Aihe: Kesäillan Valssi 2009
1 2 3 4 5 6 7 8 915 16 17 18 19
KoskPaavo
14.06.2009 21:29:32
Joku motiivihan sillä KV:llä on tuohon bassojuttuun, vai onko se vaan niin tol...kun mies.
Olihan sillä kiipparistilla ketronikin, siinä soittaa hyvä basisti, heh
Jotenkin vaan kuvittelis että tuommoinen foorumi , siis KIV,on semmoinen jossa jokainen artisti esittää sitä parasta osaamistaan. Artistihan se määrännee mitä vedetään, bändi sai multa sympatiapisteet. Hastin Rami on tehnyt vuosikymmenten varrella kymmeniä, ellei satoja parempia biisejä kuin mitä kuultiin.
Humppamuseon intendentti
humppahanuristi
15.06.2009 08:04:56 (muokattu 17.06.2009 10:47:24)

jakeni: Hanuri kuulostaa muuten just siltä miltä se nyt yleensä voi...(soittaja/instrumentti).
Karu totuus on se että lähes aina se poraaa,jos ei satu kiertämään.
Maailma vois olla ehkä parempi paikka ilman haitareita tahi helvetin huonoja hanuristeja/ ..noita karu soundisia pelejä,olen sitä mieltä!
Kyllä ne kerrat ovat tosi vähissä että korva olisi levännyt haitarista,noin yleisesti kelattuna mun kohdalla.

Klabbi: Maahan se peli!

Älä kävele vastaan niin, että tunnistan sinut...

EDIT: tuonkin lauseen olen käyttänyt jo aiemmin kertaalleen. Mikäs olisi parempi uhkaus?

EDIT2: Niin, no voisin vielä ehkä asiakommentinkin heittää tuohon jaken herjaukseen. TUossa lähetyksessä se haitari ei kuulostanut siltä, miltä se kuulostaa. Sitä en kommentoi, kumpi tapa kuulostaa paremmalta mutta se oli väännetty kuulostamaan siltä, miltä kiippareiden ei niin hyvät haitarisoundit kuulostaa.
Humpasta rautalankaan...
isojussi
15.06.2009 11:41:10
humppahanuristi: ...EDIT: tuonkin lauseen olen käyttänyt jo aiemmin kertaalleen. Mikäs olisi parempi uhkaus?

Jollette usko, jatkan hanurinsoittoa?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
humppahanuristi
15.06.2009 12:10:32

isojussi: Jollette usko, jatkan hanurinsoittoa?

Joo, ja vielä midillä vedän saksofoonisoolot, soinnuilla tottakai.
Humpasta rautalankaan...
riff
16.06.2009 22:59:26
jakeni: Hanuri kuulostaa muuten just siltä miltä se nyt yleensä voi...(soittaja/instrumentti).
Karu totuus on se että lähes aina se poraaa,jos ei satu kiertämään.
Maailma vois olla ehkä parempi paikka ilman haitareita tahi helvetin huonoja hanuristeja/ ..noita karu soundisia pelejä,olen sitä mieltä!
Kyllä ne kerrat ovat tosi vähissä että korva olisi levännyt haitarista,noin yleisesti kelattuna mun kohdalla.

Klabbi: Maahan se peli!

Nyt komppaan Jakea tuelta! Plussa pamahti!
Kyynisyys on realismia.
EP
16.06.2009 23:07:04 (muokattu 16.06.2009 23:07:40)
Haitari nyt kuuluu aika olennaisena osana suomalaiseen ja moneen ulkolaiseenkin (tanssi) musiikkiin.
Hieno soitin, kuten muutkin soittimet oikein käytettynä!
jape2
17.06.2009 11:00:17
Rummut on myös hankala soitin joka häiritsee muiden soittoa.
Jos on huono rumpali häiritsee varmasti, ja jos oikein hyvä rumpali niin
sekin häiritsee yleensä vähän.
Aina häiritsee.
Tää on niin tätä.
artope
17.06.2009 12:12:11

jape2: Rummut on myös hankala soitin joka häiritsee muiden soittoa.
Aina häiritsee.

Hanki rytmikone tai soita ilman rumpalia.
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Rantsu
17.06.2009 12:16:28
jape2: Rummut on myös hankala soitin joka häiritsee muiden soittoa.
Aina häiritsee.

Kyllä mun mielestä hyvä rumpali häiritsee enemmän. Oman fleksiibelin svengin pitäminen vaikeutuu.
Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa.
jape2
17.06.2009 12:58:23
Rantsu: Kyllä mun mielestä hyvä rumpali häiritsee enemmän. Oman fleksiibelin svengin pitäminen vaikeutuu.

Joo voi olla. Ei voi svengailla (lue kiilata) niin paljon kuin haluaisi.
Huonon kanssa on ihan sama, kun mikään ei kohtaa kuitenkaan.
Tää on niin tätä.
jakeni
17.06.2009 14:17:30
Niin ei sen pualeen...että kyllä vittumaisilla Puolan-soundeilla varustettu ja taimivammainen kiipparisti/pianistikin mua ainakin sylettää!

-onneks niitä ei ole ...vai onko?
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
walttoni
17.06.2009 15:24:35
jakeni: Niin ei sen pualeen...että kyllä vittumaisilla Puolan-soundeilla varustettu ja taimivammainen kiipparisti/pianistikin mua ainakin sylettää!

Ehkei tuossa ohjelmassa.
COVS2.
baron
17.06.2009 15:57:59

jakeni: Niin ei sen pualeen...että kyllä vittumaisilla Puolan-soundeilla varustettu ja taimivammainen kiipparisti/pianistikin mua ainakin sylettää!

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Nyt kitaristit yrittää vähentää häpeäänsä sillä että muittenkin soittimien soittajissa olis muka joku harvinainen vähemmän hyvä yksilö.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jape2
17.06.2009 16:18:16
Sorry!
Luulin että kaikki yli vuoden soitelleet tietää ton puola-saundilla joskus
muinoin lausutun rumpu-viisauden. Toi on jo trad., eli teostoja ei saa kukaan.
Rauha.
Tää on niin tätä.
KoskPaavo
17.06.2009 16:44:12
jape2: Sorry!
Luulin että kaikki yli vuoden soitelleet tietää ton puola-saundilla joskus
muinoin lausutun rumpu-viisauden. Toi on jo trad., eli teostoja ei saa kukaan.
Rauha.

Mä muistin tuon klassikon.
Humppamuseon intendentti
tope2
17.06.2009 17:00:19
Mutta kaikista kamalinta on, että kitaristi vetää suoraan pöytään! Näitäkin on nähty. Onhan se vittumainen se rämisevä styke siinä lavalla, mutta kysymyksessä on usein kitaristien kohdalla enemmästä. Suoraan pöytään vetäjät ovat alistettuja luusereita! ;) samoin ehkä nappimonitorimiehet..

Nimim. kuulovamma sen olla pitää. Mulla on muuten ihan oikeesti lääkärin jo aikanaan toteama lievä kuulovamma toisessa korvassa, tai no, kuulon heikentymä.
WanhaWetäjä
18.06.2009 03:46:54

tope2: Mutta kaikista kamalinta on, että kitaristi vetää suoraan pöytään! Näitäkin on nähty. Onhan se vittumainen se rämisevä styke siinä lavalla, mutta kysymyksessä on usein kitaristien kohdalla enemmästä. Suoraan pöytään vetäjät ovat alistettuja luusereita! ;) samoin ehkä nappimonitorimiehet..

Joo, voihan sen noinkin ajatella, alistettuja tai ajattelevia...
Se että joku jaksaa ja viittii roudata saaatanallista, usein rutisevaa ja sirisevää eturauhashässäkkää ja jotain ikiaikaista kitarapakkia humppakeikoilla ja sitten tiluttaa vähän mitä sattuu helvetin kovaa ja koko ajan muita terrorisoiden, se on sellasta...kuka tykkää, kuka ei.Sä varmaan tykkäät, mä en.
Mitä tulee nappimonitoreihin, kyllä ne joissain tilanteissa puoltaa hyvin paikkansa, ei käy entisen pitkätukan, nykyisen harvatukan kitaranvingutus niin kovasti korvaan, eikä se puolen metrin päässä korvasta kalkattava komppipelti, eikä hulluna huutava haitari...eikä solistin meuhkaus.TrumBetista puhumattakaan.

Nimim. kuulovamma sen olla pitää. Mulla on muuten ihan oikeesti lääkärin jo aikanaan toteama lievä kuulovamma toisessa korvassa, tai no, kuulon heikentymä.

No niin no, oma vika ja tyhmyydestä sakotetaan...

Jos itse aiheesta uskaltaa jotain sanoa niin "Ylen Areena" on nostanut profiiliaan viime vuodesta, äänenlaatu on huomattavasti parantunut... mitä tulee vasuribassoihin ja artistien haukkumiseen niin antaa olla, haukkukoot ne joilta iteltä paremmin taittuu, "Myrskytuuli" toimii ihan ok yhen kuullun ja nähdyn ohjelman perusteella.
Lyyki
18.06.2009 11:02:00
tope2: Mutta kaikista kamalinta on, että kitaristi vetää suoraan pöytään! Näitäkin on nähty. Onhan se vittumainen se rämisevä styke siinä lavalla, mutta kysymyksessä on usein kitaristien kohdalla enemmästä. Suoraan pöytään vetäjät ovat alistettuja luusereita! ;)

Suoraan pöytään tarkoittaa ilmeisesti piuha mikserin inputtiin? Hyvällä etusella homma toimii jo ihan eri tavalla. Tosin mikillä kaiuttimesta antaa enemmän anteeks soitossa, voi vähän "rämpiä".
Ukko
18.06.2009 13:37:16

WanhaWetäjä: Joo, voihan sen noinkin ajatella, alistettuja tai ajattelevia...
Se että joku jaksaa ja viittii roudata saaatanallista, usein rutisevaa ja sirisevää eturauhashässäkkää ja jotain ikiaikaista kitarapakkia humppakeikoilla ja sitten tiluttaa vähän mitä sattuu helvetin kovaa ja koko ajan muita terrorisoiden, se on sellasta...kuka tykkää, kuka ei.Sä varmaan tykkäät, mä en.
Mitä tulee nappimonitoreihin, kyllä ne joissain tilanteissa puoltaa hyvin paikkansa, ei käy entisen pitkätukan, nykyisen harvatukan kitaranvingutus niin kovasti korvaan, eikä se puolen metrin päässä korvasta kalkattava komppipelti, eikä hulluna huutava haitari...eikä solistin meuhkaus.TrumBetista puhumattakaan.

Mallintavat kitaralle/bassolle, digihaitari/keyboard ja midirummut kehiin sekä soittajille nappimonitorit. Minä kannatan tätä kamapolitiikkaa. Jää noi kuulovauriot historiaan. Annetaan yleisön nauttia desibeleistä. Ja on se kivaa kun stagella voi kommunikoida soiton lomassa huutamatta. Ja on vähemmän roudattavaa.
COVS jäsen nro 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)