McNulty 19.06.2009 00:04:59 (muokattu 19.06.2009 00:05:32) | |
---|
Mistä johtuu, että jollain tavalla jäsen FensonGibder onnistuu aina kairaamaan itsensä näihin menoihin? Narsismista ei ainakaan voi syyttää, sillä peiliin ei ole koskaan vilkaistukaan :) Sen vaan sanon näihin "hintakehityksiin", että itse ymmärrän kyllä Vintage-hypetystä mutta samaan aikaan ajattelen maallisemmin: "Sama soittaa hyvällä uudella soittimella, kuin hyvällä, hiton kalliilla vanhalla soittimella." Olisihan siinä oma fiiliksensä soittaa aidolla '57 Goldtopilla, mutta en mä usko että se omaa soundia tai soittoa parantaisi sen enempää kuin hyvä uusi '57 Goldtop VOS tms. Ehkä itseasiassa tuollaista aitoa '57 GT:tä ei edes uskaltaisi soittaa lainkaan... The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
hapan 19.06.2009 00:07:08 | |
---|
Jos on syntyessä lusikalla annettu, ja sitä koulussa on kauhalla vaadittu antamaan, niin siinä tulee ne nyytosen lait nopeesti vastaan. Antakaa kuolleen miehen levätä. |
mitja 19.06.2009 02:35:37 | |
---|
Täällähän on täysi juhannushulluus päällä! Ostakaas pojjaat Vintage Guitar Price Guide -09 ja noudattakaa sitä kuin ruamattua ikähän. Ei tarvitse kiistellä. Ja trollihan tuo Fenson Gibber on. Keräilee squiereita kyöpelinvuorella. |
FensonGibder 19.06.2009 11:49:01 (muokattu 19.06.2009 11:51:33) | |
---|
Äläpä Les kuittaile tuosta äidinkielenopetuksesta, nimittäin tuon Skamolon kirjoitus kumoaa juuri sen mitä aikaisemmin itse väitit: Les Fender: ..Tiedustelen vain jos sinä tai tutuusi ovat, ovatko? Sakmongkol: Ei ole tiedustelu myöskään. Eli et tiedustellut myöskään skamolon mielestä, tällöin jää jäljelle toteamus -> väite. Esimerkkinä: Tarvitsen rahaa, jos menen pubiin. Tässäkään ei tiedustella tai arvuutella vaan väitetään. Kun koko asiasisältö oli keksitty pätee aikaisempi väite perättömyydestä. Märkää Jussia kaikille! riffi, nyt |
speech 19.06.2009 12:04:38 | |
---|
Yhyy. Lukkoon vaan. |
Les Fender 19.06.2009 12:05:42 | |
---|
Kun koko asiasisältö oli keksitty pätee aikaisempi väite perättömyydestä. Oot sie melekonen jantteri:) Tämän jälkeen koitan muistaa olla kommentoimatta mitään kirjoittamaasi. Jos kielelliset taitosi ovat oikeasti noin heikoissa kantimissa, niin ei se kannata. Lueppa _vielä_ kerran ajatuksella teksti mistä oli kyse: "Itse en ole kuullut että joku olisi maksanut kolmosella alkavaa lukua 56, 57, 58 normaalista VOSsista, jos sinä ja tuttusi ovat niin ok." Mikä tuossa on perätön väite/asia tai kysymys? Minusta on siis ok jos maksat kitarasta, makkarasta, kurpitsasta, bussilipusta kolmosella alkavan luvun... Tai sun tapaasi: Minusta on ok, jos käytät leninkiä, olet puupää tai mitä ikinä haluatkaan olla. Minä en voi sille mitään, jos haluat tehdä itsestäsi pellen toistuvasti. "Living is easy with eyes closed!" |
FensonGibder 19.06.2009 12:23:34 | |
---|
Les Fender: "Itse en ole kuullut että joku olisi maksanut kolmosella alkavaa lukua 56, 57, 58 normaalista VOSsista, jos sinä ja tuttusi ovat niin ok." JOS uskon siihen mitä sanoit että tuo oli tiedustelu, niin: En ole maksanut yli kolmea donaa, mutta m-netissä n. vuosi sitten kuultujen kuittailujen mukaan joku täällä j:llä alkava nimimerkki olisi maksanut vähän ennen kuin nuo hinnat tipahtivat 2645:een. Itse maksoin R6:sta 1000e+LP stankku vaihdossa ja R8:sta 1600+FenkkuVintageStraton. En tiedä mitä näillä tiedoilla teet, mutta kun kerran tiedustelit. riffi, nyt |
FensonGibder 19.06.2009 13:30:54 | |
---|
bonecrusher: Mistä johtuu, että jollain tavalla jäsen FensonGibder onnistuu aina kairaamaan itsensä näihin menoihin? No se johtuu siitä, että koska tulokulmani asioihin on räväkkä/jyrkkä niin löytyy aina niitä jotka alkavat vänkäämään vastaan/huutelemaan asiattomuuksia Narsismista ei ainakaan voi syyttää, sillä peiliin ei ole koskaan vilkaistukaan Esim. juuri näin. Tässäkin on ilmeisesti takana jotain hampaankolossa piillyttä moskaa koska tähän keskusteluun tämä ei liity mitenkään. Sen vaan sanon näihin "hintakehityksiin", että itse ymmärrän kyllä Vintage-hypetystä mutta samaan aikaan ajattelen maallisemmin: "Sama soittaa hyvällä uudella soittimella, kuin hyvällä, hiton kalliilla vanhalla soittimella." Olisihan siinä oma fiiliksensä soittaa aidolla '57 Goldtopilla, mutta en mä usko että se omaa soundia tai soittoa parantaisi sen enempää kuin hyvä uusi '57 Goldtop VOS tms. Ehkä itseasiassa tuollaista aitoa '57 GT:tä ei edes uskaltaisi soittaa lainkaan... Tässä olen 100% samaa mieltä. riffi, nyt |
Teppo2 19.06.2009 16:08:05 | |
---|
mitja: ... Ja trollihan tuo Fenson Gibber on. Keräilee squiereita kyöpelinvuorella. Ei. Nyt meni henkilöt sekaisin. Se olen minä, joka keräilen squiereita ja pidän VOS- ja Custom Shop-juttuja ihan pelleilynä. "Painoin varoitusta tällaisista typeryyksistä. Kohtalaisen idiootiksi voisi sinuakin luulla moisten lausuntojen jälkeen. Ei millään hyvällä..." |
Teppo2: Ei. Nyt meni henkilöt sekaisin. Se olen minä, joka keräilen squiereita ja pidän VOS- ja Custom Shop-juttuja ihan pelleilynä. "Kuka sä olet? Mä kutsun sua sitten nimeltä jos tarviin ulkopuolisia sekoilemaan keskusteluun ymmärtämättä mistä on kyse. " War... war never changes. |
McNulty 19.06.2009 16:16:29 | |
---|
FensonGibder: No se johtuu siitä, että koska tulokulmani asioihin on räväkkä/jyrkkä niin löytyy aina niitä jotka alkavat vänkäämään vastaan/huutelemaan asiattomuuksia Esim. juuri näin. Tässäkin on ilmeisesti takana jotain hampaankolossa piillyttä moskaa koska tähän keskusteluun tämä ei liity mitenkään. No mutta eikös se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Eli jos tulokulmasi olisi loivempi, voisi vastaanottokin olla toisenlainen. Mitäs näitä muita hyviä oli... "sitä kylvää mitä niittää" ja sitä rataa. Eikä minulla mitään ole hampaankolossa. En vain pidä tavastasi "keskustella", ei siinä ole sen kummallisempaa. Myönnän etten pidä kaikista ja/tai kaikkien tavoista. The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
Teppo2 19.06.2009 16:34:02 | |
---|
Void: "Kuka sä olet? Mä kutsun sua sitten nimeltä jos tarviin ulkopuolisia sekoilemaan keskusteluun ymmärtämättä mistä on kyse." Jeps! Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! "Painoin varoitusta tällaisista typeryyksistä. Kohtalaisen idiootiksi voisi sinuakin luulla moisten lausuntojen jälkeen. Ei millään hyvällä..."
"Kuka sä olet? Mä kutsun sua sitten nimeltä jos tarviin ulkopuolisia sekoilemaan keskusteluun ymmärtämättä mis |
Juicy 19.06.2009 16:36:40 | |
---|
Tästä ketjusta ei enää puutu kuin Satu ja Tuija soppaa hämmentämään. =) "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
McNulty 19.06.2009 16:43:34 | |
---|
Juicy: Tästä ketjusta ei enää puutu kuin Satu ja Tuija soppaa hämmentämään. =) Menisi täysin avantgardeksi tai vähintään progeksi jos S&T ilmaantuisi :) Kai tää dada kohta menee sulki. Mutta otsikkoon liittyen... jotenkin surkuhupaista onpi se, että täysin surkeitakin 70-luvun ja 80-luvun yksilöitä kaupitellaan surutta kovaan "vintage-rahaan". Ei ne kaikki yksilöt niin priimaa olleet, kuten eivät olleet esim. 50-luvun lopussa Gibsonin PAF-mikitkään. Huonoimmillaan ne olivat surkeita, parhaimmillaan puhdasta kultaa. Silti ne nauttivat kovasta statuksesta vaikka kuulostaisivatkin paskalta. Ostajan todellakin pitää varoa... ei huijausta mutta sitä että sijoittaa kiloeuroja huonoihin vintage-laitteisiin. The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
FensonGibder 19.06.2009 18:28:13 | |
---|
bonecrusher: No mutta eikös se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Eli jos tulokulmasi olisi loivempi, voisi vastaanottokin olla toisenlainen. Mitäs näitä muita hyviä oli... "sitä kylvää mitä niittää" ja sitä rataa. Eihän se mua haittaa vaan se on valittu ja tiedostettu juttu. Muut tässä tuntuvat kärsivän tuosta vääntöoff-topicista huuteluista päätellen, mutta niin kauan kun ei bannia tule, niin lienetään asialinjoilla. riffi, nyt |
mitja 19.06.2009 22:12:22 | |
---|
Nyt oikea kysymys, joka varmaan käsitelty tällä foorumilla monta kertaa, mutta: Mitkä ne ns. "huonot vuodet" Fenderillä oli? Olen testannut monta hyvää 70 -luvun teleä, ja jos sattuisin löytämään e-baysta halvalla kitaran, niin onko olemassa jokin vuosi tai malli jota kannattaa erityisesti varoa? |
MadMatt 19.06.2009 22:27:18 | |
---|
mitja: Nyt oikea kysymys, joka varmaan käsitelty tällä foorumilla monta kertaa, mutta: Mitkä ne ns. "huonot vuodet" Fenderillä oli? Olen testannut monta hyvää 70 -luvun teleä, ja jos sattuisin löytämään e-baysta halvalla kitaran, niin onko olemassa jokin vuosi tai malli jota kannattaa erityisesti varoa? Osta Custom shopin tele niin ei tarvii ihmetellä... |
mitja 19.06.2009 22:38:17 | |
---|
MadMatt: Osta Custom shopin tele niin ei tarvii ihmetellä... hmm. Onhan ne usein hyviä kitaroita, mutta etsin "vintage" -kitaraa, ja custom shop aloitti -87.... |
J.Hollström 19.06.2009 23:06:51 | |
---|
mitja: Nyt oikea kysymys, joka varmaan käsitelty tällä foorumilla monta kertaa, mutta: Mitkä ne ns. "huonot vuodet" Fenderillä oli? Olen testannut monta hyvää 70 -luvun teleä, ja jos sattuisin löytämään e-baysta halvalla kitaran, niin onko olemassa jokin vuosi tai malli jota kannattaa erityisesti varoa? Ei pysty sanomaan mitään vuotta mitä pitää välttää. Ite sanoisin, että on aikamoista venäläistä rulettia lähteä ebaystä ettimään hyvää ja halpaa vintagekitaraa jossa molemmat em. kriteerit täyttyy. Jos haluu halpaa, niin kandee ettii mahdollisimman paljon modattu vehjes, josta kaikki hintaa pitävät jutut on duunattu uusiksi, eli maali, mikit, potikat, pleksi, virittimet etc. Kitaranahan se voi olla edelleen kova peli, jos puut on hyvät. Tosin 70-luvulla tullut suuntaus painaviin soittimiin ei välttämättä ole tae hyväpuisesta soittimesta. Kaiken kaikkiaan sokkona ostaminen netistä on enemmän kuin arveluttavaa hommaa. tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla" |
pekurides 19.06.2009 23:45:27 | |
---|
juki68: Jos haluu halpaa, niin kandee ettii mahdollisimman paljon modattu vehjes, josta kaikki hintaa pitävät jutut on duunattu uusiksi, eli maali, mikit, potikat, pleksi, virittimet etc. Kitaranahan se voi olla edelleen kova peli, jos puut on hyvät. . ihan pelkästään soittimen saundista tai soitettavuudesta puhuttaessa tuo ylläoleva on kyllä aika absurdia :) keräilijälle tuo tietenkin must juttu mutta ihan soittamismielessähän modaukset yleensä pyritään tekemään vehkeen suorituskyvyn parantamismielessä ja onhan se aika hullua kun paremmin soiva ja paremmin soitettava laite on "huonompi". tietyssä "pilkunnysvääjän" ajatusmallissa siis tätä tarkoitin , mutta kyllä se silti oikeasti älytöntä on:) MOJOAHAN tietenkään ei voi mitenkään vähätellä tai edes järkiperäisesti selittää. jatkakaa. Tunteella päin vittua. |