Aihe: Kysymys
1 2
JoNeJ
17.06.2009 15:55:10
Anteeks tämmönen tyhmä kysymys, joka varmasti on jo jossain mutta mikä on paksuin ja paras EADG-kielisetti thrashia, punkkia, hardcoree ja sellasta "perusmetallii" soittavalle?
JaS
17.06.2009 16:11:39
Rotosoundin swing bass 66, GHS boomers... Mitäs näitä nyt on? Normivireessä jos veivaa, niin ei välttämättä tarvii olla mitään yyberpaksuja kieliä. Eikä paksut kielet tarkota välttämättä parempaa saundia. Vältä warren red labeleita. Ne on halvat kielet ja paskat.
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
leksi-B
17.06.2009 16:20:05
Vältä warren red labeleita. Ne on halvat kielet ja paskat.

Vältä myös yellow labeleita.
aijaa?
JaS
17.06.2009 16:23:54
leksi-B: Vältä myös yellow labeleita.

Mitäs yellow labelit on?
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
Dropped C
17.06.2009 16:25:41
Tommoset, niin on varmasti jämäkät:

http://www.thomann.de/fi/ghs_3045_h_boomers.htm

Paksumpia en missään nimessä laittaisi. Toikin on aika vaijeri normivireeseen.

Tuolta kanssa suht halvalla, ilman posteja:

http://www.lordofthestrings.com/lot … HS-H3045-Bass-Boomers/09020004.html

25 eugenilla kun tilaa, niin ei tule posteja.
nykäne
17.06.2009 18:12:52
JaS: Mitäs yellow labelit on?

Warren nikkelipintaset vaijerit. Itse käytän moisia molemmissa bassoissani, pömisee ja mörisee. Pidän itse niitä ylivoimaisina tähänastisista, minkäänlaista järkevää syytä en osaa tähän heittää. Ja kyllä, olen toistakymmentä vuotta erilaisilla soitellut, muutaman viime vuoden nyt sitten noihin jämähtänyt.
Se tekee siitä sen.
leksi-B
17.06.2009 23:16:03
nykäne: Warren nikkelipintaset vaijerit. Itse käytän moisia molemmissa bassoissani, pömisee ja mörisee. Pidän itse niitä ylivoimaisina tähänastisista, minkäänlaista järkevää syytä en osaa tähän heittää. Ja kyllä, olen toistakymmentä vuotta erilaisilla soitellut, muutaman viime vuoden nyt sitten noihin jämähtänyt.

Itselläni ne oli aivan tumput ja ei soinut sitten mitenkään, surkeimmat kielet joita olen koskaan testannut. Mahtoikohan olla maanantai kappaleet kyseessä. emt, mutta joka tapauksessa Skull Stringsit nyt käytössä ja ei muuhun vaihdu tai sitten DR:n Lo-rider.
aijaa?
Johannes_t
18.06.2009 09:19:33

leksi-B: Itselläni ne oli aivan tumput ja ei soinut sitten mitenkään, surkeimmat kielet joita olen koskaan testannut. Mahtoikohan olla maanantai kappaleet kyseessä. emt, mutta joka tapauksessa Skull Stringsit nyt käytössä ja ei muuhun vaihdu tai sitten DR:n Lo-rider.

Jos nyt pysähdyttäisiin ja vähän mietittäisiin ;) Sulla on tossa verrokkina nikkeli- ja teräskielet, jotka ovat luonnollisesti kieliskaalan ääripäistä (jos hiottuja ei oteta mukaan). Ei noita oikein voi samaan tarkoitukseen vertailla.
JudeJude
18.06.2009 13:59:05 (muokattu 18.06.2009 14:00:11)
JaS: Vältä warren red labeleita. Ne on halvat kielet ja paskat.

Offtopic:

En nyt rupea suosittelemaankaan, mutta mulla on nuo nauhattomassa ja kyllä ne toimivat oikein mainiosti. Saattoi tulla kaupasta joku "virhe"kappale sitten...

Edit: kirjoitusvirheen korjaus
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
j4kk1
18.06.2009 15:03:21
Vältä warren red labeleita. Ne on halvat kielet ja paskat.

