Aihe: 80-luvun Fenderien hintakehitys
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
mitja
18.06.2009 17:30:17 (muokattu 18.06.2009 17:34:04)
Onpas polemiikkia täällä.
Kiinnostava ketju kylläkin.
Mielestäni on vähän hankala monessa tapauksessa tehdä yleistäviä päätelmiä hintojen laskusta vain muutaman uutena myytävän kitaramallin perusteella.
Olen kyllä huomannut että alennusmyyntejä on ollut käynnissä siellä sun täällä, mutta ne voivat johtua myös siitä että jotain esim. Fenderin mallia on valmistettu ja/tai ostettu sisään sikamääriä, mutta kuluttajat eivät ole innostuneet.
Esimerkkinä tästä toimii n. vuoden takaiset 900€ maksaneet jenkki-Charvelit.
Normaalisti päälle 2000€ maksavia kitaroita myytiinkin nyt pilkkahintaan.
Kyse ei ollut laman aiheuttamasta hintojen romahduksesta(lamaa ei edes tuolloin ollut) vaan siitä ettei suuri yleisö edelleenkään ottanut Star-mallia omakseen.

Vintagepuolella hinnat jatkavat tosiaan nousuaan, mutta jenkeissä varsinkin voi huomata heilahtelua realistisempiin hintoihin erityistapauksissa.

58 flying V:t menivät vielä pari vutta sitten usein kaupaksi kamalaan hintaan 120 000 -150 000$,
mutta nyt monesti puoleen hintaan. Mutta tämä siis ääriesimerkkinä.
Yksityiset ihmiset kuitenkin saattavat kitaroitaan myydä nyt hyvinkin halvalla, joten e-bay ja gbase ovat hyviä paikkoja kalasteluun.

On vielä jotenkin vaikea kuvitella että 80-luvun fenderit alkaisivat suuresti nousta arvossaan erikoismalleja lukuunottamatta. No, totean sen sitten kun on jo myöhäistä.
"Nim. olisi aikoinaan pitänyt se 73 tele ostaa...."
FensonGibder
18.06.2009 20:04:52 (muokattu 18.06.2009 20:05:17)
Les Fender: Mikä ihme sulle kertoisi jotain loppuhinnasta?

Eli sulle ei käy verokkihinnaksi aikaisemmin postaamani 2007 Playback europen hinta, (se oli siksi Historicista koska kuten tiedät VOS sarja tuli vasta 2006 korvaamaan kalliimmin viimeisteltyä historic-sarjaa. Hinta historiceissa ei ainakaan halvempi ollut kuin kevyemmin viimeistellyissä VOSseissa) 2007 oli noita historiceja vielä yleisesti myynnissä. ) ei Lurkmannin ovh, ei ne hinnat joilla kauppoja olen käynyt ja nähnyt käytävän, ei DV:n noussut hinta, ei Kitarapajan "liian halvat" hinnat.

Ei käy, ei.. Liian pieni otos. Keksi parempaa.

Itse en ole kuullut että joku olisi maksanut kolmosella alkavaa lukua 56, 57, 58 normaalista VOSsista, jos sinä ja tuttusi ovat niin ok.

Älä alenna itseäsi keksimällä ihan tekaistuja lapsellisia loruja. Ne on niin noloa luettavaa.
riffi, nyt
Dunga
18.06.2009 20:49:01
FensonGibder: Ei käy, ei.. Liian pieni otos. Keksi parempaa.

Laitas tulemaan suurta otosta väitteidesi tueksi, joku 30 liikettä tasaisesti ympäri maailmaa riittää). Ilmoita hinnat selkeästi ja paljonko ovat laskeneet esim. parissa vuodessa. Todista hintareferenssit jotenkin, koska muuten en usko. Jos en pidä jostain referenssistäsi, olen valmis hylkäämään sen välittömästi ja haukkumaan sinut epätietoiseksi netissä.

Älä alenna itseäsi keksimällä ihan tekaistuja lapsellisia loruja. Ne on niin noloa luettavaa.

