Aihe: 80-luvun Fenderien hintakehitys
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
fox
17.06.2009 18:08:25

FensonGibder:Ja mikä on ollut myyntihintojen kehitys? Kerro kylmät faktat kun kerran otat oikeassa olevan roolin.

Ei _mulla_ ole mitään todistusvelvoitetta _sun_ suurella itseluottamuksella annettuihin väittämiin, näytä nyt, että olit oikeassa.
Olenhan vaan yksi monista vastaväittäjistä. Go for it!! =)

Sun postaus oli siis asiaton ja aiheeton.

Se on ehkä SUN mielipide? Kuka sulle on antanut valtuudet arvioida täällä toisten kirjoituksia, kysyn? Oletko mode?? ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
FensonGibder
17.06.2009 19:59:11
fox: Ei _mulla_ ole mitään todistusvelvoitetta _sun_ suurella itseluottamuksella annettuihin väittämiin, näytä nyt, että olit oikeassa.
Olenhan vaan yksi monista vastaväittäjistä. Go for it!! =)

Arvasinkin ettet pysty sanomaan mitään itse asiasta. Ei se mitään - joskus foximpikin, anteeksi fixumpikin voi olla väärässä.

Mutta kun kerran pyysit niin kirjataan tähän nuo pyytämäsi pääkohdat:

Et siis pysty faktuaalisesti tukemaan väitettäsi, koska:

1. Olin oikeassa
2. Olit väärässä
riffi, nyt
FensonGibder
17.06.2009 20:09:28
Les Fender: Ai mistä niitä sillä pudonneella hinnalla saa? Täytyi oikein tarkistaa.. Kesällä 2008 Kitarapajalla R6, R7, R8 mallit olivat 2645 (vai oliko 2695) ja nyt R6 2645 ja R7 2995€. Vai tarkoitatko hintaa verrattuna Historic malleihin (Joita ne olivat ennen VOSseja) Nehän olivat spekseiltään vähän eri kitaroita.

Esim. 2007 hinta: GIBSON HISTORIC REISSUE 1957 LES PAUL GOLD TOP 2897 € VAT Inc (Playback europe)

Mielelläni ostaisin yhden R8:sin jos tosiaan alle kahentonnin saa uutena.

Silloin kun ostin VOS-mallit R6:n ja R8:n kesällä 2008, ne oli kitarapajalla tuon 2645euroa/kpl. Sen sijaan F-musiikissa DLX:ssä ja muilla kilpailijoilla ne maksoivat edelleen vanhan hinnan, eli pitkästi yli 3000euroa. Kyllä tuosta useampi kymmenen prosenttia tulee, valitan.
riffi, nyt
fox
17.06.2009 20:12:25

Fiksumpi väistää.
Mulla ei ole mitään tarvetta ruveta koko iltaa keräämään mitään hintavertailuja, semminkin kun tyhmempikin näkee, ettei se sun skenaario ja ennuste nyt menny ihan himaan. Toki sä voit käynnistää harhautukseks vaikka minkä moisen fleimisodan, saati vaatia, että jonkun TOISEN täytyy tehdä pohjatyöt siihen että heittelet jotain ältsyn hienoja onelinereitä ja ennusteita jotka on suurinpiirtein sellasta normi Internet-ilmapallotarinaa.

Pahoittelen jos häiritsin pätemistäs tässä asiassa. Kolhuja tulee aina, huomaat sen sitte vähän vanhempana! =)
fox
17.06.2009 20:14:42

FensonGibder:
Et siis pysty faktuaalisesti tukemaan väitettäsi, koska:

1. Olin oikeassa
2. Olit väärässä

Perustele nyt tarkoin, miksi ja missä olen väärässä.

-Loppupäätelmä

-et pysty
-et tiedä

8)
FensonGibder
17.06.2009 20:27:10 (muokattu 17.06.2009 20:29:20)
fox:
Mulla ei ole mitään tarvetta ruveta koko iltaa keräämään mitään hintavertailuja..