Pitkällisen testailun jälkeen ite tykkään edelleenkin eniten noista punaleimoista. Silloin tällöin tulee rikkonaisia kieliä settiin, mutta ainakin musamaailma vaihtaa ne ehjiin ilmatteeksi.
leksi-B
18.06.2009 15:15:45 (muokattu 18.06.2009 15:16:15)
Johannes_t: Jos nyt pysähdyttäisiin ja vähän mietittäisiin ;) Sulla on tossa verrokkina nikkeli- ja teräskielet, jotka ovat luonnollisesti kieliskaalan ääripäistä (jos hiottuja ei oteta mukaan). Ei noita oikein voi samaan tarkoitukseen vertailla.

Olet oikeassa, mutta enhän minä niitä vertaillutkaan. :) Kerroin vain miten surkeat ne olivat ja ei toiminut ainakaan minulla tuossa musassa, johon topicin aloittaja niitä tarvitsee. Kun taas Skulleja / DR suosittelen, koska ne soundaa pirun hyvältä ja voisi sopia hyvin Topicin aloittajalle tuohon musaan.
aijaa?
Siderocks
18.06.2009 15:41:34

Suosittelen kans Skulleja ja Rotosoundeja jos plekulla röytää. Karheita ja helevetin jämäköitä.
http://www.mikseri.net/earthlinger
Dropped C
18.06.2009 18:47:40
DR:t menee poikki. 110 kieli soitosta poikki kuukauteen, setin hinta Musamaailmassa ~40. Juu, ei enää. Hyvä saundi kyllä.
pekezu
18.06.2009 19:56:44

Dropped C: DR:t menee poikki. 110 kieli soitosta poikki kuukauteen, setin hinta Musamaailmassa ~40. Juu, ei enää. Hyvä saundi kyllä.

En mä kyllä yksiäkään DR:n kieliä poikki saanut. Ainoa katkennut kieli on ollut Rotosoundin teräs D, joka meni viikossa. Mun mielestä tollanen karkea yleistäminen menee jo lähinnä mustamaalaamisen puolelle, ellei sulla sitten ole useampi 110 mennyt särki lyhyessä ajassa. Silti mä epäilisin enemmän tallaa syypääksi.
Kamat kusee, ei ihmiset.
potatomoto
18.06.2009 20:06:01
Miulla on erittäin hyviä kokemuksia Elixireistä, DR:n Lo-Ridereista ja Skull Stringseista. Mahtavia kieliä kaikki. Etenkin noi Skullit on tosi napakat.
Joo.
Cornflake
18.06.2009 21:02:09
Skullit on tähänasti parhaat.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
himppe
18.06.2009 21:04:50
Dropped C: DR:t menee poikki. 110 kieli soitosta poikki kuukauteen, setin hinta Musamaailmassa ~40. Juu, ei enää. Hyvä saundi kyllä.

Olen soittanut DR:n kielillä (LoRidereilla, HiBeamseilla ja nykyisin Marcus Miller signature Fat Beamseilla) käytännössä koko nykyisen basson elinkaaren ajan eli 10 vuotta. Pari G-kieltä olen saanut poikki turhan innokkaan peukuttelun myötä mutta paksumpia kieliä ei kyllä saa poikki ilman silmitöntä kaltoinkohtelua.

Kannattaisi tosiaan tarkastaa ettei tallassa ole jotakin terävää reunaa joka leikkaa kielen poikki.
hollstro
18.06.2009 23:06:24 (muokattu 18.06.2009 23:08:05)

Miksi pitää olla paksuin setti?

edit: tuo parhaus on makuasia. Saahan sitä kivan keskustelun, mutta vastausta ei.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
pekezu
19.06.2009 01:27:26

hollstro: Miksi pitää olla paksuin setti?

edit: tuo parhaus on makuasia. Saahan sitä kivan keskustelun, mutta vastausta ei.

Paksuin tietysti että on kova jätkä.

Kyllä sitä itekin joskus niitä paksuimpia vaijereita viriteltiin bassoon kiinni. Oli jyhkeää, oli oli. Tosin oli omat syynsä joskus siihen ihan olemassa, nimittäin kun piti oikeasti saada B-kieli soimaan.

Metalli ja punkkihommissa, tai tollasissa sahausplekutushommissa mulla itellä on normipaksuiset tai jopa ohuet kielet toimineet parhaiten. Nykyisin ei sellaista tule niin harrasteltua ja onpa nuo kielisetitkin sitä myöten vähän tukevoituneet. Sormilla kun on ihan jees jos kieli ei velmua.
Kamat kusee, ei ihmiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)