Kailis 16.06.2009 15:20:20 (muokattu 16.06.2009 15:20:40) | |
---|
markkuliini: Aika moni iso pankki ja firma mennyt konkurssiin viime aikoina maailman pään sisällä. No väännetään. Mulla ja vaimolla on asuntolaina lähes maksettu. Molemmilla lähes pomminvarma duunipaikka. Tarkoitin sitä että lama on todellinen eri tavalla ihmisille. Mua se ei juuri kosketa muuten kuin siten että mahdolliset snareostajaehdokkaat on kyykyssä kun on se iso ilkeä lama. |
moderndrummer88 16.06.2009 15:51:53 | |
---|
Kailis: No väännetään. Mulla ja vaimolla on asuntolaina lähes maksettu. Molemmilla lähes pomminvarma duunipaikka. Tarkoitin sitä että lama on todellinen eri tavalla ihmisille. Mua se ei juuri kosketa muuten kuin siten että mahdolliset snareostajaehdokkaat on kyykyssä kun on se iso ilkeä lama. Niin no sulla on aika hyvin pullat uunissa, mutta monilla jotka niinkin luuli, on tehny tämä lama hankalaksi elämän. Huono esimerkki sulla, kun sinun elämäntilanne ei vastaa juuri sitä mitä monet/suurin osa suomalaisesta tällä hetkellä elää... Eli velat painaa päälle ja koko ajan on lomautusuhan alla. "Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista" |
hemmo 16.06.2009 15:54:46 | |
---|
moderndrummer88: Niin no sulla on aika hyvin pullat uunissa, mutta monilla jotka niinkin luuli, on tehny tämä lama hankalaksi elämän. Huono esimerkki sulla, kun sinun elämäntilanne ei vastaa juuri sitä mitä monet/suurin osa suomalaisesta tällä hetkellä elää... Eli velat painaa päälle ja koko ajan on lomautusuhan alla. Mulla ei ole euroakaan velkaa ja duunia on enemmän kuin ehtii tekemään. Valintoja. |
moderndrummer88 16.06.2009 15:55:39 (muokattu 16.06.2009 15:56:41) | |
---|
hemmo: Valintoja. Totta E: Valinnoista tosin tuli mieleen, että vielä muutama vuosi sitten "pomminvarmana" pidetyt alat alkaa olla aika huteralla pohjalla tällä hetkellä. "Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista" |
Kailis 16.06.2009 16:04:51 | |
---|
moderndrummer88: Totta E: Valinnoista tosin tuli mieleen, että vielä muutama vuosi sitten "pomminvarmana" pidetyt alat alkaa olla aika huteralla pohjalla tällä hetkellä. Tuskin Kansallisteatteri tai ministeriö ihan heti kaatuu. Mutta kattellaan. |
hemmo 16.06.2009 16:05:41 | |
---|
Kailis: Tuskin Kansallisteatteri tai ministeriö ihan heti kaatuu. Mutta kattellaan. Et voi tietää. Mie korjaan taloja. Nekin voi romahtaa tai palaa. |
Kailis 16.06.2009 16:08:52 (muokattu 16.06.2009 16:09:19) | |
---|
Mie korjaan taloja. Nekin voi romahtaa tai palaa ja sit mie korjaan ne taas. Purukumilla. |
markkuliini 16.06.2009 19:17:42 (muokattu 16.06.2009 19:21:36) | |
---|
Kailis: No väännetään. Mulla ja vaimolla on asuntolaina lähes maksettu. Molemmilla lähes pomminvarma duunipaikka. Tarkoitin sitä että lama on todellinen eri tavalla ihmisille. Mua se ei juuri kosketa muuten kuin siten että mahdolliset snareostajaehdokkaat on kyykyssä kun on se iso ilkeä lama. Aa, ookoo. Laruksi 'lama' olikin Suomeksi 'Kailiksen lama'. :D Edit: Aiheeseen liittyen, ei ole onneksi vaikuttanut vielä mun keikkatilanteeseen tämä laman tapainen, tai mistä sitä tietää kuinka paljon töitä olisi juuri nyt jos esim.firmat olisi varoissaan. Mutta olen kyllä kuullut että keikkoja on peruttu joillakin soittajilla 30% vauhtia. "Joo, sori, ei me viitsitäkään pitää bileitä, kun just lomautettiin joka viides työntekijämme." "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Bacchus 16.06.2009 20:03:26 (muokattu 16.06.2009 20:10:53) | |
---|
