aalataur 15.06.2009 22:39:24 | |
---|
Niin tosiaan hain enemmänkin sellaisia jotka ovat aina olleet nihkeitä juomaveikkoja, en niinkään sellaisia jotka on vuosien dokaamisen jälkeen lopettanut terveys/muista syistä. Koska jälkimmäisiähän löytyy paljonkin.. |
Veikko 15.06.2009 22:54:00 | |
---|
aalataur: Niin tosiaan hain enemmänkin sellaisia jotka ovat aina olleet nihkeitä juomaveikkoja, en niinkään sellaisia jotka on vuosien dokaamisen jälkeen lopettanut terveys/muista syistä. Koska jälkimmäisiähän löytyy paljonkin.. Frank Zappa-vainaa oli päihteetön vaikkei sitä ihan heti uskoisi kun sen musaa kuuntelee. Poikansa jatkaa samaa linjaa. Selvinpäin ateisti, krapulassa hindu |
jussimus 15.06.2009 22:54:47 | |
---|
Mä en varsinaisesti dokaa lainkaan, vaikka olutta ja viiniä tykkäänkin maistella pienissä määrin. En myöskään polta enkä käytä huumeita, ja fysiikka on hyvässä kuosissa. Dear Eki, oonko epämuusikko? |
pekezu 15.06.2009 23:26:10 | |
---|
Mun mielestä on hassua, että toi muusikkous ja päihteet tuntuu kuuluvan ennakkoasetelmissa tiukasti yhteen. Että jos oot muusikko, käytät myös alkoholia tai huumeita. Vähintään tupakoit. Mistä se sit lie peräisin, toisaalta lähes kaikki taiteellisten alojen henkilöt keitä tunnen tuntuvat viihtyvän jaloviinapullon äärellä. Eikä kyseessä pelkät muusikot vaan myös näyttelijät ja kuvataiteilijat. Ehkä se on se valtava maailmantuska ja epäonnistumisen pelko maailmaa taiteen avulla pelastettaessa ;). Itse tein jokunen vuosi sitten tietoisen valinnan, etten koske alkoholiin. Ei vaan maistu tai tee mieli. Sitten jos joskus tekee mieli tai tulee halu niin sitten sitä voi ottaa. Jos omatunto sallii. Mutta kun ei tee mieli niin ei tee. Hyvin on pärjätty tähänkin asti. Usein kuitenkin enemmän sekaisin kuin muut, vaikka ihan vissyvedellä on puserreltu. Kamat kusee, ei ihmiset. |
Mohla 15.06.2009 23:39:23 | |
---|
LeoFender: Ja muistaakseni Wigwam -kirjassa sanottiin Jukka Gustavsonin olevan absolutisti. Eikös Gustavson oo Jehovan todistaja? Jostain muistelisin näin. Hehän eivät siis alkoholia juurikaan juo. "Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
|
Desmond Jones 16.06.2009 10:05:15 | |
---|
Riippuu ihan Jehovasta. Maybe I'll become a playboy, hang around in gay bars
And move to the west side of town |
molder 16.06.2009 10:59:45 (muokattu 16.06.2009 11:01:17) | |
---|
Anssi Kela on aina ollut absolutisti, Sipe Santapukki...käsittääkseni. Zappa sanoi aikoinaan "elävänsä kahvilla ja tupakilla" joten oliko hän päihteetön? Jos vetää mustaa kahvia pari pannua ja pari askia Lucky Strikeä niin eiköhän ne jotenkin vaikuta :)? Viinaa ja muita huumeita hän ei käyttänyt mitä ei kaikki tajua. Hän näki kyllä tietysti paljon juopottelua ja humehien vetoa ja teki niistä monia kipaleita. Sitten on tosiaan sellaisia jotka ovat juoneet jo tulevienkin vuosien annokset kumoon ja joutuvat terveydellisistä syistä pitämään tipatonta. Ovatko sitten raittiita muusikoita; tällä hetkellä varmasti kyllä; huomisesta ei tiedä. Omasta vapaasta tahdostaan raittiita ei tuu nyt muita mieleen. Aika harvassa ovat. Ja totta on ;että Remu ei koske VIINAAN. Pitää täysin paikkansa ;-) aalataur: Löytyykö sellasia harvinaisuuksia, kuin raittiita muusikoita? :P Kuinka lyhyt on lista tunnetuista staroista jotka ovat täysin tai pitkälti raittiita? Siis "omasta tahdostaan", eikä sen takia että maksa on ollut vähällä sanoa poks? Tuntuu vähän että raitis ja sporttinen muusikko on jonkin sortin kummajainen. Tietenkin sitten on erikseen nämä kovemmat aineet, niistä kieltäytyminen ei ole varmaan mitenkään harvinaista. Ite en ainakaan koske pitkällä tikullakaan. Mutta miten on? "The SOUND of VOLUME" |
Zed 16.06.2009 11:51:11 (muokattu 16.06.2009 11:52:54) | |
---|
Huumeiksi luokiteltavia päihdeaineitahan Zappa ei omissa yhtyeissään hyväksynyt lainkaan. Taisipa joku muusikko saada kenkääkin vedellessään viivoja takahuoneessa. Juhlintaan ja kohtuulliseen alkoholinkäyttöön hän sen sijaan kannustikin joskus bändinsä jäseniä, jotka istuivat mieluummin keikkabussissa pelaamassa shakkia tai lukemassa. Periaatteena oli se, ettei alkoholi saanut haitata musiikillista suoriutumista. Zappa kuitenkin halusi bändiinsä suhtauduttavan rock-bändinä tiettyine lieveilmiöineen, mutta hänen musiikkillinen ehdottomuutensa vaati ehkä hieman toisenlaisia muusikoita tyydyttävän lopputuloksen saavuttamiseksi. "Posetiivinomistaja Markkaselta oli varastettu kymppi. Hän epäili kaikkia ihmisiä, jotka oli sinä päivänä tavannut. Niin teki myös hänen apinansa. Näistä seikoista voit päätellä, kuka on syyllinen." |
Kailis 16.06.2009 13:46:35 | |
---|
Mä en oo juonut...hetkinen...kohta kymmeneen tuntiin. |
Sarko 16.06.2009 14:23:27 | |
---|
Sir Härö: Ja täysi-ikäistyttyään jättävät viinan vedoten pitkiin ryyppyputkiin. Välitön Sturm Und Drang-assosiaatio. I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg |
omenamehu 16.06.2009 18:26:20 (muokattu 16.06.2009 18:27:20) | |
---|
Ted Nugent? Eikös hän ole vegaani ja abso näin muistelisin.. "Osaan soittaa Seek & Destroyn sooloon asti. Saankohan mä nyt vakoa?" |
padaa@dadaa! 16.06.2009 18:47:48 (muokattu 16.06.2009 18:48:19) | |
---|
Anonymous-jazz: Dannyn kesäkiertueella soitti pianoa yhdennellätoista sormellaan :) Mutta teki sen tuskin selvinpäin... Ja hevarit väittävät ettei pop-muusikoiden tulkinnassa muka olisi munaa. |
lxi 16.06.2009 19:13:14 | |
---|
omenamehu: Ted Nugent? Eikös hän ole vegaani ja abso näin muistelisin.. Absolutisti ehkä, mutta ei todellakaan vegaani. |
Krister 16.06.2009 20:35:31 | |
---|
nahkis: Absolutisti ehkä, mutta ei todellakaan vegaani. Jep. Kyseessä niin täysverinen lihansyöjä, kun mies vaan olla voi. Metsästää syömänsä riistan itse. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Knoppix 21.06.2009 16:30:24 | |
---|
Aerosmithin jätkät ainakin kuulemma ja kirjan perusteella. James Hetfield ??? ellei ole taas langennut.... Kesää odotellessa |
M!Xu 21.06.2009 16:51:51 | |
---|
Veikko: Frank Zappa-vainaa oli päihteetön vaikkei sitä ihan heti uskoisi kun sen musaa kuuntelee. Poikansa jatkaa samaa linjaa. Sinänsä ristiriitaista, että äijä oli kuitenkin ketjupolttaja ja syömätavoiltaan hyvin epäterve. Kyse ei ollut kieltäymyksestä terveydellisisiin syihin vedoten, vaan jostain ihan muusta. Itsekin jatkan mielelläni Zappan viitoittamalla tiellä, tosin karsien röökit pois ja tehden ruokavaliostani ihmisläheisemmän. Many hours of music / Many drops of blood |
Närpiö: Mitä tulee sitten huumeisiin, niistä täällä on ihan turha pulista. Ne ovat tabu ja harva artisti niistä puhuu itsekään. Niin kuin esim. että olen ottanut/en ole ottanut. Tämä riippuu vähän kohderyhmästä. Joku reggaen vetäjä voi rauhassa huudella "legalize it" jamaikan lipun väreissä. Kun ei tarvitse ajatella "mummojen suosiota". |
Mirk0 21.06.2009 19:17:35 | |
---|
molder: Anssi Kela on aina ollut absolutisti, Sipe Santapukki...käsittääkseni. Zappa sanoi aikoinaan "elävänsä kahvilla ja tupakilla" joten oliko hän päihteetön? Jos vetää mustaa kahvia pari pannua ja pari askia Lucky Strikeä niin eiköhän ne jotenkin vaikuta :)? Viinaa ja muita huumeita hän ei käyttänyt mitä ei kaikki tajua. Hän näki kyllä tietysti paljon juopottelua ja humehien vetoa ja teki niistä monia kipaleita. Sitten on tosiaan sellaisia jotka ovat juoneet jo tulevienkin vuosien annokset kumoon ja joutuvat terveydellisistä syistä pitämään tipatonta. Ovatko sitten raittiita muusikoita; tällä hetkellä varmasti kyllä; huomisesta ei tiedä. Omasta vapaasta tahdostaan raittiita ei tuu nyt muita mieleen. Aika harvassa ovat. Ja totta on ;että Remu ei koske VIINAAN. Pitää täysin paikkansa ;-) Santapukki oli Wirtasen mukaan raitistunut humaltumistilan johdosta epäonnistuneen keikan vuoksi. Näin oon lukenut jostain. Miessss on hauskimmillaan kun ei yritä liikaa...nooot. |
Atomic Cafe 22.06.2009 04:58:16 | |
---|
|
ZK 22.06.2009 06:17:03 | |
---|
Itselläni on se asenne päihteisiin että jos.. ja tosiaan JOS olet ja kuulut niihin harvoihin jotka pystyvät pitämään hommat kuosissa vaikka vedätkin mitä tahansa niin se on ok. Harvat siihen tosiaan pystyvät tai ainakin monet ehkä aluksi luulevat että "mä kyllä skulaan tän homman" mutta sitten ajan kuluessa rappioituvat ja aineet vievät miestä. Itselläni kaikki on mennyt (tähän asti) niin että aineet eivät ole mua vieneet mihinkään helvettiin jne. Toivon ettei niin koskaan tule käymäänkään ja tämä ei todellakaan tarkoita että jokaisen pitäisi kokeilla mitään päihteitä koska kaikilla on ne omat rajansa. Vaikka olen kaikkea settiä monesti ottanut niin en silti tosiaankaan tunne itseäni sen paremmaksi kuin kukaan muu vaikka olenkin pysytynyt homman kaiken kasassa pitämään enkä ole rajaa ylittänyt. Tämä päihde puoli on osa minua silloin kun se siltä tuntuu.. ei niin että pitää ottaa jotain että voi soittaa mutta joskus se auttaa luovuudessa.. ei aina. -Mr.Self-Destruct- |