![]() 20.06.2009 16:28:31 | |
---|---|
Pitkän etsiskelyn jälkeen löysin J50BC mikin. Paljonko noista kannattaa maksaa? Myyjän sanoin: "Tosin myyn sitten koko setin eli 2x j200 ja tuo j50bc + buusti, sillä käsittääkseni noi j200 ei toimi ilman tota elektroniikkaa. Itsehän tarvitsen vain J50BC ja buustin Jackson Rr24:ni Mitä mieltä olette ? Millaista hintaa kannattaisi maksaa noista? Aikaisemmin minulle sanottii "Ja mitä siihen J-50BC:hen tulee niin älä maksa yli 50 euroa" www.myspace.com/crownforger | |
![]() 20.06.2009 16:48:23 | |
Tietääkseni J-200 toimii ilman boostiakin, mutta en sitten tiedä kuulostaako miltään. Ja mikä boosteri tuossa tulee mukana? JE-1000 vai JE-1200? JE-1200 on se yleisempi ja sitä löytyi useista Charveleista ja vanhoista Professionaleista. Vaatii 2-3 reikää kanteen, volume, boost peak (ja tone), mutta ainahan siihen voi jättää pelkän volumen ja kätkeä loput potikat kitaran sisälle. Itse maksoin J-200, J-50BC ja JE-1200 setistä jokin aika sitten 85€ ja olin elämääni tyytyväinen. Ja mikit olivat vieläpä made in USA. Ja sitten päästäänkin taas mikkien kokoon. Made in USA mikit (joita oli vanhoissa model sarjan Charveleissa ja custom Jacksoneissa) eivät mahdu normaaliin mikinkehykseen. Ja toisaalta esim. Charvel 475:sta tai Soloist Pro:sta revityt mikit sopii normikehykseen. Nyrkkisääntönä voisi sanoa että jos Jackson teksti mikin kuoressa on kohokirjaimin niin mikki on liian iso normikehykseen. Mikin kuoren voi kylläkin poistaa, mutta silti tekee tiukkaa eikä mikki välttämättä ole liimajäämineen kovin kaunista katseltavaa. Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... "ihan sama mikä skeba on jos sopii omaan koiraan ja toimii" C: Grugi
GP-1000 mulle nyt! HETI! | |
![]() 20.06.2009 17:04:35 | |
mikki ei ole MADE in USA eli pitäisi mahtua jaskaan ilman ongelmia. Boosteri on 1200 eli vissiin se yleisempi www.myspace.com/crownforger | |
![]() 20.06.2009 19:49:17 | |
Rothallar: Pitkän etsiskelyn jälkeen löysin J50BC mikin. Paljonko noista kannattaa maksaa? Myyjän sanoin: "Tosin myyn sitten koko setin eli 2x j200 ja tuo j50bc + buusti, sillä käsittääkseni noi j200 ei toimi ilman tota elektroniikkaa. Itsehän tarvitsen vain J50BC ja buustin Jackson Rr24:ni Mitä mieltä olette ? Millaista hintaa kannattaisi maksaa noista? Aikaisemmin minulle sanottii "Ja mitä siihen J-50BC:hen tulee niin älä maksa yli 50 euroa" Kannattaisiko odottaa uuden EMG:n Alexi-setin rantautumista, jos tuo passiivimikki+boosteri yhdistelmä on se juttu? Ilmeisesti haussa on Alexi-soundin tyyppinen juttu. Taitaa toi 2xJ200+ J50BC + luultavasti JE1200-boosti olla jostain Soloistista tai Charvelista. J200 on stack single coil passiivi, eikä vaadi sinällään elektroniikkaa. Tietysti myyjä haluaa päästä koko paskasta eroon, koska ainoa jolla on jotain jälleenmyyntiarvoa tosta kasasta on J50BC. | |
![]() 20.06.2009 21:44:45 (muokattu 20.06.2009 21:45:16) | |
