Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Leader
1 2 3 4
Keikkarumpali1
24.06.2009 16:48:38 (muokattu 24.06.2009 16:54:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla joka bändissä joku, joka hoitelee ns. juoksevat asiat
ja myy jopa suurimmanosan bändin keikoista ja hoitelee taustahommat.
 
Ohj.toimistoille maksetaan kiltisti nuo provikat, mutta on onkos kellään mitää
palkitsemista sille bändistä, joka hoitaa sitten keikkoja esim. myyntityö, järjestelyt ym. tekee em. paperihommat , kuskaukset, roudaa vaikka vielä omien kamojen lisäksi pa-kamat bändille jne..jne..
 
Monille soittajille vaan kysellään lähteekö arvon soittaja tai solisti keikoille ja sitten jos estyy, niin alankin metsästää tuuraajia jne.. eli taas hommia lisää!
 
Joskus aikoinana oli 10% palkkio sille, ken keikan myi ja yleisesti huolehti et kaikki toimi, siis muukin kuin soittaminen.
 
Joskus tuntuu et saa tehdä kauheen työn bändin eteen ja sitten soittajat tai solisti saapuu valmiiseen pöytään ja miettii saatua keikkaliksaa ilman mitä kaikkea siihen on mennyt ennen kuin keikka on tullut.
 
Miten Teidän bändi toimii näiden tiimoilta, eli tekeeekö joku Leader hommat myös talkoilla vai onko jotain palkitsevaa?
Liiton liksoisssa joku Leader palkkio kait on, mut kuka sellaista huomioi?
 
Aina on mainio sää keikkailla!
KoskPaavo
24.06.2009 17:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liiderin PITÄÄ olla sen verran valveutunut että ottaa vaivanpalkat em. jutuista. Itse en ole koskaan liidannut yhtäkään bändiä (enkä ala) , mutta mulle on alusta pitäen ollut selvää ettei noita juoksevia asioita kenenkään tarvi ilmaiseksi hoitaa.
 
Humppamuseon intendentti
v_m_kangas
24.06.2009 17:51:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo..ei makseta mitään extraa meillä, päinvastoin oikeastaan.
 
Teen nuo paperihommat ja keikkiksen päivitykset aivan vapaaehtoisesti, koska mulla on jotenkin luontainen kyky niitä hanskata ;)
 
Sitten noita muita hommia saa kyllä toiset hanskata. Esim kysellä keikkapaikassa majoitukset ja ruokailut yms. Joskus ne yrittää niitäkin mulle nakittaa ja silloin menee kyllä hermo.
 
Humppaa tai soita humppaa
Keikkarumpali1
24.06.2009 18:10:41 (muokattu 24.06.2009 18:14:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, hyvä, että asiaan päästiin eri mielipiteillä, mutta kyllä itse teen mieluusti markkinointia, myyntiä, ym jos siitä jonkun pienen palkkion edes saa, kuten Leader henkilölle muusikkojen liksoissakin, ole ollenkaan turhaa.
 
Aina on mainio sää keikkailla!
Timi
24.06.2009 19:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.Näinköhän kumpikaan minun lisäkseni meidän bändistä huomioi tämän?
 
40 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta.
half
24.06.2009 19:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ja kitaristimme käytännössä vedämme tätä hommaa. Rumpalilla on paku. PA on mun.
 
