Aihe: Gallien-Krueger 700RB-II/210 / viisikielinen basso
1
Isar
10.06.2009 19:06:53 (muokattu 10.06.2009 21:04:56)
Joo, itsellä on ajatuksena hankkia toinenkin basso käyttöön, ja mielessä on ollut jo pidemmän aikaa mm. perinteisen Les Paulin mallinen basso, Gibsonin sellainen. Tällaista ei Suomen musaliikkeistä testattavaksi näytä löytyvän.. ja sikaa ei säkissä viitsi hankkia, ei einakaan vielä..

Nyt kun olen tätä tulevaa soitinta fundeerannut, pohdiskeluun on tullut myös nämä 5 -kieliset härvelit. Itsellä on Gallien-Krueger 700RB-II/210 -mallinen combo, jolla pärjäilee mielestäni mukavasti 4 -kielisellä.

Onko kokemuksia, miten ko. laite toistaa bänditilanteissa 5 -kielisen soiton? Itse suhtaudun asiaan melko epäilevästi, eli jääkö 2 x 10 turhan kesyksi?
Merdish
17.06.2009 23:01:37
Ei oo juuri tuosta kombosta kokemusksia, mutta oma mielipide on, että viides kieli murisee just hyvin jonkun 2x10" kanssa. Mutta mikäli nyt kun on näitä drop a -lätkyttelijöiden kirjoittelua lukenut, niin pitäisi olla joku 4x18". Jos kombon ohmit ja watit vain sallii, niin hommaa siihen jatkeeksi joku 15-tuumainen. Niin ja itehän vetelin kauan aikaa bändissä 5-kielisellä bassolla ja 1x10" kombolla. Täytyy vain equttaa. Ja voithan sä sitä vahvaria testailla minkä tahansa 5-kielisen kanssa.
www.mikseri.net/ose
Isar
18.06.2009 20:40:22
Hyviä ajatuksia molemmilta. Itse asiassa olen basson hankinnan ohella pohdiskellut myös Gallien-Kruegerin 15 tuumaista kaaappia, jonka saa myös monitorimalliin. Tämän jälkeen itsellä onkin mielestäni huippuvehkeet.

Pitänee tiedustella paikallisesta musaliikkeestä, saisiko 5 -kielistä lainaksi treeenien ajaksi. Tällöin selviää osaltaan, kumpaan panostaa ensin; lisäkaappiin vaiko bassoon...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)