Ei sun tarvitsekaan. Tässä vertailuja vuoden-parin takaisiin hintoihin - suuntaa antavia esimerkkejä (Gibsonin Vossit tulikin jo tuossa edellisessä) suomalaisista perinteisistä soitinkaupoista:

Fender am std stratot 1600 -> 1150
Fender am vintage stratot 1800 - > 1400
Fender srv tai ej -signaturet +2000 -> 1600

Eli hinnat tulleet reilusti alas.

Sovitaan vaan että foximpi väistää..
riffi, nyt
FensonGibder
17.06.2009 20:44:25 (muokattu 17.06.2009 20:53:51)
Ja laitetaanpa tuo minun viime syksyinen postaus, josta fox kuokki vain osan, ettei jollekin jää väärinkäsityksiä:

Hampaatonta keskustelua mikäli maailmantalous romahtaa. Ja tämän päivän uutisten mukaan nyt ollaan lähellä kuilun reunaa.

Vuoden päästä 3000 euron tuutti voi maksaa 1200e.. jos jollain on vain rahaa.

Nyt on ollut 10 vuotta vahvaa nousukautta joten luulo siitä, että normi-fenkku-gibbon-vintagen hinnat vain nousevat on harhaluulo.

Harvinaiset spessuyksilöt tietysti erikseen.

Siis: Mikäli maailmantalous romahtaa, ei romahtanut.

Eikä vuosi ole edes vielä kulunut..

Ja: Vintagen hintakehityksetähän foxilla ei sitten loppupeleissä ollutkaan tietoa vaikka ensin väitti puolivuotta vanhan postaukseni vääräksi.

Thank You and good nite!
riffi, nyt
fox
17.06.2009 20:56:50

FensonGibder:
Ja: Vintagen hintakehityksetähän foxilla ei sitten loppupeleissä ollutkaan tietoa vaikka ensin väitti puolivuotta vanhan postaukseni vääräksi.

Sulla on joku vendetta ja hyökkäys nyt mua kohtaan?? =)
Ootko "gtrhead"-nimimerkin alter ego??
Kyllä mulla vintagen hintakehityksestä jotain vähäistä tietoa on, vaikka en ookkaan yhtä tietäväinen kuin sinä. OK?
Ei tää o mikään kilpailu, en ainakaan sellasena ole pitänyt..
FensonGibder
17.06.2009 21:02:09
fox: Sulla on joku vendetta ja hyökkäys nyt mua kohtaan?? =)
Ootko "gtrhead"-nimimerkin alter ego??
Kyllä mulla vintagen hintakehityksestä jotain vähäistä tietoa on, vaikka en ookkaan yhtä tietäväinen kuin sinä. OK?
Ei tää o mikään kilpailu, en ainakaan sellasena ole pitänyt..

Ei ole vendettaa, mutta jos ensin kuokitaan postauksia ja esitetään väitteitä, niin vastaan näihin(kin) aika hanakasti.

Kyllä sulla fixuja kommentteja yleensä on, en vaan tiedä miksi tartuit tuohon päärynään - ehkä sulla on jokin vendetta? Samapa tuo, viihdettä tämä on.
riffi, nyt
jii.haanpaa
17.06.2009 21:46:42 (muokattu 17.06.2009 21:47:52)
FensonGibder: Ei sun tarvitsekaan. Tässä vertailuja vuoden-parin takaisiin hintoihin - suuntaa antavia esimerkkejä (Gibsonin Vossit tulikin jo tuossa edellisessä) suomalaisista perinteisistä soitinkaupoista:

Fender am std stratot 1600 -> 1150
Fender am vintage stratot 1800 - > 1400
Fender srv tai ej -signaturet +2000 -> 1600

Eli hinnat tulleet reilusti alas.

Sovitaan vaan että foximpi väistää..

En todellakaan halua ottaa osaan foorumineppailuunne, mutta ainakin omassa lähimarketissa standardit ovat maksaneet sen 1100-1200 hintalappueuroa ja 1000 uloskantoeuroa ns. aina ja edelleen.

SRV:tä taas olen kyttäillyt viimeisen vuoden-puolitoista engelsmannien webbimarketista ja heikäläisillä (dv247) mokoman hinta nousee koko ajan. Hitaasti ja varmasti. Vielä syksyllä oli 970 puntaa, ja punnan kurssi sopivasti ojassa, piirun päälle kiloeuro kotiin kannettuna. Nyt näyttää olevan 1100 puntaa, ~1300€.

Se voittaa, joka määrittelee todellisen totuuden valuutta- ja suhdannekorjattuina!
Les Fender
17.06.2009 21:54:39 (muokattu 17.06.2009 21:59:26)
FensonGibder: Silloin kun ostin VOS-mallit R6:n ja R8:n kesällä 2008, ne oli kitarapajalla tuon 2645euroa/kpl. Sen sijaan F-musiikissa DLX:ssä ja muilla kilpailijoilla ne maksoivat edelleen vanhan hinnan, eli pitkästi yli 3000euroa. Kyllä tuosta useampi kymmenen prosenttia tulee, valitan.

Eli jos jossain suomalaisessa kaupassa hinta on ollut huomattavasti yli markkinahinnan (huomasithan myös postaamani nettihinnan kalliimmalle historicille vuodelta 2007) niin voi tehdä päätelmän että hinnat ovat laskeneet kymmeniä prosentteja??? En toki tiedä mitä käsittämätöntä niistä on pyydetty noissa mainitsemisissa kaupoissa, mut tuskin ihan hirveesti yli kolmea tonnia koskapa Into-lurkmannin ovh:kin kädessäni olevassa loppuvuoden 2006 kuvastossa oli 3395€, eli vaikka olis pyydetty tuo lurkmannin ovh niin hinta olisi laskenut tuon sinun käsittämättömän laskutavan mukaan vain n.20%... Eli sun sanoilla useampi kymmen prosenttia. (nyt muuten näkyy ovh. olevan 3895 http://www.intoluthman.fi/ eli mähän todistin että hinnat ovat nousseet;)

E: Fender am std stratot 1600 -> 1150

Missä ihmeessä noi on maksaneet koskaan 1600?? Käyt kyllä pahuksen kalliissa paikoissa!

E2: SRV:tä taas olen kyttäillyt viimeisen vuoden-puolitoista engelsmannien webbimarketista ja heikäläisillä (dv247) mokoman hinta nousee koko ajan. Hitaasti ja varmasti. Vielä syksyllä oli 970 puntaa, ja punnan kurssi sopivasti ojassa, piirun päälle kiloeuro kotiin kannettuna. Nyt näyttää olevan 1100 puntaa, ~1300€.

Samaisen huomion olen itsekkin tehnyt, toiset käyvät ilmeisesti kauppaa ihan eri liikkeissä??
"Living is easy with eyes closed!"
FensonGibder
17.06.2009 21:57:42
jii.haanpaa: En todellakaan halua ottaa osaan foorumineppailuunne, mutta ainakin omassa lähimarketissa standardit ovat maksaneet sen 1100-1200 hintalappueuroa ja 1000 uloskantoeuroa ns. aina ja edelleen.

Jos sai uutena asiakkaana esim. vuonna 2005 tonnilla sunburst am std:n niin onnittelut hyvästä lähikaupasta. Kateeksi käy.
riffi, nyt
hapan
17.06.2009 22:02:34
FensonGibder: Jos sai uutena asiakkaana esim. vuonna 2005 tonnilla sunburst am std:n niin onnittelut hyvästä lähikaupasta. Kateeksi käy.

Muistelen noihin aikoihin nähneeni juurikin sunbursteja ameriikan stankku stratoja Kitarapajassa hintaan 1195 €. 1600 € sellaisen hinta on saattanut olla ehkä riisto-luutmanilla, mutta se nyt on ollut vitsi jo muinaisessa kreikassa se paikka.
Les Fender
17.06.2009 22:04:41 (muokattu 17.06.2009 22:05:51)
hapan: Muistelen noihin aikoihin nähneeni juurikin sunbursteja ameriikan stankku stratoja Kitarapajassa hintaan 1195 €. 1600 € sellaisen hinta on saattanut olla ehkä riisto-luutmanilla, mutta se nyt on ollut vitsi jo muinaisessa kreikassa se paikka.