COVS jäsen N:o 5
baron
24.06.2009 21:38:36 (muokattu 24.06.2009 21:46:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo: Mä tein aikoinaan mun bändissä nuo kaikki koiran hommat ihan vain mielenkiinnosta tai asianharrastuksesta ilman mitään extraliksaa. Sitten bändissä tapahtui vallankumous: musta tehtiin rivisoittaja mutta uudet leaderit halusivat että mä edelleenkin tekisin nuo kaikki hommat, joita ne ei olleet arvanneetkaan liiderillä olevan.
Kiitin kunniasta ja sitten tuli ongelmat: Uudet liiderit esiintyivät
1. Bändin hallinnollinen johtaja
2. Bändin musikaalinen johtaja
kun olivat olleet mulle kateellisia mutta eivät olleet tiedostaneet mitä kaikkea mä olin tehnyt ja eivät kuitenkaan olleet valmiita tekemään niitä duuneja.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
24.06.2009 21:44:16 (muokattu 24.06.2009 21:44:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: No joo: Mä tein aikoinaan mun bändissä nuo kaikki koiran hommat ihan vain mielenkiinnosta tai asianharrastuksesta ilman mitään extraliksaa. Sitten bändissä tapahtui vallankumous: musta tehtiin rivisoittaja mutta uudet leaderit halusivat että mä edelleenkin tekisin nuo kaikki hommat, joita ne ei olleet arvanneetkaan liiderillä olevan.
Kiitin kunniasta ja sitten tuli ongelmat: Uudet liiderit esiintyivät
1. Bändin hallinnollinen johtaja
2. Bändin musikaalinen johtaja
mutta kukaan ei tehnyt mitään duunia keikkojen eteen.

 
Mut, etkös sä tehnyt?
Ymmärrän ton 2 kohdan, mutta mikä toi eka on, tai mitä se hallinnoi? :)
 
baron
24.06.2009 21:50:19 (muokattu 24.06.2009 21:50:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Mut, etkös sä tehnyt?
Ymmärrän ton 2 kohdan, mutta mikä toi eka on, tai mitä se hallinnoi? :)

 
En mäkään ymmärrä mutta näin ne vain esittelivät itsensä niissä harvoissa haastatteluissa mitä meidän bändistä on tehty.
En mäkään ymmärrä mitä meidän hallinnollinen johtaja tekee kun se ei ensimmäistäkään keikkaliksaa oo saanut bändille laskutettua tai musiikillinen johtaja joka ei lapun lappua tai sovitusta oo saanut bändille aikaiseksi.¨
Ilmeisesti ovat vain tittelinkipeitä?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
24.06.2009 22:17:01 (muokattu 24.06.2009 22:18:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: En mäkään ymmärrä mutta näin ne vain esittelivät itsensä niissä harvoissa haastatteluissa mitä meidän bändistä on tehty.
En mäkään ymmärrä mitä meidän hallinnollinen johtaja tekee kun se ei ensimmäistäkään keikkaliksaa oo saanut bändille laskutettua tai musiikillinen johtaja joka ei lapun lappua tai sovitusta oo saanut bändille aikaiseksi.¨
Ilmeisesti ovat vain tittelinkipeitä?

 
Hallinnollinen johtaja vois olla sellanen joka hallitsee kaikkea, mm. jakaa keikkapalkkiot
mielivaltaisesti, ottaa itselle 60% ja loput jakaa muiden soittajien kesken.
Edelleen päättää mielivaltaisesti mitä soitetaan, tyyliin: "c -molli, sama komppi, kyllä te sen ootte kuullu ihan varmaan yks-kaks'..!"
Soittaa hait.. puolitahtia perässä kaikki humpat, jenkat ja polkat, alkaa "laulamaan/soittamaan" silloin kun huvittaa, yleensä aivan väärästä kohtaa ..muut tulee kyllä perässä! :)
 
Keikkarumpali1
24.06.2009 23:42:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Hallinnollinen johtaja vois olla sellanen joka hallitsee kaikkea, mm. jakaa keikkapalkkiot
mielivaltaisesti, ottaa itselle 60% ja loput jakaa muiden soittajien kesken.
Edelleen päättää mielivaltaisesti mitä soitetaan, tyyliin: "c -molli, sama komppi, kyllä te sen ootte kuullu ihan varmaan yks-kaks'..!"
Soittaa hait.. puolitahtia perässä kaikki humpat, jenkat ja polkat, alkaa "laulamaan/soittamaan" silloin kun huvittaa, yleensä aivan väärästä kohtaa ..muut tulee kyllä perässä! :)

 
Keikkapalkkiot meni aikoja sitten uusiksi, koska ne nyt vaan asia, joka pitää hoitaa oikein ja tasapuolisesti. Siksi kehitin oman exelin ja paperilla kun laskee kuka mitäkin saa kulujen jälkeen on selkeää ja avointa.
Toki bändin tilillä on yleensä ollut rahaa, jolla saa pyöritettyä kuluja esim keikka vaatteet ym.
Soittajat nyt tahtoo kaiken rahan ja ei ole kiinnostusta laittaa talteen mitään, eli ei ne rahat sieltä tililtä minnekkään katoa.
Nuo musikilliset hallinnoinnit pitää kyllä bändin sopia, eli kompit ja muut hakee yhdessä, eli tiiminähän toimitaan.
Toki Ajomiestä voi vetää humppana tai foxina, mut solisti meillä päätti miten se vedetään, jaa kumpi keikalla sit kuulette :O)
 
Joskin pieni äänestys on paikallaan näissä, mutta usein kuullut itse, että triossa hävisin niukasti 2-1 heh! ei siis liikaa vakavasti saa ottaa kuiteskaan..joustoa siis tarvitaan!
 
Aina on mainio sää keikkailla!
rintapek
25.06.2009 00:55:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: ei ole kiinnostusta !
 
Ongelmasi lienee tossa. Muuta en tällä erää sano.
 
One kind of music only - the good kind
IJarro
25.06.2009 01:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä niitä hommia niin jumalattomsti onneksi ole, mut on ihan jees ku kaverit välil sanoo "kiitos"
 
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
Lyyki
25.06.2009 02:50:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Keikkarumpali1: Toki bändin tilillä on yleensä ollut rahaa, jolla saa pyöritettyä kuluja esim keikka vaatteet ym.
Soittajat nyt tahtoo kaiken rahan ja ei ole kiinnostusta laittaa talteen mitään, eli ei ne rahat sieltä tililtä minnekkään katoa.

 
Mikä on bändin tili? En oo koskaan kuulllut moisesta. Mistäs sinne rahaa tulee?
 
EP
25.06.2009 05:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyyki: Keikkarumpali1:
 
Mikä on bändin tili? En oo koskaan kuulllut moisesta. Mistäs sinne rahaa tulee?

 
Minä oon kyllä kuullut ja noinhan sen oikeastaan pitäisi ollakin jos hommaa tehdään vakavasti työnä (ja vakiporukalla, mikä olisi ihanne tila), oli sitten kyseessä päätyö tai sivuhomma niin verotuksellisestikin järkevää!
 
kenonen
25.06.2009 07:28:49 (muokattu 25.06.2009 07:29:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myyn keikat ja hoidan markkinointimateriaalien teon ja mainostamisen, siis kotisivujen ylläpidon ym. Tästä hommasta en ota erillistä korvausta. Kaikki sellaiset, mistä on suoria kuluja otan keikkaliksojen päältä pois. Tärkein on, että keikkaa on riittävästi.
 
PA-kamat on mun ja otan niistä joka keikalla 30 euroa, kuoletusaika luokkaa 5 vuotta ja sit ne alkaa tienaan, eli alakanttiin menee.
 
Kun menemme mun autolla kimpassa otan 20c / km polttoainekustannuksia.
 
Kitaristi hoitaa pahvit biiseihin ja sitä nk musiikillista osuutta lähes kokonaan.
 
Mihinkään demokraattisiin bändin kassa paskajuttuihin en enää lähde. Diktatuuri toimii musajutuissa hyvin, demokratia ei. Muusikot on monesti ihan vitun tolloja käytännön asioiden hoidossa.
 
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
omarklah
25.06.2009 09:04:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kenonen: Myyn keikat ja hoidan markkinointimateriaalien teon ja mainostamisen, siis kotisivujen ylläpidon ym. Tästä hommasta en ota erillistä korvausta....
 
Näin myös täällä. Domain-vuokra mene bändin kassasta.
 
Kun menemme mun autolla kimpassa otan 20c / km polttoainekustannuksia.
 
Meidän kiipparisti saa keikkareissuista hänen 7-paikkaisella Sprintterillään 40c/km.
 
Kitaristi hoitaa pahvit biiseihin ja sitä nk musiikillista osuutta lähes kokonaan...
 
Meillä myös toisen kitaristin vastuulla on lähes kaikki pahvihommat ja keikkapäivän järjestelyt.
 
