Aihe: Päättömät hintapyynnöt laitteista vol 4
1 2 3 4 538 39 40 41 42122 123 124 125 126
SirElwood
24.06.2009 22:15:50
juki68: Siis on toi nyt enemmän kuin 80 euron juttu, modaamattomanakin.

http://www.gbase.com/stores/gear/gearlist.aspx?gs=y&keyword=ts-10

Ei "modaamattomanakin" vaan, nimenomaan _modaamattomana_. Mikään tuommoinen muuntelu ei nosta hintaa, ainoastaan laskee sitä. Laitehan ei ole enää alkuperäinen, joten (tulevaisuuden) keräilyarvo on olematon.
ReBeat
24.06.2009 22:20:43

Hiljattain myytyjä TS-kymppejä (sekä modaamattomia että modattuja):

http://www.aijaa.com/v.php?i=4408563.jpg
J.Hollström
24.06.2009 22:21:19
SirElwood: Ei "modaamattomanakin" vaan, nimenomaan _modaamattomana_. Mikään tuommoinen muuntelu ei nosta hintaa, ainoastaan laskee sitä. Laitehan ei ole enää alkuperäinen, joten (tulevaisuuden) keräilyarvo on olematon.

Ai jaa. No ei sitte. Musta se nyt on ihan sama mikä kikkula noissa on sisällä. Ei tää nyt oo musta ollenkaan sama homma kuin esim. joku kitaran pilalle modaus. Tommoseen piirilevyskeidaan nyt voi heittää sen saman euron komponentin takaisin anyday jolloin se on "orggis".
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
nikovirtala
24.06.2009 22:21:43

SirElwood: Ei "modaamattomanakin" vaan, nimenomaan _modaamattomana_. Mikään tuommoinen muuntelu ei nosta hintaa, ainoastaan laskee sitä. Laitehan ei ole enää alkuperäinen, joten (tulevaisuuden) keräilyarvo on olematon.

Liekö sillä keräilyarvolla mitään merkitystä tuonkaan laitteen kohdalla? Kyllä mä miettisin ennemmin käyttöarvoa tällaisen kulutuskaman kohdalla.
What is life? - A bad trip.
oiva tumpeloinen
24.06.2009 22:55:30
wirtala: Liekö sillä keräilyarvolla mitään merkitystä tuonkaan laitteen kohdalla? Kyllä mä miettisin ennemmin käyttöarvoa tällaisen kulutuskaman kohdalla.

Siinäpä se onkin. Noiden korkea hinta johtuu keräilyarvosta. Mutta jos se on siitä "pilattu" pois, niin ainoaksi jää käyttöarvo. Sitten sopiikin ehkä miettiä, että onko se 180 euron arvoinen. Sillä rahalla on kuitenkin todella paljon vaihtoehtoja.
joku muu sikko
24.06.2009 23:12:42
Tännehän tämä kuuluu. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=330198
Siitä peruslespa hulppean VOSsin tai Customin hinnalla.
Nazareth
25.06.2009 02:10:32
juki68: Ai jaa. No ei sitte. Musta se nyt on ihan sama mikä kikkula noissa on sisällä. Ei tää nyt oo musta ollenkaan sama homma kuin esim. joku kitaran pilalle modaus. Tommoseen piirilevyskeidaan nyt voi heittää sen saman euron komponentin takaisin anyday jolloin se on "orggis".

Mä en kans tajua että minkä takia tota JRC455jotain-chippiä pidetään jotenkin erikoisena, sitähän löytää mistä tahansa vanhasta tietokoneesta.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
Crossroad
25.06.2009 04:50:20
Nazareth: Mä en kans tajua että minkä takia tota JRC455jotain-chippiä pidetään jotenkin erikoisena, sitähän löytää mistä tahansa vanhasta tietokoneesta.

Mulla on aika monta ts-10:ä ollut ja niissä on ollut valmiina kaikisa 4558-chippi.Taiwan versiosta en muista.Sen sijaan 9-sarjalaisissahan oli ainakin kahta muutakin sirua.En tiedä onko tuo 4558 mikään autuaaksi tekevä voima loppupeleissä.Miksi lie muita siruja on jrc4558:n sijaan käytetty kun eikös tuo siru ole aika mitättömän hintainen osa?
TS-10 on hyvänkuuloinen purnukka,mutta en kyllä yli 100€ maksaisi.
Kitaravirtuaali
25.06.2009 10:30:22

randy rhoads:Miksi lie muita siruja on jrc4558:n sijaan käytetty kun eikös tuo siru ole aika mitättömän hintainen osa?

Saatavuus isoissa määrissä ja hinta. Jos tehdas tekee vaikka 200 000 kappaleen erän tuubihuutajaa eikä tuota "legendaarista" sirua olekaan silloin saatavilla, niin siihen menee toiminnaltaan vastaava eriniminen. Tai vaikka olisi sitä toista saatavilla, mutta se maksaa vaikka 7 senttiä enemmän. Kuluttajalle mitätön hinta, tehtaalle 1,4 miljoonan lisäinvestointi. Ei siinä paljoa mietitä kumpi nappula sinne laitetaan, jos toiminta on paperilla täysin sama.
Tältä pohjalta.
hapan
25.06.2009 10:33:15
Kitaravirtuaali: Jos tehdas tekee vaikka 200 000 kappaleen erän tuubihuutajaa...

... mutta se maksaa vaikka 7 senttiä enemmän...

... tehtaalle 1,4 miljoonan lisäinvestointi.

Tais tulla pilikkuvirhe?
fox
25.06.2009 12:06:24

randy rhoads: Mulla on aika monta ts-10:ä ollut ja niissä on ollut valmiina kaikisa 4558-chippi.Taiwan versiosta en muista.Sen sijaan 9-sarjalaisissahan oli ainakin kahta muutakin sirua.En tiedä onko tuo 4558 mikään autuaaksi tekevä voima loppupeleissä.Miksi lie muita siruja on jrc4558:n sijaan käytetty kun eikös tuo siru ole aika mitättömän hintainen osa?
TS-10 on hyvänkuuloinen purnukka,mutta en kyllä yli 100€ maksaisi.

Kattoin Ibaneesin "historiakirjasta" taas varmistusta, siellä hra John Lomas toteaa, että TS-9 saattoi pitää sisällään 5 eri oparia, ja myös, että noissa orkkis- TS yseissä on 95 prosentissa sisällä 75558-chippi. Soundi- ym. eroja on tuon tekstin mukaan sen verran, että tuo 75558 olisi kirkkaampi- ja "kliinimpi"soundinen, kun taas tuo jo "vanhemmasta" Tuubihuutajasta tuttu 4558 D olisi lämminsoundisempi. Kaikkein epäonnistunein chippi olisi Lomasin mukaan JRC 2043 DD jota ei (onneksi) suuresta osasta löydy. Lomas luonnehtii kyseisen oparin tuottamaa soundia termillä "pierevä"..
Syy esim. kalliimman 75558-chipin käyttöön oli mitä ilmeisimmin Japan Radio Company -firman toimitusvaikeudet, päätellään kirjassa. Nimittäin eihän noita pedaaleja mikään "Ibanez"-tehdas valmistanut, vaan mm. mikeistäkin tunnettu Nisshin Onpa Seisakusho (Maxon) joka ilmeisimmin ei saanut riittävää määrää noita "huokeampia" chippejä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
trih
25.06.2009 12:37:35
Behringerilläkin on 4558 sisällä ja lisäksi autenttiset MA150-diodit. Ja halvalla :D
http://www.behringer.com/EN/Products/TO800.aspx

Tuo "legendaaristen" komponenttien hypetys on toivottavasti poistuva luonnonvara. Jokuhan siinä voi tietenkin tehdä rahaa myymällä sentin hintaisen osan kympillä...
Just.
jarmo vh
25.06.2009 13:15:23
Tuo "legendaaristen" komponenttien hypetys on toivottavasti poistuva luonnonvara.