Juu, mut kitarapajan hinta ei käy verokiks, ne ketaleet myy liian halvalla.
"Living is easy with eyes closed!"
hapan
17.06.2009 22:09:41
Les Fender: Juu, mut kitarapajan hinta ei käy verokiks, ne ketaleet myy liian halvalla.

Eli luottakaamme siis riiston hintoihin? Tällöin Fenson on kyllä ihan oikeassa.
oiva tumpeloinen
17.06.2009 22:11:21
Les Fender: Mut mites me selitetään toi noussut ovh? Oisko painovirhe;)

Jos puhutaan into-luupäästä, niin se sama painovirhe näyttää käyvän joka vuosi.
FensonGibder
17.06.2009 22:12:08
Les Fender: Eli jos jossain suomalaisessa kaupassa hinta on ollut huomattavasti yli markkinahinnan (huomasithan myös postaamani nettihinnan kalliimmalle historicille vuodelta 2007) niin voi tehdä päätelmän että hinnat ovat laskeneet kymmeniä prosentteja???

Puhuin Vos-malleista, tein vertailut silloin kun ostin nuo kaksi. Ei epäselvyyksiä tässä.

En toki tiedä mitä käsittämätöntä niistä on pyydetty noissa mainitsemisissa kaupoissa, mut tuskin ihan hirveesti yli kolmea tonnia koskapa Into-lurkmannin ovh:kin kädessäni olevassa loppuvuoden 2006 kuvastossa oli 3395€, eli vaikka olis pyydetty tuo lurkmannin ovh niin hinta olisi laskenut tuon sinun käsittämättömän laskutavan mukaan vain n.20%... Eli sun sanoilla useampi kymmen prosenttia. (nyt muuten näkyy ovh. olevan 3895 http://www.intoluthman.fi/ eli mähän todistin että hinnat ovat nousseet;)

Missä ihmeessä noi on maksaneet koskaan 1600?? Käyt kyllä pahuksen kalliissa paikoissa!

Ihan normi hintapyyntö F-musiikkista vuosi sitten. Tänäänkin pyynti näyttäisi olevan järjettömät 1 400e, kun monissa muissa hesan liikkeistä pyynti on noin tonnin päältä.

Ihan normihintapyyntöjä nuo edellä mainitsemani luvut ovat, hintalappukamaa siis. Kaikista aiemmin mainituista esimerkeistäni tulee yli 20% jolloin voidaan puhua useammasta kuin yhdestä kymmenestä prosentista. Tästä prosenttilaskusta jatkaminen ei varmaan kiinnosta kyllä ketään...hoijaa.
riffi, nyt
jii.haanpaa
17.06.2009 22:14:34 (muokattu 17.06.2009 22:20:35)
FensonGibder: Jos sai uutena asiakkaana esim. vuonna 2005 tonnilla sunburst am std:n niin onnittelut hyvästä lähikaupasta. Kateeksi käy.

Mä vähän luulen, että niissä liikkeissä joissa std sunbursti kustansi vuonna 2005 tiukat 1600 euroa, ei muita käykään kuin uusia asiakkaita.

Mutta eipä mitn. En voi väittää olevani kitarahintatietouden asiantuntija, sunbursteista puhumattakaan.

Edit: jaaps...gilmourin signaturea on tullut muutama vastaan verkkokaupoissa noin 2500 eurolla. Kun keppi julkaistiin, niin mielenkiinnosta tuli kurkattua ja silloin taisi hinta alkaa vähintään kolmosella, ellei jopa nelosella. Tässä tuskin on kuitenkaan kysymys mistään universaalista hintojen tipahduksesta.
FensonGibder
17.06.2009 22:14:54 (muokattu 17.06.2009 22:17:20)
Les Fender: Juu, mut kitarapajan hinta ei käy verokiks, ne ketaleet myy liian halvalla.

Näin on. Kitarapaja on Suomen DV247!!

Keskihinnan alle piiitkälti.

Edit*
jii.haanpaa: Mä vähän luulen, että niissä liikkeissä joissa std sunbursti kustansi vuonna 2005 tiukat 1600 euroa, ei muita käykään kuin uusia asiakkaita.

+
riffi, nyt
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)