Aihe: Korg SP250 vai Yamaha P85?
1
Ansokki
22.05.2009 17:31:34
Morjens!

Pianon soitto on alkanut kiinnostaa ja yo-lahjaksi aateltiin tällaista sähköpianoa vai mikä keikkapiano tuo nyt tuon tyylin onkaan. Hakusessa olisi mahdollisimman pianon tuntuinen ja kuuloinen laitos. Nyt tässä parin illan tutkiskelujen jälkeen olen nuihin kahteen huomion kiinnittänyt, joten nyt tarvittas sitten kokeneimpien mielipiteitä?
Kumpaa kannattaisi huomenna metsästää kuopiosta? Kokeillahhan niitä pitää molempia mutta millaisia kokemuksia teillä olisi? Itselläni kun ei ole hajuakaan millaisia ominaisuuksia nuissa pitäisi olla.
Ja muitakin vaihtoehtoja ottaisin mielelläni vastaan!

Korgissa saisi telineen ja pedaalin mukaan, joita ei vissiin jampan mukana tule.. Lisäksi parempia arvosteluja olen korgista löytänyt. Hintahaarukka olisi siis tuota 700 euron luokkaa.
Plussaa olisi jos laitteesta löytyisi se sävelkorkeudensäätövingutin, vaikkei missään nimessä pakollinen. Lähinnä pelleilyjä varten sellaista. Soiteltua tulisi luultavasti alkuun ainakin coldplayta ja dream theaterin piano-osuuksia, jos sillä tiedolla nyt jotain merkitystä on..
Jhooo
S.Jone
03.06.2009 20:24:39
Päädyitkö jompaankumpaan noista? Itse just samaa pohdiskelen ja menin jo vahingossa laittaan uuden viestin juuri samasta aiheesa, en saanu haulla mitään tuloksia (??)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=179083&o=0&#p8759271

Itse oon löytäny hyvin tasaväkiset arvostelut, Harmony Centralissa tais esimerkiksi olla joku 0,3 pinnan yleisarvosteluero asteikolla 1-10.

Nyt sitten jos jompaankumpaan päädyit niin kuulsiin mielellään mielipiteet :)
Ansokki
09.06.2009 19:15:06
Tereve!

Korgiin minä sitten päädyin, tosin jamahaa en koskaan päässyt kokeilemaan.
Korgilta oli dlx:ssä vastaavanlainen varsinainen digipiano puujaloilla jne. joka on koneistoltaan aivan sama kuin sp-250. Vaikutti siellä varsin mukavalta joten tilattiin sitten sp250. Itse ku olen vasta äärimmäisen aloittelija tässä hommassa niin oikeastaan sama oli minulle kumman olisi ottanut, mutta korg tuli paljon halvemmaksi sillä jamppaan ois pitäny ostaa pedaalit ja telineet erikseen.

Itse soittimeen olen ollut tosi tyytyväinen. Saundit ovat tosi nätit, vaan kuulostaa huomattavasti paremmalta kuulokkeiden kanssa tai pa:n kautta. Tosi hienot mallinnukset niin pianoista ja uruista ja ties mistä. Jouset on tosi kivan kuuloset!
Eihän ne koskettimet ole oikean oloiset mutta aika lähelle minusta päästään kuitenkin. Herkkyyttä voi myös säätää, mutta ei muuta itse koskettimia mitenkään, vaan se meinaa sitä että ykköstasolla kovat äänet saadaan kevyemmin soitettua ja päinvastoin.

Hintalaatusuhteelta minusta erittäin hyvä peli tää on ominaisuuksin nähden. Ja kyllä tämmöselle intoo puhkuvalle alottelijalle on iha unelma peli, ja kyllä tuo naikkonenkii kehhuu kovasti. Se on kuitennii kymmentä vuotta pimputellu että eikai se sillon kovin kehno peli ainakaan ole!

Mutta kysele tarkemmin minulta jos jottai halluut tarkemmin tietee!
Jhooo
S.Jone
24.06.2009 11:22:00
No nyt sain Yamahan postista ja ajattelin mielipiteet heittää tänne, jos jollakulla muulla sattuu olemaan samantyylinen ongelma :)

Eli olen positiivisesti yllättynyt, pianosoundit ei ollu niin onton kuuloset kuin esim youtubesta sai käsityksen. Muutkin soundit toimii, urkuina on kyllä vain kirkkourkuja, että hammondeja ei löydy sitten :) Tatsi on aivan kiva. 4 eri kaikutyyppiä joille voi asettaa arvot 1-20.. Toimi sekin kivasti. Yksi iso miinus minun korvaan pisti: vaikka kuinka lujaa lyö koskettimia (kaikilla kosketusherkkyyksillä kokeiltu) niin ääni kuulostaa vain siltä että soitetaan vain tasaisen jämäkästi.. Ois hieman lujempaa soittoa voinut Yamahan sedät ja tädit mallintaa, että pääsee kunnolla takomaan koskettimistoa. Nyt vaikka kuinka hakkaa niin kuulostaa tasaiselta lujalta soitolta :( En tiä sitten kuinka tämä puoli Korgissa? .. Mitäkäs muuta? Kiva peruspeli, metronomi toimii, sekvenseri toimii jne... Ääniä voi laittaa päällekkäin ja balanssia säätää, mutta se on parin napin takana, ois voinu olla sliderit tähän hommaan... PA:n kanssa en ole päässy kokeilemaan, toivottavasti ei tule suurempia pettymyksiä siinäkään. Omat kajarit kuulostaa ihan käypältä. Varsinaiset plugilähdöthän puuttuu, mutta toisaalta siinä on kaksi korvakuulokelähtöä (täyskokoisille plugeille), kaipa ne ajaa saman asian kuin ns "oikea" ulostulo kanava?

En jääny harmittelemaan sitä oisko sittenkin pitäny valita Korg (paitsi jos joku nyt menee sanomaan, että korgissa on voimakas soitto mallinnettu hienosti.) Hyvä peruspeli kyllä varmaan sekin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)