Mihinkään demokraattisiin bändin kassa paskajuttuihin en enää lähde.
 
Meillä on pienimuotoinen kassa, johon laitetaan joka keikkaliksasta muutama kymppi - noilla sitten tarvittaessa ostetaan piuhoja, standeja ym. käytössä kuluvaa.
 
Ekstiätuanoikato...
walttoni
25.06.2009 09:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakait maksetaan,sehän nyt on ihan selvä asia, jopa ravintolamuusikkojen TES:iin kirjattu taulukkopalkkoihin.
 
Ravintolabändeissä leaderille (yhteyshenkilö) maksetaan joka ilta isompaa palkkaa kuin muulle bändille.
 
Se mikä mun vaatimaton ja pieni kokemus keikkabändeistä on, niin silloinkin leaderille maksetaan pa:n,auton ja markkinoinnin aiheuttamista lisäkuluista. Aika pölijä semmonen "liiteri" on,joka ne omasta pussistaan maksaa samalla palkalla kuin muutkin.
 
Bänditilijuttu on perseestä.,iso komppi Kenoselle.
 
COVS2.
Keikkarumpali1
25.06.2009 09:47:31 (muokattu 25.06.2009 09:55:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyyki: Keikkarumpali1:
 
Mikä on bändin tili? En oo koskaan kuulllut moisesta. Mistäs sinne rahaa tulee?

 
Bändin keikkaliksa "mistä näitä senttejä oikein tulee"
 
Niinpä, eli tässä ollut jo vuosia ollut aikaa edellä, eli ihan normaali pankkitili, jossa lisäksi pankkikortti mukana!
 
Esim. Esiintymispalkkio tulee ohj.toimistolta sopivasti ollessa keikalla 1kk viivellä ja silloin mennään automaatille vikakeikan jälkeen yöllä ja sujautetaan bändin pankkikortti automaattiin ja kas kummaa keikkaliksat saa vaikka keskellä yötä, eli useinmiten soittajat asustelee toisistaan jopa 50-150km etäisyydellä.
 
Jotku ei halua aina maksuja omille henk.koht tileille sotkemaan, joten siinä saa sitten käteisenä.
Oma tilitomistokin pääsee helpolla, kun maksaa yhden suorituksen bändin tilille, jonne sitten jätän pikkusen "pesämunaa" tuleviin.
 
Samalla esim keikkavarausmaksut tulee tilille, jota kai ei kaikki käytä/tiedä? eli tilaaja sitoutuu keikkaan varausmaksulla, joka meillä 200eur keikkapalkkiosta.
Toki joku maksaa koko esiintymispalkkionkin jne, eli oma bänditili on varsin kätevä silloinkin.
 
Jos tilaaja peruttaa keikan varausmaksua ei palauteta ja bändi saa "kipukorvausta"
Samoin, jos on jotin pienhankintaa pihaa ym..tai vaikka Shellin baariin pullakahville bändin kanssa on kätevää maksaa omalla kortilla "bändi tarjoaa
 
Jos joku ottaisi omille tileilleen maksuja olisi mulla ainakin epäilys mitenkä on, eli joku voi sanoa, et keikkaa maksettu todellisuutta enepi jne.. nyt selkee tiliote, josta näkyy mitä bändin rahakirstussa on tapahtunut.
 
En oikein suosittele keikkamaksuja maksettavaksi jollekkin soittajista, joka saattaa "lainata" bändin rahaa ja saa odotella aikansa kun "ei ole saapunut" tilille
mukamas keikkaliksaa..
 
Joskin ammattimuusikot saa palkkaa ja omat verokortit työnantajalle jne.., mutta meillä menee kaikille netto ja tasan todellisten kulujen jälkeen, oli verokortissa prosentti sitten ihan mikä vain. "kristillinen tasajako siis"
Tästä saisi taas oman aiheen, eli kuka mitenkin palkat maksaa, mutta meillä näin.
 