Omasta kokemuspiiristä tarkasteltuna taantuma, lama, tai rahojen jemmaaminen patjaan- hype on vaikuttanut läheisten ja tuttujen ihmisten elämään ainoastaan siten, että kukaan ei uskalla tehdä pieniä tai isompiakaan sijoituksia, vaikka lainojen korot ovat maassa ja suurimmalla osalla porukoista kaikki asiat erittäin hyvin. Lehdissä vaan on peloteltu, että nyt on niin pirun ankeata että pettuleivän mutustaminen ei ole kovin kaukana. Itseltäni meni duunipaikka alta. Ei se kuitenkaan sen enempää mihinkään vaikuttanut, otin lisää opintolainaa ja ostin rahoilla rumpuja halvalla. Niitä kun oli mukavasti saatavilla joka puolella. Nythän on niin tiukka tilanne, että kaikki kamat pitää nurkista myydä. Lainan korkokin on niin alhaalla, ettei paremmasta väliä. Silloin asiat ovat tietenkin ihan toisella tolalla, jos on enemmänkin perhettä, lainaa ja niin edespäin, ja duunit loppuvat kuin seinään. Huono esimerkki sulla, kun sinun elämäntilanne ei vastaa juuri sitä mitä monet/suurin osa suomalaisesta tällä hetkellä elää... Eli velat painaa päälle ja koko ajan on lomautusuhan alla. En millään usko, että suurimmalla osalla Suomalaisista olisi nyt jotenkin hirveän hankalaa. Suurimmalla osalla elämä jatkuu kuten ennenkin. Median luoma joukkohysteria aiheuttaa sen illuusion, että koko Suomi olisi syösykierteessä. Loppujen lopuksi ongelmat koskevat marginaalista osaa kansasta, vaikka tilanne onkin erittäin vakava. Kyllähän tämä talouden taantuma meihin kaikkiin loppujen lopuksi vaikuttaa. Nouseva työttömyys ja muut ongelmat tulevat koskettamaan kaikkia. En kuitenkaan itse pysty näkemään tilannetta niin vakavana, kuin lehdistössä haluttaisiin uskotella. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
Kailis 17.06.2009 05:37:13 | |
---|
Aina joku osaa ja jaksaa selittää niin että koskettaa meikäläisen ylimielistä (vitsi) ajatusmaailmaa. Bacchus, plus. |
Kailis 17.06.2009 05:46:02 | |
---|
Kailis: Aina joku osaa ja jaksaa selittää niin että koskettaa meikäläisen ylimielistä (vitsi) ajatusmaailmaa. Bacchus, plus. Eihän empatismissa ole mitään pahaa, mutta kandee sitten auttaa tai lopettaa ylimääräinen jeesustelu. Siis jos ympärillä kuohuu ja voi jeesata. Itse tein ilmaista duunia -80 luvun lopulla silloisen tyttöystäväni faijan sisustusarkkitehtitoimistossa. Tsuppailin kopioita ja piirsinkin joitain helpompia plaaneja. Ei auttanut. Kaatui. Meni kämpät ja suvun kesätila + tyttöystävän faijan äidin kämppä joka oli kiinnitetty. Not nice. |
FrozenOne 19.06.2009 16:11:00 (muokattu 19.06.2009 16:11:48) | |
---|
Kill by death |
markkuliini 19.06.2009 16:18:09 | |
---|
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
markkuliini: Hyvä ostos! Hintalaatu-suhde kohdallaan. Sulla on siinä kans tuollainen mellakka-aita, ettei fanit pääse iholle.... :P Joo, pitää lisätä vielä kanaverkko lentävien pullojen suojaks :P Kill by death |
sahkuifk 21.06.2009 20:03:20 | |
---|
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
isoaarne 21.06.2009 20:58:41 (muokattu 21.06.2009 20:58:56) | |
---|
sahkuifk: Hianot, oikeinkin hiano setti. Tuossa reiässä on joku juttu, krominenko? Mikä se on? Mikkireiän koriste, joka suojaa reikää repeytymiseltä. EIKÄ MITÄÄN PERVOILUJA TUOSTA. :D Hollmi-5: Joo. Kaverit kehuivat settiäni moisen renkaan kanssa: "penisrengas" "how nice is that gayring..." http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18 |
sahkuifk 21.06.2009 21:03:59 | |
---|
isoaarne: Mikkireiän koriste, joka suojaa reikää repeytymiseltä. EIKÄ MITÄÄN PERVOILUJA TUOSTA. :D Tahtoo tommosen, siis rumpuuni. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
hollmi-5 21.06.2009 21:12:37 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 21.06.2009 22:06:58 (muokattu 21.06.2009 22:08:18) | |
---|
hollmi-5: Tadat olla aika nuori jannu? Kohta kuitenkin joku kysyy, mistä niin päättelen. No näistä: -haitsun paikka
Onhan tuo aika urheiluetäisyydellä, mutta tsekkaappa tuplia, se on ihan järkevästi aseteltu ja niin lähelle kuin pystyy. Jos tomit olisi aseteltu niin, että virveli olisi niiden välissä ja octot jossain muualla niin näyttäisi siltä, että haikka olisi vähän lähempänä, vaikka eihän se periaatteessa ole. E: Pelleissäkään ei nyt sillei mitään kriittistä ole, jos tuon chinan ja riden paikkaa vaihtaisi niin olisi jo ihan toimiva asettelu... "Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista" |
sahkuifk 21.06.2009 22:12:31 | |
---|
Ehkä hän vetää haikkaan vasurilla. Mun olis ainakin pakko noilla etäisyyksillä tehdä niin. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |