Aihe: dual rectifier
1 2 3 4 5
Mr. Speed
18.03.2009 17:22:18
Harvey666: Mutta eihän tää ole se päättömät hintapyynnöt ketju..! (ja tähän se hymiö...)

Melko kallis se kyllä on :/
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
hevikukko
18.03.2009 18:01:37
Melko kallis se kyllä on :/

Mesa on Mesa. Pelkästään kuuntelemalla muita nuppeja en haluaisi tällä hetkellä muuta kuin soittaa edelleen Mesalla. Recton särö on niin niin...... makea.
Jackie pyytää reaali hintaa, koska mun mielestä Mesan pitäisi olla huollettuna ja hyväkuntoisena jälleenmyynti hinnaltaan edelleen 80% uudesta. Se ei mene miksikään soittamalla. =)
Ei tässä ketään! ;D
oiva tumpeloinen
18.03.2009 18:03:21
hevikukko: Mesa on Mesa. Pelkästään kuuntelemalla muita nuppeja en haluaisi tällä hetkellä muuta kuin soittaa edelleen Mesalla. Recton särö on niin niin...... makea.
Jackie pyytää reaali hintaa, koska mun mielestä Mesan pitäisi olla huollettuna ja hyväkuntoisena jälleenmyynti hinnaltaan edelleen 80% uudesta. Se ei mene miksikään soittamalla. =)

Tää ei nyt ole mikään päätön ketju, joten sinänsä nää ei tänne kuulu. Mut katsoen torin tarjontaa yleisesti, on tuohon jätetty tosiaan tinkavara päälle.
hevikukko
18.03.2009 18:05:41 (muokattu 18.03.2009 18:09:25)
Tää ei nyt ole mikään päätön ketju, joten sinänsä nää ei tänne kuulu. Mut katsoen torin tarjontaa yleisesti, on tuohon jätetty tosiaan tinkavara päälle.

Siksipä juuri tinkavaran kanssa joku tulee olemaan onnellinen omistaja ja uskoisin olevan iloinen ja hinta on varmasti kohdallaan.
Onkos muuten siinä vanhassa Recto Dualissa muutes kuinka paljon eroa uudempiin säröltään, siis ihan niissä ekoissa 500 kpl tekeleissä? Onko kellään kokemusta verrata? Puhutaan siis 2 kanavaisista.
Ei tässä ketään! ;D
Tinippa84
18.03.2009 18:28:26

hevikukko:Onkos muuten siinä vanhassa Recto Dualissa muutes kuinka paljon eroa uudempiin säröltään, siis ihan niissä ekoissa 500 kpl tekeleissä? Onko kellään kokemusta verrata? Puhutaan siis 2 kanavaisista.

Täällä on tarinaa noista:

http://www.theboogiearchives.com/
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
hevikukko
18.03.2009 19:14:49
Todella hyvä linkki, kiitos.
Tuosta saa ainakin asiaan selvyyttä, jos on ostoaikeissa tuohon vanhaan malliin.
Ei tässä ketään! ;D
Tinippa84
18.06.2009 18:04:53

Heps!

Olen tässä tuuminu tuon puhtaan kanavan virittämistä jollain matalagainisemmalla putkella. Tuppaa menemään turhan herkästi murolle 81:llä vaikka kääntääkin volumea pois, etenkin jos vielä polkee chorusta siihen. Kuitenkin kanavassa pitää olla gainia säädettynä jonkin verrankin, muuten ei kuulosta miltään. Nyt V1:ssä on tungsol 12ax7. Eli pitäis saada joku huonommin säröytyvä putki tuohon, vinkkejä?
oiva tumpeloinen
18.06.2009 18:11:52
Tinippa84: Heps!

Olen tässä tuuminu tuon puhtaan kanavan virittämistä jollain matalagainisemmalla putkella. Tuppaa menemään turhan herkästi murolle 81:llä vaikka kääntääkin volumea pois, etenkin jos vielä polkee chorusta siihen. Kuitenkin kanavassa pitää olla gainia säädettynä jonkin verrankin, muuten ei kuulosta miltään. Nyt V1:ssä on tungsol 12ax7. Eli pitäis saada joku huonommin säröytyvä putki tuohon, vinkkejä?

