Aihe: Iron Cobra tuplat mahdollisimman nopeiksi
1 2
dyydfromhell
19.06.2009 16:47:11
Ostin tässä taannoin jotkut iron cobra tuplapedaalit käytettyinä, ei ne kalleimmat vaan jotku aika normi. Ne on ketjuvetoset ja mulla on jostain syystä semmonen käsitys, että hihnat on nopeammat. Voinko vaihtaa ketjut hihnoihin?

Entäpä muu säätö pedaaleissa, mistä tiedän että pedaalit ovat keskenään ns. samoilla asetuksilla. Kun kiinnitän pedaalit basariin kiinni, niin oikean polkimen kantapääosa nousee maasta hieman, miten säädän sen.

Onko jotain muuta mitä pitäisi tietää niiden säädoistä. Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä rumpalin korvaan, mutta olen kitaristi ja harrastan blast beatia urheilun kannalta, joten en tiedä mitään rummuista.
moderndrummer88
19.06.2009 16:57:30 (muokattu 19.06.2009 16:58:58)
dyydfromhell:
harrastan blast beatia urheilun kannalta, joten en tiedä mitään rummuista.

Hehahhaha :D Ota plussaa :DDDD

E: Nopeus lähtee sun omista jaloista, se että käykö sulle paremmin hihnat vai ketjut on sinusta itsestäsi kiinni. Omilla jaloilla se vaan pitää tunnustella millon ne säädöt on hyvät...
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
dyydfromhell
19.06.2009 18:12:41
moderndrummer88: Hehahhaha :D Ota plussaa :DDDD

E: Nopeus lähtee sun omista jaloista, se että käykö sulle paremmin hihnat vai ketjut on sinusta itsestäsi kiinni. Omilla jaloilla se vaan pitää tunnustella millon ne säädöt on hyvät...

Joo, saatto kuulostaa retardilta mutta en silti ole jälkeenjäänyt. Sitä vaan pohdin, että miten saisin ne mahdollisimman lähelle jotain Axiksii säädöiltä tms. Mikäli mä oon ymmärtäny oikein ni jos halutaan päästä näihin Derek Roddy nopeuksiin ni säädöt pitää olla just oikein. Missä kulmassa se nuija pitää olla jne. Tottakai tiedän, että nopeus tulee jaloista, mutta ei se ihan sama olis jos Hahto vääntäis jollain milleniumeilla Axiksien tai demon drivereiden sijasta. Eli siis uudestaan: Pystyykö vaihtaan hihnat ketjujen tilalle ja missä kulmassa nuija ja muuta. Olen yrittäny säätää mutta ei siitä tuu mitään. Vaikka olen kitaristi niin en silti ole täysin sepraraattori :P
dyydfromhell
19.06.2009 20:56:44
moderndrummer88: Siis väännetään vielä rautalangasta: ne säädöt on jokaisen henkilökohtainen asia, sun pitää ite testailla mikä tuntuu sulle itelles kevyimmältä ja parhaimmalta, ei ole olemassa mitään universaaleja säätöjä, että kun ne laittaa niin voi polkea huoletta 32. osia tempoon 200.

Järkeä saa käyttää siinä säätämisessä, jos sulla on nuijat tosi kaukana kalvosta ja jouset tosi kireällä niin ei ole ehkä paras lähtökohta jos haluaa nopeaa surinaa, mutta loppu on aikalailla makuasiaa.

E: Toisaalta jos harrastat blästiä urheilun kannalta niin ehkä sun kannattaakin tehdä just noin niinkuin sanoin, ettei kannata.