Totta on tämä, mutta onhan se niinkin, että jos eri osista rakentaa laitteen niin eihän se ihan samalta kuulosta. Voisikohan tuota chippiä pedaaleissa verrata vaikkapa siihen että leppä- ja saarnirunkoiset kitarat eivät soundaa samalla tavalla, vaikka rakenne olisi identtinen.
Kitarat Amerikasta, vahvistimet Englannista.
J.Hollström
25.06.2009 13:18:56
ReBeat: Hiljattain myytyjä TS-kymppejä (sekä modaamattomia että modattuja):

http://www.aijaa.com/v.php?i=4408563.jpg

Eli modatut ollu niitä kalliimpia.
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
Crossroad
25.06.2009 14:29:58
fox: Kattoin Ibaneesin "historiakirjasta" taas varmistusta, siellä hra John Lomas toteaa, että TS-9 saattoi pitää sisällään 5 eri oparia, ja myös, että noissa orkkis- TS yseissä on 95 prosentissa sisällä 75558-chippi. Soundi- ym. eroja on tuon tekstin mukaan sen verran, että tuo 75558 olisi kirkkaampi- ja "kliinimpi"soundinen, kun taas tuo jo "vanhemmasta" Tuubihuutajasta tuttu 4558 D olisi lämminsoundisempi. Kaikkein epäonnistunein chippi olisi Lomasin mukaan JRC 2043 DD jota ei (onneksi) suuresta osasta löydy. Lomas luonnehtii kyseisen oparin tuottamaa soundia termillä "pierevä"..
Syy esim. kalliimman 75558-chipin käyttöön oli mitä ilmeisimmin Japan Radio Company -firman toimitusvaikeudet, päätellään kirjassa. Nimittäin eihän noita pedaaleja mikään "Ibanez"-tehdas valmistanut, vaan mm. mikeistäkin tunnettu Nisshin Onpa Seisakusho (Maxon) joka ilmeisimmin ei saanut riittävää määrää noita "huokeampia" chippejä.

Ts9 mulla on ollut sekä 75558 että 2043 DD sirulla ja kyllä noista paremmalta kuulosti ensinmainittu.Mielenkiintoinen pointti on myös se että mulla oli jokin aika sitten 3 eri TS 10:ä joita testailin.Kaikki M.I.J ja kaikissa 4558 sisällä ja kaikki kuuostivat erillaisilta keskenään.Ero oli niin selkeä että pystyin helposti erottamaan ne sokkotestilläkin.
Insane Kane
25.06.2009 14:44:57
randy rhoads: Ts9 mulla on ollut sekä 75558 että 2043 DD sirulla ja kyllä noista paremmalta kuulosti ensinmainittu.Mielenkiintoinen pointti on myös se että mulla oli jokin aika sitten 3 eri TS 10:ä joita testailin.Kaikki M.I.J ja kaikissa 4558 sisällä ja kaikki kuuostivat erillaisilta keskenään.Ero oli niin selkeä että pystyin helposti erottamaan ne sokkotestilläkin.

TS-10 esim
vastusten toleranssi on +/-5 %
Konkkien +/- 10-20%
Potikoilla apaut sama toleranssi kuin konkilla.
Joten minun mielestä on helpompi hyväksyä se seikka että kaksi samallaista säröä kuulostaa hitusen eriltä kuin samalta =)
Soita sie, mie sääjän.
fox
25.06.2009 14:46:18

randy rhoads: Ts9 mulla on ollut sekä 75558 että 2043 DD sirulla ja kyllä noista paremmalta kuulosti ensinmainittu.

Oliko toi 2043-sirulla minkä moinen sun mielestä?? Eli jos Lomas sitä luonnehtii "barfamatic" tai "fartamatic" niin oliko?? ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
aristoteles666
25.06.2009 14:58:23 (muokattu 25.06.2009 14:58:43)

se halutuin ja "oikea" on kuitenkin 4558, vain ja ainoastaan, kysykää vaikka vaughanilta.(tiedän, yhdessä vaiheessa käytti ts-10:ä)
SirElwood
25.06.2009 16:45:18
aristoteles666: kysykää vaikka vaughanilta.

Tulipa vaan mieleen: http://www.angelfire.com/yt3/redtele/srvaughanabea.jpg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)