H.Corruption: Kannattaisiko odottaa uuden EMG:n Alexi-setin rantautumista, jos tuo passiivimikki+boosteri yhdistelmä on se juttu? Ilmeisesti haussa on Alexi-soundin tyyppinen juttu. EMG:n Alexi-setti ei ole J-50BC ja JE-1000/JE-1200. Nuo EMG:n boostit ei vaan oo missäänvaiheessa oikeen vakuuttanut. On kokemusta afterburnerista ja PA2:sta. Ihan kivat jos tykkää hurinasta. Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... "ihan sama mikä skeba on jos sopii omaan koiraan ja toimii" C: Grugi
![]() 22.06.2009 10:12:27 | |
munkero: Tietääkseni J-200 toimii ilman boostiakin, mutta en sitten tiedä kuulostaako miltään. Toimii toki. Puhtailla soundeilla olen kääntänyt boostin pois ja minusta lähtee erittäin hyvät puhtaat. Joka tapauksessa omasta Charvelista (M6) J50, J-200, JE-1200 setti lähti EMG setin tieltä pois. | |
![]() 22.06.2009 12:53:55 (muokattu 22.06.2009 12:54:45) | |
Y@ri:Joka tapauksessa omasta Charvelista (M6) J50, J-200, JE-1200 setti lähti EMG setin tieltä pois. Hullu mies. Itse suunnittelen jatkuvasti tuon myynnissä olevan Soloistini EMG:itten korvaamista samalla setillä. Sittenhän sen voiski pitää itte ja myydä EMG:t eteenpäin... :) Makuasia sano koira ku... Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... "ihan sama mikä skeba on jos sopii omaan koiraan ja toimii" C: Grugi
![]() 22.06.2009 14:33:43 | |
munkero: Hullu mies. Itse suunnittelen jatkuvasti tuon myynnissä olevan Soloistini EMG:itten korvaamista samalla setillä. Sittenhän sen voiski pitää itte ja myydä EMG:t eteenpäin... :) Makuasia sano koira ku... No, kattoo nyt. Charvel oli suuremmassa remontissa. Uudet nauhat, JT-6 lisenssifloikan vaihto originaaliin. Potikat oli kaikki vaihdettava, myös se missä se JE-1200 piirilevy on kiinni jne. Ajattelin sitten pistää samalla koko elektroniikan uusiksi. Mutta kunhan sillä pääsee nauhottelemaan, niin tiedän oliko se hyvä veto vai ei. ;) Saahan ne vanhat rojut (kunnostettuna) takaisin jos siltä tuntuu. Ei mulla ollut mitään tarkoitustakaan pitää sitä mahdollisimman originaalikunnossa, kun en koskaan tule sitä kuitenkaan myymään. Aika kysyntä noista osista näyttää olevan, eli ei taida olla hirveän helppo löytää. | |
![]() 22.06.2009 14:40:13 | |
Y@ri: Potikat oli kaikki vaihdettava, myös se missä se JE-1200 piirilevy on kiinni jne. Siihen saa kyllä juotettua uuden potikan. Potikan pohjassa lukee A50K. Eli helposti korjattavissa kyllä jos soundi mielyttää. Ja tulee taatusti halvemmaksi kuin EMG:t. Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... "ihan sama mikä skeba on jos sopii omaan koiraan ja toimii" C: Grugi
![]() 22.06.2009 14:52:07 | |
munkero: EMG:n Alexi-setti ei ole J-50BC ja JE-1000/JE-1200. Nuo EMG:n boostit ei vaan oo missäänvaiheessa oikeen vakuuttanut. On kokemusta afterburnerista ja PA2:sta. Ihan kivat jos tykkää hurinasta. Noitahan ei voi verrata JE-1200:een, joka on mid-boost ja PA-2 on pelkkä pre-amp, kuten Afterburnerkin. Lisää ääntä, ei muuta. EMG-SPC "presence control" toimii keskialueen boostaukseen. Tosin eri alueella. JE-1200 antaa 6dB 650Hz alueella ja EMG-SPC 6dB 1300Hz. | |
![]() 22.06.2009 14:53:06 (muokattu 22.06.2009 15:03:42) | |
munkero: Siihen saa kyllä juotettua uuden potikan. Potikan pohjassa lukee A50K. Eli helposti korjattavissa kyllä jos soundi mielyttää. Ja tulee taatusti halvemmaksi kuin EMG:t. Jep. Aikeissa tehdä. :) E: Siis korjata ja juottaa uusi potikka siihen piirilevyyn. Jos alkaa kaduttaa... EMG:t menee sitten muuhun käyttöön. | |
![]() 22.06.2009 19:59:22 | |
munkero: EMG:n Alexi-setti ei ole J-50BC ja JE-1000/JE-1200. Nuo EMG:n boostit ei vaan oo missäänvaiheessa oikeen vakuuttanut. On kokemusta afterburnerista ja PA2:sta. Ihan kivat jos tykkää hurinasta. Kuvien perusteella kyseessä olisi jonkinlainen JE-1000-klooni. Hurina on yleensä merkki huonosta maadoituksesta asennuksessa ja jos maadoitus ei ole kunnollinen, hurisee ihan ilman boostereitakin. | |
![]() 22.06.2009 20:15:16 | |
Y@ri: Noitahan ei voi verrata JE-1200:een, joka on mid-boost ja PA-2 on pelkkä pre-amp, kuten Afterburnerkin. Lisää ääntä, ei muuta. EMG-SPC "presence control" toimii keskialueen boostaukseen. Tosin eri alueella. JE-1200 antaa 6dB 650Hz alueella ja EMG-SPC 6dB 1300Hz. JE-1000 vahvistaa 10dB 1kHz:n kohdalla ja vahvistuskäyrä on aika laakea PA-2:n tapaan. Erikoisuus JE-1000:ssa tuleekin mikinkuormituspiiristä, jolla vaikutetaan mikin resonassitaajuuteen (manuaalin mukaan). Taajuus valitaan dippikytkimillä. | |
![]() 22.06.2009 20:48:50 | |
munkero: Tietääkseni J-200 toimii ilman boostiakin, mutta en sitten tiedä kuulostaako miltään. Muistaakseni ei toimi. Boostipiiri pitää olla kolvattuna kiinni, vaikkakin sitten käännettynä nollille. | |
![]() 22.06.2009 22:22:02 | |
Werde: Muistaakseni ei toimi. Boostipiiri pitää olla kolvattuna kiinni, vaikkakin sitten käännettynä nollille. Taitaapi olla näin, vaikka aikaisemmin muuta väitin. Mikit on suunniteltu täysin JE-1200 -aktiivielektroniikan kanssa käytettäviksi. No, nyt on Charvelissa EMG-mikit ja J50BC / JE-1200 elektroniikkaa en tämän päivän testailujen ja vertailunauhoitusten perusteella jää kaipaamaan. Kitara on kuin uusi Ruokankaan jäljiltä ja soundit ovat vain yksinkertaisesti paremmat. J50BC:tähän ei pystynytkään soittamaan, kuin etuaste täysillä ilman että soundi olisi täysin puhditon, terävä ja ohut. Tiedä sitten niistä J90 -mikeistä, joissa pitäisi olla enemmän potkua... Mutta ulkoisella piirilevyllä oleva aktiivielektroniikka antoi huomattavasti enemmän häiriöitä korostaen vielä niitä passiivimikkien sirinöitä ja suhinoita. | |
![]() 22.06.2009 22:24:48 | |
H.Corruption: Kuvien perusteella kyseessä olisi jonkinlainen JE-1000-klooni. Hurina on yleensä merkki huonosta maadoituksesta asennuksessa ja jos maadoitus ei ole kunnollinen, hurisee ihan ilman boostereitakin. Tai kun korostetaan 20dB passiivimikkien omia häiriöitä... (?) | |