No mä nyt ajattelin kysyy neuvoo ku en tiiä yhtään mistä säätäisin jos joku kokeneempi osais vähä auttaa.
ei ole olemassa mitään universaaleja säätöjä, että kun ne laittaa niin voi polkea huoletta 32. osia tempoon 200. En mä mitään universaalia kysynytkään vaan rumpaleiden omia kokemuksia, koska vaikka kokeilisin ite kaikkea tyhmää ja todennäköoisesti rikkoisin pedaalit niin en silti tietäisi voiko ne säätää paremmin :D Tehään tää nyt helpommaks ja toivon et joku vastaa Pystyykö vaihtaan hihnat ketjujen tilalle? Lähetään siitä ja katotaan seuraavaa kysymystäni myöhemmin..
moderndrummer88
19.06.2009 21:03:42
Kun tässä ei ole oikein selvinny mitkä pedaalit sulla edes on. Etsi vaikka thomanilta vastaavat ja laita linkkiä...
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
putti
19.06.2009 21:42:48
Tama Iron Cobra HP900PTW power glide taitaa olla
Kailis
19.06.2009 21:44:54

Miksi remelit elikkäns hihnat olisivat ketjuja nopeammat? (tästä tulee kiva vääntö =D)
moderndrummer88
19.06.2009 22:11:16
putti: Tama Iron Cobra HP900PTW power glide taitaa olla

Tämä lause kyllä vähän hämää mua Ostin tässä taannoin jotkut iron cobra tuplapedaalit käytettyinä, ei ne kalleimmat vaan jotku aika normi. eli siis onkohan ne ne Iron Cobra Juniorit, joku hp200:ko se mallinimi nyt on...
dyydfromhell
19.06.2009 22:17:02
Kailis: Miksi remelit elikkäns hihnat olisivat ketjuja nopeammat? (tästä tulee kiva vääntö =D)

Mullaki on jostain syystä semmonen käsitys, että hihnat olis jotenki joutusammat vaikken mikään ammattilainen ookaan ja testannu vaan muutamat pedaalit. Kai se on ihan mielipideasia.

Joo ja kyllä ne HP900PTW power glidet on. Oon saattanu antaa jotain harhaanjohtavia vihjeitä, mutta toi on se oikee nimi.
Kailis
20.06.2009 03:47:18

Aatteleppa ite sitä hommaa. Tuntumassa saattaa jotain eroa ehkä just ja just olla, mutta miksi nopeudessa? Pähkäilepä hetki.
Einherjar
20.06.2009 04:29:03 (muokattu 20.06.2009 04:30:30)
Ei se ketjuvedon ja hihnavedon ero niin dramaattinen ole, että siitä mitään järjettömiä nopeuksia saisi äkkiä revittyä irti. Suoraveto sitten erikseen, mutta ei kaikki nepeat huiput sitäkään mahda käyttää (?)....

Kokeile kaikkea mikä siinä pedaalissa on säädettävissä. Laita ensin ääriasentoon sitten keskiasentoon ja sitten toiseen ääriasentoon. Jätä siihen mikä oli paras ja siiry seuraavaan säätöön. Sitten kun kierros on käyty läpi, tee sama uudestaan, mutta 1/4-säädöillä. Eläkä pelkää tehdä samaa uudelleen vaikka viikon kuluttua. Pienellä testauksella se löytyy kaikista nopeiten, vaikkakaan se ei tuntuisi nopeimmalta vaihtoehdolta. Jokaisella rumpalilla on oma fysiikka, joka toimii nillä tietyillä asetuksilla, jotka löytyvät sitten ajan kuluessa. Kaikista ei tule hirveitä blästääjiä hetkessä, vaan tietyn helpon tason jälkeen tulee nousua vain armottoman työn ja treenin kautta.

edit:
Niin ja muistutan... Hyvin viritettyä rumpua on helpompi soittaa, kun huonosti viritettyä.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
seppo i
20.06.2009 11:48:49 (muokattu 20.06.2009 11:55:44)
Et pysty (tai ei kannata) vaihtamaan Cobrien vetovehjettä, koska hihnaCobran cami on erilainen kuin niiden ketjuCobrien. Niillä jokaisella on kiinteänä eri rakenne, toisin kuin esim. Giant Stepillä tai Eliminaattorilla. Se, että hihnaCobra saattaa olla ketjuvetoista "nopeampi", johtuu akselissa kiinni olevien kamojen pienemmästä massasta. Sillä tavalla siinä on vähemmän kontrolloitavia heilurivoimia kuin raskaammissa ketjuvetoisissa, ja nopeampi palautus. Lisäksi hihna joustaa jonkin verran (flex), joten sekin saattaa antaa nopeutta lisää sille, joka sitä osaa soitossaan hyödyntää. Esim. Mike Mangini taisi käyttää just tuosta syystä hihnavetoisia speduja.

Mulle siitä nopudesta ei ole ollut hyötyä, mutta mutta tykkään siitä hihnaCobran kevyemmästä tatsista muuten vaan ketjuvetoisia enemmän.

Ja tulihan juhannuksen alla hankittua uusi (hihna)poljinkin tulevaan pömpelisettiin. Yammun kevein kokoontaittuva vekotin. Ihan mahtava poljin ja ihan naurettavaan hintaan :)
dyydfromhell
20.06.2009 13:05:42
Sepppo I: Et pysty (tai ei kannata) vaihtamaan Cobrien vetovehjettä, koska hihnaCobran cami on erilainen kuin niiden ketjuCobrien. Niillä jokaisella on kiinteänä eri rakenne, toisin kuin esim. Giant Stepillä tai Eliminaattorilla. Se, että hihnaCobra saattaa olla ketjuvetoista "nopeampi", johtuu akselissa kiinni olevien kamojen pienemmästä massasta. Sillä tavalla siinä on vähemmän kontrolloitavia heilurivoimia kuin raskaammissa ketjuvetoisissa, ja nopeampi palautus. Lisäksi hihna joustaa jonkin verran (flex), joten sekin saattaa antaa nopeutta lisää sille, joka sitä osaa soitossaan hyödyntää. Esim. Mike Mangini taisi käyttää just tuosta syystä hihnavetoisia speduja.

Mulle siitä nopudesta ei ole ollut hyötyä, mutta mutta tykkään siitä hihnaCobran kevyemmästä tatsista muuten vaan ketjuvetoisia enemmän.

Ja tulihan juhannuksen alla hankittua uusi (hihna)poljinkin tulevaan pömpelisettiin. Yammun kevein kokoontaittuva vekotin. Ihan mahtava poljin ja ihan naurettavaan hintaan :)

Hyvä vastaus, harmi ettei voi vaihtaa, mutta pitänee olla sitte vaan parempi soittaja :P
dyydfromhell
20.06.2009 13:07:30
Einherjar: Kokeile kaikkea mikä siinä pedaalissa on säädettävissä. Laita ensin ääriasentoon sitten keskiasentoon ja sitten toiseen ääriasentoon. Jätä siihen mikä oli paras ja siiry seuraavaan säätöön. Sitten kun kierros on käyty läpi, tee sama uudestaan, mutta 1/4-säädöillä. Eläkä pelkää tehdä samaa uudelleen vaikka viikon kuluttua. Pienellä testauksella se löytyy kaikista nopeiten, vaikkakaan se ei tuntuisi nopeimmalta vaihtoehdolta. Jokaisella rumpalilla on oma fysiikka, joka toimii nillä tietyillä asetuksilla, jotka löytyvät sitten ajan kuluessa. Kaikista ei tule hirveitä blästääjiä hetkessä, vaan tietyn helpon tason jälkeen tulee nousua vain armottoman työn ja treenin kautta.

Hyvä neuvo, kokeillaan, vielä tyhmien kysymyksien sarjalla jatketaan... Kun noi nyt on kerran ketju ni voiko joku ketjujen öljyyminen jeesata niitä, luulis ku on ketjuista kyse, mutta en taas tiedä noista pedaaleista.
moderndrummer88
20.06.2009 13:42:24
dyydfromhell: Hyvä neuvo, kokeillaan, vielä tyhmien kysymyksien sarjalla jatketaan... Kun noi nyt on kerran ketju ni voiko joku ketjujen öljyyminen jeesata niitä, luulis ku on ketjuista kyse, mutta en taas tiedä noista pedaaleista.

No ei se varmaan ihmeitä tee, mutta hyvähän niitä on öljyillä ihan kunnossapidon vuoksi... Taas peräänkuulutan sitä järjen käyttöä.
dyydfromhell
20.06.2009 14:37:20 (muokattu 20.06.2009 14:37:42)
Moderndrummer88: Taas peräänkuulutan sitä järjen käyttöä.

Joo, pakko oli varmistaa ku kitaran kaulan saa helposti tuhottuu ku pistää vähäki väärän merkkistä sitruunaöljyy tms otelautaan...
Kailis
20.06.2009 14:53:48 (muokattu 20.06.2009 20:09:33)

Massan laki; akselin lähellä olevat massat eivät ole kriittisiä. Vertaa esim. polkupyörä. Napa voi olla hyvinkin raskas, mutta rengas ja vanne vaikeuttavat kääntämistä ja kiihdytystä. Sitäpaitsi se pedaalin ketju (tai hihna) ei ole osa akselin massaa. Kriittisin osa tuossa nopeusjutussa ihan fysiikan lakien mukaan on nuijan paino, joka on kiinni akselissa ja on uloin osa. Cam:eja vaihtamalla voi toki vaikuttaa välitysnopeuteen.
Polkupyörään verrattuna; Nuija = Rengas ja vanne, Akseli = Keskiö, Cam = Ratas, Hihna, ketju tai suoraveto = Ketjut, hihna tai kardaani, Board = Poljin

Voitaisiin ajatella polkupyörä, josta puuttuisi vapaaratas (fix) ja jousi palauttaisi aina pyörän oletuspisteeseen. Jos konstruktiosta poistettaisiin kaikki ulkokehältä (rengas ja vanne) sekä pinnat, olisi toiminta aika paljon nopeampi. Toisaalta, jäljelle jäävien osien keventäminen ei paljoa vaikuttaisi. Ainoastaan ratasvälitys (cam) olisi nopeuteen vaikuttava tekijä.

Toivottavasti ette näytä tätä kenellekään insinöörille. En halua että puolet Suomen kansasta nauraa mulle =D
moderndrummer88
20.06.2009 15:05:00
dyydfromhell: Joo, pakko oli varmistaa ku kitaran kaulan saa helposti tuhottuu ku pistää vähäki väärän merkkistä sitruunaöljyy tms otelautaan...

No vaikuttaisiko siellä olevan muuta kuin rautaa, joka nyt tuskin vähän vääränlaisesta öljystä tykkää huonoa.
dyydfromhell
20.06.2009 15:22:22
Kailis: Massan laki; akselin lähellä olevat massat eivät ole kriittisiä. Vertaa esim. polkupyörä. Napa voi olla hyvinkin raskas, mutta rengas ja vanne vaikeuttavat kääntämistä ja kiihdytystä. Sitäpaitsi se pedaalin ketju (tai hihna) ei ole osa akselin massaa. Kriittisin osa tuossa nopeusjutussa ihan fysiikan lakien mukaan on nuijan paino, joka on kiinni akselissa ja on uloin osa. Cam:eja vaihtamalla voi toki vaikuttaa välitysnopeuteen.
Polkupyörään verrattuna; Nuija = Rengas ja vanne, Akseli = Keskiö, Cam = Ratas, Hihna, ketju tai suoraveto = Ketjut, hihna tai kardaani, Board = Poljin

Voitaisiin ajatella polkupyörä, josta puuttuisi vapaaratas (fix) ja jousi palauttaisi aina pyörän oletuspisteeseen. Jos konstrukstiosta poistettaisiin kaikki ulkokehältä (rengas ja vanne) sekä pinnat, olisi toiminta aika paljon nopeampi. Toisaalta, jäljelle jäävien osien keventäminen ei paljoa vaikuttaisi. Ainoastaan ratasvälitys (cam) olisi nopeuteen vaikuttava tekijä.

Toivottavasti ette näytä tätä kenellekään insinöörille. En halua että puolet Suomen kansasta nauraa mulle =D

Plussa tosta, vois kelaa nuijia vaihtaa, mulla on jotku hirveen vanhat siinä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)