Olen kerännyt normaalisti myös nimiartisteilta tilille rahaa, eli heitähän me edustamme keikoilla ja työvaatteet pitää olla, mutta ei mielellään ihan Anttilan
halppista, eli puuvillaa ja muuten pitkään kestävää laadukasta asua.
Joskin kivaa, kun keikkavaatteita ei tarvitse ostaa kerralla, vaan tilille on kertynyt sovivasti niin sitten leader kipittelee kaupaan ja ostaa yhtenäiset työasut.
Keikakvaatteita vaihdellaan n2 x vuodessa. Onhan se mukavaa keikkailla, kun on uudet kuteet useammin, eikä ihan klassista. Eipä ole pahaa olla bändin ajanhermoilla, myös vaatetuksessa :O)
 

 
KR
 
Aina on mainio sää keikkailla!
Keikkarumpali1
25.06.2009 09:47:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyyki: Keikkarumpali1:
 
Mikä on bändin tili? En oo koskaan kuulllut moisesta. Mistäs sinne rahaa tulee?

 
Bändin keikkaliksa "mistä näitä senttejä oikein tulee"
 
Niinpä, eli tässä olemme ollut jo vuosia ollut aikaa edellä ihan normaali pankkitili, jossa lisäksi pankkikortti mukana!
 
Esim. Esiintymispalkkio tulee ohj.toimistolta sopivasti ollessa keikalla 1kk viivellä ja silloin mennään automaatille vikakeikan jälkeen yöllä ja sujautetaan bändin pankkikortti automaattiin ja kas kummaa keikkaliksat saa vaikka keskellä yötä, eli useinmiten soittajat asustelee hieman kotinurkkia kauempana.
 
Jotku ei halua aina maksuja omille henk.koht tileille sotkemaan, joten siinä saa sitten käteisenä.
Oma tilitomistokin pääsee helpolla, kun maksaa yhden suorituksen bändin tilille, jonne sitten jätän pikkusen "pesämunaa" tuleviin.
 
Samalla esim keikkavarausmaksut tulee tilille, jota kai ei kaikki käytä/tiedä? eli tilaaja sitoutuu keikkaan varausmaksulla, joka meillä 200eur keikkapalkkiosta.
Toki joku maksaa koko esiintymispalkkionkin jne, eli oma tili on varsin kätevä silloinkin.
 
Jos tilaaja peruttaa keikan varausmaksua ei palauteta ja bändi saa "kipukorvausta"
Samoin, jos on jotin pienhankintaa pihaa ym..tai vaikka Shellin baariin pullakahville bändin kanssa on kätevää maksaa omalla kortilla "bändi tarjoaa
 
Jos joku ottaisi omille tileilleen maksuja olisi mulla ainakin epäilys mitenkä on, eli joku voi sanoa, et keikkaa maksettu todellisuutta enepi jne.. nyt selkee tiliote, josta näkyy mitä bändin rahakirstussa on tapahtunut.
En oikein suosittele keikkamaksuja maksettavaksi jollekkin soittajista, joka saattaa "lainata" bändin rahaa ja saa odotella aikansa kun "ei ole saapunut" tilille
mukamas keikkaliksaa..
 
Joskin ammattimuusikot saa palkkaa ja omat verokortit työnantajalle jne.., mutta meillä menee kaikille netto ja tasan todellisten kulujen jälkeen, oli verokortissa prosentti sitten ihan mikä vain. "kristillinen tasajako siis"
Tästä saisi taas oman aiheen, eli kuka mitenkin palkat maksaa, mutta meillä näin.
 
Olen kerännyt normaalisti myös nimiartisteilta tilille rahaa, eli heitähän me edustamme keikoilla ja työvaatteet pitää olla, mutta ei mielellään ihan Anttilan
halppista, eli puuvillaa ja muuten pitkään kestävää laadukasta asua.
Joskin kivaa, kun keikkavaatteita ei tarvitse ostaa kerralla, vaan tilille on kertynyt sovivasti niin sitten leader kipittelee kaupaan ja ostaa yhtenäiset työasut.
Keikakvaatteita vaihdellaan n2 x vuodessa. Onhan se mukavaa keikkailla, kun on uudet kuteet useammin, eikä ihan klassista. Eipä ole pahaa olla bändin ajanhermoilla, myös vaatetuksessa :O)
 

 
KR
 
Aina on mainio sää keikkailla!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «