Aihe: Nauhojen irroittaminen
1
StevieRayVehkakoski
22.06.2009 15:25:01
Toin tuliaisina vanhan Kay Swingmasterin ameriikan raitilta ja onhan siinä mojoa ja soundi on Barney Kessel-mikeillä aivan mahtava mutta nauhat ei ole häävissä kunnossa. Tietysti helpointa olis viedä uudelleen nauhoitettavaksi jollekin mestarille muttakun toi ~300 euroa on aika kova raha pihille hämäläiselle.

Mä oon yhden kaulan itse nauhoittanut ja siitä tuli oikein hyvä joten se ei jännitä mutta vähän epäilyttää millä saa nauhat irti 45-vuotiaasta kaulasta? Myös jännittää se, että onkohan Kay käyttänyt sitä vakio dunlop-nauhaa 45 vuotta sitten, oon jostain ymmärtänyt että esim. Harmonyn kitaroissa on ollut erikoisen kokoisia nauhoja.

Kertokaas kokeneemmat millä saisi nauhat siististi irti vanhasta ruusupuuotelaudasta? Tämä kaula on reunanauhallinen mutta eipä se kai vaikuta nauhojen poistoon. Onko jotain erikoiskikkoja olemassa muuta kuin kolvilla lämpöä ja hohtimilla kiskoo nauhan irti?
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
Kumiankka
22.06.2009 16:47:05
En tiedä onko uusia ja parempia keinoja mutta muistan että ennen tehtiin vanhoista hohtimista irrotuspihdit, leukojen ulkopuoli hiottiin rälläkällä tai mirkelillä tai viilalla sellaiseksi että niihin tuli hyvin nauhan alle ottava muoto
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)