![]() 22.06.2009 22:34:46 | |
H.Corruption: JE-1000 vahvistaa 10dB 1kHz:n kohdalla ja vahvistuskäyrä on aika laakea PA-2:n tapaan. Erikoisuus JE-1000:ssa tuleekin mikinkuormituspiiristä, jolla vaikutetaan mikin resonassitaajuuteen (manuaalin mukaan). Taajuus valitaan dippikytkimillä. Aivan näin. JE-1200:ssa taajuus on kiinteä, kuten aikaisemmin mainitsin. JE-1000:ssa valittavissa, mutta ilmeisen vaikea käyttää mitä olen lukenut. Tuosta piiristä ei kuitenkaan omakohtaista kokemusta ole, joten luotan lukemaani ja mutu -tuntumaan! :D Eli sama mitä siitä sanon... | |
![]() 22.06.2009 23:37:10 | |
Y@ri: Taitaapi olla näin, vaikka aikaisemmin muuta väitin. Mikit on suunniteltu täysin JE-1200 -aktiivielektroniikan kanssa käytettäviksi. No, nyt on Charvelissa EMG-mikit ja J50BC / JE-1200 elektroniikkaa en tämän päivän testailujen ja vertailunauhoitusten perusteella jää kaipaamaan. Kitara on kuin uusi Ruokankaan jäljiltä ja soundit ovat vain yksinkertaisesti paremmat. J50BC:tähän ei pystynytkään soittamaan, kuin etuaste täysillä ilman että soundi olisi täysin puhditon, terävä ja ohut. Tiedä sitten niistä J90 -mikeistä, joissa pitäisi olla enemmän potkua... Mutta ulkoisella piirilevyllä oleva aktiivielektroniikka antoi huomattavasti enemmän häiriöitä korostaen vielä niitä passiivimikkien sirinöitä ja suhinoita. Kyllä ne passiiviset J-200t toimii samoin suoraan kuin "nollilla" olevan aktiivielektroniikan kanssa. Mulla oli kans samanlainen tunne Soloistissa J50BC:stä ja vaihdoin sen SD:n JB:en, samoin lähti J200:t ja kaulamikiksi Duncanin joku sc. | |
![]() 22.06.2009 23:53:49 | |
Y@ri: Aivan näin. JE-1200:ssa taajuus on kiinteä, kuten aikaisemmin mainitsin. JE-1000:ssa valittavissa, mutta ilmeisen vaikea käyttää mitä olen lukenut. Tuosta piiristä ei kuitenkaan omakohtaista kokemusta ole, joten luotan lukemaani ja mutu -tuntumaan! :D Eli sama mitä siitä sanon... Kaverin San Dimasissa ei JE-1000 toiminu oikein kunnolla, dippikytkimillä ei ollut mitään vaikutusta ja soundi oli todella tumma. Pienen modistelun jälkeen kytkimetkin alkoivat vaikuttaa, mutta vähän jäi sellanen "vois nää toimia tehokkaamminkin". Ainakin piirin ympärillä oleva hypetys jäi kyllä ihmetyttämään. | |
![]() 22.06.2009 23:58:31 | |
H.Corruption: Kyllä ne passiiviset J-200t toimii samoin suoraan kuin "nollilla" olevan aktiivielektroniikan kanssa. Mulla oli kans samanlainen tunne Soloistissa J50BC:stä ja vaihdoin sen SD:n JB:en, samoin lähti J200:t ja kaulamikiksi Duncanin joku sc. Ei sattumalta ole näistä Seymour Duncanin Blackoutseista kokemusta? Ei niin, että tuntisin nyt tarvetta vaihtaa, mutta helppohan tuo olisi niihin EMG pikaliittimiin kytkeä esim. kieltenvaihdon yhteydessä... Niissäkin kun on eroa AHB-1 ja 2 malleissa. Edellinen ilmeisesti edemmän "old school" metalliin, mut onko AHB2:t jotain nu-metal! =) Nm. Saahan sitä kokeilla. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)