Laita joku ECC82-tuubi sinne, niin vähenee vahvistukset ja sitä kautta säröt.
Tinippa84
18.06.2009 18:15:58

oiva tumpeloinen: Laita joku ECC82-tuubi sinne, niin vähenee vahvistukset ja sitä kautta säröt.

Niin, mää tuumin kanssa tuota 82:sta. Varmaan esim. JJ:n putki olis hyvä?
oiva tumpeloinen
18.06.2009 18:38:16
Tinippa84: Niin, mää tuumin kanssa tuota 82:sta. Varmaan esim. JJ:n putki olis hyvä?

Esimerkiksi. Luulisin, ettei tässä tapauksessa ole niinkään suuri merkitys, minkä merkkinen putki siellä huutaa.
pekurides
19.06.2009 01:47:52

oiva tumpeloinen: Laita joku ECC82-tuubi sinne, niin vähenee vahvistukset ja sitä kautta säröt.

Tai sitten ECC81 vois myös piisata eikä vaikuta ihan yhtäpaljon sitten säröosastolle ja atäkkiosastoon.
(ecc83 isoin gain, 81 seuraava,82 heikoin.. en muista % eikä niin väliäkään)

Nuita ecc81 tuubia taitaapi ollla paremin saatavillakin ja ihan kunnon N.O.S Mullardia muutamalla kympillä, tai sitten ihan vaikka JJ ecc81 15€.

Täällä ainakin saatu hyviä tuloksia ECC81 mutta se vaikuttaapi myös mihin reikään sen tökkäät.... ekana putkena vaikuttaapi joka kanavaan yhtäpaljon ja samalla eniten... ei minun suositukseni... loppupäähän.

joka tapauksessa koko vaffarin luonne hiukan kiltimmäksi muuttuu ja volatasokin pikkasen tuntunut putoavan.... ei välttämättä huono asia:)

Ehkä vikaksi? tai ainakin gain-asteiden jälkeen (vaiheenkääntö,loopinbufferi..)ellei suoraan löydy kliinille vaikuttava slotti.... tuppaa yleensä yksi putki vaikuttavan kahteen asiaan eli pelkkää kliinikanavaa vaikea säätää ,.... kokeilemalla selviää.

makuasioita jne.

kaipa joku tietää tarkasti recton putkikartat... tai ite manuaalista kaivaa..
Tunteella päin vittua.
Antti1
19.06.2009 02:10:53
5751 vois olla myös hyvä vaihtoehto putkeksi. Se on toiminnaltaan ECC83 kaltainen, mutta vähän matalammalla gainilla. Toiminee ECC83 kanssa toimimaan suunnitellun laitteen kanssa noita 81 ja 82 putkia paremmin. Valikoima tosin on sitten suppeampi.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Tinippa84
19.06.2009 11:49:21 (muokattu 19.06.2009 13:29:32)

pekurides:kaipa joku tietää tarkasti recton putkikartat... tai ite manuaalista kaivaa..

Joo, sillein se menee, että ensimmäinen putki V1 "input stage" ja sitten kliini. V2 "input stage" ja särökanavat, V3 särökanavat. V4 luuppiin ja V5 on vaiheenkääntäjäputki.

Eli toi "input stage" ilmeisesti meinaa sitä sisääntulevan signaalin kuumuutta?
oiva tumpeloinen
19.06.2009 13:36:14
Tinippa84: Joo, sillein se menee, että ensimmäinen putki V1 "input stage" ja sitten kliini. V2 "input stage" ja särökanavat, V3 särökanavat. V4 luuppiin ja V5 on vaiheenkääntäjäputki.

Eli toi "input stage" ilmeisesti meinaa sitä sisääntulevan signaalin kuumuutta?

Se on se eniten merkkaava putki. Tuossa jo vähän aiemmin yritin sanoa, että mä en kyllä välttämättä mitään Mullardeja tai vastaavia laittais Recton etuseen. Ei varmaan saa kaikkea rahan edestä irti siellä. Mut se on vain yksi mielipide. Yhden etustuubin vaihtaminen vaikuttaa kuitenkin aika vähän soundiin loppupeleissä.
Tinippa84
19.06.2009 13:51:24

oiva tumpeloinen: Se on se eniten merkkaava putki. Tuossa jo vähän aiemmin yritin sanoa, että mä en kyllä välttämättä mitään Mullardeja tai vastaavia laittais Recton etuseen. Ei varmaan saa kaikkea rahan edestä irti siellä. Mut se on vain yksi mielipide. Yhden etustuubin vaihtaminen vaikuttaa kuitenkin aika vähän soundiin loppupeleissä.

Joo, olen vähän samoilla linjoilla noiden nos etusputkien kanssa tässä tapauksessa. Ovathan ne takuulla hyviä, ei sillä, mutta ehkä niistä ei kaikkea saa irti.
Saattaa olla, että jo vähän hillitymmän ecc83:n vaihtaminen vaikuttais jo positiivisesti tuohon puhtaan kanavan toimintaan. Noi tungsollit on nimittäin yllättävän jämyjä putkia tuottamaan gainia.
pekurides
19.06.2009 14:21:29

Tinippa84: Joo, olen vähän samoilla linjoilla noiden nos etusputkien kanssa tässä tapauksessa. Ovathan ne takuulla hyviä, ei sillä, mutta ehkä niistä ei kaikkea saa irti.
Saattaa olla, että jo vähän hillitymmän ecc83:n vaihtaminen vaikuttais jo positiivisesti tuohon puhtaan kanavan toimintaan. Noi tungsollit on nimittäin yllättävän jämyjä putkia tuottamaan gainia.

niin... pointtina tuossa mullradin ecc81 nossissa oli mulla juurikin se että niitä saa vielä suht edukkaasti ettei sinänsä mikään kynnys ja oikeasti loistava putki ja varmasti hinta/laatusuhteeltaan pätkii kaikki muut nyky ecc81 putket.... ehkä?

(Jos oletetaan että mullard kestää 5Xkauemmin kuin JJ ja saundii paremmalta ja silti maksaa vain 15€ enemmän.... )
Tunteella päin vittua.
H.Corruption
20.06.2009 20:19:50
Tinippa84: Heps!

Mikä Recto sulla on? Ainakin 3-kanavaisessa V1:n eka puoli on sisääntulo kaikille kanaville ja toinen puoli on clean-kanavan lähtövahvistus. Voi käydä niin ettei signaali riitä saamaan clean-kanavaa balanssiin muiden kanavien kanssa.
Tinippa84
20.06.2009 20:26:17

H.Corruption: Mikä Recto sulla on? Ainakin 3-kanavaisessa V1:n eka puoli on sisääntulo kaikille kanaville ja toinen puoli on clean-kanavan lähtövahvistus. Voi käydä niin ettei signaali riitä saamaan clean-kanavaa balanssiin muiden kanavien kanssa.

Kolme kanavainen Dual Rectifier. Niin on juu V1:ssä tuo lähtövahvistus kaikkiin kanaviin. Myös V2:ssa on sama ominaisuus.
Ajattelin jos V1:een tyrkkäis jonkun matalampigainisen putken, jäähän siihen sitten vielä tuo V2 jossa sitten tymäkämpi putki. Se ei varsinaisesti haittaa vaikka kanavien 2&3 gainin määrä vähän kärsiikin...luulen, että sitä siltikkin jää tarpeeksi.
hevikukko
21.06.2009 16:58:56 (muokattu 21.06.2009 17:16:01)
Itse löysin juuri sopivan tällaisesta kokoonpanosta.
Irtoo kunnon mölinät =)
Single Recto

6L6GC Mesa päättärit
V1 - TAD Highgrade Premium Quality "kristallista ääntä ja antoi säröä lisää"
V2 - Mesa Russian 2 12AX7-A
V3 - Mesa Russian 2 12AX7-A
V4 - Mesa Russian 2 12AX7-A
V5 - Mesa 7025 STR 12AX7-A ECC83 "ei ole maalattu Mesa logoa mutta kirjoitettu pienellä...joka tapauksessa toi sitä hyvää ääntä lisää"

Kokeilin V5 Phase Inverterin putkea Mesa logolla, brittiläisellä, TADilla ja tämä STR vei voiton.
Ei tässä ketään! ;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)