja metalli, esim. Metallica, Slayer, ACDC, Deep Purple, Black Sabbath yms..

Mulla oli samaisessa kepissä kiinni Gibsonin Burstbucker Prot thomanin ilmosta huolimatta. Vaihoin kyllä ne tymäkämpiin Nailbombeihin mut vahvarin vaihdettuani en varmaan jaksaisi enää mikkejä vaihtaa. Ne proot on melko kirkkaat ja plekunäänet tuntui tulevan läpi normaalia herkemmin. Myin ne kaverille, jonka Tokaissa ne viimekokeilulla kuulosti pirun hyvälle, mutta tosiaan aika klassisille.
oiva tumpeloinen
25.06.2009 13:46:20
s8na: Mulla oli samaisessa kepissä kiinni Gibsonin Burstbucker Prot thomanin ilmosta huolimatta. Vaihoin kyllä ne tymäkämpiin Nailbombeihin mut vahvarin vaihdettuani en varmaan jaksaisi enää mikkejä vaihtaa. Ne proot on melko kirkkaat ja plekunäänet tulee läpi. Myin ne kaverille, jonka Tokaissa ne viimekokeilulla kuulosti pirun hyvälle, mutta tosiaan aika klassisille.

Mun mielestä ne Burstbuckerit toimii kuin tauti tuossa. Tuommoista stoner-meininkiä louhitaan, ja potkii todella hyvin.
s8na
25.06.2009 13:49:03 (muokattu 25.06.2009 13:51:47)

oiva tumpeloinen: Mun mielestä ne Burstbuckerit toimii kuin tauti tuossa. Tuommoista stoner-meininkiä louhitaan, ja potkii todella hyvin.

Joo, mulla olikin aiemmin enemmän ongelmaa vahvaripuolella. Silloin en saanu niistä ulos kovin tukevia demppisoundeja, Nailbombeilla tuntuu että kirkkautta hävisi ja sellasta tasasta kokoäänialan volaa tuli reilusti lisää. Tokaihin verrattuna täytyy sanoo et tuo mahonki studio on aika erikuulonen soundiltaan, jotenki raaempi.

Nyt on sit taas musamaku muuttunu ja vahvarissa potkua enemmä, joten vähä jopa haikailin ihan cleanienkin vuoks niitä burstbuckereita takasi. Nailbombeissa kaulamikki tahtoo väkisinkin jäädä aika tummaksi.
oiva tumpeloinen
25.06.2009 13:51:00
s8na: Joo, mulla olikin aiemmin enemmän ongelmaa vahvaripuolella. Silloin en saanu niistä ulos kovin tukevia demppisoundeja, Nailbombeilla tuntuu että kirkkautta hävisi ja sellasta tasasta kokoäänialan volaa tuli reilusti lisää. Tokaihin verrattuna täytyy sanoo et tuo mahonki studio on aika erikuulonen soundiltaan, jotenki raaempi.

On kyllä vähän eri kuuloinen kuin perus LP. Mun käyttöön ainakin paremman kuuloinen.
epi2
25.06.2009 13:52:52 (muokattu 25.06.2009 13:54:23)

kannattaa ny eka varmaan ees kokeilla noita vakiomikkejäkin.

E: tai siis riippuu siitä ootko vasta ostamassa, vai oletko jo ostanut ja todennut itse käytännössä, etteivät ole hyvät :)
s8na
25.06.2009 13:55:29

Nii joo sit tosiaan sellanen huomio et jos oot kattoni sinne Giban konehuoneeseen ni siellä on piirilevy ja pikaliittimet mikkien johdoille. Hommasin ite niitä liittimiä aikanaan ja ne vaatii erillisen puristimen hommaan. Eli jos aikoo pitää sen koneiston siistinä, joutuu vähän perehtymään enemmän siihe mikkien vaihtoon.

Kai ne tosiaan voi tinailla johoki oikeisiin väleihin ne johdot mutta ite en viittiny sitä piirilevyä sotkea.
s8na
25.06.2009 13:57:40

epi2: kannattaa ny eka varmaan ees kokeilla noita vakiomikkejäkin.

E: tai siis riippuu siitä ootko vasta ostamassa, vai oletko jo ostanut ja todennut itse käytännössä, etteivät ole hyvät :)

Joo, jos vahvari on kunnossa ni varmaan lähtee kaikki tuo matsku mitä aloittaja listassa luetteli.
Izer
25.06.2009 13:57:49
Minusta nuo Studion vakkarimikit ovat Burstbuckereita jämäkämmät, räyhäkämmät. Burstbuckerit ovat enempi sellaista klassisempaa vähän iisimpää meininkiä.
Ridin' with the wind!
HughJazz
25.06.2009 14:09:33
Mä ainaskin luulin, että toi piirilevy hässäkkä liittyi vaan tohon 2008 standardiin.
Se näytti tietysti hyvältä paperilla!
dropD
25.06.2009 14:29:21 (muokattu 25.06.2009 14:51:11)

epi2: kannattaa ny eka varmaan ees kokeilla noita vakiomikkejäkin.

Ainakin jos ovat 498/490 mikit kuten spekseissä, niin tuskin tarvitsevat päivitystä. Mulla löytyy noi LP studiosta ja stankku SG:stä. Jämäkät ja rouheat on kovempaankin menoon...

EDIT: lisätäämpä vielä, että mulla on mikit lespassa melko alhaalla ja saatampa joskus kääntää volaakin karvan verran kiinni. Tulee soundiin erottelevuutta ja rouheutta ilman että potku häviää. Eli kyllä nuo suhteellisen kuumat mikit on.
McNulty
25.06.2009 14:41:01

Oletko soittanut ko. pelillä yhtään? Kyllä LP Studion omat AlNiCo V magneeteilla olevat 49x-sarjan mikit toimivat hard rock ja 80s metal touhuissa varsin hyvin. Tottakai, vaihtaakin voi muttei mielestäni ole mitään järkeä lähteä pelkästään mutuilujen ja "netissä luultujen" pohjalta etenemään. Testaa ensin ja sitten vasta johtopäätökset.

Itselläni toimi pitkään LP Standardissa 490R ja 498T... soiteltiin bändin kanssa death metallia ja itse lurittelin kotosalla ne perinteiset Nirvanat, Metallicat ja Deep Purplet.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
s8na
25.06.2009 15:02:57

bonecrusher: Oletko soittanut ko. pelillä yhtään? Kyllä LP Studion omat AlNiCo V magneeteilla olevat 49x-sarjan mikit toimivat hard rock ja 80s metal touhuissa varsin hyvin. Tottakai, vaihtaakin voi muttei mielestäni ole mitään järkeä lähteä pelkästään mutuilujen ja "netissä luultujen" pohjalta etenemään. Testaa ensin ja sitten vasta johtopäätökset.

Itselläni toimi pitkään LP Standardissa 490R ja 498T... soiteltiin bändin kanssa death metallia ja itse lurittelin kotosalla ne perinteiset Nirvanat, Metallicat ja Deep Purplet.

Niin siis jos se keppi noilla mikeillä tosiaan tulee. Ostin just tuon samoilla spekseillä vuosi sitten ja mikkien pohjassa luki "Patent applied for, Pro R/ Pro T". Tjs.
oiva tumpeloinen
25.06.2009 15:29:19
HughJazz: Mä ainaskin luulin, että toi piirilevy hässäkkä liittyi vaan tohon 2008 standardiin.

Kyllä noissa kepeissä ainakin tuommoinen systeemi alunperin on. Tai mun vekottimesta se on poistettu, mut siinäkin on moinen alkujaan ollut.
wiggy
25.06.2009 16:17:35

Mulla on pari vuotta sitten hankittu limited kokomahonki-studio. Siinä oli Burstbuckerit , ei piirilevyjä. Nykyään on EMG:t, 81 kaulassa, 85 tallassa, ja metalliin ne on paljon paremmat. Laitoin burstbuckerit Ibanez SZ:an, huomasin että niissä on huomattavasti vähemmän hönkää kuin ibanezin alkuperäisessä V1/V2-setissä. Kaula-burstbucker on kyllä hemmetin hyvän kuuloinen, mutta tallamikki hiukan turhan ohutsondinen hevijytkeeseen.
Se on synkkä yö, kun Ynkkä syö.
pekurides
25.06.2009 16:33:48

pientä tarkennusta saunditoiveisiin tarvisi kyllä....

Metallica ja slayer vetävät aktiiveilla ja niitä ei haluttu niin jäljelle jää sabbath ja purple.

tony iommilla on omia nimikkomikkejä ja purplesta en tiiä mittää, varmaan super distortion, ainakin se oli aikakauden ensimmäinen tarvikemikki.

Tällä hetkellä markkinoilla kymmenittäin hyviä humppareita että siitä vaan valkkaamaan.

Aika turhaa kysellä kuka mistäkin tykkää.

melkein mikä tahansa kuumempi duncan,bkp,dimarzio,gibson jne. ajaa asian.

loput makuasioita.

käytä vaikka duncanin hakukonetta.
Tunteella päin vittua.
epi2
25.06.2009 19:41:56 (muokattu 25.06.2009 19:43:16)
tony iommilla on omia nimikkomikkejä ja purplesta en tiiä mittää, varmaan super distortion, ainakin se oli aikakauden ensimmäinen tarvikemikki.

Blackmore vetää (tai ainakin veti, en tiä nykyään) ihan single coileilla, en sit tiä oliko ne jotkut muut kuin alkuperäset. Ja 60-l se veti ES 335, mutta tässä haettiin varmaan 70-l tuotantoo...

offtopic sori
Y@ri
25.06.2009 19:58:42 (muokattu 25.06.2009 19:59:43)

Itsellä on Gibson LP Studio, hieman eri malli, mutta samat 490R/498T -mikit. Kyllä noissa potkua riittää ainakin ACDC, Deep Purple, Black Sabbath osastoon.
Metallican soundissa taas oleellista on just ne aktiivimikit. En ole tuolla yrittänytkään saada "tarkkoja" Metallica soundeja, koska toisesta kitarasta löytyy EMG:n aktiivit, vaikka silläkin on 'tallicaa tullut soitettua.
Muista laitteista riippuen riittävän lähelle pääset. Metallica/Slayer vs. Deep Purple/Black Sabbath soundeissa kun on jo aika iso ero.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)