Aihe: 6505 ja putkien vaihto
1 2
Sir Zephyr
01.05.2009 13:03:58
Itse olen tykännyt JJ:n ecc83s etuasteputkista saman valmistajan 6l6GC pääteputkien kera. Tasoittaa mukavasti noiden vintage30 kaiuttimien terävyyttä.

Parannus oli valtava vanhoihin looppuunajettujen groovy tubes-putkiin verrattuna. Vittumainen sirinä katosi ja saundista tuli huomattavasti tasapainoisempi.
terolt
20.06.2009 23:48:56
Nostetaanpas. Jonkisen verran kauan meni ennen kuin sain niskasta kiinni itseäni ja putkikaupoille. Svetlanat on kuitenkin tulossa. Mutta noista etuasteputkista vielä:
JJ ECC803S ja ECC83S sekoitus oli ehdotettu. Mites näitten kanssa kannattaa toimia? Viisihän niitä uumeniin mahtuu. 2 ja 3 vai 3 ja 2 vai 1 ja 4...? Niin tiedän laittaa tilaukseen. Semmosta tiukkaa soundia haetaan, jokatapauksessa vähemmän yläpäätä.

-T
Silppuri
22.06.2009 12:38:15

Otetaas nyt vielä tää biaskeskustelu esiin...
Eihän etuasteputkissa tarvi mitään biassia säätää? Eli uudet kynttelit vaan sisään ja menoks?
"I havent slept since I woke up."
tommiot
22.06.2009 15:16:15
Silppuri: Otetaas nyt vielä tää biaskeskustelu esiin...
Eihän etuasteputkissa tarvi mitään biassia säätää? Eli uudet kynttelit vaan sisään ja menoks?

Juuri näin, biasointia ei tarvitse säätää. Uudet vaan sisään ja rokki soi.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
terolt
22.06.2009 16:44:07
vielä(kin) kyselisin noitten etusten määrästä. Kumpia sisuksiin, vai molempia?
Silppuri
24.06.2009 10:12:58 (muokattu 24.06.2009 10:14:53)

terolt: vielä(kin) kyselisin noitten etusten määrästä.

"6505 & 6505 Plus Heads
6505 Series amps feature five 12AX7 preamp tubes and four 6L6GC power amp tubes, with presence and resonance controls and three-band EQ for taming their notorious tone. The 6505 Plus features six 12AX7 preamp tubes and four 6L6GC power amp tubes."

-Internet
terolt
24.06.2009 11:50:59
Silppuri: "6505 & 6505 Plus Heads
6505 Series amps feature five 12AX7 preamp tubes and four 6L6GC power amp tubes, with presence and resonance controls and three-band EQ for taming their notorious tone. The 6505 Plus features six 12AX7 preamp tubes and four 6L6GC power amp tubes."

-Internet

Kyllähän minä tiedän monta siellä sisuksissa niitä on, mutta kysymerkin luo nuo JJ putket, mitä sorttia ja laittaako kaikki 5 putkea samaa lajia?
Joel H.
24.06.2009 12:12:55 (muokattu 24.06.2009 12:27:19)
terolt: Kyllähän minä tiedän monta siellä sisuksissa niitä on, mutta kysymerkin luo nuo JJ putket, mitä sorttia ja laittaako kaikki 5 putkea samaa lajia?

Niin, näinpä ounastelinkin, notta jamppa ei tainnu tuossa yllä ihan ymmärtää kysymystä:) Itellä on tuo 5150 II nuppi joka vastaa 6505+ mallia, joten tämä nyt ei ole ihan suoraan verrannollista etusputkien lukumäärän suhteen siihen perusmalliin verrattuna. Mutta tällä hetkellä nupissa on 1*Mullard 12AT7 cleania parantamaan, 4*TungSol 12AX7 ja 1*alkuperäinen Electro Harmonixin 12AX7. Soundi meinas mennä mielestäni pikkasen liian tummaks kun koko setti oli nuita TungSoleja, joten siks jätin yhden EHX:n sirinäputken sisään. Muuta en putkien paikoista muista kun, että Mullardi on kuutos slotissa.

JJ:n putkista mulla ei oo ollenkaan kokemusta, notta siihen tämä ei nyt sitten auttanut yhtään..
Studioröllö.
Väinämöinen
24.06.2009 13:09:42
terolt: Kyllähän minä tiedän monta siellä sisuksissa niitä on, mutta kysymerkin luo nuo JJ putket, mitä sorttia ja laittaako kaikki 5 putkea samaa lajia?

Tuli vain mieleen, että mitäs jos tähän kohtaan hommaisit 5 kpl kumpaakin sorttia? Sitten eri kombinaatioita vertailemalla ja kokeilemalla saisit varmasti aikaan juuri sinulle mieleisen soundin. Tästä jäisi yli viisi putkea, joista saisi vaikka varaputket keikkatilanteeseen...ja voihan niitä myydäkin edelleen.
"Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner
Caught In The Between Cause of Death Frozen Semen
Silppuri
24.06.2009 14:47:05 (muokattu 24.06.2009 14:48:05)

Njaa. No näin jälkeen päin kysymyksen luettuani, niin joop.... :)

Väinämöinen: mitäs jos tähän kohtaan hommaisit 5 kpl kumpaakin sorttia?

Kerrohan sitten, mihin valintaan päädyit ja miksi. Itseäkin hieman kiinnostaisi uusien etuputkien vaihto orkkiksien tilalle.

E: Voin jopa ostaa sitten niitä ylimääräisiä pois. Ellet sitten päädy laittamaan viittä samaa putkea siihen myllyyn... :)
pekurides
24.06.2009 14:58:13

älä mielellään laita kuin pari JJ.tä , ovat sen verran tummia ja alapäästään muhjuuntuvia että livetouhuissa menee erottelevuus aika vituralleen.

eletro-harmonixit taas aikalailla vastakohta :epämusikaalinen, kireä ja riipivä saundi ärsyttävällä sirinällä ja munattomalla alapäällä :=)

melkein lähtisin T.A.D highradea pari,kolme ekaa tuubia ja sitten pari tung-sollia ja vaikka se JJ vimoseksi tai sitten todellakin tuo Mullardin 12at7 n.o.s pienemmällä vahvistuksella siloittamaan hiukan saundia.
tai sitten se räyhämpi TAD:in mullard style 7025.

Tai kaikki tadia, mutta ei missään nimessä JJ:tä tai muita budjettiputkia.

jos meinaat niitä putkia tilailla niin tilaa sitten vaikka tuolta kaikki:
http://www.tubeampdoctor.com/index. … id=4085cafcfe293e64bb2f2c078f046030

ja kyllä, nuo maksaa puolet enemmän mutta ne kestääkin sitten useamman vuoden ja mitä järkee soitella vuosikausia paskoilla saundeilla muutaman kympin takia ja sitten pistää satkuja pedaaleihin ja ihmetellä kun naapurin lassella paremmat pörinät koko ajan kun se ei niitä halvimpia lamppuja ostanut?

ps. loppukaneettina että nääkin ihan mun omia makumielipiteitä ja hiukan eri vaffareissa eri putket saundaa eri tavalla että kokeilemalla ne selviää.
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)