Tankoprinssi 16.02.2004 17:48:51 | |
---|
Kylläpäs täällä rautalanka osastolla soikin kitara kiivaasti, niinkuin entisen pelimannin viulu, kun kaverille tuli viimeisen kappaleen lopussa kiire "tiliä" kuittaamaan. Viulu soi vielä lavalla kun hemmo baaritiskillä kailotti: "tupla wiski, tuplana". Siinä meni matkakorvauksetkin saman tein. |
Sertzo S 23.02.2004 14:54:07 | |
---|
Mä oon kyllä basistille antanut kotiläksyksi sen opettelemisen, mutta tuntien basistin (basistit?) täytyy varautua, että keikalla joutuu sen itse soittamaan. Olet ilmeisesti joutunut vähempilahjaisen/lahjaisten basistien kanssa vetämään jostain kumman syystä liikaa? Harmi. Minä sensijaan olen joutunut neuvomaan jonkun kerran "kiippareiden" painajille sointuopin alkeita, kun pönttö ei sano mitään ja koulutuskaan ei ole tuottanut tulosta. |
Sertzo S 23.02.2004 15:05:34 | |
---|
No sanotaan nyt, että eniten minua haittaa haitarissa ne sormitukset kun sillä vehkeellä ei saa ku duureja, molleja, seiskoja tai dimmejä. Toki hieno soitin on kyllä mutta sais jossain muuallakin näkyä kun lavatansseissa. Siellä se on turha Taitaa olla aukkoja tiedoissa harmonikalla soinnuttamisen suhteen...? |
Eddy 25.02.2004 03:18:39 | |
---|
Kymmenen sivua tekstiä,eikä kukaan ole vielä tajunnut ruveta riitelemään aiheesta nuotit/ei nuotteja.RYHDISTÄYTYKÄÄ!!! Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. |
Sertzo S 25.02.2004 12:54:46 | |
---|
Kymmenen sivua tekstiä,eikä kukaan ole vielä tajunnut ruveta riitelemään aiheesta nuotit/ei nuotteja.RYHDISTÄYTYKÄÄ!!! Mitäs tuosta nyt riitelemään. Itsekin opettelin nuotit aika myöhään ja siinä sivussa luin/luen teoriaakin. Sovitustyössä nuo taidot ovat mielestäni välttämättömiä. Jos teet omia biisejä niin täytyisi pystyä ne nuotintamaan, että joku koleegasi voisi niitä soittaa, esittää ja sovittaa nuo taidot hallitessaan. |
isojussi 26.02.2004 01:48:34 | |
---|
Mitäs tuosta nyt riitelemään. Itsekin opettelin nuotit aika myöhään... Niin, ja mäkin oon justa alkanu treenata tosissani korvakuulolta soittamista. Harmi vaan, että kohta jää vallan yks kiivas kinastelun aihe pois....;-) Osta mut - ma olen kaupan! |
WanhaWetäjä 26.02.2004 13:33:35 (muokattu 26.02.2004 16:34:48) | |
---|
Niin, ja mäkin oon justa alkanu treenata tosissani korvakuulolta soittamista. Harmi vaan, että kohta jää vallan yks kiivas kinastelun aihe pois....;-) Aletaan uus....korvakuulolta ei voi soittaa jos ei ole korvia, eli vaatii todellakin tiettyä erikoislahjakkuutta tullakseen hyväksi korvakuulolta soittajaksi....kiteyttäen:lapuista nyt oppii soittaan kuka tahansa,mutta KORVAKUULOLTA soitto vaatii lahjoja;-) No niin,antaa tulla........................ |
v_m_kangas 26.02.2004 13:38:08 | |
---|
...,mutta korvalla soitto vaatii lahjoja;-) No niin,antaa tulla........................ Niin, jotkut soittelee jos milläkin vehkeellä, mutta että korvalla, sitä en ole vielä nähnytkään/kuullutkaan :) Se yks heppuhan soitteli päästelemällä pakoputkesta ilmaa :D Humppaa tai soita |
Sertzo S 26.02.2004 14:29:01 | |
---|
Niin, jotkut soittelee jos milläkin vehkeellä, mutta että korvalla, sitä en ole vielä nähnytkään/kuullutkaan :) Se yks heppuhan soitteli päästelemällä pakoputkesta ilmaa :D Taisi olla petomaani hemmo tuo, päästellessään peräilmaa eetteriin! Minkähän vuoksi Katri-Helenan säestyspändin nimi on Petomaani...? |
WanhaWetäjä 26.02.2004 16:39:07 | |
---|
Niin, jotkut soittelee jos milläkin vehkeellä, mutta että korvalla, sitä en ole vielä nähnytkään/kuullutkaan :) Se yks heppuhan soitteli päästelemällä pakoputkesta ilmaa :D No niin,sinä pohjoisen lappuesa,lueppa juttu uudestaan ja mieti sitten mitä vastaat...toi sun saivartelus kertoo kyllä toisaalta ihan tarpeeks mutta koeta nyt JOTAIN järjellistä saada aikaseksi... |
Kukko 26.02.2004 17:07:57 (muokattu 26.02.2004 17:08:45) | |
---|
Asiaan, mä menin laittaamaan kotisivut tonne rautalankafoorumiin ja heti alettiin kiusata yääääääääääääää. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
KMT 26.02.2004 19:11:31 | |
---|
Asiaan, mä menin laittaamaan kotisivut tonne rautalankafoorumiin ja heti alettiin kiusata yääääääääääääää. No kun se on rautalankafoorumi prkl Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
bebbe 26.02.2004 21:57:50 | |
---|
Ainoo biisi rautalankaa jonka oon soittanut on Apache mut usein oon keikan jälkeen kussut piikkilankaa ja se ei oo leikin paikka. |
Osta mut - ma olen kaupan! |
WanhaWetäjä 27.02.2004 10:28:55 (muokattu 27.02.2004 10:31:44) | |
---|
Kerron sinunkin helpotukseksesi, että meitä paremmat mestarit ovat todenneet, jotta kyllä sitä korvakuuloltasoittamista voi treenata. Mä en oo ikinä oikein uskonut puhtaaseen lahjakkuuteen - kovan työn ja kovan innostuksen yhdistelmään kylläkin Voi treenata,mitä vaan voi treenata,varmasti, mutta on olemassa eriasteista lahjakkuutta/lahjattomuutta,minkä olen kyllä huomannut kun näitä huttukehiä olen aikani kierrellyt! Et varmaan ole uskonut puhtaaseen lahjakkuuteen koska itse et ole ilmeisesti korvaltasi kovinkaan lahjakas,koska joudut vielä vuosikausia erilaisten puhaltimien parissa erilaisissa bändeissä touhunneena erikseen harjoittelemaan korvaltasoittoa!? Korvakuulolta soiton pitäs olla noinkin kauan soittaneelle PUHALTAJALLE itsestäänselvyys,TANSSIMUSASSA,älä sitä jatsiasi vedä aina näihin keskusteluihin,nyt puhutaan hutunsoitosta,ei jatsista! Toiset ovat lahjakkaampia eri osa-alueilla kuin toiset,onko se niin vaikeaa käsittää??Mun puutteeni on huono prima vista,toki luen/kirjoitan lappuja mutta en omasta mielestäni tarpeeksi hyvin,mutta se on treenauksen puutetta,sen sijaan olen erittäin nopea omaksumaan erilaisia juttuja KUUNTELEMALLA,ja se on kyllä ihan silkkaa lahjakkuutta jota en ole treenannut,joillakin sitä on,joillakin ei;-) Mä tunnen aika monta musiikillisesti lähes lahjatonta "työvoittosoittajaa",eli vuosikausia hirveesti treenaamalla on tosiaankin päästy melko pitkälle,mutta ei se sitä peruslahjattomuutta ole poistanut,tekniikka/nuotinluku pelaa,mutta korvat ei;-) |
Sertzo S 27.02.2004 10:32:32 | |
---|
Wanha Wetäjä kertoo asiaa... olen täysin samaa mieltä! |
poppamies 27.02.2004 10:41:11 | |
---|
Korvakuulolta soiton pitäs olla noinkin kauan soittaneelle PUHALTAJALLE itsestäänselvyys,... No ei asia ole ihan noin yksinkertainen. Riippuu ja roikkuu vähän siitä miten on lähtenyt liikkeelle... Tuneen erään lahjakkaan puhaltajan joka soittaa trumpettia ja saksofonia mutta yllätys, yllätys on sitten aivan hukassa ilman täpliä. Soittanut vuosikymmenet tanssiorkesterissa. Jos ei ole ruvennut soittamaan 'korvalla' niin ei välttämättä osaa. Aina voi kuitenkin oppia... "G-strings are for strippers" |
Zed 27.02.2004 12:40:49 | |
---|
Papereista soitto tuntuu joskus olevan arka aihe, enkä ainakaan kitaristien osalta ymmärrä tätä ainaista tabulatuurien ja nuottien vinkumista. Jos klassisen kitaramusiikin saralla on käytäntö opetella kappaleet ulkoa, eiköhän korvakuulolta opettelu ja ulkomuistista soitto pitäisi olla itsestäänselvyys yksiäänisten rautalankavingutusten kohdalla. "Tiistai on homoille." -Kitaranraiskaaja- |
WanhaWetäjä 27.02.2004 13:10:38 (muokattu 27.02.2004 13:12:54) | |
---|
No ei asia ole ihan noin yksinkertainen. Riippuu ja roikkuu vähän siitä miten on lähtenyt liikkeelle... Tuneen erään lahjakkaan puhaltajan joka soittaa trumpettia ja saksofonia mutta yllätys, yllätys on sitten aivan hukassa ilman täpliä. Soittanut vuosikymmenet tanssiorkesterissa. Jos ei ole ruvennut soittamaan 'korvalla' niin ei välttämättä osaa. Aina voi kuitenkin oppia... Joo,onhan näitä nähty, soittimesta riippumatta.... Mä en kyllä allekirjoita tota että on oikeesti lahjakas jos on todellakin vain täplistä pystynyt vuosikymmeniä tanssimusaa veivaan............kyllä siinä joku peruslahjakkuus puuttuu täysin jos on vuosikausien rutiini tanssimusan soittamisesta ja silti kaali ei sano mitään? SIINÄ mielessä olet aivan oikeassa että se riippuu juuri siitä miten on lähtenyt liikkeelle,musikaalisuus on syntymälahja....ilman nuottikorvaa ei opi laulaan eikä "korvalla"soittaan,valitettavasti ammattimuusikoissakin on näitä vähemmän lahjakkaita -"ei ole kättöohjetta,ei voi vetää!" Rautalangasta lopuksi vääntäen:TOISILLA ON VAAN PAREMPI KORVA KUIN TOISILLA!!!Yrittäkää vaan elää sen tosiasian kanssa,kyllä se siitä:-)))) |
Fuzzy Boner 27.02.2004 13:17:18 | |
---|
TOISILLA ON VAAN PAREMPI KORVA KUIN TOISILLA!!!Yrittäkää vaan elää sen tosiasian kanssa,kyllä se siitä:-)))) Niinpä. Ei sille voi mitään kato:) Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron |