Quill 24.06.2009 13:58:42 (muokattu 24.06.2009 13:59:00) | |
---|
Kesätyörahoille olisin hakemassa kohdetta, ja meinatin, että voisin sijoittaa muutamaan uuteen pedaaliin. Proco Ratin II:n tilalle olen katsonut: MXR Distortion III MI Audio Crunch Box Fulltone OCD Säröltä haluaisin erottelevaisuutta, sen pitäisi myös toimia hyvin kitaran volumepotikkaa kääntämällä, hirveätä sirkkeliä en haluaisi, mutta ei taas mitään kevyttäkään, koska Overdrive minulla jo on ja jonkin verran tulee dempattua rankemmissa biiseissä. Digitech Digidelayn tilalle olen katsellut: TC Electronics Nova Delay tai sitte tuo uusi Nova Repeater Boss DD-20 Delayn tärkein ominaisuus olisi Tap Tempo, muita vaatimuksi ei hirveästi ole. Sitten jokin Volumepedaali, tai volumepedaalin ja Wahin yhdistelmä (Morley Power Wah) Budjettia ei sinänsä ole, ja näitä pedaaleita varmaan etsiskelisin Lontoosta, kun sinne olen viikon päästä lähdössä jos halvalla saisi. Käytettynä sitten jos ei Lontoosta halvalla löydy. Olen avoin ehdotuksille ja kokemuksille. |
Itse käväisin Lontoossa duunikeikalla keväällä ja Denmark streetillä on kitarakauppaa kaupan vieressä. Jotenkin vain jäi sellainen vaikutelma että noiden spedujen suhteen isommat valikoimat ja mahdollisesti halvemmat hinnat löytyy nettikaupoista. Tuolla kadulla kannattaa ainakin käydä vilasemassa jos Londooseen menee. Itelläni on wahina juurikin tuo Morley, jonka hommasin aika sokkona joidenkin muinaisten positiivisten Morleykokemusten pohjalta. Hyvänä puolena sanoisin että vehje on suhteellisen häiriötön. Verrattuna esim. testailemiini itkupilleihin ei mitään suhinoita, rutinoita tai venäläisiä radioasemia tunge omien möykkien sekaan. Itse pidän myöskin sen aika laajasta skaalasta ylä- ja ala-asentojen välillä. Tosin nopeat vätkytykset voivat olla hankalampia kuin kilpailevissa toteutuksissa. Huonona puolena on sen suhteellisen iso koko - vie spedulaudasta aika paljon tilaa. Ton lisäksi erillinen päälle/pois nappula, josta ensin ajattelin että se olisi parempi ratkaisu, kuin 'perinteinen' polkimeen integroitu,mutta soittotilanteessa tulee välillä vähän kiire napsutella sitä. Pienikin on, nappulan pirulainen. Nostalgy is not what it used to be |
Artist 24.06.2009 15:44:09 (muokattu 24.06.2009 15:56:57) | |
---|
Denmark Streetillä hyviä mestoja spedujen katsomiseen on Music Ground ja Vintage & Rare Guitars, muut liikkeet vaikuttivat aika tylsiltä. Toki lähellä myös Macaris, joka kantsii tsekata. Palvelu on sitten vähän elitististä välillä, mutta mitäpä pienistä. Valikoima on ihan ok, hinnat taas vähän vaihtelevat, itse sain yhden spedun halvemmalla kuin mitä olisin mistään muualta sillä hetkellä saanut, mutta yleisesti noi taitaa olla hintatasoltaan aika kalliita. Näissä tosin ainakin viikonloppuisin tuntuu olevan melkoisesti tungosta, joten testivuoroaan voi joutua vähän odottelemaan. Rat II tilalle ottaisin itse vanhan Ratin, jos se perussoundi muuten miellyttää, on erottelevampi. Toki ei reagoi volapotikkaan ihan yhtä hyvin kuin jotkut muut (esim. OCD), mutta IMO parempi soundi kuin OCD tai Crunch Box, joista tosin mitenkään mittavaa kokemusta mulla ei ole. E: noi aloitusviestissäsi mainitsemasi vermeet voi kyllä olla helpoin/edullisin tilata jostain nettikaupasta. "I wish life could be Swedish magazines" |
Klapp 24.06.2009 16:24:37 (muokattu 24.06.2009 16:25:33) | |
---|
Tehtäköön tämä nyt kerralla selväksi, niin Artistille kuin muillekin: OCDta parempisointista säröpurkkia ei kerta kaikkiaan ole olemassa. Tämä on objektiivinen, suhteeton, ylihistoriallinen & -kulttuurinen, jumalainen tosi, jossa ei paljon RATit paina. :). Asiaa jos puhutaan, niin kysyjän huomio "ei mittään kevyttäkään säröä" leikkaa OCDlta mun kokemuksessa vähän häntää, sillä kun drivehanikkaa avaa vähän enemmän niin sen laitteen luonne muuttuu ihan täysin, vähän semmoseksi mouruavan ja suhisevan ja pröllöttävän välimaastoiseksi, toisin sanoen aloitusviestissä kaivattu erottelevuus (ja munsta soundit noin muutenkin, mutta tässä myönnän mielipiteelläni olevan osuutta asiaan) on OCDn kohdalla parhaimmillaan kun ajohanikka on puolvälin pienemmällä puolella. Sillon sitä ei voita mikään. Eikä ainakaan kysyjän nimeämätön overdrive. In Mike Fuller we trust here in Turku. Toinen vielä varmuudeksi perään: :) "Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista."
-David Mitchell: Pilvikartasto |
Dunga 24.06.2009 16:27:59 | |
---|
mouruavan ja suhisevan ja pröllöttävän välimaastoiseksi Tää oli kyllä plussan arvoinen kuvailu. Ei ainakaan väitetty rouheaksi... War... war never changes. |
Quill 24.06.2009 16:42:30 | |
---|
Kiitoksia näistä kommenteista. Hienoa jos pääsee paikan päälle katsomaan Brittiläistä musiikkiliike -kulttuuria. Joo tuo OCD olisi kyllä varmaan kova, mutta hintahan on aika suolainen, kun noita ei käytettynä kauheasti liiku (ymmärrettävästä syystä) ja kotimaalta voi olla aika vaikea uutenakaan saada/tilata. Vaikka eihän mulla mitään erityistä budjettia ole niin kyllä se OCD alkaa olemaan jo ihan hintarajan yläosissa. |
sticky fingers 24.06.2009 17:26:54 | |
---|
Void: Tää oli kyllä plussan arvoinen kuvailu. Ei ainakaan väitetty rouheaksi... ...saatikka puhuttu "pikkurosoista" -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." |
Quill 06.07.2009 17:37:43 | |
---|
Etsintä jatkuu vielä, tuo MXR III ei ainakaan miellyttänyt. Mites tuo Voxin uusi Satchurator kävisi? Tuntuisi monen laista säröä irtoavan ja hintakaan ei paha olisi. |