Aihe: Mikkelin kitarafiksarit?
1
Pehvanssi
22.06.2009 17:35:22
Onko niitä?
Oon lähdössä reissun päälle tällä viikolla. Kohteena Mikkeli. Pitäs saada kitara käytettyä huollossa myös tällä viikolla, tai sitten vaihtoehtoisesti joutuu lähettään esimerkiksi Amfille huoltoon.
Ystävämme Google antaa vain Savon Musiikin vaihtoehdoksi Mikkelistä. Kokemuksia? Muita vaihtoehtoja?
Henkka1000
22.06.2009 19:50:44 (muokattu 22.06.2009 20:32:56)
Pehvanssi: Onko niitä?
Oon lähdössä reissun päälle tällä viikolla. Kohteena Mikkeli. Pitäs saada kitara käytettyä huollossa myös tällä viikolla, tai sitten vaihtoehtoisesti joutuu lähettään esimerkiksi Amfille huoltoon.
Ystävämme Google antaa vain Savon Musiikin vaihtoehdoksi Mikkelistä. Kokemuksia? Muita vaihtoehtoja?

Riippuu minkälaista huoltoa oot teettämässä. Jos on jotain isompaa, niin voi olla että kitara jää sinne kolmeks kuukaudeks ja saat sen sen jälkeen samassa kunnossa takasin.

Edit: Talesin tekstinkin allekirjoitan täysin
Kun painaa nappulaa, tulee tarjoilija, ja kun painaa tarjoilijaa, tulee nappula. Tai näin ainakin silloin 60-luvulla kun minä olin nuori.. (Kukkis 77)
Tales
22.06.2009 19:58:37
Savon musiikkia en suosittele kellekään.

Mikkelissä EI ole hyvää musiikkikauppaa. Ennen oli Happy Note, mutta liikkeen omistaja sairastui ja joutui jättämään toiminnan. Sitten jäi vain Savon musiikki.

Näyteikkunat notkuvat mitä kalliimpia kitaravahvistimia ja rumpusettejä, mutta kun kyse on aivan yksinkertaisimmista kulutustavaroista, ei ole myydä mitään. Edes rumpukalvoja ei ole hyllyssä, kaikki tilataan jos edes viitsitään.

Myös palvelussa on pahoja puutteita: asiakkaan toiveita ei huomioida vaan yritetään myydä mahdollisimman kovalla katteella tavaraa, jota asiakas ei tarvitse, eteenpäin. Toisaalta, jos kyse on jostakin muusta kuin ryöstöhintaisen kitaranupin ostamisesta, asiat eivät yksinkertaisesti vain toimi. Mun piti aikoinaan vaihtaa vanha kitara uuteen. kitara lojui sielä 2vk hinta-arvioitavana, eikä sitä sitten osattu edes hinta-arvioida. Puhumattakaan että oltaisiin tilattu maahantuojalta uutta kitaraa, tai edes ilmoitettu mulle, jos kitaraa ei olisi maahantuojalla silloin ollut tai jotain. No, tilasin kitarani Saksasta ja homma toimi paremmin.

Myöskin sellainen (pieni?) ärsyttävä asia täytyy mainita, että puhelinta ei osata käyttää. On turha pyytää siitä talosta ketään soittamaan esimerkiksi kun kitara on tullut huollosta, sille on löydetty hinta-arvio tai kun tilaamasi tuote on saapunut liikkeeseen. Puhelinnumero kyllä otetaan ja siihen luvataan soittaa, mutta puhelua ei kuulu. Onko tämä ihan yleinen käytäntö tällaisissa liikkeissä, vai onko sen puhelimen käyttäminen tosiaan niin vaivalloista?

Eli tietäen kaupan rivakan otteen asioiden hoitamiseen, suosittelen sua kysymään huoltoaikatauluista, koska muuten se kitara saattaa lojua sulle mitään ilmoittamatta siellä useamman viikon. Huollon tasosta mulla on yhden kitaran verran kokemusta. Se oli ihan hyvin perustrimmattu. Toisaalta kaverin Les Paul -kopioon oli vaihdettu väärän värinen potikka ja koko huolto oli kestänyt jonkun kuukauden. Eli kannattaa tämän liikkeen kohdalla olla varuillaan.

Täällä kitarat tilataan Thomannilta, ja huolletaan itse...

ps. nopeasti kirjoitettu, anteeksi sekavasta ilmaisusta.
Terry Pantheras
22.06.2009 20:54:43 (muokattu 22.06.2009 20:57:47)
Kukahan siellä Savon Musiikissa nykyisin niitä kitaroita huoltaa/korjaa?
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
jarmo vh
22.06.2009 21:08:22
Vuoden olen ollut mikkeliläinen ja Savon Musiikin huoltopalvelusta ei ole kokemuksia, mutta olen saanut siellä hyvää ja asiallista palvelua ja tavaraa kilpailukykyiseen hintaan. Tilattukin on ja mulle ainakin soitettu kun tavara on tullut. Mulla ei ole valittamista sikäli. Valikoima kitarakamoissa on toki melko suppea.

Tämä vaan siksi ettei tulisi tuomittua liikettä liian hätäisesti.
Kitarat Amerikasta, vahvistimet Englannista.
Pehvanssi
23.06.2009 01:42:29
Eiköhän nämä vastaukset jo riittäneet. Ei ole aikaa hankkia epävarmaa/ huonoa palvelua. Jääpi Mikkelistä huolto hankkimatta. Kiitos vastanneille.
Nazareth
23.06.2009 14:42:40 (muokattu 23.06.2009 14:45:15)
Kerra meinasin käyä ostamassa hiotut bassonkielet sieltä, neljä sälliä tiskin takana eikä kukaan tienny mitä se tarkottaa.

EDIT: kyllä mäki oon pari kitaraa sieltä aikanaan ostanu, sinänsä ihan hyvä liike
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
kissakissala
23.06.2009 19:20:19
Muakin kiinnostaisi pätevä kitarafiksari Mikkelistä.. Tässä jossaisvaiheessa pitäisi Fenderin Jaguariin vaihtaa uusi satula koska G-kielen ura on kulunut hieman liian syväksi. Omasta takaa ei tahdo oikein löytyä sopivia työkaluja noin tarkkaan hommaan, eli tekeekö näitä joku muu kuin Savon Musiikki, jonne en todellakaan vie luuttuani pölyttymään?
Swan
23.06.2009 19:50:12
Lähin kunnon korjaaja taitaa sijaita Heinolassa. Jos on mahdollista sinne asti matkustaa, kannattaa viedä Luodon Pasille korjattavaksi: http://www.basementguitars.fi/

Soita ennen kuin menet, että on varmasti paikalla.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
harigata
23.06.2009 22:39:47
Kaveri nimeltä Olli Partti teki huoltoja ja oikein asiallisesti silloin kun yli 10 vuotta sitten itte asuin Mikkelissä...
Terry Pantheras
23.06.2009 22:47:57
harigata: Kaveri nimeltä Olli Partti teki huoltoja ja oikein asiallisesti silloin kun yli 10 vuotta sitten itte asuin Mikkelissä...

Ei ole tehnyt enää kymmeneen vuoteen. Partti on aika mystinen hahmo ja kuulemma ihan posketon kitaristi...
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)