Alenna itseäsi jatkamalla lapsellisia kirjoituksia, pyydän. Ne on niin hauskaa luettavaa.
War... war never changes.
Antti1
18.06.2009 21:47:13
FensonGibder: Kuka sä olet? Mä kutsun sua sitten nimeltä jos tarviin ulkopuolisia sekoilemaan keskusteluun ymmärtämättä mistä on kyse.

Jaa sä olet kaiken lisäksi nykyään muusinetin keskustelun ylitirehtöörikin, joka päättää ketkä keskusteluun osallistuvat? Just just...
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Josid
18.06.2009 22:01:14
Nyt miltei aiheeseen liittyen, testasin joskus vuonna 2005 Oulun soitin & tarvikkeessa kunnolla ruhjottua 80-lukuista stratocasteria, bodyn yläosasta puuttui iso lastu puuta ja muutenkin oli kunnolla sisäänajetun näköinen ja tuntuinen. Taisipa olla plus-sarjalainen kun oli lukkovirittimet ja lace sensorit mikkeinä.

Oli muuten paras strato jota olen ikänä soittanut, vieläkin kaivertaa kun en ostanut sitä pois :/ Hintaa oli jotakuinkin 700 eypoa.
Magic mushrooms
Jii
18.06.2009 22:09:01 (muokattu 18.06.2009 22:10:02)
FensonGibder: Kuka sä olet? ...

Sanoisin kyllä, että jäsen Void kyseli mielenkiintoisia kysymyksiä. Tapasi vastata hänelle oli hieman omalaatuinen.
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
FensonGibder
18.06.2009 22:10:46
Jii: Sanoisin kyllä, että jäsen Void kyseli ihan asiallisia kysymyksiä. Tapasi vastata hänelle oli hieman omalaatuinen.

Mistä sinä tiedät, että Void tietää, että miksi Les puhui perättömiä.

Postauksesi on täysin ymmärtämättömissä.
riffi, nyt
Dunga
18.06.2009 22:11:20 (muokattu 18.06.2009 22:16:08)
FensonGibder: Kuka sä olet? Mä kutsun sua sitten nimeltä jos tarviin ulkopuolisia sekoilemaan keskusteluun ymmärtämättä mistä on kyse.

Voi älä itke... tämän triidin egoilun ja muiden mollaamisen, sekä nokkeluuksien jälkeen luulisi sun olevan vähän sanavalmiimpi kaveri.

Omat hintaesimerkkini olen jo antanut. Jos ne ei kelpaa, niin ei kelpaa Les Fenderinkään, koska se on sama verrataanko yhden, viiden vai 100 kitaran hintojen kehitystä, jos on puhe koko Suomen yleisen hintatason muuttumisesta parin vuoden aikana.

No sun antamat esimerkit nyt on lähinnä vitsejä esim. Les Fenderin esimerkkien rinnalla. Eli, ei eivät kelpaa.

Kerro vielä miksi ei vertailukohteiden määrä vaikuta yleiseen hintatasoon?
oiva tumpeloinen
18.06.2009 22:12:42
Nyt ei enää haittaakaan, että tv:stä tulee pelkkää paskaa. Tää on paljon viihdyttävämpää.
Les Fender
18.06.2009 22:20:26
Les Fender sanoi perättömiä väitteitä Ai mitä? Tämänkö? jos sinä ja tuttusi ovat niin ok. Eihän siinä mitään väitetä, en vain ole kuullut jonkun maksaneen yli kolmea donaa. Tiedustelen vain jos sinä tai tutuusi ovat, ovatko?

Lopeta jo hyvä mies..

Käy hyvä mies nukkumaan jos ei luetun ymmärtäminen suju.

Nämä ilmeisesti ovat asiaan kuuluvia kirjoituksia?

Ei käy, ei.. Liian pieni otos. Keksi parempaa.

Eli sulle ei käy verokkihinnaksi aikaisemmin postaamani 2007 Playback europen hinta, (se oli siksi Historicista koska kuten tiedät VOS sarja tuli vasta 2006 korvaamaan kalliimmin viimeisteltyä historic-sarjaa. Hinta historiceissa ei ainakaan halvempi ollut kuin kevyemmin viimeistellyissä VOSseissa) 2007 oli noita historiceja vielä yleisesti myynnissä. ) ei Lurkmannin ovh, ei ne hinnat joilla kauppoja olen käynyt ja nähnyt käytävän, ei DV:n noussut hinta, ei Kitarapajan "liian halvat" hinnat?

miksi Les puhui perättömiä.

Missä??
"Living is easy with eyes closed!"
Dunga
18.06.2009 22:21:20
oiva tumpeloinen: Nyt ei enää haittaakaan, että tv:stä tulee pelkkää paskaa. Tää on paljon viihdyttävämpää.

Joo kyllä popparit maistuu tän viihdyttäjän seurassa paremmilta..
FensonGibder
18.06.2009 22:21:29
Void:Kerro vielä miksi ei vertailukohteiden määrä vaikuta yleiseen hintatasoon?

Tällaista en sanonut, eikä tuossa lauseessa ole mitään järkeä. Mietipä sitä hetken aikaa.
riffi, nyt
Dunga
18.06.2009 22:24:46 (muokattu 18.06.2009 22:25:37)
FensonGibder: Tällaista en sanonut, eikä tuossa lauseessa ole mitään järkeä. Mietipä sitä hetken aikaa.

"on sama verrataanko yhden, viiden vai 100 kitaran hintojen kehitystä, jos on puhe koko Suomen yleisen hintatason muuttumisesta parin vuoden aikana"

Sun mielestä koko Suomen hintataso on siis muuttunut jos yhden kitaran hinta on laskenut parin vuoden aikana.
FensonGibder
18.06.2009 22:34:09 (muokattu 18.06.2009 22:34:26)
Void: "on sama verrataanko yhden, viiden vai 100 kitaran hintojen kehitystä, jos on puhe koko Suomen yleisen hintatason muuttumisesta parin vuoden aikana"

Sun mielestä koko Suomen hintataso on siis muuttunut jos yhden kitaran hinta on laskenut parin vuoden aikana.

Paljonko sä sitä hapanta oot ehtinyt jo ottaa, kun ei oikein suju tuo luetun ymmärtäminen? Hyvää Jussia vaan!
riffi, nyt
Les Fender
18.06.2009 22:36:02
FensonGibder: Mistä sinä tiedät, että Void tietää, että miksi Les puhui perättömiä.

Postauksesi on täysin ymmärtämättömissä.

No tämähän lähes avasi arvoituksen...

Kertoisitko vielä missä puhuin perättömiä? Paa vaikka jokin lainaus. Mistä minä voisin tietää mistä Jii tietää että tietääkö Void missä minä puhuin perättömiä kun ei FenssonGibder kerro.
FensonGibder
18.06.2009 22:36:38
Les Fender: Tiedustelen vain jos sinä tai tutuusi ovat, ovatko?

Paitsi ettet tiedustellut, koska et käyttänyt kysymysmerkkiä. Nyt käytit - huomaatko eron?
riffi, nyt
Les Fender
18.06.2009 22:41:31 (muokattu 18.06.2009 22:41:49)
FensonGibder: Paitsi ettet tiedustellut, koska et käyttänyt kysymysmerkkiä. Nyt käytit - huomaatko eron?

Jos tämä sinun mielestäsi on väite niin kysy joltain joka osaa suomenkieltä onko asia näin.

"Itse en ole kuullut että joku olisi maksanut kolmosella alkavaa lukua 56, 57, 58 normaalista VOSsista, jos sinä ja tuttusi ovat niin ok."

Väitänkö tuossa jotain muuta kun että itse en tiedä kenenkään maksaneen??
Les Fender
18.06.2009 22:42:39
Eli voisitko osoittaa missä olen väittänyt jotain perätöntä?
J.Hollström
18.06.2009 22:45:46
Luulis että 35 v. arkkitehdille ei merkkaa hevonvittuu miten mikäkin hinta nousee. Ostaa pois kuleksimasta jos sattuu huvittamaan.
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)