Aihe: Behringer pedaalit?
1 2 3 4
H.Corruption
19.06.2009 21:38:42
trih: Ton TO800 hinta on noussut aikalailla. Itse maksoin 17,90. Ilmeisesti on saanut sen verran suosiota, että voi pyytää tuon 44 eli sama kuin Digitechin Bad Monkey. Kovasti on tuota kehuttukin mutta mihinkäs netistä löytyvään sitä luottais...

Mahtaakohan olla mitään muuta eroa kuin väri TO100:lla ja TO800:lla. TO800 mainostivat, että sisältää sen saman ic:n mitä tubeskriimeritkin mutta jos on myös TS100:ssa... No se piiri on puoli-ilmainen enivei.

Avasin myös TO800n ja samat kamathan siellä oli. Luulen et suurin ero on sama kuin TS808, TS9 ja TS10 välillä. Eli pedaalin lähtöaste on noissa hieman erilainen ja ainakaan sillä ei Spice-simuloinnin perusteella mitään eroa ei ollut transientti- eikä taajuusvasteissa.

Ostin toisen TO100n (9,60), jota tulen hieman modaamaan jossain vaiheessa.
tommijk
20.06.2009 01:34:09
Huomasinpa just että mun behkun vintage phaser syö ihan sikana soundia pois päältä ollessaan. Ja kaiken huippu on se että tätä mainostetaan true bypassina. Paremmin tuntuvat toimivan nuo buffereilla varustetut behkun peruspedaalit.
Ziggy Bubba
20.06.2009 02:16:20 (muokattu 20.06.2009 02:30:07)

Tommy The Cat: Huomasinpa just että mun behkun vintage phaser syö ihan sikana soundia pois päältä ollessaan. Ja kaiken huippu on se että tätä mainostetaan true bypassina. Paremmin tuntuvat toimivan nuo buffereilla varustetut behkun peruspedaalit.

Tätä just meinasin. Behkun spedut kun ei jää niihin muovilaatikoihin... Noita on muitakin.

E Suosittelen Tommylle aitoa Small Stonea, soundikin on omaan korvaan parempi. Puhumattakaan kotelosta, potikoista, jakeista ja siitä kohinasta. EHX on kuuleman mukaan lopettanut noiden perinteisten SS-spedujen valmistuksen, Nanot ovat kai tätä päivää... Nämä isot lootat taas soundavat monen nettidiggarin korvaan paremmalta. (Uraltonella huhuilivat, että osat eivät ole samat, eikä näitä vanhojen chippejä enää ole saatavilla...) Kuulopuheita, mutta minä vakuutuin ja hommasin hyväsoundisen vanhanmallisen SS-purkin.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
tommijk
20.06.2009 02:33:27
sikki-six: Tätä just meinasin. Behkun spedut kun ei jää niihin muovilaatikoihin... Noita on muitakin.

E Suosittelen Tommylle aitoa Small Stonea, soundikin on omaan korvaan parempi. Puhumattakaan kotelosta, jakeista ja siitä kohinasta. EHX on kuuleman mukaan lopettanut noiden perinteisten SS-spedujen valmistuksen, Nanot ovat tätä päivää...

Jaahas, siellä oli enemmänkin juttua aiheesta. Täysin samanlaisia kokemuksia kyllä. Ryssä valmisteisen Small Stonen joskus omistin, mutta ei sekään tainnu paljon kummempi olla. Taitaa mennä joku MXR Phase 90 tai vastaava hankintaan.. vai tulisko behkulta kopiota piakkoin..? :)
rainmaker
20.06.2009 02:47:07
Tommy The Cat: Jaahas, siellä oli enemmänkin juttua aiheesta. Täysin samanlaisia kokemuksia kyllä. Ryssä valmisteisen Small Stonen joskus omistin, mutta ei sekään tainnu paljon kummempi olla. Taitaa mennä joku MXR Phase 90 tai vastaava hankintaan.. vai tulisko behkulta kopiota piakkoin..? :)

Eikös ne ole jo tuon phase 90:nkin kopioineet, vai mistä vermeestä tämä on kopsattu: http://www.thomann.de/fi/behringer_ph9.htm
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Ziggy Bubba
20.06.2009 04:24:15 (muokattu 20.06.2009 04:28:45)

Tommy The Cat: Jaahas, siellä oli enemmänkin juttua aiheesta. Täysin samanlaisia kokemuksia kyllä. Ryssä valmisteisen Small Stonen joskus omistin, mutta ei sekään tainnu paljon kummempi olla. Taitaa mennä joku MXR Phase 90 tai vastaava hankintaan.. vai tulisko behkulta kopiota piakkoin..? :)

Osta samantien se Small Stone, vielä kun noita saa. Jos siis haluat tuota SS:n tuottamaa paksua ja pehmeää veivausta. EHX:ssä on pikkasen enemmän myös säätövaraa kuin MXR:ssä :)

E: Nuo ovat makuasoiota, mutta ite olen täysillä Small Stone -mies, syteen tahi saveen. Toisaalta en kovin hyvin edes tunne tuota MXR:n masiinaa - jotenkin se vaan ei sovi omaan juttuun :P

E2: tiedän, jotta SS tarjoaa sen syvemmän ja paksumman phaser-efektin... Tuo on juuri omaan mieleen...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
H.Corruption
20.06.2009 20:00:00
Tommy The Cat: Huomasinpa just että mun behkun vintage phaser syö ihan sikana soundia pois päältä ollessaan. Ja kaiken huippu on se että tätä mainostetaan true bypassina. Paremmin tuntuvat toimivan nuo buffereilla varustetut behkun peruspedaalit.

Kokeilitko spedua ilman virtaa? True bp on helppo testata sillä tavalla.

Jos vielä syö soundia, on tainnu tulla kopiokukkanen, öh siis suunnittelukukkanen piti sanoa.
koponen
20.06.2009 21:42:40 (muokattu 20.06.2009 21:44:28)
H.Corruption: Kokeilitko spedua ilman virtaa? True bp on helppo testata sillä tavalla.

Höpöjä puhut. Tuolla tavalla selviää ainoastaan onko pedaalissa mekaanin kytkin vai ei. Ainoa tapa selvittää tbp on avata speddu ja tutkia signaalitie.
I'm endorsed by Marshall
kousmanen
20.06.2009 23:53:43

Mimako: Eli millaisia kokemuksia otsikon mukasista pedaaleista. Hinta kun ei päätä huimaa niin ajattelin efekti kokoelmani nillä aloittaa, Tekee niillä siis mitään vai ovatko pelkkiä leluja?

Esim:
BEHRINGER UM 300 särö

Omasta mielestä hintaansa nähden älyttömän hyvä pedaali!
Njää.
Nazareth
21.06.2009 04:46:43
Se reverb-pedaali on ainakin ihan hyvä miusta.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
McNulty
21.06.2009 13:48:06
Onhan nuilla Behringereillä paikkansa. Pääsee nuorempi sukupolvi halvalla käsiksi eri efekteihin ja tutustumaan mitkä ovat "itselle tärkeitä"... ilman että menee omat, äidin ja isän säästöt pariin sinkkupedaaliin.

Enpä minäkään niin kauheasti ole vakuuttunut Behringerien laadusta, toki en ole aivan kaikkia rasioita päässyt vielä polkaisemaan. Monessa pedaalissa tökkii soundin laatu tai oikeastaan laaduttomuus. Esim. moni säristin, acoustic simulator, reverb jne. Sitten tietysti tuo halvimpien rasioiden rakenne. Potikat, jakit ja painokytkin onpi ollut pidempään jo tarkastelussa ja vaikka aina ei mekaanista vikaa olisikaan, niin minua ärsyttää suuresti potikoiden heiluminen (kiitos heikohkon kiinnityksen) ja muovirunkoisten jakkien "kertakäyttöisyys". Ei tarvitse kuin vahingossa astua huonosti pedaalille, hivenen siihen kylkeen, niin jakki on entinen... näin onpi käynyt muutamassa pedalboardissa.

Mutta kuten Koivusen ja Northern Kingsin kitaristi Erkka totesi omasta Behringer-laudastaan... ei tarvitse varoa mitään, sillä lauta on nopeasti korvattavissa/korjattavissa eikä maksa yhtään mitään :)
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Ukko
21.06.2009 16:52:51

Antti1: Jep. Kaikki tremolot ei ihan tarkoituksella edes pyri tuollaiseen hifiin toistoon, joka toisinaan on myös ihan hyvä juttu. Sama homma, kuin delay ei ole pelkkä 1:1 toisto kitaran tuottamasta äänestä.

Ne nauhaviivethän vasta värittävätkin ääntä.
COVS jäsen nro 6
jra
21.06.2009 19:43:39 (muokattu 21.06.2009 19:55:20)
Mulla on ihan kohtuullisia kokemuksia alla olevista Behringerin pedaaleista. Tosin kaikkein muovisimpia ei ole sattunut kohdalle.

DC9 -kompura: MXR Dynacomp-kopio? Metallipohja ja -kotelo. Hyvä metallikuoressa kiinni oleva kytkin ja samoin kuin jakit, mutta hieman huterat potikat. Ei suhise, hieman kait ohuempi soundi kuin esikuvassa, mutta omaan käyttöön sopii tämäkin oikein hyvin. Säätövara tuntuu sopivalta ja riittävältä. Toimii mukavasti häiriöttömänä boostina esim. Toneportin edessä.

VT999 Vintage Tube Monster: Putkisärö. Metallikotelo. Hyvä metallissa kiinni oleva kytkin ja samoin metallikotelossa kiinni olevat tukevat jakit. Sisältäkin siisti rakenne. Toimiva säädettävä gate samassa. BitMo-modilla sai huomattavasti käyttökelpoisemmaksi. Hieman kohinaa joidenkin vahvistimien edessä, Toneportin edessä taas täysin häiriötön. Putki vaikuttaa yllättävän paljon kohinaan, ja tuntuu oikeasti käyttävän putkea (esim. huomaa aluksi että soundi on rupisempi kunnes putki hieman lämpiää). Ei toimi kunnolla miedommilla (ECC81 tms.) putkilla. Hieman kallis Behruksi, mutta tämäkin toimii erittäin hyvin esim. Toneportin kanssa. Aivan miedoimmat rosot ovat vähän kolkkoja, mutta Rolling Stones/Black Crowes -akselilta alkaa toimia aina 70-lukuiseen heavyyn. Toimivat säädöt plussaa. Ilman BitMo-modia turhan rupinen omaan makuun.

V-TONE GUITAR GDI21: Sansamp-kopio. Halpa ja hyvä. Muovinen kotelo, mutta painava metallinen pohjalevy tukevoittaa. Olemattoman kokoiset potikat. Säätämällä löytyy moneen käyttöön käyttökelpoista soundia, clean boostista hi-gainiin. Ainakin kotikäytössä mainio peli. Osassa säätöjä tosin kohisee jonkin verran. Itsellä vaatii jonkun toisen pedaalin eteen jotta tulee virtaa. Mystinen vika, joka tuli muutaman vuoden jälkeen, ei mitään järkiperäistä syytä moiselle?

HB01 HELL BABE -Wah: Kohtuullisen tukeva rakenne. Pieni napsahdus kytkeytyessä häiritsee hieman, samoin kuin pienehkö liikerata. Paljon säätömahdollisuuksia, mutta hieman ohut soundi. Riittää omaa vähään wah-tarpeeseen, mutta tosikäyttöön jää varmasti vajaaksi. Toisaalta en ole syventynyt kunnolla säätömahdollisuuksiin. Ei aiheuta sanpsahduksen lisäksi muuta häiriöitä. Runko on tukeva, mutta potikat tuntuvat köykäisiltä.

Itsellä on Ibanezin kasari-MS10 ja Bad Monkey jääneet vähemmälle käytölle kuin nuo pari Behrun overdriveä/särötintä. Tuntuu että Iba on sävytön pöristin/säristin ja Bad Monkey pahvisempi noihin verrattuna.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
tommijk
21.06.2009 21:17:22
H.Corruption: Kokeilitko spedua ilman virtaa? True bp on helppo testata sillä tavalla.

Jep. Toimii ilman virtaa, ja silti syö soundia. Siellä on joku köyhän miehen ei-niin-true bypass viritelmä.
zuppermuhle
21.06.2009 21:19:56
Mulle on tulossa HM300 bedaali lähiaikoina. Saa nähdä onko se sitten miten Boss HM-2 kopio kuten kuvitella saattaisi.
"Who is your daddy and what does he do?"
duc
21.06.2009 21:39:39 (muokattu 21.06.2009 21:40:29)
Itsellä on Behringer EM600 Echo Machine, ja se on kyllä pätevä peli hintaisekseen. Vähän ehkä syö soundia päältä ollessaan, tosin varma en ole...
H.Corruption
22.06.2009 00:32:47
Tommy The Cat: Jep. Toimii ilman virtaa, ja silti syö soundia. Siellä on joku köyhän miehen ei-niin-true bypass viritelmä.

Taitaa olla 1-napainen kytkin, joka on kytketty niin että spedun lähtöpiiri on kiinni signaalitiessä ja syö soundia.

Ton luulis olevan aika helposti modattavissa paremmin toimivaksi.
H.Corruption
22.06.2009 00:34:46
veri_heavy: Mulle on tulossa HM300 bedaali lähiaikoina. Saa nähdä onko se sitten miten Boss HM-2 kopio kuten kuvitella saattaisi.

Mulla on toi spedu ja siitä lähtee sellanen swedudödis-soundi et en enää lähteny metsästää HM-2:sta.
zuppermuhle
22.06.2009 13:15:05
H.Corruption: Mulla on toi spedu ja siitä lähtee sellanen swedudödis-soundi et en enää lähteny metsästää HM-2:sta.

Testailin nopeasti niin melko nopeasti sai kyllä Left Hand Path pörinän. Kerkesin kyllä ostaa HM-3:n josta saa sitten Clandestine levyn soundia mikä omasta mielestä sopii paremmin korvaan
"Who is your daddy and what does he do?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)